[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:14

Minder dazen en geen horzels was hier ook het geval. Vliegen in bizarre hoeveelheden wel , en nog steeds. En ook nog steeds heel veel muggen. De vliegen lijken hier de grootste ellende te hebben gegeven dit jaar. En omdat ze er nog steeds zijn, staan veel paarden - ook veel niet-eczemers - bij ons nog met kale plekken op hun hoofd. Puur vd vliegenbeten.

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:48

Mijne lijkt goed te gaan, ben door omstandigheden al week niet op stal geweest maar krijg door dat het nog steeds goed gaat. Ze staat er prima bij zonder haar halsdeken en lijkt niet te schuren op de foto's die ik zie. Dus bij ons lijkt het voor deze zomer er weer op te zitten..

Schadows17

Berichten: 309
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Het mooie zuiden

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 11:50

Ik heb de gok vandaag ook maar eens genomen en hem vandaag afgelaten nu het hier onder de 10 graden is gezakt overdag. Maar goed bij jeuk gaat hij weer op, dat werkt bij haar gelukkig goed, is geen extreme eczemer, naast de deken heb ik dit jaar maar enkele keren derfen gesmeerd, op 1 hand te tellen. Beter dan andere jaren. Ze heeft voor het eerst voor weer hele lange manen, achter helaas niet, die zijn kapot door de deken....maar als voor zo blijft ben ik blij, dat invlechten dit jaar onder de deken heeft toch echt nut gehad, blijf nu vlechten erin houden denk ik.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 12:23

Hier ook tot halverwege de hals ongeveer hele korte manen, de rest tot 1,5 bandbreedte. Jammer maar het is niet anders, dat is het nadeel aan een halsdeken inderdaad.

vigo_is_lief

Berichten: 1175
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Gouda

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 12:34

Wat balen dat de deken zo lang op moet blijven voor veel paarden! De mijne heeft vooral jeuk als het ook in combinatie is met gras (veel suikers). Dus nu staat ie met regendeken en als het mooi weer is lekker bloot! (want hij is ook voor de helft geschoren)

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 13:55

Ik meld me hier ook weer. Ik heb terug een eczemer, welke eczeemdekens gebruiken jullie? Ik heb toen ik hem kocht 2 van die pyjama's mee gekregen maar die zijn beide vrij oud en de rek is er volledig uit waardoor het een soort kleed zonder vorm wordt en daardoor te groot is.
Het gaat om een shetlander met maat 105, dus als iemand tips heeft voor dekens in kleine maatjes

Schadows17

Berichten: 309
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Het mooie zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 13:57

opisop_shop schreef:
Hier ook tot halverwege de hals ongeveer hele korte manen, de rest tot 1,5 bandbreedte. Jammer maar het is niet anders, dat is het nadeel aan een halsdeken inderdaad.



Balen is dat :( maar goed liever dat dan een paard met jeuk de hele dag en alles open.
Voor heeft ze nu echt tot aan haar borstkas manen <3 voor het eerst zo lang nu

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 13:59


Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 20:43

Ik ben heel blij en tevreden met de Rambo sweet itch, maar geloof niet dat die in zulke kleine maatjes zijn..

Wie geeft hier nog meer de Puur Culico? Tot wanneer geven jullie dit? Of zijn jullie alweer gestopt?

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 20:44

Ik vlecht idd de hele zomer. Anders is t ook weg maar dan bijna compleet door de hals deken. Nu niet. Zo blijft t mooi bij de mijne gelukkig.

Jessica_K

Berichten: 400
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 15:12

Hier gaat het sinds een paar dagen ook eindelijk goed zonder deken! We staan pal naast en bos en naast een vijver, was al even bang dat ze met dit zachte weer gewoon het hele jaar met deken zou moeten staan maar dat is gelukkig niet het geval :)

Schadows17

Berichten: 309
Geregistreerd: 19-12-18
Woonplaats: Het mooie zuiden

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 11:28

Deken hier nu ook paar dagen af en gaat goed! Alleen vriendinnetje knabbeltje af en toe aan de manenkam, maar nog geen geschuur gezien :)

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 00:31

Is er hier toevallig iemand met een uier beschermer of soortgelijk iets die dat wilt uitlenen, of iig foto kan maken hoe zoiets eruit ziet?

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 10:22

Ik heb de koker beschermer, maar nog geen foto in actie want niet nodig gehad afgelopen jaar. Komend jaar ws wel want we gaan naar het midden van het land verhuizen... dus meer beestjes verwacht ik.
Het komt met een stuk klittenband aan de buik flap vast en 2 soort beenriemen gaan aan de achterkant van de deken vast. Alles met klittenband. Volgens mij heeft Snuggy op hun site ook wel vrij duidelijke foto’s ervan staan.

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 10:31


maxie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:02

Ik heb een uierflap van snuggy horse aan een shires eczeemdeken (lijkt op de rambo sweet itch) zit met klittenband aan de buikflap vast en met klittenband aan de achterkant van de deken.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 12:36

darkadia schreef:
Ik heb de koker beschermer, maar nog geen foto in actie want niet nodig gehad afgelopen jaar. Komend jaar ws wel want we gaan naar het midden van het land verhuizen... dus meer beestjes verwacht ik.
Het komt met een stuk klittenband aan de buik flap vast en 2 soort beenriemen gaan aan de achterkant van de deken vast. Alles met klittenband. Volgens mij heeft Snuggy op hun site ook wel vrij duidelijke foto’s ervan staan.


Hoe werkt zo'n kokerbeschermer met plassen etc?

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:01

Luca03 schreef:
darkadia schreef:
Ik heb de koker beschermer, maar nog geen foto in actie want niet nodig gehad afgelopen jaar. Komend jaar ws wel want we gaan naar het midden van het land verhuizen... dus meer beestjes verwacht ik.
Het komt met een stuk klittenband aan de buik flap vast en 2 soort beenriemen gaan aan de achterkant van de deken vast. Alles met klittenband. Volgens mij heeft Snuggy op hun site ook wel vrij duidelijke foto’s ervan staan.


Hoe werkt zo'n kokerbeschermer met plassen etc?


Hij heeft een deel gaas, heb er 2 want verwacht dat ik het wel vaak zal moeten uit spoelen maar dus nog geen ervaring mee.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 15:35

Bedankt! Beetje balen dat ik dus een deken met buikflap nodig heb, die zit niet aan mn winterdeken. Vond het ideaal om zeker te zijn dat veulen niet weer onder mamma duikt.

_mobo_
Berichten: 52
Geregistreerd: 02-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 15:55

Hoi allemaal,
Hebben jullie paarden nu ook nog last van jeuk?

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 17:16

_mobo_ schreef:
Hoi allemaal,
Hebben jullie paarden nu ook nog last van jeuk?


Hier gelukkig niet!
Alles groeit weer aan, zo blij! *\o/*


Afbeelding

__Suzanne__

Berichten: 4296
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 17:24

_mobo_ schreef:
Hoi allemaal,
Hebben jullie paarden nu ook nog last van jeuk?

Nee, sinds oktober al niet meer gelukkig

Ootie

Berichten: 521
Geregistreerd: 09-04-13
Woonplaats: WbD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:40

_mobo_ schreef:
Hoi allemaal,
Hebben jullie paarden nu ook nog last van jeuk?


Nee, gelukkig niet.

assebassie
Berichten: 1248
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 14:55

Ze heeft geen jeuk maar heeft wel de vorige maanden vakkundig haar manen gekortwiekt, dus dat wordt een korte coupe van de zomer, geen probleem want staat haar heel goed <3

Afbeelding

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 17:10

Hoi allemaal.
Ik meld me hier ook even mijn mijn 2 dames met eczeem