[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 14:02


Nirvana95
Berichten: 75
Geregistreerd: 28-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 14:10


Unicornetto
Berichten: 2385
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 14:48

Die shampoo gebruik ik ook, heel fijn inderdaad. En gewoon bij de Welkoop te krijgen. Vind ik ook wel lekker makkelijk.:j

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 07:27


BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 08:47

Hier ook weer wat vreemds! Huid op zijn buik en onderkant benen zien
er ineens heel vreemd uit ( haar laat los, en het zijn een soort stippen die nu
een grote plaat aan het worden zijn ), maar het lijkt niet op ZE, zijn echt schuurplekken
manenkam en staart zijn heel rustig qua schilfers en gaat eigenlijk heel goed.

Heb er foto's van, zou iemand eens met mij mee willen kijken via PB?

Horseloverl
Berichten: 2223
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 09:56

BloemBloem schreef:
Hier ook weer wat vreemds! Huid op zijn buik en onderkant benen zien
er ineens heel vreemd uit ( haar laat los, en het zijn een soort stippen die nu
een grote plaat aan het worden zijn ), maar het lijkt niet op ZE, zijn echt schuurplekken
manenkam en staart zijn heel rustig qua schilfers en gaat eigenlijk heel goed.

Heb er foto's van, zou iemand eens met mij mee willen kijken via PB?



Yes stuur maar!

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 09:59

Horseloverl schreef:
Yes stuur maar!


Gedaan :)
Gefeliciteerd met je verjaardag *\o/*

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 10:11

Zou je mij ook kunnen sturen? Misschien herken ik het, maar zal nog niet hier speculeren.

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 10:15

lies schreef:
Zou je mij ook kunnen sturen? Misschien herken ik het, maar zal nog niet hier speculeren.


Absoluut, graag zelfs :)

Junior2019
Berichten: 2272
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: ergens

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 17:34

Zit er veel verschil tussen de bucas vliegendeken en bucas exceemdeken
Heb net het filmpje van bucas zitten kijken maar zie en hoor geen verschil

AnnemiekvM

Berichten: 8248
Geregistreerd: 17-07-03

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 18:56

Ik heb bijna twee jaar Puur Cullico en Apis gebruikt en vorig jaar heeft ze de hele zomer zonder deken kunnen staan. Nu gaat het ook nog steeds goed. Heel bijzonder, maar ik denk dat het wel door die druppels is gekomen. Wie weet heeft iemand hier iets aan.

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 19:36

Mijn ukkepuk is helaas ook begonnen met schuren.
Twijfel alleen waar ik goed aan doe, hij is begin januari nog geschoren, en sindsdien geen haar meer aangegroeid,
Hij staat nu onder 200 gram liner met regendeken erover heen zonder hals, zou een 0 gram hals voldoende bescherming bieden voor hem tot het warm genoeg is voor de exceemdeken ?

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 21:11

Zijn hier mensen die hebben laten testen waar hun paard nou echt daadwerkelijk allergisch voor is? En heeft iemand hier toevallig immunotherapie geprobeerd?

_KaWi_

Berichten: 911
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 22:24

Celine_Famke schreef:
Zijn hier mensen die hebben laten testen waar hun paard nou echt daadwerkelijk allergisch voor is? En heeft iemand hier toevallig immunotherapie geprobeerd?


Ik heb mijn haflinger laten testen (alleen via bloed maar kan ook op de huid wat ik weet)
En ben sinds begin januari bezig met immunotherapie via Nextmune :)

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 23:40

Merk je al enig verschil? En hoeveel kost de immunotherapie via Nextmune? (mag ook via PB)
Mijn merrie heb ik 3 weekjes terug laten testen en ik overweeg nu ook om de immunotherapie te gaan doen.

_KaWi_

Berichten: 911
Geregistreerd: 21-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 00:48

Celine_Famke schreef:
Merk je al enig verschil? En hoeveel kost de immunotherapie via Nextmune? (mag ook via PB)
Mijn merrie heb ik 3 weekjes terug laten testen en ik overweeg nu ook om de immunotherapie te gaan doen.


Ik durf daar nog niet echt wat over te zeggen. Hij had nu met de warmere dagen wel al wat jeuk aan zijn buik. Maar zijn ook nog maar kort bezig hij krijgt over 1 week pas de aanbevolen dosering. Die van mij is voor de halve wereld allergisch (matcht ook met het "ziektebeeld") Maar knutten scoorde het hoogst.
Ik pb je morgen even over de kosten!

Perryx
Berichten: 2503
Geregistreerd: 11-02-13

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 00:53


Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 00:55

_KaWi_ schreef:
Celine_Famke schreef:
Merk je al enig verschil? En hoeveel kost de immunotherapie via Nextmune? (mag ook via PB)
Mijn merrie heb ik 3 weekjes terug laten testen en ik overweeg nu ook om de immunotherapie te gaan doen.


Ik durf daar nog niet echt wat over te zeggen. Hij had nu met de warmere dagen wel al wat jeuk aan zijn buik. Maar zijn ook nog maar kort bezig hij krijgt over 1 week pas de aanbevolen dosering. Die van mij is voor de halve wereld allergisch (matcht ook met het "ziektebeeld") Maar knutten scoorde het hoogst.
Ik pb je morgen even over de kosten!


Ahh ja ik dacht al wel dat het te vroeg was om daar nu al iets over te zeggen. Hopelijk gaat het iets doen! Die van mij is allergisch voor knutten, een bepaald plantje in de wei en meerdere soorten mijt.

prugelpiet

Berichten: 12564
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 09:57

Celine_Famke schreef:
Merk je al enig verschil? En hoeveel kost de immunotherapie via Nextmune? (mag ook via PB)
Mijn merrie heb ik 3 weekjes terug laten testen en ik overweeg nu ook om de immunotherapie te gaan doen.


Ik ken goede ervaringen met nextmune, maar ook genoeg kleine huisdieren waarbij het niet werkt. De therapie heeft wel een aantal maanden nodig om effect te kunnen hebben helaas.

Ik gebruik het zelf niet, ik vind het te duur voor de hoeveelheid klachten die mijn paard heeft. Als het erger zou zijn of word, zou ik het zeker overwegen.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 10:02

Ik gebruik ook de shampoo van grand national. Echt onwijs fijn! En bijkomend voordeel vind ik, met haflingers, is dat de manen en staart ook echt goed schoon ervan worden!

Elisa2

Berichten: 37173
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 10:09

Heeft hier iemand ervaring met Allerrelief? Lees er goede recensies over, kruiden met een natuurlijke anti histamine werking.

Elaine, dat lijkt me niet warm genoeg..zou dan gaan voor een 50 of 100 grams deken met hals.

Hier zijn geen testen gedaan, volgens de DA had dat weinig zin omdat de behandeling hetzelfde is en vele triggers niet te vermijden zijn. Sinds een week is de eczemer hier weer gaan schuren, daarvoor ging het goed.

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 20:49

Ik was 2 dagen te laat met de deken :( De bestelling werd steeds verlaat, toen afgelopen donderdag uit pure wanhoop nog een deken besteld, deze kwam gisterenavond binnen. Kom ik vanmorgen om de deken om te doen, hele hap uit de manenkam en kale plek. Kon wel janken.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 20:56

_xManadisx_ schreef:
Ik was 2 dagen te laat met de deken :( De bestelling werd steeds verlaat, toen afgelopen donderdag uit pure wanhoop nog een deken besteld, deze kwam gisterenavond binnen. Kom ik vanmorgen om de deken om te doen, hele hap uit de manenkam en kale plek. Kon wel janken.


He bah, wat balen :(

prugelpiet

Berichten: 12564
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 23:39

_xManadisx_ schreef:
Ik was 2 dagen te laat met de deken :( De bestelling werd steeds verlaat, toen afgelopen donderdag uit pure wanhoop nog een deken besteld, deze kwam gisterenavond binnen. Kom ik vanmorgen om de deken om te doen, hele hap uit de manenkam en kale plek. Kon wel janken.


-O- -O-

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 12:49