Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 193 van de 229 [ 5721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196 ... 229  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

 
Profiel   

Hier ook tevreden met Happy Skin. Nog niet zonder deken, maar dit jaar voor het eerst sinds een paar jaar weer alle manen behouden in het seizoen! En het hoofd ook heel gehouden, dat was vorig jaar wel anders.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-22 12:15 



 
Profiel   

Mijne heeft jarenlang zonder deken gestaan en had toen geen jeuk.
Dit deed ik door hem voor zonsondergang op stal te hebben en na zonsopgang eruit. Hij stond op een schraal stuk weiland en kreeg vootnamelijk arm hooi. Hij stond toen thuis op de boerderij van mijn ouders.

Toen ik ging samenwonen en pony mee ging verhuizen en in volpension kwam, heb ik hem voor de 24/7 zomermaanden een eczeemdeken opgedaan. Toen had hij wel jeuk. Het is een suikergerelateerde jeuk heb ik het idee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-22 08:35 



 
Profiel   

Weer een kleine update van Donner zijn manen nu. Zo blij dat het weer aan kan groeien. Foto van januari en foto van vandaag :)

Wat doen jullie met die losse plukjes? De manen zijn niet allemaal 1 lengte. Laten jullie dat zo of maken jullie het wel 1 lengte?

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-22 18:00 



 
Profiel   

Ik heb t tien 1 lengte gemaakt ervan destijds idd, vanuit daar weer laten groeien

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-22 18:33 



 
Profiel   

Omg penalty

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-22 18:35 



 
Profiel   

Haha Manadis, verkeerde topic?

Ik heb toen het echt heel erg lelijk was het ooit kort geknipt. Dit jaar is het onwijs ongelijk maar ik laat het doorgroeien totdat het korte deel ook een behoorlijke lengte heeft, en daarna knip ik het weer bij. Ze heeft op sommige stukken zo'n mooie dikke manenbos, ik kan het niet aan om dat nu allemaal te kortwieken :')


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-22 21:47 



 
Profiel   

Hier knip ik het ook niet, de rest groeit vanzelf wel weer bij. Ziet er beetje verwilderd uit, maar ach. Buitenpaard. [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-22 21:51 



 
Profiel   

De lelijke flossen en dode puntjes snij ik bij met een mesje. De rest doe ik niets aan.

Lelijke foto maar wel goed te zien
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-22 22:27 



 
Profiel   

Is er iemand hier die wil meedenken wat de jeuk bij mijn paard kan veroorzaken?

Capriootje @ [MD] Jeuk flank zonder korstjes of huid irritatie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-22 12:22 



 
Profiel   

mijn haflinger heeft veel minder jeuk zolang ze niet op gras staat. Na de eerste vorst en tot eind maart kan ze lekker mee op de weide, dan de zomer is het paddock tijd met eczeemdeken tegen insecten. Overgevoelig dus voor zowel gras als insecten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-22 17:57 



 
Profiel   

Ik volg even mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-22 06:14 



 
Profiel   

Ik wil dit jaar weer de Puur Culico en Puur Apis druppels gaan geven. Vorig jaar heb ik deze ook gegeven en had het idee dat het wel iets scheelde.

Zijn er meer mensen die deze druppels geven, en wanneer beginnen jullie hier weer mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 17:25 



 
Profiel   

Ben ook wel benieuwd over de puur druppels, schuren is alweer begonnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 17:38 



 

Hier ook alweer aan het schuren helaas :\
Druppels nog nooit gegeven, maar wel goede ervaring met andere druppels van dit merk.
Ik begin dit jaar maar weer op tijd met de propolis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 18:01 



 
Profiel   

Humpiedumpie schreef
Hier ook alweer aan het schuren helaas :
Druppels nog nooit gegeven, maar wel goede ervaring met andere druppels van dit merk.
Ik begin dit jaar maar weer op tijd met de propolis.


Wanneer begin je met de Propolis?

Ik twijfel wat ik wil gaan geven en wanneer ik moet gaan starten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 19:38 



 
Profiel   

Nu al aan het schuren? Dat kan toch bijna geen knuttenallergie zijn dan? Of zijn die beesten er al?
Mijne schuurt nog niet, voor zover ik kan zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 20:15 



 
Profiel   

Hier ook nog geen geschuur, volgens mij is het nog te koud voor knutten ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 20:35 



 
Profiel   

Mijne schuurt ook nog niet inderdaad. Alleen als ze buiten staat in de regen en geen hals deken op heeft...

Maar ben wel benieuwd wanneer je het beste kan starten met dingetjes, om het voor te zijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 20:53 



 

Hier wel zwermen knutjes al helaas.. of mugjes , wat het ook zijn.. hij schuurt.
Weet nooit precies wanneer maar tussen nu en 1 Maart. Doe t beetje op gevoel :+ .

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 21:10 



 
Profiel   

Ik begin weer met insprayen als het boven de 10 graden is/blijft. Half maart of zo, tenzij het eerder warm wordt. Ember krijgt meestal pas kriebel in het weideseizoen, die beperk ik dus erg qua gras

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 21:11 



 
Profiel   

Ik ben nu sinds +- een weekje weer begonnen met happy belly voeren. Ik las ergens (ik geloof atorka) dat je met die in januari alweer moet beginnen, dus dat doe ik dan maar braaf :=
Er stond ook wanneer je weer het beste met sprays kon gaan beginnen, ik zal het eens opzoeken.

Edit; deze bedoelde ik :))

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 21:26 



 
Profiel   

Hoe doen jullie het met veulen aan de voet met de dekens? Heb hm afgelopen jaar gelukkig maar 3 maand hoeven te gebruiken, hoop dit jaar niet maar je kunt beter voorbereid wezen. Maar nu dus drachtig

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 21:40 



 
Profiel   

Mijn eczemer is verkocht maar stuit toevallig weer op dit topic.

Ik gebruikt Puur Culico + Apis met Glucobalance erbij. Kon bijna de hele zomer zonder deken :D de buik jeukte nog dus soms de buikflap om.
Wij kwamen ook af van helemaal kapot schuren en gek worden.

Zeker het proberen waard :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 21:47 



 
Profiel   

Veulentje leert normaal snel onder de deken door te drinken

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 21:47 



 
Profiel   

Nyaleti schreef
Mijn eczemer is verkocht maar stuit toevallig weer op dit topic.

Ik gebruikt Puur Culico + Apis met Glucobalance erbij. Kon bijna de hele zomer zonder deken :D de buik jeukte nog dus soms de buikflap om.
Wij kwamen ook af van helemaal kapot schuren en gek worden.

Zeker het proberen waard :)


Hoe vroeg begon je met de Puur? En deed je vooraf ook een detox oid?
Denk dat ik het ook wil proberen (glucobalance gaf ik overigens al wel).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-23 22:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 193 van de 229 [ 5721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196 ... 229  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen