Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 194 van de 229 [ 5721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197 ... 229  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

 
Profiel   

lies schreef
Nyaleti schreef
Mijn eczemer is verkocht maar stuit toevallig weer op dit topic.

Ik gebruikt Puur Culico + Apis met Glucobalance erbij. Kon bijna de hele zomer zonder deken :D de buik jeukte nog dus soms de buikflap om.
Wij kwamen ook af van helemaal kapot schuren en gek worden.

Zeker het proberen waard :)


Hoe vroeg begon je met de Puur? En deed je vooraf ook een detox oid?
Denk dat ik het ook wil proberen (glucobalance gaf ik overigens al wel).


Ah ja sorry dat wilde ik er al bij typen.

Uit mn hoofd, meestal eind februari begin maart. Het duurt volgens mij enkele weken totdat het optimaal werkt dus te vroeg ben je niet zo maar. Zeker nu we steeds vaker al vroeg in het jaar 1 of 2 weken met plots lekker weer hebben.

Gaf geen detox van te voren. Ben echt heel blij dat ik het geprobeerd heb, heeft m'n pony weer happy gemaakt :D maar helaas zoals bij alle middelen, afhankelijk van de pony hoe het werkt..

Ik gebruikte voor de gevoelige plekken in het hoogseizoen volgens mij Fibra anti-itch (IJslander er op met lichtblauwe/ groen op de fles) .
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 22:25 



 
Profiel   

Ik lees hier mee en krijg spontaan keuze stress :o
Goedkoop en efficiënt is vast een utopie, zeker met meerdere paarden. Mijn voorbereiding is wel een stuk beter nu. Maar hoeveel het scheelt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 22:30 



 
Profiel   

Nyaleti schreef
Ah ja sorry dat wilde ik er al bij typen.

Uit mn hoofd, meestal eind februari begin maart. Het duurt volgens mij enkele weken totdat het optimaal werkt dus te vroeg ben je niet zo maar. Zeker nu we steeds vaker al vroeg in het jaar 1 of 2 weken met plots lekker weer hebben.

Gaf geen detox van te voren. Ben echt heel blij dat ik het geprobeerd heb, heeft m'n pony weer happy gemaakt :D maar helaas zoals bij alle middelen, afhankelijk van de pony hoe het werkt..

Ik gebruikte voor de gevoelige plekken in het hoogseizoen volgens mij Fibra anti-itch (IJslander er op met lichtblauwe/ groen op de fles) .


Top, veel dank voor je tips! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 22:46 



 
Profiel   

Nyaleti schreef
Mijn eczemer is verkocht maar stuit toevallig weer op dit topic.

Ik gebruikt Puur Culico + Apis met Glucobalance erbij. Kon bijna de hele zomer zonder deken :D de buik jeukte nog dus soms de buikflap om.
Wij kwamen ook af van helemaal kapot schuren en gek worden.

Zeker het proberen waard :)


Dit is ook mijn plan dit jaar! Vorig jaar het hele seizoen de druppels gegeven en dit jaar staat ze op een nieuwe stal waar ze meer op het gras staan. Dus ga er nu ook Gluco Balance bij doen voor de zekerheid.

En ik was afgelopen jaar ook heel erg tevreden over de Happy Skin spray en gel :D

Heel hard duimen dat het dit jaar een beetje mee gaat vallen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 09:47 



 
Profiel   

Die Happy Skin Spray is dus niet een heel groot succes gebleken bij de mijne. Misschien wel qua jeuk, maar ze moet er zo van niezen. Ze loopt hard weg als ik met de fles aan kom zetten. Meer mensen (of beter gezegd paarden) last van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 10:44 



 
Profiel   

Hier is degene waarvan ik vermoed dat het misschien een excemer is gister ook gaan schuren op zijn kont
Zouden het echt al knutten kunnen zijn?
Wel “warm” hier de afgelopen dagen
Overdag z’n 8 graden en in de nacht 5 ofzo.
Maar knutten zijn pas actief vanaf 10 graden toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 10:52 



 
Profiel   

_Elaine_ schreef
Hier is degene waarvan ik vermoed dat het misschien een excemer is gister ook gaan schuren op zijn kont
Zouden het echt al knutten kunnen zijn?
Wel “warm” hier de afgelopen dagen
Overdag z’n 8 graden en in de nacht 5 ofzo.
Maar knutten zijn pas actief vanaf 10 graden toch?


Volgens verschillende wetenschappelijke onderzoeken die ze met de cullicoides knutjes hebben gedaan zelfs pas vanaf 13 graden. Dus het lijkt mij ook niet heel logisch dat de jeuk nu al door zomereczeem komt.

Die van mij heeft overigens nog geen jeuk (meteen afkloppen...)

Edit: interessant artikel over invloed van temperatuur en luchtvochtigheid op de aanwezigheid (het uitvliegen) van de mugjes
https://link.springer.com/article/10.1186/s13071-018-3272-z

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-23 16:19 



 
Profiel   

Gebruiken jullie dan de Glucobalance van Phytonics? Dat is de enige die ik kan vinden.

Ik ga ook eens kijken naar de druppels, maar wat is daarvan de handigste manier om het te geven? Ik ben vrijwel nooit rond voer tijd op stal dus ik kan het niet dan even eroverheen druppelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 08:35 



 
Profiel   

Ik geef geen glucobalance. Maar wel Puur druppels.

Doe ze op een stukje gedroogd brood als ik op stal ben en geef het uit de hand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 08:57 



 
Profiel   

_Elaine_ schreef
Hier is degene waarvan ik vermoed dat het misschien een excemer is gister ook gaan schuren op zijn kont
Zouden het echt al knutten kunnen zijn?
Wel “warm” hier de afgelopen dagen
Overdag z’n 8 graden en in de nacht 5 ofzo.
Maar knutten zijn pas actief vanaf 10 graden toch?


Kan ook komen door verharing, hier gaat een van de ecxemers ook vreselijk schuren door de jeuk van de verharing en de irritatie die dit geeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 09:06 



 
Profiel   

MarliesV schreef
Ik geef geen glucobalance. Maar wel Puur druppels.

Doe ze op een stukje gedroogd brood als ik op stal ben en geef het uit de hand.


Dat ik dat niet zelf bedacht had :')
Hoelang doe je ongeveer met 1 potje? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 09:26 



 
Profiel   

Mijn paard krijgt jeuk van brood.
Ik geef de glucobalance (idd van phytonics) gewoon door het voer. Doe er een klein beetje water bij, zodat het hecht aan de brokjes. Dus ik denk dat ik de druppels dan ook gewoon door het voer doe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 10:02 



 
Profiel   

prugelpiet schreef
MarliesV schreef
Ik geef geen glucobalance. Maar wel Puur druppels.

Doe ze op een stukje gedroogd brood als ik op stal ben en geef het uit de hand.


Dat ik dat niet zelf bedacht had :')
Hoelang doe je ongeveer met 1 potje? :)


Hier per seizoen 2 potjes druppels nodig. Dus nog vrij lang, maand of 3 per flesje denk ik.

Mijn vreetgrage haflinger is super happy met haar mini stukje brood per dag haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 10:23 



 
Profiel   

lies schreef
Mijn paard krijgt jeuk van brood.
Ik geef de glucobalance (idd van phytonics) gewoon door het voer. Doe er een klein beetje water bij, zodat het hecht aan de brokjes. Dus ik denk dat ik de druppels dan ook gewoon door het voer doe.


Ze raden af om het door het voer te doen omdat de druppels opgenomen moeten worden door het slijmvlies, en door het voer verdwijnt dit eigenlijk een beetje.

Ik doe het ook op een stukje gedroogd brood, maar heb ook van sommige mensen gehoord dat ze het met een spuitje direct in de lip doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 13:15 



 
Profiel   

Ik doe inderdaad de druppels in een spuitje direct in de mond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 13:49 



 
Profiel   

Hier was ik vorig jaar in feb gestart met de culico druppels maar merkte weinig verschil. De propolis druppels zag ik wel echt verschil mee aan zijn staart, dus die ga ik dit jaar ook weer tijdig starten :) Hopelijk daarmee zo min mogelijk jeuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 14:10 



 
Profiel   

funnypony11 schreef
Ze raden af om het door het voer te doen omdat de druppels opgenomen moeten worden door het slijmvlies, en door het voer verdwijnt dit eigenlijk een beetje.

Ik doe het ook op een stukje gedroogd brood, maar heb ook van sommige mensen gehoord dat ze het met een spuitje direct in de lip doen.


Ooh, dat wist ik niet, dank voor de tip. Denk dat ik het ook wel zo in d'r mond krijg,

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-23 19:40 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd welke eczeemdeken jullie straks op gaan leggen? Iemand ervaring met de Horsegear Sweet Itch deken?

En verder nog mensen ervaring met Cool4horses? Zeker nu ze de grasbrok variant hebben zou ik het toch graag eens willen proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 15:10 



 
Profiel   

Heb de horsegear, die is echt prima en een goede prijs, maar paste mijn ronde wijnvat net iets minder mooi bij haar borst.
Daarom daarna een Amigo Ripstop Hoody aangeschaft met een disc sluiting, die zat haar beter en hoewel dat officieel geen eczeemdeken is, ging het er prima mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 15:23 



 
Profiel   

Ik heb sinds vorig jaar de Rambo sweet itch hoody en ben daar tevreden over. Soms een beetje warm als het echt de warme zomer dagen zijn, maar verder een prima deken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 15:36 



 
Profiel   

prugelpiet schreef
Ik heb sinds vorig jaar de Rambo sweet itch hoody en ben daar tevreden over. Soms een beetje warm als het echt de warme zomer dagen zijn, maar verder een prima deken.


Daar ben ik nu ook naar aan het kijken. Heeft deze wel een echte buikflap of valt de onderkant als een "normale" deken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 16:02 



 
Profiel   

Ik heb zowel de horsegear als de Rambo.
De Rambo ligt op mijn pony wel sneller scheef.
Maar dat is echt maar wat de bouw van je paard enzo is
En deze heeft lange zijkanten die je rond de buik “vouwt” als je de singels vast maakt
Niet echt een flap zoals de horsegear heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 17:30 



 
Profiel   

Hm ja daar was ik al bang voor. Ik zoek echt een deken met een buikflap. Mijn winterdeken heeft dat ook en daar ben ik erg blij mee. Dus mochten jullie nog tips hebben voor dekens met buikflap hoor ik het graag! Helaas kan ik de horsegear niet vinden in de goede maat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 19:02 



 
Profiel   

Hoeveel druppels geven jullie dan van de Propolis? Ik kan het niet terug vinden...
Ik ga die dan eerdaags aanschaffen dat ik er op tijd mee kan beginnen.

En ik ben tevreden met de Shires eczeemdeken. Deze heeft een buikflap en lange staart!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 19:03 



 
Profiel   

Djorf_6 schreef
Hm ja daar was ik al bang voor. Ik zoek echt een deken met een buikflap. Mijn winterdeken heeft dat ook en daar ben ik erg blij mee. Dus mochten jullie nog tips hebben voor dekens met buikflap hoor ik het graag! Helaas kan ik de horsegear niet vinden in de goede maat.


De buik is bij mij wel echt dicht, maar het is geen aansluitende flap zoals bij die pyjama dekens. Maar er zit ook geen bloot stuk, ook niet na het rollen o.i.d. Ik heb een reserve eczeemdeken liggen van de Epplejeck, en daarbij heb ik wel een stuk blote buik.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 19:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 194 van de 229 [ 5721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197 ... 229  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen