Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 196 van de 229 [ 5721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199 ... 229  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

 
Profiel   

Waar bestellen jullie de druppels? En hoelang doen jullie ongeveer met een flesje? :)

En de glucobalance waar werkt die precies voor? Zie veel verschillende dingen op internet voorbij komen, ook qua prijs en verhouding die je moet geven
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 10:11 



 
Profiel   

Ik bestel meestal via MedPets, maar ligt er aan of het ergens goedkoper is. Doe een maand of 3 met 1 flesje van Puur qua druppels.

Glucobalance geef ik niet, ze krijgt veel kruiden ed en zie dat niet als een toevoeging voor die van mij. Sommige mensen zweren er bij, sommigen doet het niets.

Ik zou met 1 ding beginnen, kijken wat het effect is en dan pas het volgende aanpakken. En dan aan jou natuurlijk de keuze waar je mee begint.

Anders weet je straks niet meer wat van de gegeven zaken nu wel of geen effect heeft.

Ik ben van stal en voeding gewisseld (en heb haar op ppid medicatie gezet) deze winter, dus ga eerst 'blanco' qua druppels, niets geven dus. En kijken wat er gebeurd, heeft ze het nodig, dan start ik als nog. Ik weet dat je beter preventief kan starten maar ik wil eerst kijken wat de nieuwe plek ed met haar doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 10:17 



 
Profiel   

Interessant die druppels! Ik ga ze denk ik ook maar geven, het kan geen kwaad in ieder geval.

Hier nog geen jeuk of gekke dingen gelukkig! Vorig jaar zonder gras is het super goed gedaan bij mijn pony.
Ik heb wel veel gebruikgemaakt van de producten van Green Valley. Tijd om weer wat voor te bereiden voor het ineens mooi weer wordt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 10:25 



 

Saar4 schreef
Weet iemand hoe de Bucas sweet itch light zich qua maat en pasvorm verhoudt tot de Shires eczeemdeken? Zou ik dezelfde maat moeten hebben als in de Shires of een maat groter/kleiner?


Qua maat wel hetzelfde naar mijn mening. Alleen bij mijn ijslander staan de oren te breed uit elkaar voor de bucas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 11:30 



 
Profiel   

MarliesV schreef
Ik bestel meestal via MedPets, maar ligt er aan of het ergens goedkoper is. Doe een maand of 3 met 1 flesje van Puur qua druppels.

Glucobalance geef ik niet, ze krijgt veel kruiden ed en zie dat niet als een toevoeging voor die van mij. Sommige mensen zweren er bij, sommigen doet het niets.

Ik zou met 1 ding beginnen, kijken wat het effect is en dan pas het volgende aanpakken. En dan aan jou natuurlijk de keuze waar je mee begint.

Anders weet je straks niet meer wat van de gegeven zaken nu wel of geen effect heeft.

Ik ben van stal en voeding gewisseld (en heb haar op ppid medicatie gezet) deze winter, dus ga eerst 'blanco' qua druppels, niets geven dus. En kijken wat er gebeurd, heeft ze het nodig, dan start ik als nog. Ik weet dat je beter preventief kan starten maar ik wil eerst kijken wat de nieuwe plek ed met haar doet.


Dankjewel!

Ik twijfel namelijk om het te proberen met de druppels. Op dit moment heeft hij nergens last van, manen en staart zijn echt al super mooi gegroeid. Hij zit super goed in z'n vacht en iedereen zegt ook dat hij er goed uit ziet. Hij krijgt namelijk al supplementen voor z'n weerstand dus misschien dat dat ook al voldoende is geweest. Vorig jaar is hij op een andere stal komen te staan en toen heeft hij eigenlijk bijna niet meer geschuurd dus ik vraag me af of hij het nodig gaat hebben, om het af te wachten vind ik ook lastig want dan ben je vaak al te laat.

Heb even geen goede foto, maar dit was op rechts maart 2022 en links februari dit jaar
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 12:56 



 
Profiel   

Welke van Puur gebruiken jullie? Of combineer je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 13:35 



 
Profiel   

Ik gebruikte de eerste 2 maand (maart/april/mei) de Culico en ben later naar Apis er bij overgestapt. Had het idee dat Apis hier veel meer verbetering gaf dan Culico. En na het stoppen met Culico merkte ik geen verslechtering. Dus als ik weer ga beginnen is het met Apis dit jaar.

Lastig he Veertje, als ze er zo fijn bij staan. Ik neem dus wel de gok om nu niets te doen behalve direct de deken op te gooien bij het wegblijven van de nachtvorst of het eerste teken van jeuk.

Maar goed, die van mij is zomer en winter niet aan te zien dat die eczeem heeft:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 15:59 



 
Profiel   

Dank je. Ik heb volgens mij de Culico wel al eens geprobeerd maar die deed niet zo veel. Ga die andere dan eens proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 22:57 



 
Profiel   

@Marlies, ja heel lastig! Als ik het wil proberen moet ik er nu al wel binnenkort mee gaan beginnen, of ik neem inderdaad ook dit jaar de gok. Maar zijn staart en manen zijn nu eindelijk weer zo mooi

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-23 11:50 



 
Profiel   

Voor de mensen die de puur apis druppels via een spuitje geven. Valt het niet te veel uit je paard zn mond? Of hoe gaat dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 07:37 



 
Profiel   

Djorf_6 schreef
Voor de mensen die de puur apis druppels via een spuitje geven. Valt het niet te veel uit je paard zn mond? Of hoe gaat dat?

Nee is vaak maar 1ml ofzo. Ik spuit het meestal een beetje in de wangzak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 14:32 



 
Profiel   

Hier is het ook begonnen. BIj mij is ze overgevoelig voor insecten en vers gras. Na de eerste vorst (november) tot dat het gras weer echt gaat groeien kan ze dagelijk een aantal uren op de wei. Jammer genoeg moet ze er dit jaar wel erg vroeg af, haar schouders zijn helemaal gehobbeld :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 09:00 



 
Profiel   

Hier ook al begonnen met gejeuk plus een luchtweginfectie/hoesten.. pff, lekker begin van het voorjaar. Er zijn al veel mugjes zeg!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 16:34 



 
Profiel   

Iemand wel'ns dinatriumcromoglicaat geprobeerd om de allergische reactie te remmen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 20:46 



 
Profiel   

Hier is het geschud met hoofd weer begonnen. Teken dat er weer vliegjes zitten... zodra de regen weer weg is maar weet het neusnetje eraan met rijden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 20:51 



 
Profiel   

sunny43 schreef
Iemand wel'ns dinatriumcromoglicaat geprobeerd om de allergische reactie te remmen?


Als in, neusspray?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 08:39 



 
Profiel   

maxie schreef
sunny43 schreef
Iemand wel'ns dinatriumcromoglicaat geprobeerd om de allergische reactie te remmen?


Als in, neusspray?


Ik heb het gebruikt voor mijn andere paard als in neusspray - om de allergische reactie te stoppen, werkte top. Maar mensen gebruiken het ook als pilletjes voor allergische reacties, dus ik zit hardop te denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 11:01 



 
Profiel   

Ik ben vandaag begonnen met de druppels van puur. Culico en Apis. Ben benieuwd wat het gaat doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 14:27 



 
Profiel   

(andere paard heeft Equine Astma - dus daarvoor gebruikt)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 16:22 



 
Profiel   

Maar hoe gebruik je dat dan? Lijkt me gek om neusspray zo in de neus te sprayen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 16:49 



 
Profiel   

voor equine astma had ik nebules - die in een vernevelaar gaan. Ook astma puffers voor mensen worden met een voorzetkamer bij paarden gebruikt. Maar in dit geval zou ik tabeltjes willen proberen omdat ik het nu niet in de longen nodig heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-23 19:39 



 
Profiel   

Wat is nu het grote verschil tussen Puur Apis, Derma & Culico? Wil het toch gaan proberen en dan moet ik ze wel snel bestellen om op tijd te zijn, maar ik lees eigenlijk overal een beetje hetzelfde verhaal over deze 3 producten :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 15:24 



 
Profiel   

veertje99 schreef
Wat is nu het grote verschil tussen Puur Apis, Derma & Culico? Wil het toch gaan proberen en dan moet ik ze wel snel bestellen om op tijd te zijn, maar ik lees eigenlijk overal een beetje hetzelfde verhaal over deze 3 producten :+



Andere planten extracten. Is uit te leggen, kan ik je ook uitleggen maar dat kost ff moeite haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 17:30 



 
Profiel   

Horseloverl schreef
veertje99 schreef
Wat is nu het grote verschil tussen Puur Apis, Derma & Culico? Wil het toch gaan proberen en dan moet ik ze wel snel bestellen om op tijd te zijn, maar ik lees eigenlijk overal een beetje hetzelfde verhaal over deze 3 producten :+



Andere planten extracten. Is uit te leggen, kan ik je ook uitleggen maar dat kost ff moeite haha


En hoe weet je dan precies welke je moet hebben? Hoor hier ook propolis, is dat dan weer een andere?

Je mag me ook een pb doen hoor haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 18:42 



 
Profiel   

@veertje wil je die pb ook naar mij sturen? Ben ook heel benieuwd!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-23 21:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 196 van de 229 [ 5721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199 ... 229  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen