Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 192 van de 229 [ 5721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195 ... 229  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

 
Profiel   

ApplePapple schreef
marleen_88 schreef
Ik voer ook altijd Vitalbix en heb ook het snoep ervan.


Welke geef jij?


Daily complete brokken.

Deze snoepjes, in beide smaken.
https://www.paardendrogist.nl/vitalbix- ... Brandnetel

Mijne is nogal kieskeurig, maar deze gast goed.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-22 05:29 



 
Profiel   

Ik voer Marstall Force.

Hier gaat het goed qua jeuk. Ze is verhuisd van een plek aan stromend water in het bos naar een plek op de vlakte. Vermoed dat dit ook helpt qua wind en dergelijke.

Staat nog wel onder de eczeem deken, totdat de temperaturen overdag niet meer zo hoog zijn, dan gaan we hem afhalen en kijken hoe het gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-22 07:42 



 
Profiel   

ApplePapple schreef
Hoe gaat het bij jullie eczemers?

De mijne schuurt echt heel erg. Ik denk dat ik de aanleiding helaas ook weet, ik heb ander voer geprobeerd. Dat is het dus niet...

Wat voeren jullie aan jullie eczemers?
Ik gaf eerst vitalbix breed&grow en toen was het schuren echt veel minder dan wat ik nu geef. Ze moest toen flink aankomen en dat is ze inmiddels maar nu rij ik haar intensief en daar haalt ze dus niet genoeg uit...


Ik voer de Anti Itch balancer van Fibra. Met nog een halve schep Green Balance Muesli van Equifyt.
Die van mij reageert ook erg op voer en mag vanwege darmproblemen geen granen en luzerne.
Maar hier doet ze het echt super goed op :D

Staat nog wel met eczeemdeken op, en als het regent met regendeken. Ze jeukt nog wat aan haar oren en voorpluk nu. Maar ben super tevreden, vorig jaar had ze geen voorpluk meer en dit jaar nog wel en volle manen *\o/*
Even hopen dat dit zo blijft!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-22 10:30 



 
Profiel   

Ik voer Hoveler Put Itan, met de balancer brok van Victorious Secret! Vind het fijn spul!

Met de jeuk gaat het hier wel goed gelukkig, doe de deken een beetje op en af, afhankelijk van het weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-22 13:32 



 
Profiel   

Nu het november is vroeg ik mij af wie heeft de eczeemdeken nog op.
Bij mij zit die nog om maar hoop dat die snel af kan maar durf het nog niet aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 18:41 



 
Profiel   

Mijne staat 's nachts weer op stal, dus de deken is hier af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 18:55 



 
Profiel   

Hier ook ‘s nachts op stal maar de afgelopen dagen met het warme weer toch wel jeuk. Ik heb er voor gekozen extra te sprayen en te smeren en de deken niet weer op te gooien, maar als ik hem nog om had gehad had ik m zeker nog niet af gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 19:00 



 
Profiel   

Hier ook extra gesprayed en gesmeerd en onder dunne regendeken met hals. Weekend ook deels geschoren. Lichte jeuk gehad, maar gelukkig niks schokkends.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 19:23 



 
Profiel   

Hier nog op. Wrs dit weekend scheren en dan onder dr winter deken. Ze heeft nog steeds enorm last van vlieg gespuis dus wil dr nog niet continu zonder hals hebben..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-22 21:55 



 
Profiel   

Hier ook nog op! Ze heeft nog redelijk wat last van het ongedierte wat er zit dus durf het nog niet aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-22 06:59 



 
Profiel   

Hier ook nog op. Met dat warme weer zaten er weer veel meer vliegen en kleine beestjes. Daar heeft hij sowieso al gauw last van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-22 07:04 



 
Profiel   

Hier nog op! Veel te warm geweest afgelopen tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-22 11:48 



 
Profiel   

Hier al een maand af, wel licht geschuurd en tot gisteren geen wonden. Gister wel 1 plekje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-22 12:14 



 
Profiel   

Geven jullie ook iets van een detoxkuur aan het einde van het eczeemseizoen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-22 18:28 



 
Profiel   

Mijn eczemer krijgt FiberForce aangevuld met nutri support en dat gaat super, nooit problemen met luzerne. Mijn andere paard is helaas allergisch voor timothee, anders was ik de Nutri Fiber gaan geven, maar beide op hetzelfde is wel zo makkelijk. Ik doe twee keer per jaar een kuurtje hepato liq om afvalstoffen af te voeren.

Ik heb de deken al een hele poos af. Met het warme weer heeft ze iets manen weggeschuurd op een plekje, maar niks ernstigs :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-22 22:08 



 
Profiel   

Ik heb net toch maar de regendeken op gedaan ipv eczeem. Voorspelt hier vanaf de middag tot morgen ochtend regen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-22 12:43 



 
Profiel   

Mag ik hier misschien een vraag stellen? Zitten hier veel ervaringsdeskundige denk ik zo.

Mijn 2,5 jarige heeft sinds een week of twee behoorlijke jeuk rondom zijn flank. Vooral aan de rechterkant van zijn lijf. Hij gaat in de meest bizarre posities staan om zelf te krabben en vind het heerlijk als ik hem help erbij. Kon zelf niks vinden aan schilfers, irritatie oid. Ook op hoofd/hals heeft hij wat jeuk maar z’n buik is veel erger. Dierenarts is vorige week geweest, die was er toevallig voor een ander paard. Kon ook niks afwijkends vinden, hebben wel wat ingespoten en bloed afgenomen. Hiervan krijg ik morgen de uitslag.
Iemand een idee wat het kan zijn of wat ik voor hem kan doen? Vind het zo sneu :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-22 20:53 



 
Profiel   

Wat hebben ze ingespoten en wat zou dat voor effect hebben?

ZE zou nu niet zo'n uitbraak moeten geven. Heeft de DA ook een afkrabsel gemaakt om te controleren?

En heb je onlangs zaken in zijn rantsoen aangepast? Meer suikers bv kunnen prima deze klachten geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-22 08:25 



 
Profiel   

Hij kan ook gewoon gestoken zijn oid, ook kunnen mijten dit veroorzaken of schimmels.

Hier zijn de ecxeemdekens af en half af..buikbeschermer blijft om want anders wordt de buik steeds kapot gebeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-22 08:33 



 
Profiel   

Heeft iemand tips hoe je zomer eczeem kunt behandelen zonder een deken? Mijn nieuwe paard lijkt eczeem te hebben maar we hebben hier 10.000 doornbosjes en een deken blijft nog geen dag heel, laat staan dat ie op het paard blijft liggen als ie door de bosjes loopt.
Ben een beetje wanhopig hoe ik dit hier moet gaan behandelen, dus alle tips zijn welkom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 13:14 



 
Profiel   

Iriscope schreef
Heeft iemand tips hoe je zomer eczeem kunt behandelen zonder een deken? Mijn nieuwe paard lijkt eczeem te hebben maar we hebben hier 10.000 doornbosjes en een deken blijft nog geen dag heel, laat staan dat ie op het paard blijft liggen als ie door de bosjes loopt.
Ben een beetje wanhopig hoe ik dit hier moet gaan behandelen, dus alle tips zijn welkom.


Hier pony afgelopen seizoen zonder deken gehad.
Hij staat op oerbalans en krijgt alleen hooi.
Daarnaast spray ik hem in met greenvalley happy skin buzz off spray.
Bij die van mij werkt het maar dat zal bij elk paard weer anders zijn..

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 17:47 



 
Profiel   

Ik zal eens kijken of ik dat hier kan krijgen, of in ieder geval iets met dezelfde ingredienten. Thanks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 18:16 



 
Profiel   

De happy skin producten doen hier helaas niet genoeg om de deken af te hebben. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 18:24 



 
Profiel   

Hier ging het met Happy Skin ook zonder deken

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-22 18:24 



 
Profiel   

Thanks voor de tips! Ik ben in contact met Happy Skin en ze zijn bereid om het hierheen te sturen, helemaal super natuurlijk.
Duimen dat het werkt, maar helaas hebben we een paar paarden op stal met het probleem, dus als het voor mijne niet werkt, dan heeft een ander paard er misschien profijt van.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 12:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 192 van de 229 [ 5721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195 ... 229  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen