Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 41 van de 232 [ 5793 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 232  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

 
Profiel   

Dat doe van mij dus juist op voer. Ik heb de hele winter hetzelfde gevoerd, maar toen vh voorjaar zijn leverwaarde minder werden, reageerde hij er pas op.

Jeuk kan ook een volgelopen emmer zijn wat zich pas uit als de emmer daadwerkelijk vol zit.

Toch iets met gras? Pollen? Rijker ruwvoer?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 19:54 



 
Profiel   

Hier jeuk vrij zonder deken

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 21:44 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Dat doe van mij dus juist op voer. Ik heb de hele winter hetzelfde gevoerd, maar toen vh voorjaar zijn leverwaarde minder werden, reageerde hij er pas op.

Jeuk kan ook een volgelopen emmer zijn wat zich pas uit als de emmer daadwerkelijk vol zit.


Toch iets met gras? Pollen? Rijker ruwvoer?


Daar heb je natuurlijk wel een goed punt. Ben bang dat het hooi te rijk is, maar dan zijn we wel de banketstaaf want daar hebben we een voorraad voor het hele jaar voor staan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 21:50 



 
Profiel   

Hier helaas nog wat jeuk aan de staart. Hoop dat het snel voorbij is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 21:52 



 
Profiel   

Kayleigh327 schreef
Hier helaas nog wat jeuk aan de staart. Hoop dat het snel voorbij is!



Hoop met je mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 21:54 



 
Profiel   

casperzazoe schreef
Slmt9 schreef
Dat doe van mij dus juist op voer. Ik heb de hele winter hetzelfde gevoerd, maar toen vh voorjaar zijn leverwaarde minder werden, reageerde hij er pas op.

Jeuk kan ook een volgelopen emmer zijn wat zich pas uit als de emmer daadwerkelijk vol zit.


Toch iets met gras? Pollen? Rijker ruwvoer?


Daar heb je natuurlijk wel een goed punt. Ben bang dat het hooi te rijk is, maar dan zijn we wel de banketstaaf want daar hebben we een voorraad voor het hele jaar voor staan..


Ruwvoerscan bij pavo doen? Mocht dat het zijn, dan is misschien mengen met graszaadhooi een optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 22:48 



 
Profiel   

Ik lees al een hele tijd mee in dit topic (en heb er ook al super veel van geleerd, dankjewel daarvoor :D) maar wil nu toch even meelees-steen van vandaan kruipen. Ik verzorg een jonge Friese merrie (4 jaar) die al sinds ze 1 jaar is last heeft van eczeem. De laatste 2 jaar met de deken op gaat het erg goed. Dit jaar ook haar voer een beetje omgegooid en nu is het enige waar je aan kan zien dat ze eczeem heeft haar rechteroor (een paar kale plekjes die erg hardnekkig zijn).

Omdat ze zo jong is hebben we tot nu toe elk jaar een nieuwe deken gekocht en ondanks dat ze best netjes is met de deken kunnen we na elk seizoen de deken weer de prullenbak in gooien. Volgend jaar gaan we dus weer voor een nieuwe en dan wil ik eigenlijk een Rambo deken aanschaffen omdat ik hier heel veel positieve dingen over hoor en lees. Nu is ze nog lekker aan het groeien en dan vooral in de bespiering. Haar huidige deken past nog net om haar steeds steviger wordende hals heen, maar ik ben bang dat volgend jaar die hals nog een stukje steviger is geworden. Ik maak me nu dus een beetje zorgen of een Rambo deken wel geschikt is voor paarden met wat meer hals en bredere schouders?

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 23:02 



 
Profiel   

Bij mijn merens zit de Rambo te strak. Alleen de fidimax en de grand national passen. Maar dit zijn niet echt eczeem dekens.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-19 11:44 



 
Profiel   

Ik heb geen rambo eczeem deken.
Wel vliegendeken van rambo en door de V sluiting past hij goed.
Mijn paard heeft een hele brede boeg!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-19 23:06 



 
Profiel   

Nou wonder boven wonder...... bij Alf is de 'exceem' plots weer over.....?
Nu dacht ik in eerste instantie al dat het een reactie was op antibiotica, mogelijk ook extra door metacam en ventipulmin. Veearts zei 'kan maar is wel exceem' Maar het gaat nu zo goed en staat al een week zelfs zonder zijn hals exceem deken. Kan nooit 'echte' exceem zijn geweest denk ik. Hij staat nu wel in een dorp aan zee, maar zo helend lijkt me dat nu ook weer niet.......

Nou ja beter voor mijn pony want hij mankeert al genoeg dat hij met 8 jaar al met pensioen staat. Dus heel fijn als hij dit niet blijkt te hebben!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 21:15 



 
Profiel   

*\o/*

Fijn toch!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 22:00 



 
Profiel   

Wat fijn voor hem!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-19 10:49 



 
Profiel   

Ja goed he, ben er ook super blij mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-19 15:21 



 
Profiel   

Vorig jaar pony gekocht met eczeem op goed geluk, bij mij nergens last van gehad in open weide, goed voer, enz. Alles mooi aangegroeid. Super geluk gehad. Hele zomer top gegaan. Ik heb er verder niks aan gedaan. Alleen wormenkuren gegeven en niet meer gewassen. Eigen vetlaag laten kweken. Goed voer. Nu had ik van de week met hitte getraind voor het eerst, dus ook een keer goed gezweet voor het eerst (jong beessie) en voor het eerst gewassen alleen met water... sinds die dag is het ineens begonnen... wie weet hoe dat komt? Door het water en beestjes die erop afkomen? Lijkt me niet dat ik de vetlaag met afspoelen met water heb beschadigd? Door het zweten en afval stoffen? Baal er van als dit doorzet. Nu ineens een korst op het hoofd en wat korstjes op de hals.. en de staartaanzet is wat gaan pluizen. Moet zeggen ik heb de pony wel nat zonder afdrogen in de wei gezet.. in de avond. Denk zelf misschien beessies op af zijn gekomen en het jeuken begonnen is? Of werkt dat niet zo? :( Is wel heel laat voor een zomereczeem toch of zijn er nog andere varianten die nu pas beginnen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 19:14 



 
Profiel   

komt echt niet van het zweten of wassen hoor.
is echt puur toeval.
denk eerder dan toch een reactie op wat anders.
misschien het misschien op een nieuw weitje gezet.
of iets van een prikbeest, staan er andere paarden bij dat daar het korstje van komt.
misschien door verharen.
kan van alles zijn..zou me niet meteen druk maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 19:21 



 
Profiel   

Hebben jullie met die zon ook schilfers gehad?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 21:12 



 
Profiel   

niet met de zon.
maar nu wel veel schilfers omdat ze verharen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 21:42 



 
Profiel   

Mijn paardje heeft tot vorige week ook geen last gehad. Ik geef hem wel bye bye itch en CBD druppels. Ik dacht dat het door de cbd kwam dat hij niet meer schuurde...
Vorige week is hij plots gaan schuren op zijn buik en een klein plukje van de manen....
De buiknaad is "erg geirriteerd" door steekbeesten...

Zou het kunnen dat door de droge zomer er gewoon minder muggen waren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 22:36 



 

TanteFlavie schreef
Mijn paardje heeft tot vorige week ook geen last gehad. Ik geef hem wel bye bye itch en CBD druppels. Ik dacht dat het door de cbd kwam dat hij niet meer schuurde...
Vorige week is hij plots gaan schuren op zijn buik en een klein plukje van de manen....
De buiknaad is "erg geirriteerd" door steekbeesten...

Zou het kunnen dat door de droge zomer er gewoon minder muggen waren?

Bij mijne eigenlijk hetzelfde. Het ging prima, maar 2 dagen geleden ineens weer heftige jeuk aan zijn buiknaad. Voor mijn gevoel komt hij bij de mijne echt door de warmte.

Ik zie geen bultjes op zijn buik. Wel op zijn rug..... Het vreemde is dat hij de enige is die zoveel gestoken wordt, want bij mijn andere 2 paarden zie ik alleen een enkel bultje en hij heeft er wel 10 op zijn rug.

Tijdens de eerste hittegolf had hij ook meer jeuk.

Ik smeer nu weer 1x er dag met hydrocortiderm en ik hoop dat de warmte snel weer wat terugloopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-19 07:04 



 
Profiel   

Ik merkte dat mijn merrie ook wat meer jeuk aan haar staart had, dus misschien zat er toch wat in de lucht waar ze allemaal wat meer last van hadden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-19 10:28 



 
Profiel   

Die van mij ook. Maar die heb ik ook wat biks met lucerne gegeven, van lucerne schuurt hij ook vaak. Dus ik weet niet wie de boosdoener was.

Heb in elk geval de amigo mio vliegendeken gewisseld voor de master vliegendeken. Ik kende het nog niet, maar lijkt een hele fijne deken. Heeft een buikflap die heel veel buik bedekt (hele stuk tussen de voor en achterbenen) en een fijne lange hals. Pasvorm was ook mooi. Hele fijne lange hals eraan vast. Ben benieuwd hoe die erbij hangt na een nachtje gebruik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-19 11:54 



 
Profiel   

welmoed__ schreef
Ik merkte dat mijn merrie ook wat meer jeuk aan haar staart had, dus misschien zat er toch wat in de lucht waar ze allemaal wat meer last van hadden.


klopt hoor, er zijn nu megaveel vliegen en ander gespuis, is deze zomer nog niet zo erg geweest, dus nu moest echt de vliegendeken op, ook mijn schimmel had veel bultjes, hopelijk weer over als 't koeler wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-19 15:07 



 
Profiel   

Het schuren is nu weer gestopt, het is veel minder warm... een klein plukje manen is 10 cm korter nu... (dat groeit wel weer)
Voorlopige conclusie is dat het een reactie op de extreme warmte was....

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 15:36 



 
Profiel   

Hier werd tm gister in elk geval nog geschuurd. Gelijk een gat in mn nieuwe masterdeken -O-
De aussie maar weer opgedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-19 17:25 



 
Profiel   

Lekker laat maar ik meld mij ook even :o Sinds vorig jaar heb ik een shetje. Vorige zomer was er niks aan de hand (ze was toen 1). Maar sinds dit jaar jeukt ze er op los. Echt overal heeft ze jeuk. Ze draagt nu een eczeemdeken van rambo, vliegenmasker van bucas en smeer af en toe met methol gel, was zo af en toe met betadine en doe wel eens klitwortel in haar staart en manen. Eerst werkte dat allemaal wel fijn maar begint helaas steeds minder te worden. Zodra ik me 2 seconden omdraai op de poetsplaatst staat ze alweer haar billen te schuren. Gisteren heb ik de derfen lotion besteld dus ik hoop dat dat al een beetje de jeuk verlicht want vind het zo naar voor dr :n. Hebben jullie misschien nog wat tips want ben hier best wel nieuw in.

Ze krijgt vitalbix breed&grow, wat luzerne en wat kruiden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-19 13:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 41 van de 232 [ 5793 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 232  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen