Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 113 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Shet kan niet meer staan

 
Profiel   

mijn oude shet van 24 kan niet meer staan, haar achterbenen zijn stijf verder is ze heel helder en eet en drinkt wel.. da is al onderweg maar misschien iemand die het herkent of tips heeft tot de dierenarts komt?

mijm shet heeft heel moeilijk gebit, krijgt senior priores en knabbelt hier en daar wat hooi mee. ze was verder heel helder alleen liep al een poos moeilijk kwam niet veel aan. wouden dr voor de winter laten inslapen maar omdat ze in dr koppie zo helder was en graag nog wou dit ging gewoon erg goed en nu ineens dit
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 15:05 



 
Profiel   

Als ze niet meer kunnen staan lijkt het mij tijd om de DA te bellen. Een paard wat niet kan staan heeft geen waardig leven meer... ook al is dat voor jou als eigenaar natuurlijk heel verdrietig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 15:11 



 
Profiel   

Sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 15:12 



 
Profiel   

SophievdV schreef
Als ze niet meer kunnen staan lijkt het mij tijd om de DA te bellen. Een paard wat niet kan staan heeft geen waardig leven meer... ook al is dat voor jou als eigenaar natuurlijk heel verdrietig!

Da is onderweg staat er.

Sterkte ts, helaas geen ervaring mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 15:16 



 
Profiel   

SophievdV schreef
Als ze niet meer kunnen staan lijkt het mij tijd om de DA te bellen. Een paard wat niet kan staan heeft geen waardig leven meer... ook al is dat voor jou als eigenaar natuurlijk heel verdrietig!

da is al gebeld is onderweg

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 15:28 



 
Profiel   

is sinds vanmiddag zo

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 15:28 



 
Profiel   

sterkte, ik hoop voor je dat er iets is wat verholpen kan worden. Maar meestal is het ben ik bang wel einde oefening als ze niet meer kunnen staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 15:31 



 
Profiel   

ik hoop ook dat er iets aan te doen is gister scharrelde ze nog zo lekker rond en dr bak slobber netjes leeggegeten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 15:35 



 
Profiel   

Sterkte. Fytomed kan helpen als je shet hoef of spier bevangen is https://www.degezondheidslijn.nl/move-fytomed-100ml . Wij hebben ook sobere paarden en de fytomed altijd op voorraad.
Shetlanders zijn sobere paarden en gauw is gras of voeding al teveel. Gezien het mooie weer begint het voorjaarsgras vroeger als normaal dus ben voorzichtig. Haal hem maar van het gras af als hij daar al op sta en geef hem paar keer per dag ene kleine hoeveelheid arm langstengelig hooi. Het beste kun je alleen maar een beetje vitamine en mineralen geven want een shet heeft maar heel weinig eten nodig. Dusik weet niet of slobber een goed idee is.

Je moet het als volgt zien dat shetlanders uit vrij sobere omgeving hun kostje vroeger bij elkaar scharrelde. Dus hun hele voedingsbehoefte is gewoon heel schraal houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 15:37 



 
Profiel   

ze staan nog niet op het gras voer al heel lang dw senior priores moet ook wel ze kan amper nog kauwen.. ze is dan ook vrij mager zelfs nu ondanks alle voer

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 15:43 



 
Profiel   

Sterkte, klinkt als hoef of spierbevangen.
Hopelijk valt het mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 15:43 



 
Profiel   

het kan ook gewoon stijfheid zijn, vaak hebben oudere paarden artrose en raken ze minder vlot recht. Of als ze wat langer gaan liggen gebeurt het wel eens dat het onderste been gaat gaan slapen en ze niet meer in de benen raken. Omrollen zodat doorbloeding weer op gang kan komen kan wel nog eens helpen.
Soms kan je ze in de benen helpen en zijn ze dan weer weg, moet je je natuurlijk afvragen hoe paardwaardig het is als ze niet meer zelf recht raken ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 15:46 



 
Profiel   

Had ík afgelopen november, s''avonds belde de boer, de kleine ligt en maakt een gek geluid, mijn Shet is 34 jaar oud dus ik had STRESS tot en met, d arts komt want het waren dezelfde symtomen bleek het een aanval van artrose te zijn, klopt ze loopt stijf en beetje houterig maar eet alles nog en is verder ok. Hij heeft haar ingespoten met een aantal dingen ???? (vergeten wat) en het is nooit meer teruggekomen...voer nu Pavo Summerfit of 18+slobber en Glucosamine en dat helpt goed. SUCCES !!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 15:50 



 
Profiel   

ze lijkt verdee niet echt pijn te hebben het is echt een bikkel

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 15:52 



 
Profiel   

Sterkte en hopelijk knapt ze op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 16:17 



 
Profiel   

Hoop dat er nog wat aan te doen is en zoja zou ik eens naar de hoeveelheid sp kijken die je voert als ze zo mager is want dat moeten ze zelfs tandloos weg kunnen krijgen. Mijn 29 jarige b pony krijgt 2,5 schep droog per dag, knabbelt nog een kleine flexi kuip voordroog weg ( wat ik klein knip) en doet het wr prima op! Je geeft snel te kort.. neem aan dat je wel tandarts ekk jaar laat komen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 16:29 



 
Profiel   

Hopelijk is het iets onschuldigs en loopt ze er snel weer net zo vrolijk bij als gisteren. Dat ze helder is en geen pijn lijkt te hebben wil niet per se zeggen dat ze ook geen pijn heeft, maar daar kan de dierenarts vast meer over vertellen. Soms wil het koppie nog door maar het lijf niet meer.

Wat was de reden dat je haar voor de winter in wilde laten slapen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 16:59 



 
Profiel   

Weet de DA al wat ze heeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 17:12 



 
Profiel   

SecretLIN schreef
ze lijkt verdee niet echt pijn te hebben het is echt een bikkel

Dat zal een paard, als prooidier, ook niet snel laten zien. Maar dat wil niet zeggen dat er geen pijn is.

Weet je al meer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 18:54 



 
Profiel   

Ja, helaas heb ik dr vanmiddag moeten laten inslapen haar lichaam was gewoon op in haar koppie niet en inslapen was ze het niet mee eens wat was dit moeilijk zeg. voel me zo schuldig had ik toch niet nog meer moeten voeren of anders proberen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 19:50 



 
Profiel   

Sterkte Sandra

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 19:51 



 
Profiel   

Mjelleke schreef
Hopelijk is het iets onschuldigs en loopt ze er snel weer net zo vrolijk bij als gisteren. Dat ze helder is en geen pijn lijkt te hebben wil niet per se zeggen dat ze ook geen pijn heeft, maar daar kan de dierenarts vast meer over vertellen. Soms wil het koppie nog door maar het lijf niet meer.

Wat was de reden dat je haar voor de winter in wilde laten slapen?


ze was mager heel slecht gebit.. viel ondanks voeren enorm af mar ja ze scharrelde nog rond zonder pijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 19:51 



 
Profiel   

Wat erg, sterkte.
Niet schuldig voelen hoor, je dacht al dat het zou gebeuren deze winter maar omdat het goed ging was het nog niet nodig. Nu ging het dus niet meer goed. Het is fijn dat ze nog wat extra tijd gehad heeft waarin ze zich goed voelde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 19:56 



 
Profiel   

Waar zit het precies? Sprong, knieën?

Bij eigenlijk alle problemen in de achterhand is Bai Hui een heel handig (ehbo) punt. Bai Hui is een acupressuurpunt, het zit op de middenlijn, precies op het punt waar de achterhand van je pony het hoogste is. Mijn shet (met een op slot slaande knie) heeft er vooral in de zomer heel veel baat bij. Je kunt zachtjes met je vinger op dat punt duwen. Hopelijk helpt het, en kan de veearts je verder helpen. Sterkte!

Edit: voorbeeldplaatje
https://www.google.nl/search?q=bai+hui+ ... wip_p1s3JM:


Laatst bijgewerkt door Koper op 20-02-19 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 20:02 



 
Profiel   

Koper schreef
Waar zit het precies? Sprong, knieën?

Bij eigenlijk alle problemen in de achterhand is Bai Hui een heel handig (ehbo) punt. Bai Hui is een acupressuurpunt, het zit op de middenlijn, precies op het punt waar de achterhand van je pony het hoogste is. Mijn shet (met een op slot slaande knie) heeft er vooral in de zomer heel veel baat bij. Je kunt zachtjes met je vinger op dat punt duwen. Hopelijk helpt het, en kan de veearts je verder helpen. Sterkte!


Er staat, als je TS berichten had gelezen, dat haar pony vanmiddag is ingeslapen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-02-19 20:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 113 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen