Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 6 [ 136 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Eerste x eigenaar ruin, hoort die piemel zo?

 
Profiel   

Kinke schreef
pompadour schreef
Een merrie is makkelijke schoon te houden, Een natte spons om dr achterkantje schoon te maken. En een natte spons om haar uiers schoon te maken,

Dr achterkantje deed ik dagelijks , en haar uiers 1 x in de week .

het duurt ca 10 minuten .


huh? waarvoor dat dan? je gaat toch niet de achterkant van je merrie schoonmaken? en al helemaal niet dagelijks.

Ik bedoelde de poepgat en haar vulva .
Ook dat hoort erbij als je paard poets .
En als het daar vies wordt gaat het jeuken ,
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 23:37 



 
Profiel   

Ik voel mij spontaan een hele slechte eigenaar. Heb mijn ruin al 6 jaar en heb nooit zijn dingetje schoongemaakt :+
Maar hij heeft ook nooit vellen hange.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 23:38 



 
Profiel   

pompadour schreef
Ik bedoelde de poepgat en haar vulva .
Ook dat hoort erbij als je paard poets .
En als het daar vies wordt gaat het jeuken ,


ik ben een slechte paardeneigenaar, het komt niet eens in me op om het schoon te maken.
Hoe doen die merries in de natuur dat dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 23:45 



 
Profiel   

Kinke schreef
pompadour schreef
Een merrie is makkelijke schoon te houden, Een natte spons om dr achterkantje schoon te maken. En een natte spons om haar uiers schoon te maken,

Dr achterkantje deed ik dagelijks , en haar uiers 1 x in de week .

het duurt ca 10 minuten .


huh? waarvoor dat dan? je gaat toch niet de achterkant van je merrie schoonmaken? en al helemaal niet dagelijks.

Nee, ik moet eerlijk zeggen, bij een van mijn merries is de achterkant schoonmaken al helemaal geen optie, ze wordt al woest als je er naar kijkt, en bij de pup heb ik het gedaan toen ze aan de diarree was, omdat ik bang was voor een vaginale schimmel. Toen vond ze het ook wel heel fijn, anders wil zij ook nooit. De uiers doe ik ook nooit. Het is ook nooit vies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 23:46 



 
Profiel   

uiers deed ik wel eens bij m'n merrie die zomereczeem had, die vond het natuurlijk heerlijk dat je bij haar navel kriebelde, en toen kwam ik erachter dat er best wat prut bij haar uier zat, vond ze ook heel fijn als ik dat weg pulkte. Bij mijn huidige merries doe ik dat nooit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 23:48 



 
Profiel   

TS alles is normaal. De piemels voor en na konden zo van mijn ruin zijn. Ik maak ook schoon als hij het zelf aan geeft. Hij schacht dan uit zodat ik er bij kan en dan is het ook echt nodig. Hij is 24 jaar en ooit maar 1x een boontje gehad die mijn vriendin, zijn fokker, ontdekt had eno eruit gehaald (gelukkig ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 23:56 



 
Profiel   

Kinke schreef
uiers deed ik wel eens bij m'n merrie die zomereczeem had, die vond het natuurlijk heerlijk dat je bij haar navel kriebelde, en toen kwam ik erachter dat er best wat prut bij haar uier zat, vond ze ook heel fijn als ik dat weg pulkte. Bij mijn huidige merries doe ik dat nooit.

Dan zal ze 't idd wel prettig vinden, dat irriteert natuurlijk :j Pfff.... die oudste van mij..... heeft jaren geduurd voor ik er bij mocht komen. Zij wil het echt niet hebben, de rest vindt ze prima, maar daar blijf je vanaf >;) heeft ze nog gelijk. Ik respecteer dat, en zolang ik er wel naar mag kijken, en dus kan zien of er een probleem is, blijf ik eraf. Ik ben niet levensmoe. En de merrie is heel goed te doen als je haar grenzen respecteert. Hahahaha ik ben dol op haar <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 23:56 



 
Profiel   

xRiiannex schreef
Ik voel mij spontaan een hele slechte eigenaar. Heb mijn ruin al 6 jaar en heb nooit zijn dingetje schoongemaakt :+
Maar hij heeft ook nooit vellen hange.

Dan ben ik een nog slechtere eigenaar met 12 jaar niks er aan doen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-19 23:59 



 
Profiel   

Mijn pony laat ik de da voor komen als hij last heeft met plassen, meestal heeft hij dan steentjes zitten net in het velletje rondom de plasbuis zegmaar. Laat zelf dan ook gelijk ontstekingswaarde nakijken ivm gevoeligheid voor blaasontsteking. Losse vellen trek ik er wel af, maar verder kom ik er niet aan. Bij mijn grote is het geen doen en die slaat ook idd, maar heeft ook niet veel vellen, dus nooit echt nodig.

Uiers schoonmaken, weet ik niet nooit geen merrie gehad zelf. Weleens gehad dat mijn moeder haar merrie dr achterkantje schoon moest maken. Was hengstig en had zo een ruin (haar zoon nota bene!) lopen vervelen met dr gedraai, dat die uitgehaald had. Helaas voor haar precies op dr flamoes :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 00:00 



 
Profiel   

Ik poets hooguit mijn knul zn billen schoon als ie wat last heeft van diarree.. Vorige stal hadden alle paarden het (onverklaarbaar) en vlak voor we wegging kreeg die van mij het ook. Dat was poetsen met vochtige doekjes maar de koker maak ik alleen schoon als er spul uit komt of aan hangt. En hier en daar trek ik ff een velletje eraf als dat los hangt maar verder ziet het er nooit echt schokkend uit.

Ik moet echt geen merrie hebben. Ik kan dat aanstellerige wijvengedrag vaak echt niet waarderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 00:06 



 
Profiel   

Was die van mijn ruin maar zo schoon als in de OP :=

Mijne heeft vaak donker gele vellen en ik kan wekelijks hele klonten uit zijn koker peuteren. -O- 8)7 in De winter is het nog erger want dan gaat zijn lange vacht in de koker zitten en dat irriteert. Ik probeer het altijd wat bij te knippen rondom de boel daar, maar dat is bijna niet bij te houden. Prijs mezelf erg gelukkig als ik weer onder mn pony mag hangen met warm sop en plastic handschoenen. :)) en gratis rugblessure want hij is maar een meter hoog haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 02:51 



 
Profiel   

Ik sta hier echt van te kijken hoor. Als je een hond hebt ga je toch ook niet dagelijks haar flut wassen of wel? Ik dacht dat de vermenselijking van dieren wel hier stopte maar blijkbaar gaat het nog verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 07:58 



 
Profiel   

Dagelijks is wel overdreven. Ik neem het mee als ik ze was of als het er vies uit ziet

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 08:11 



 
Profiel   

xyzutu2 schreef
Die van mij vond alles heerlijk. 8-) De eerste keer dat ik besloot dat ik echt iets moest doen had hij een grote klont aan zijn slurf hangen dus die heb ik er met mijn ogen dicht vanaf gehaald en hij was ietwat sceptisch, maar daarna was hij overtuigd en zette hij gewoon zijn kont naar mij toe als hij weer een beurt wilde. :') Dat ging van piemel schoonmaken tot met de hand tot aan mijn pols in zijn schacht en daar alle zwarte smurrie uit wrijven. Het gekke was dat dat bij hem niet smerig rook, het rook perzik - serieus naar van die perziksnoepjes, en dat is ook altijd zo geweest bij hem. :o?
Als iemand vroeg of ik perzikshampoo bij hem gebruikte dan wist ik dat het weer tijd voor een beurt was, want dan moest er weer wat smurrie uit de schacht. Vreemde bezigheid, maar hier dus gelukkig totaal geen last van stank. +:)+ :D


Yes ik ben niet de enige *\o/*
Alleen ik heb het tussen de uiers van mijn merrie en iedereen staat me debiel aan te kijken als ik zeg het ruikt naar perzik, ruik dan -O-

Ach dan zelf maar extra er aan snuffelen vind het heerlijk ruiken hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 08:38 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Ik sta hier echt van te kijken hoor. Als je een hond hebt ga je toch ook niet dagelijks haar flut wassen of wel? Ik dacht dat de vermenselijking van dieren wel hier stopte maar blijkbaar gaat het nog verder.


Ik sta hier ook echt van te kijken hoor :roll: Ik snap ook niet hoe het überhaupt in iemand op komt om deze handelingen te verrichten bij een dier? Zolang er geen medische noodzaak aan het licht is gekomen en door de dierenarts is vastgesteld dan blijf ik van mijn ruin zijn koker af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 08:57 



 
Profiel   

Lijkt mij juist goede zaak dat ts dat een beetje bijhoudt. Als dier wel last krijgt ben je eigenlijk al te laat vind ik.

Als een van mijn merries aan de dunne is was ik ze ook van achter. Als het een vieze bende daar is gaan ze ontzettend schuren. Maar dat zal misschien 1 keer in dr 2 maand zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 09:03 



 
Profiel   

Hier hangt het echt van het paard af...

Mijn ruin heeft wel velletjes, maar hij wil niet dat ik er aan kom, dus doe ik dat niet. Nooit problemen gehad. Eens in de zoveel tijd check ik even op bonen en die vind ik nooit, dus kwaad kan het voor hem niet.

Mijn merrie vind het echter heerlijk als ik het huidvet tussen haar uier weg haal en de viezigheid rond haad anus en vulva. Dus als we een kroel momentje hebben neem ik die plekken mee en dan wee ze niet wat voor gezicht ze moet trekken zo lekker vind ze het.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 09:08 



 
Profiel   

Is het heel gek als ik zeg dat ik dit een heerlijk topic vind?! O:) :')

7 jaar een ruin bijgereden en zijn zaakje nog nooit hoeven schrobben. Geen vellen oid.

Nu zelf een merrie en ook daar laat ik de boel met rust. Ik check de achterkant wel altijd met poetsen. Toevallig gister even de uiers gevoeld, daar zaten wat harde korstjes, maar ik ga daar niet aan peuteren. Dat regelt zichzelf wel heb ik het idee.

Dus zo lang het niet ontzettend gaat ruiken, of hij er geen last van heeft (inderdaad de zogenaamde bonen krijgt) zou ik er niet zoveel aan doen.

Kennen jullie de voorstelling van Plien en Bianca net na Zaai (Biks) daarin zit een scène in over het schoonmaken van "de koker" _O-

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 09:13 



 
Profiel   

maria1990 schreef
Suzanne F. schreef
Ik sta hier echt van te kijken hoor. Als je een hond hebt ga je toch ook niet dagelijks haar flut wassen of wel? Ik dacht dat de vermenselijking van dieren wel hier stopte maar blijkbaar gaat het nog verder.


Ik sta hier ook echt van te kijken hoor :roll: Ik snap ook niet hoe het überhaupt in iemand op komt om deze handelingen te verrichten bij een dier? Zolang er geen medische noodzaak aan het licht is gekomen en door de dierenarts is vastgesteld dan blijf ik van mijn ruin zijn koker af.


De fokker heeft me dit geleerd met de woorden zo min mogelijk schoonmaken alleen als het echt nodig is. Dus we praten over paar x per jaar.

Plien en Bianca _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 09:42 



 
Profiel   

Kinke schreef
pompadour schreef
Ik bedoelde de poepgat en haar vulva .
Ook dat hoort erbij als je paard poets .
En als het daar vies wordt gaat het jeuken ,


ik ben een slechte paardeneigenaar, het komt niet eens in me op om het schoon te maken.
Hoe doen die merries in de natuur dat dan?




Paarden in de natuur gaan ook wel badderen in een grote plas water ofzo. Dus ik denk dat zowel mannetjes als vrouwtjes het ook zo schoonhouden.

Ik heb er in al die 20 jaar hooguit 3x iets mee gedaan.

De Da heeft mijn haflinger wel eens onder handen genomen toen hij verdacht werd van ontsteking.
Na de schoonmaak beurt was hij helemaal rood , dat zag er pas pijnlijk uit. Uiteindelijk zat er amper viezigheid in.

En vorig jaar kon hij ineens niet meer goed plassen maar ook toen was alles schoon en geen bonen.
Oorzaak ook nooit gevonden. AB, pijnstiller , veel bruine biertjes en een deuk in mijn saldo later, was het weer over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 09:46 



 
Profiel   

Hier andersom :') van ruin naar merrie.

Ik heb aan het begin mijn DA eens gebeld omdat ik mij zorgen maakte om het vaak en kort plassen van mijn merrie. “Meid, het is voorjaar”, was zijn antwoord. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 09:49 



 
Profiel   

heel normaal, heeft mijn ruin ook

over wassen of niet wassen vind ik een lastig onderdeel.

die van mij laat t inieder geval niet toe als ik de velletjes eraf haal. Kwa wassen heb ik zoiets van tja.. dan haal je ook de natuurlijke bacteriën in de koker weg.. Ik heb wel eens waterslang erop gezet. Maar al heel lang niet meer.

Hij heeft er verder geen last van. dus ik laat het maar zo. Dierenarts zei een keer onder roesje schaten ze vaak uit. maar dat doet de mijne ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 09:52 



 
Profiel   

Haha ik moest toch wel grinniken om dit topic :D

Ik let vooral op of er geen bonen ontwikkelen. Ik denk dat ik eens per 2/3 maanden z'n koker weer eens 'check'. Maar het ruikt hier zeker niet naar perzik :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 09:55 



 
Profiel   

Snorlex schreef
Hier andersom :') van ruin naar merrie.

Ik heb aan het begin mijn DA eens gebeld omdat ik mij zorgen maakte om het vaak en kort plassen van mijn merrie. “Meid, het is voorjaar”, was zijn antwoord. :Y)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Omgg
Ik zou alleen schoonmaken als ze er last van hebben of het echt smerig is.
Zowel bij de merrie als de ruin

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 09:59 



 
Profiel   

Bij mijn merries doe ik eens in de zoveel tijd eventjes Tussen de uiers schoonmaken. Alle 3 vinden ze dat niet erg, en zelfs lekker. Het ruikt altijd een beetje zoetig.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-19 10:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 6 [ 136 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen