[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Schadows17

Berichten: 309
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Het mooie zuiden

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:50

Hier de deken nog op. Durf het nog niet helemaal aan, wel met de regendagen een week geleden af gehad, maar in de nacht altijd weer op op stal ivm muggen. Sinds het weer droog is iedere dag op, heeft geen jeuk en nu zo mooie lange manen weer voor het eerst dat ik nog even wacht, weet nog van vorig jaar dat ze juist in oktober nog best wat jeuk had toen ik hem afdeed, dus ga nu iets langer door, liefst tot de eerste vorst.

Hjartje

Berichten: 183
Geregistreerd: 17-01-19

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:48

Hier bij de lichte eczemer de deken gelukkig al weer een paar weken eraf zonder jeuk *\o/*
Bij mijn andere eczemer ligt de deken er nog wel op, 's avonds zijn er nog heel wat mugjes. Aan het begin van het seizoen had ze af en toe jeuk bij haar navel, maar nu bij haar linkeroor.

MarliesV

Berichten: 15188
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:53

Gewoon nog op hier. Vorige week regenliner er onder en de kap af. Deze week de liner er weer onderweg en de kap weer op. Had toch weer iets geschuurd onder haar voorpluk.

Ootie

Berichten: 521
Geregistreerd: 09-04-13
Woonplaats: WbD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:59

Hier ook zonder deken. En dat gaat goed gelukkig.

Jessica_K

Berichten: 400
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 22:41

Ik heb de deken 1 nachtje eraf gehad en vanochtend alweer jeuk.. Hij ligt er dus weer op |(

MyrtheJ

Berichten: 3972
Geregistreerd: 16-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 22:43

Jessica_K schreef:
Ik heb de deken 1 nachtje eraf gehad en vanochtend alweer jeuk.. Hij ligt er dus weer op |(



Jij zit ook in een bosrijke omgeving... :-( hier al 2 weken bij alle paarden de eczeemdekens af en geen jeuk meer!

Jessica_K

Berichten: 400
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 23:08

Jep.. Bosrijk en naast een vijver. :( lekker hoor! Hier nog maar even wachten op de nachtvorst.

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 08:48

Zijn er mensen die ervaring hebben met een Detox kuur? En met name de Groene Os Drainage Compositum?

Helpt dat jeuk te verminderen?

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 09:46

Daar ben ik ook wel benieuwd naar of detoxkuren in het voor of najaar kunnen helpen.

Hier staat er een zonder deken en de ander met een regendeken en hals omdat de hele manenkam er aan ging zonder hals.

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 10:19

gebruik in elk geval de zoekfunctie even, kom je ook nog wel info tegen.
ik heb het vroeger wel gebruikt,had wel het idee dat het wel hielp.
mok en stalbenen rokken wel weg, vacht werd iets zachter.
alleen niet tegen zomereczeem.

__Suzanne__

Berichten: 4296
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 11:56

Ik zou de detox juist in de winter, vlak voor het jeukseizoen begint dorn. Juist de loskomende afvalstoffen kunnen ook weer jeuk veroorzaken

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: Belgiƫ

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 12:52

Deken is al 2 dagen af, jeukje aan de buik en manen iets kriebelig maar verder laat ik hem nog even af want ze voelt zich gooooeeed.

Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 21:33

Hier nog steefs jeuk. Deken en hoofdkap nog steeds om. Laatst met de regen even af gehad maar heeft zich meteen weer kapot geschuurd.. deze week wordt het weer vrij warm en vochtig dus nog even geduld hebben ben ik bang..

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 09:09

__Suzanne__ schreef:
Ik zou de detox juist in de winter, vlak voor het jeukseizoen begint dorn. Juist de loskomende afvalstoffen kunnen ook weer jeuk veroorzaken


Goede tip, daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 09:10

ellepel schreef:
gebruik in elk geval de zoekfunctie even, kom je ook nog wel info tegen.
ik heb het vroeger wel gebruikt,had wel het idee dat het wel hielp.
mok en stalbenen rokken wel weg, vacht werd iets zachter.
alleen niet tegen zomereczeem.


Oke dankjewel, jammer dat het niet tegen de ZE hielp. Maar misschien helpt het wel mee dat het systeem minder snel overbelast raakt alleen merk je dat niet zo dan. :)

_E_

Berichten: 381
Geregistreerd: 18-09-09

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 09:59

Hallo allemaal,
Ik kom me hier helaas ook melden..

Ik heb een veulen van 5 maanden oud met helaas al flinke jeuk. Met name staart, manen, hals en flanken schuurt ze constant kaal.
Advies van de dierenarts was idd buiten zetten na zonsopkomst en binnen voor zonsondergang. Hele domme vraag misschien, maar hoe laat is dat momenteel precies? En zoals volgende week na het verzetten van de tijd?
Het veulen is verder heel angstig, dus lokale behandelingen of wassen laat ze niet toe.
Iemand tips voor mij als beginneling op dit gebied en dan ook nog eens bij zo'n jong diertje?
De oorzaak is mogelijk geweest dat ze te weinig mineralen heeft opgenomen, ze wilde echt helemaal geen biks eten. Dit doet ze nu sinds een week eindelijk goed. Ook heeft ze wat vitamine injecties gehad van de dierenarts.

assebassie
Berichten: 1248
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 10:12

Als het schemerig is komt de zon op of gaat onder, dan zijn de beestjes actief.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:33

_E_ schreef:
Hallo allemaal,
Ik kom me hier helaas ook melden..

Ik heb een veulen van 5 maanden oud met helaas al flinke jeuk. Met name staart, manen, hals en flanken schuurt ze constant kaal.
Advies van de dierenarts was idd buiten zetten na zonsopkomst en binnen voor zonsondergang. Hele domme vraag misschien, maar hoe laat is dat momenteel precies? En zoals volgende week na het verzetten van de tijd?
Het veulen is verder heel angstig, dus lokale behandelingen of wassen laat ze niet toe.
Iemand tips voor mij als beginneling op dit gebied en dan ook nog eens bij zo'n jong diertje?
De oorzaak is mogelijk geweest dat ze te weinig mineralen heeft opgenomen, ze wilde echt helemaal geen biks eten. Dit doet ze nu sinds een week eindelijk goed. Ook heeft ze wat vitamine injecties gehad van de dierenarts.


is ze niet gewoon aan het verharen van vacht?

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:50

Mijn haflinger is nu alweer 2 jaar jeukvrij, dankzij de Anti itch creme behandeling. Mooie volle bos manen en staart weer. Er zitten heel veel mugjes en toch heeft hij er geen last meer van. Hij krijgt alleen maar voordroog hooi en halve muesli met soms een paar biksjes er doorheen, af en toe appeltje en wortels.

__Suzanne__

Berichten: 4296
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 11:52

Heb je daar een linkje van? En krijgt hij geen gras?

assebassie
Berichten: 1248
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:57

E nog even over je veulen, is hij al gespeend?

_E_

Berichten: 381
Geregistreerd: 18-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 15:07

assebassie schreef:
E nog even over je veulen, is hij al gespeend?


Ja sinds een week nu. Nu eet ze haar biks ook sinds het afspenen.

Wat betreft verharen, lijkt me niet. Ze is idd nog steeds niet mooi door het verharen heen, maar haar staart en manen zijn wel zo gigantisch kaal geschuurd, dat het volgens de dierenarts toch echt al eczeem was..

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 16:28

gohya schreef:
Mijn haflinger is nu alweer 2 jaar jeukvrij, dankzij de Anti itch creme behandeling. Mooie volle bos manen en staart weer. Er zitten heel veel mugjes en toch heeft hij er geen last meer van. Hij krijgt alleen maar voordroog hooi en halve muesli met soms een paar biksjes er doorheen, af en toe appeltje en wortels.


Hier ben ik ook wel benieuwd naar!

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:01

_E_ schreef:
Hallo allemaal,
Ik kom me hier helaas ook melden..

Ik heb een veulen van 5 maanden oud met helaas al flinke jeuk. Met name staart, manen, hals en flanken schuurt ze constant kaal.
Advies van de dierenarts was idd buiten zetten na zonsopkomst en binnen voor zonsondergang. Hele domme vraag misschien, maar hoe laat is dat momenteel precies? En zoals volgende week na het verzetten van de tijd?
Het veulen is verder heel angstig, dus lokale behandelingen of wassen laat ze niet toe.
Iemand tips voor mij als beginneling op dit gebied en dan ook nog eens bij zo'n jong diertje?
De oorzaak is mogelijk geweest dat ze te weinig mineralen heeft opgenomen, ze wilde echt helemaal geen biks eten. Dit doet ze nu sinds een week eindelijk goed. Ook heeft ze wat vitamine injecties gehad van de dierenarts.



is het veulen niet gewoon uit de veulenvacht aan het komen?
dat jeukt ook vaak enorm en kunnen ze flink van gaan schuren
zou kijken naar het ontwormen, is dat wel in orde?

assebassie
Berichten: 1248
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:51

_E_ schreef:
assebassie schreef:
E nog even over je veulen, is hij al gespeend?


Ja sinds een week nu. Nu eet ze haar biks ook sinds het afspenen.

Wat betreft verharen, lijkt me niet. Ze is idd nog steeds niet mooi door het verharen heen, maar haar staart en manen zijn wel zo gigantisch kaal geschuurd, dat het volgens de dierenarts toch echt al eczeem was..

Kan ook van de stress van het afspelen komen, is erg bang nu schrijf je? Wel sneu zo n jong beestje met zoveel jeuk.