Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 197 van de 229 [ 5721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200 ... 229  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

 
Profiel   

Geen idee wat het verschil is maar hier hielp Apis beter dan Culico, dus er zit wel verschil in. Zijn ook mensen die beide gebruiken.

Ik ben begonnen met Culico, toen dit weinig deed, Apis bij gaan geven, dit gaf positief effect, dus na een tijdje de Culico er weer af gehaald, daar werd het niet slechter van.

Net als alle smeerseltjes en zo, is het vaak trail and error met dit soort supplementen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-23 15:58 



 
Profiel   

Hey! Ik doe ook ‘graag’ mee met het topic, helaas heeft mijn haf ook eczeem. Heb al wel eens meegelezen maar nog nooit zelf gereageerd.
Hoe geven jullie de Culico/Apis? Gaat dat een beetje makkelijk? Ik las dat het niet door het eten mocht maar direct in de mond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 19:24 



 
Profiel   

Hoe staat het met jeuk bij jullie paarden/pony's?
Mijne is nog niet aan het schuren, heb ook nog geen eczeemdeken op, maar was benieuwd hoe het met de andere paarden gaat. Zie wel al veel paarden in de buurt in vol eczeempak staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 19:30 



 
Profiel   

Mariett schreef
Hey! Ik doe ook ‘graag’ mee met het topic, helaas heeft mijn haf ook eczeem. Heb al wel eens meegelezen maar nog nooit zelf gereageerd.
Hoe geven jullie de Culico/Apis? Gaat dat een beetje makkelijk? Ik las dat het niet door het eten mocht maar direct in de mond.

Ik kom onder mijn meeleessteen vandaan en meld mij ook in dit topic. Mijn oudje heeft de laatste jaren helaas flink last van zomereczeem gekregen. Achteraf denk ik dat hij er altijd wel wat last van had, maar nu hij ouder is en aan huis staat lijkt het erger en zie ik het ook.
Door dit topic heb ik ook de druppels van Puur aangeschaft. Ik geef zowel de apis en culico. Op de verpakking staat dat het direct in de mond of op een snoepje mag. Bij voorkeur een uur voor het eten.
Druppels zijn niet alleen voor paarden, maar ook voor honden en katten. Daar hou je makkelijker een uur voor het eten aan, paarden eten vrijwel constant. Mijn oudje krijgt de druppels op een korstje oud brood. Gaat er goed in.
Ik geef de druppels nu een aantal weken en heb het idee dat het wel helpt. Hij duikt niet meer meteen onder zijn voerbak zodra hij op stal staatom zijn manenkam flink langs de onderkant te schuren. Zijn manen lijken ook weer aan te groeien. Waren altijd langer, maar ik heb ze vorig jaar met pijn in mijn buik afgeknipt omdat wat hij nog over had er niet meer uitzag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 20:00 



 

Mijne is al wel wat aan het schuren en krijgt zodra de lente "losbarst" weer z'n deken op. Nu eerst nog ff lekker z'n losse haar eraf halen.. En met al die regen ook niet echt lekker met zo een natte lap om zich heen..
Ben wel alvast begonnen met de propolis druppels sinds 2 a 3 weken. Kijken of het dit jaar weer zo goed werkt _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 20:27 



 
Profiel   

Mijne nog niet, maar staat gewoon in deken met hals nu nog. Zodra t warmer wordt gaat de eczeem er weer op.
Ze reageert al wel op vliegjes buiten met rijden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 20:29 



 
Profiel   

Die van mij gaf ik de druppels altijd op een klein korstje gedroogd brood.

Hier nog dekenloos. Ze heeft nog geen kriebels dus ik wacht nog even. Vorig jaar had ze om deze tijd hem al wel op.

Maar met alle regen die voorspeld wordt heeft ze wel overdag veel haar regendeken op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 21:04 



 
Profiel   

Mijne heeft vorig jaar toch op het eind nog zo hard aan een deel van z’n manen geschuurd dat het als een zielig dun plukje is teruggegroeid :+ Beetje jammer, maar achja. Als de rampen niet groter zijn.

Ik ben ondertussen gestart met de druppels en heb gelukkig een makkelijk paard waarbij ik ze rechtstreeks in de mond kan spuiten, maar de opening in de potjes past net niet lekker het spuitje in. Hoe doen jullie dit? Ik doe het nu met een naald op de spuit eruit zuigen, maar dat is eigenlijk een gedoe van niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-23 21:47 



 
Profiel   

Ik haal dat plastiek deel ook van het flesje en dan kan ik er wel met een klein spuitje in. Ik koop steeds van die 3ml spuitjes die passen wel in het glazen flesje. Je kan het flesje zo niet helemaal leegmaken, dus op het laatst giet ik steeds wat in de dop en zuip het daaruit op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 08:39 



 
Profiel   

Is er iemand die deze heeft? Hoe bevalt die, hoe valt de maat uit? Groot/klein? https://www.kramer.nl/Paard/Vliegenbesc ... ker-Gibson

Ik had gekeken naar de eczeemmaskers van pagony, die bruine dingen. Maar heel apart, hoe bevestig je dat ding in vredesnaam aan je deken? Ik heb zo’n bruine pagony deken. Heeft iemand dit masker? Een gewoon vliegenmasker is niet altijd ideaal vind ik, zoek ook een van zacht materiaal. Niet alleen van dat harde gazige over de kop.

Nog andere adviezen? Gaat om een shet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 13:49 



 
Profiel   

Ik vind die van kramer heel fijn. Vorig jaar voor het eerst gebruikt. Maat L op paard die tussen cob en full in zit qua hoofd. Bleef goed zitten.
De ‘gewone’ eczeem kappen vind ik verder tot nu toe allemaal drama. De maskers van shires met fijne mesh vind ik wel heel fijn. Deze gebruik ik ook een deel van het seizoen ivm anders verbrande neus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 14:03 



 
Profiel   

Is die goed te combineren met een deken van een ander merk? Die ander eczeemkappen zien er niet handig uit ook, sommigen hebben alleen dan een gat voor de ogen maar volgens mij schuift dat ontzettend als dat net niet helemaal aansluit. :+

Maar afgelopen jaar bevielen die vliegenkappen met meer gazig materiaal niet. Ze vond dat niet prettig en als dat ding af was gevallen wilde ze hem liever niet meer om hebben. Meerdere geprobeerd maar hoop dat een eczeemkap misschien wat zachter is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 14:25 



 
Profiel   

Gebruik de eczeemkappen van de kramer. Er fijne kappen. Verbouw ze zelf wel een beetje, ipv rits maak ik er klittenband van en hen ze met klittenband aan de deken vast aan de bovenkant.
Heb een maatje S voor een IJslander met een klein koppie

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 15:46 



 

harriehoef schreef
Is er iemand die deze heeft? Hoe bevalt die, hoe valt de maat uit? Groot/klein? https://www.kramer.nl/Paard/Vliegenbesc ... ker-Gibson


Ik had deze vorig jaar en het is het eerste masker waarbij de oren zijn heel gebleven _/-\o_ . Dus dank voor de reminder ik ga er 1 bestellen. Het gaas heeft wel losgelaten..
Qua maat, ik had een M voor een ijslander met een breed hoofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-23 22:28 



 
Profiel   

Ik moet de eerste eczeemkap die ook bij een Shet past, nog tegenkomen. Hier standaard vliegenmaskers met oren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-23 08:27 



 
Profiel   

Ik geef de druppels nu door jullie suggesties ook op een korstje oud brood, dat gaat inderdaad heel goed!

Marietje gaat met deze set het seizoen in:

[ img ]
[ img ]

Normale dekens passen haar niet zo heel goed, ze heeft een te grote bek daarvoor. Deze deken komt uit Engeland, van The Big Horse Shop! Echt wel een aanrader, eindelijk een deken die niet zo ellendig knelt bij de hals.

Als masker heeft ze eentje van For Horses, die zitten gewoon in NL en maken ze op maat. Ze had al een plek op haar wang (ze staan vlak naast een zoetwatermeer en een wat moerassig gebiedje) maar dat ziet er gelijk alweer rustig uit nadat ik deze gisteren op heb gedaan. Tot nu toe tevreden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 15:30 



 

Mariett schreef
Ik geef de druppels nu door jullie suggesties ook op een korstje oud brood, dat gaat inderdaad heel goed!

Marietje gaat met deze set het seizoen in:

[ [url=m/GnFgEN.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ozFLpp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Normale dekens passen haar niet zo heel goed, ze heeft een te grote bek daarvoor. Deze deken komt uit Engeland, van The Big Horse Shop! Echt wel een aanrader, eindelijk een deken die niet zo ellendig knelt bij de hals.

Als masker heeft ze eentje van For Horses, die zitten gewoon in NL en maken ze op maat. Ze had al een plek op haar wang (ze staan vlak naast een zoetwatermeer en een wat moerassig gebiedje) maar dat ziet er gelijk alweer rustig uit nadat ik deze gisteren op heb gedaan. Tot nu toe tevreden!


Welke deken is dat? Die van mij heeft ook een brede nek en brede oren. Hij heeft een maat 185 nodig terwijl het maar een ijslandertje is..
Die kap ziet er ook goed uit, heb je daar ook een linkje oid van?
Volgende week ga ik de mijne even wassen met teatree shampoo en dan krijgt ie ook z'n deken weer op. Ook helaas het handige hooihuisje afsluiten, want hij gaat zich daar kapot aan schuren.. Ben benieuwd hoe we er dit jaar door komen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 18:08 



 
Profiel   

https://thebighorseshop.co.uk/collectio ... -broad-fit
Dit is de deken! Let er wel op dat je dus nog extra importkosten moet betalen. Marie heeft hem nu een paar dagen op en ik ben er nu alvast wel erg tevreden mee! Hij moest bij haar wel op het wijdst bij haar buik, maar dan past hij ook echt wel. Zit veel mogelijkheid tot verstellen bij de borst.

https://for-horses.nl/product-category/ ... enmaskers/
Hier de keuze uit vliegenmaskers

https://for-horses.nl/product/vliegenma ... eur-imker/
Marie heeft deze nu dus. Ze heeft er een UV werende neuspet bij, maar die heb ik er nu af (kan je erop zetten met klittenband). Verder heb ik gekozen voor stoffen oren, een uitsparing voor de voorpluk en het elastiek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 18:42 



 
Profiel   

Ben fan van de bighorseshop. bestel al jaren mijn deken daar[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-23 22:00 



 
Profiel   

Poeh dat snap ik met zulke reuzen! Dekens zitten wel echt top zeg.

Ik had Marie nooit echt als 'big horse' gezien, maar ze is wel gewoon echt dat ouderwets type haflinger, dus logisch ook eigenlijk. Wilde het even als tip geven voor andere mensen zoals ik die niet helemaal beseffen dat hun koudbloed ook best een big horse is :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-23 12:55 



 
Profiel   

Boett dekens zitten top, vanalles geprobeerd maar kom toch telkens terug bij een Boett, duur maar zo een fijne pasvorm

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 16:30 



 
Profiel   

Afgelopen nacht het halsdeel afgehad van de regendeken omdat het droog zou blijven.
Helaas toch licht geschuurd, terwijl ik al weken de propolis druppels geef. Denk toch overstappen maar de Puur.

Toen straks ff zonder deken gestaan omdat ik toch bezig was. Het viel me op dat ze continu aan het trappen onder haar buik en met haar staart aan het zwiepen was. Tegen de vliegen. Terwijl de rest dat niet zo deed.
Welke sprays gebruiken jullie daarvoor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-23 18:59 



 
Profiel   

Het is hier recent nog besproken, en sommige hebben er een PB over gehad,
Maar wat is t verschil nou tussen de Puur apis en culico , welke doet wat?

Mijn vermoeden dat mijn pony SME heeft is helaas bevestigd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-23 13:16 



 
Profiel   

Apis is zoals ik hm lees een homeopathische verdunning van honingbij, dit werkt bij insectenbeten + een paar plantenextracten. Culico werkt rustgevend op het immuunsysteem, wel extreem heftige mix van planten vind ik zelf, deze zegt letterlijk “lichaam en nu gaan we even rustig doen” . Nu Moet ik zeggen dat apis bij mijn paard meer effect had.

Culico sowieso niet geven aan een paard wat melk geeft of draagt. Daar is hij te heftig voor

Ik ben trouwens natuurgeneeskundige in opleiding en fythotherapeut voor dieren. Hoop dat ik het zo kort en bondig uit heb gelegd haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-23 17:41 



 
Profiel   

Bedankt voor de uitleg! Super blij mee

Zijn er trouwens nog mensen hier die ervaring hebben met de Vitastyle dermocontrol brokjes?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-23 18:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 197 van de 229 [ 5721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200 ... 229  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen