Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 156 van de 229 [ 5721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159 ... 229  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

 
Profiel   

Hallo allemaal,

Wij zijn Daphne en Michelle, tweedejaars studenten aan de HAS Venlo, en volgen de opleiding Hippisch Bedrijfskunde en Pet Business. Momenteel zijn wij bezig met een onderzoek naar een effectieve vliegenspray voor paarden.

Door middel van deze enquete hopen we een beeld te krijgen over hoe de consument denkt over de bestaande vliegensprays.

Het invullen van de enquete zal een paar minuutjes duren, je zou ons er erg mee helpen!

Alvast hartelijk bedankt!

https://www.survio.com/survey/d/O5N5N1O2Y3V9I2N4G
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 14:34 



 
Profiel   

Hebben jullie de eczeemdeken er nog op liggen? Zit enorm te twijfelen wanneer ik hem af kan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 12:15 



 
Profiel   

Ik heb er nu een regendek met hals op, eergisteren nog de eczeemdeken. Vorig jaar had hij die begin oktober af, nu zijn er nog te veel beestjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 12:28 



 
Profiel   

Hier hetzelfde. Gister ook van eczeemdeken naar regendeken met hals gegaan. Vorig jaar was bij de mijne ook eczeemdeken begin oktober eraf. Het is erg lastig weer op dit moment.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 12:29 



 
Profiel   

ik zou het nog op laten.
echt pas als het onder de 10 graden overdag blijft kun je denken aan er af halen.
eigenlijk adviseren ze onder de 5 graden omdat dan die cullicoides mugjes niet meer vliegen.
weekend word mooi weer en dan vliegen ze weer flink rond.
zou echt nog even wachten.
als het rotweer is er eventueel een gevoerde of ongevoerde regendeken met hals op,dan blijven ze ook nog eens lekker droog :j .

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 12:32 



 
Profiel   

Ik heb mijn eczemer nu zonder deken buiten staan. Op stal krijgt ze hem weer op. Het waait hard en regent veel. Alleen maar fijn voor haar open plekjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 12:36 



 
Profiel   

Hier nu af door de harde wind. Vanaf dat de wind gaat liggen gaat ie weer op... Het is helaas echt nog te warm en er zijn best nog wat beestjes als het niet zo hard waait

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 14:20 



 

Hier blijft ie ook echt nog op tot het een stuk kouder is en lijkt te blijven en snachts vriest. Het seizoen is helaas niet meer echt een seizoen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 14:26 



 
Profiel   

Hier ook inderdaad, paar jaar geleden de deken te vroeg afgedaan en toen was het gelijk weer feest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 14:50 



 
Profiel   

Hier ook gewoon nog op, dan maar iets natter, dat droogt zo weer op die hals. Ze heeft wel een regendeken erover heen, maar zonder hals. Ze staat bij mij ook niet hele dagen in de regen, dat scheelt ook wel weer, anders was er wel een hals overheen gegaan hoor..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 15:20 



 

Ik heb hem vandaag afgedaan ivm veel regen en wind.. ben benieuwd of ik daar morgen spijt van heb -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 21:51 



 
Profiel   

Hier al een week of drie af en bucas smartex met hals op. Hier werkt dat prima en voor de warmte had hij het echt nodig omdat door speciale verlichting Bo nog echt heel mooi in z'n korte zomer vachtje zit. Was hem nog wel wekelijks met tea tree shampoo en vooralsnog zijn er geen problemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 07:47 



 
Profiel   

Die van mij staat al een week zonder eczeemdeken, wel met regendeken. Eerst ook zonder hals, maar nu met het slechte weer met hals. Gaat heel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 20:19 



 
Profiel   

Ik heb de mijne sinds een paar dagen ook zonder eczeemdeken gezet, gaat tot nu toe goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 07:36 



 
Profiel   

Hier ging zonder nog niet. Snachts gaat wel goed zonder. Dus snachts nu lekker af en overdag op

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 07:45 



 
Profiel   

Hier er nog lekker onder, het is nog te warm helaas voor haar.

Heb haar vannacht bij de kliniek staan, dus een nacht/dag zonder kap. Die had ik al af gehad eerder maar toen had ik kapotte oren, terwijl ze de hele zomer met kap mooi heel bleven.
Dus hopen dat het nu goed is gegaan en ik niet vanmiddag kapot geschuurde oren aantref.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 08:09 



 

Hier nog steeds op. Ik wacht braaf af _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 08:13 



 
Profiel   

MarliesV schreef
Hier er nog lekker onder, het is nog te warm helaas voor haar.

Heb haar vannacht bij de kliniek staan, dus een nacht/dag zonder kap. Die had ik al af gehad eerder maar toen had ik kapotte oren, terwijl ze de hele zomer met kap mooi heel bleven.
Dus hopen dat het nu goed is gegaan en ik niet vanmiddag kapot geschuurde oren aantref.


Welke kap gebruik jij? Ik heb nu een lemieux maar de gaatjes zijn te groot vgm. Ze schuurt toch haar oren nog kapot

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 08:31 



 
Profiel   

Hier kan de ecxeemdeken ook nog echt niet af, zelfs met ecxeemdeken is het schuren nog behoorlijk helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 08:35 



 
Profiel   

Horseloverl, ik heb 2 soorten die hier goed bevallen, deze twee hebben beide fijne 'dikke' oren:
https://www.divoza.com/nl/pagony-fine-vliegenmasker
https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... C0QAvD_BwE

Die van Shires is ook zonder neusnetje enz te verkrijgen als je dat fijner vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 09:01 



 
Profiel   

Heeft iemand ervaring met equine guard van Taser Wraye? Product klinkt goed, is wel echt heel duur. Maar ze zeggen dat het immuunsysteem van je paard weer normaal gaat functioneren

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 21:45 



 
Profiel   

heb je een link met info?
ik kan op google niks vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 06:25 



 
Profiel   

Ik heb de deken ook nog op. Denk dat ik over 2 weken ga scheren ofzo, en dan hoop ik dat de temperatuur ook wat gezakt is, dan kan die daarna af blijven en gaan de gewone dekens weer op. Er ligt al wel een regendeken overheen nu..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 14:47 



 
Profiel   

Hier schuurt ons IJsje ook nog heel erg, zelfs met deken aan.

Hoe lang gaat bij jullie zo'n eczeemdeken mee ? Ik heb geen eerdere ervaring met een paard met zomereczeem, dus ik moet alles nog leren en ervaren. Deken ligt op sedert augustus, maar is ondertussen echt al volledig versleten. Het was nochtans een goeie kwaliteit, vond ik (Karlslund).

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 18:38 



 
Profiel   

Dat verschilt heel erg. Soms twee seizoenen, soms maar een maand. Merk maakt echt niet uit wat dat betreft, althans bij ons niet. Wij hebben geleerd altijd een nieuwe op voorraad te hebben liggen. En zodra de nieuwe uit de voorraad opgaat, gelijk een nieuwe bestellen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 19:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 156 van de 229 [ 5721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159 ... 229  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen