Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 149 van de 232 [ 5788 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152 ... 232  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

 
Profiel   

ellepel schreef
bij mij heeft alleen appie last van die oren stuk,de rest ook niet.
maar dan zou je een vliegenkap met oren moeten doen.

stalgenootje van me heeft de shires met oren,die blijft mooi zitten.
ik heb de shires zonder oren.

wat trouwens ook heel goed tegen vliegen op het hoofd werkt is dit:


[ [url=m/t9taOj.jpg]Afbeelding[/url] ]

die kun je wel kopen bij de drogist,etos ofzo.
of ik doe wat veerust op een vochtig sponsje en wrijf dat om de ogen en oren heen.


Zelfs vliegenkap met oren helpt hier niet. Sinds 2 dagen heb ik weer de FIR carbon clay ingezet door het voer. Dat gaf ik vorig zomer ook bij en dat hielp ook best wel.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 13:15 



 
Profiel   

Mijn fjord heeft ook last van kapotte oren. De randjes zijn stuk en bij één oor zit er een wondje aan de binnenkant. Ik smeer er honingzalf op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 20:50 



 
Profiel   

Ik heb nog even een foto gemaakt van de oren van mijn ruin, een IJslander die verder geen eczeem heeft, maar dus wel dit aan de binnenkant van de oren:

[ img ]

Derfen helpt dus gelukkig wel, maar ik ben vooral benieuwd of meer mensen (uh... paarden) hier last van hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 22:34 



 
Profiel   

Bnet schreef
Ik heb nog even een foto gemaakt van de oren van mijn ruin, een IJslander die verder geen eczeem heeft, maar dus wel dit aan de binnenkant van de oren:

[ [url=m/hl15Nu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Derfen helpt dus gelukkig wel, maar ik ben vooral benieuwd of meer mensen (uh... paarden) hier last van hebben.



Ik kom even onder mijn meelees steen vandaan, mijn IJslander heeft dit ook, heeft wel eczeem maar binnenkant van zijn oren zien er oom zo uit. Ik smeer er sudo crème op en dan geneest het weer. Het is een poos weg geweest maar zo ineens was het er weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 23:56 



 
Profiel   

Bnet, pas je op met Derfen op een kapotte huid?

Die oren herken ik dan weer niet, nu staat die van mij onder een vliegenkap 24/7 dus dat zal schelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 08:46 



 
Profiel   

wendy1987 schreef
Hebben jullie ook dat ze de benen open schuren/ bijten? Die stomme vliegen zitten daar, krijgt ze plekjes van ( net als op dr hoofd) vervolgens bijt ze dat dan weer kapot.. zucht.
Elke zomer weer.. wat zou ik daaraan kunnen doen? De rest gaat opzich wel goed op wat plekjes op hoofd dus ook na..


Ja hier eentje zonder zomereczeem, maar met een zonneallergie. Hij staat met de snuggyhoods deken met mouwtjes aan de voorbenen en uierbeschermer. Maar de stukken die 'open' zijn jeukt hij idd door o.a. vliegen en krijgt hij plekjes door.
Ik heb voor de onderbenen flyboots van Arma, daar ben ik wel erg tevreden over. En verder idd dagelijks insprayen met een goede vliegenspray.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 08:52 



 
Profiel   

bnet, dat lijkt wat schimmel achtig.
ik denk dat jouw pony misschien wel aural plaque heeft?
kijk hier even
https://www.hetmergelland.com/aural-paques
ik zou hier even verder naar laten kijken.

mijn ruin heeft echt alleen een rand van het oor wat geïrriteerd is.
als ik het nou niet vergeet maak ik wel even foto

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 09:26 



 
Profiel   

MarliesV schreef
Bnet, pas je op met Derfen op een kapotte huid?

Die oren herken ik dan weer niet, nu staat die van mij onder een vliegenkap 24/7 dus dat zal schelen.


Ik twijfelde inderdaad al of je het nu wel of niet op kapotte plekken mag smeren. Bij echt open wonden smeer ik het niet, bij geïrriteerde huid die niet kapot is wel, meer vanuit een gevoel dan dat Derfen dat duidelijk aangeeft, dat wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 09:28 



 
Profiel   

ellepel schreef
bnet, dat lijkt wat schimmel achtig.
ik denk dat jouw pony misschien wel aural plaque heeft?
kijk hier even
https://www.hetmergelland.com/aural-paques
ik zou hier even verder naar laten kijken.

mijn ruin heeft echt alleen een rand van het oor wat geïrriteerd is.
als ik het nou niet vergeet maak ik wel even foto


Nee dat is het niet, het zijn ook geen bultjes. Sterker nog, soms zie ik zelfs mugjes uit het oor komen als ik wil behandelen :r

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 09:29 



 
Profiel   

die mugjes bijten en dan krijg je die witte schimmel, zou toch echt gaan kijken voor een kap met oren er aan.
normaal lijkt me dit niet eigenlijk…

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 09:39 



 
Profiel   

ellepel schreef
die mugjes bijten en dan krijg je die witte schimmel, zou toch echt gaan kijken voor een kap met oren er aan.
normaal lijkt me dit niet eigenlijk…


Maar denk je dat dan zowel de Shet, als mijn IJslander als mijn verzorgpaarden dat ineens allemaal zouden kunnen hebben? Dat is een oprechte vraag, niet bedoeld als "kritiek" ofzo ;)

Er is nog geen witte schimmel zichtbaar gelukkig, alleen kapotte huid, maar ik wil natuurlijk ook voorkomen dat we in dat stadium terecht zouden komen.

Voor de duidelijkheid: ik zie mijn verzorgpaarden een keer per week, en ik constateerde het bij hun op een zondag en diezelfde zondag zag ik dat mijn IJslander en mijn Shet dit ook hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 09:44 



 
Profiel   

ja is wel apart toch als een groepje het allemaal heeft?
op jouw foto lijkt het wel op schimmel, en zie ik wit.
maar je doet er derfen in toch?
misschien is het opgedroogde zalf wat ik zie?
foto is toch heel anders dan in het echt,jij weet zelf het beste hoe het er uit ziet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 09:48 



 
Profiel   

ellepel schreef
ja is wel apart toch als een groepje het allemaal heeft?
op jouw foto lijkt het wel op schimmel, en zie ik wit.
maar je doet er derfen in toch?
misschien is het opgedroogde zalf wat ik zie?
foto is toch heel anders dan in het echt,jij weet zelf het beste hoe het er uit ziet.


Zeker, ik vind het ook wel enigszins verontrustend dat het een select groepje is dat er last van lijkt te hebben. Het klopt dat het wit lijkt, en de foto is genomen voor het smeren van iets. Het lijkt mij herstellende huid, maar ik heb echt nul-komma-nul ervaring met schimmels e.d., dus zou me daar zo eens op kunnen verkijken.

Ik kijk het nog even een paar dagen aan, want heb het gisteren net ingesmeerd, dus dat is niet handig voor het stellen van een diagnose denk ik. En dan kijk ik na het weekend of ik een dierenarts laat komen.

Iedereen in ieder geval bedankt voor de input!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 10:02 



 
Profiel   

[ img ]
Hier maar weer begonnen aan de sudocreme..

Krijg de plekjes niet onder controle. Wordt alleen maar erger. Dus geschoren, dan is t beter schoon te houden, anti jeuk erop en daarna gereden. Daarna schoon gespoten en sudocreme erop in dikke laag.
Benieuwd hoe t morgen is.
Straks maar weer nieuwe pot halen vast denk ik.
Ook op dr hoofd gelijk weer ingesmeerd nu..

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 17:39 



 
Profiel   

Bnet schreef
Ik heb nog even een foto gemaakt van de oren van mijn ruin, een IJslander die verder geen eczeem heeft, maar dus wel dit aan de binnenkant van de oren:

[ [url=m/hl15Nu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Derfen helpt dus gelukkig wel, maar ik ben vooral benieuwd of meer mensen (uh... paarden) hier last van hebben.


Hier heeft de ene ecxemer ook plekjes in de oren, ik dacht vorig jaar dat het schimmel was en heb het behandeld maar het is echt ZE. Het ziet er wel wat anders uit dan bij die van jou maar er zit ook minder haar in het oor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 09:55 



 
Profiel   

Ik heb een eczemer die op dit moment veel last heeft. Net begonnen met homeopathische behandeling maar waarschijnlijk dat meer gras eten heeft getriggerd.

Nu kan ik maar geen geschikte deken vinden, van snuggyhoods tot huismerk van epplejeck alles zit niet fijn. Het over het hoofd trekken van de deken is een no go mede daarom ligt de dure snuggyhoods na 2 weken ongebruikt weer in de kast. Het probleem met andere dekens is dat hij in de buikflap plast. Maar tegelijkertijd heeft hij ook snel kale plekken van dekens dus een te krappe/te losse is ook moeilijk.

Iemand nog ideeën? De winkel ziet me alweer aankomen….

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 22:21 



 
Profiel   

mag ik vragen wat het probleem is met dekens over het hoofd?
een buikflap kun je inkorten, dat moet ik met die van mij ook doen.
ik heb een oudere epplejeck deken waar ik gewoon de achterste gesp van de deken heb geknipt en een stukje er af heb gehaald zodat de flap korter is.
bij de pyama dekens naai ik de buikflap een stukje dubbel waardoor die korter is.
dus dat is ook nog een optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 06:58 



 
Profiel   

Melisje1988 schreef
Ik heb een eczemer die op dit moment veel last heeft. Net begonnen met homeopathische behandeling maar waarschijnlijk dat meer gras eten heeft getriggerd.

Nu kan ik maar geen geschikte deken vinden, van snuggyhoods tot huismerk van epplejeck alles zit niet fijn. Het over het hoofd trekken van de deken is een no go mede daarom ligt de dure snuggyhoods na 2 weken ongebruikt weer in de kast. Het probleem met andere dekens is dat hij in de buikflap plast. Maar tegelijkertijd heeft hij ook snel kale plekken van dekens dus een te krappe/te losse is ook moeilijk.

Iemand nog ideeën? De winkel ziet me alweer aankomen….


Wij hebben met een deken over het hoofd de hals breder gemaakt met klittenband zodat de deken makkelijker aan en uit te trekken is. Misschien een idee? Nadeel is wel dat het klittenband snel los gaat maar hij beschermd in ieder geval nog genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 08:35 



 
Profiel   

wendy1987 schreef
[ [url=m/1HnQ4f.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier maar weer begonnen aan de sudocreme..

Krijg de plekjes niet onder controle. Wordt alleen maar erger. Dus geschoren, dan is t beter schoon te houden, anti jeuk erop en daarna gereden. Daarna schoon gespoten en sudocreme erop in dikke laag.
Benieuwd hoe t morgen is.
Straks maar weer nieuwe pot halen vast denk ik.
Ook op dr hoofd gelijk weer ingesmeerd nu..


Ik heb ook een tijdje sudocreme gebruikt maar dat hielp niet veel. Sinds 3 dagen gebruik ik voor de oren nu Propoliscreme van de Kruidvat. Heel fijn spul vind ik het. Dat is voor honden en katten maar ach :) De oren zijn nu superzacht van binnen en de ruin heeft ze ook nog niet weer stuk geschuurd. Het zit in een rond blikje en ligt bij de dierenspullen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 17:11 



 
Profiel   

Goeie tip Henny!!! dank je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 19:12 



 
Profiel   

T lijkt wel iets rustiger nu met elke dag sudocreme.. hou t dus even in de gaten nog nu.. bedankt voor de tip!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 22:01 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Melisje1988 schreef
Ik heb een eczemer die op dit moment veel last heeft. Net begonnen met homeopathische behandeling maar waarschijnlijk dat meer gras eten heeft getriggerd.

Nu kan ik maar geen geschikte deken vinden, van snuggyhoods tot huismerk van epplejeck alles zit niet fijn. Het over het hoofd trekken van de deken is een no go mede daarom ligt de dure snuggyhoods na 2 weken ongebruikt weer in de kast. Het probleem met andere dekens is dat hij in de buikflap plast. Maar tegelijkertijd heeft hij ook snel kale plekken van dekens dus een te krappe/te losse is ook moeilijk.

Iemand nog ideeën? De winkel ziet me alweer aankomen….


Wij hebben met een deken over het hoofd de hals breder gemaakt met klittenband zodat de deken makkelijker aan en uit te trekken is. Misschien een idee? Nadeel is wel dat het klittenband snel los gaat maar hij beschermd in ieder geval nog genoeg.


Daar heb ik inderdaad ook al aan gedacht. Om wellicht gewoon een sluiting aan de voorkant de (laten) maken. Maar ik ben bang dat de stof dan snel scheurd of open gaat. Breder heeft denk ik weinig zin . Ik ben erg klein en als hij zijn hoofd omhoog doet dan kan ik er toch niet bij. Het hoofdstel om doen is ook een gunst die ik krijg van hem haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 13:53 



 
Profiel   

ellepel schreef
mag ik vragen wat het probleem is met dekens over het hoofd?
een buikflap kun je inkorten, dat moet ik met die van mij ook doen.
ik heb een oudere epplejeck deken waar ik gewoon de achterste gesp van de deken heb geknipt en een stukje er af heb gehaald zodat de flap korter is.
bij de pyama dekens naai ik de buikflap een stukje dubbel waardoor die korter is.
dus dat is ook nog een optie?


Nou hij houdt er niet van wanneer je aan zijn hoofd zit (is gelukkig we beter geworden, maar wordt nooit geen hobby) en ik ben heel klein dus dat is het lastige haha

Gaat dat goed met de stof wanneer je hem korter naait? Ik ben bang dat je bij een nieuwe naad het misschien makkelijker scheurt? Heb je een foto hoe je dat hebt gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 13:57 



 
Profiel   

ik moest even fotos opzoeken hoor.
met een buikflap van een pyama deken naai ik een stukje dubbel vlak voor de band.

[ img ]
bij deze zie je net voor die zwarte buikrand een stuk bruine stof wat gebobbeld zitten, ik knip niks af,maar gewoon dubbel vouwen en vastnaaien.
gaat niet stuk.
en bij een andere deken

[ img ]
gewoon de achterste gesp er af, omgezoomd en klaar

en ik baal er echt van dat die deken er niet meer is,
is namelijk een hele stevige stof, maar de dekens van epplejeck nu zijn heel dun

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 14:53 



 
Profiel   

Melisje1988 schreef
ellepel schreef
mag ik vragen wat het probleem is met dekens over het hoofd?
een buikflap kun je inkorten, dat moet ik met die van mij ook doen.
ik heb een oudere epplejeck deken waar ik gewoon de achterste gesp van de deken heb geknipt en een stukje er af heb gehaald zodat de flap korter is.
bij de pyama dekens naai ik de buikflap een stukje dubbel waardoor die korter is.
dus dat is ook nog een optie?


Nou hij houdt er niet van wanneer je aan zijn hoofd zit (is gelukkig we beter geworden, maar wordt nooit geen hobby) en ik ben heel klein dus dat is het lastige haha

Gaat dat goed met de stof wanneer je hem korter naait? Ik ben bang dat je bij een nieuwe naad het misschien makkelijker scheurt? Heb je een foto hoe je dat hebt gedaan?


Ik heb hier voor mijn PRE met breed hoofd hals ook de snuggyhoods aangepast. We hebben de hals opengemaakt en zelf klittebandsluitingen gemaakt. Zit super en gaat niet los. Het is nu het 2e jaar in gebruik en blijft erg mooi
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 09:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 149 van de 232 [ 5788 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152 ... 232  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen