Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 141 van de 232 [ 5793 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144 ... 232  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

 
Profiel   

darkadia schreef
SuperZodiaX schreef
Ik heb nu de horsegear eczeemdekens ipv de rambo en die zijn bijna de helft van de prijs, maar doen er echt niet voor onder. Die zou je nog kunnen proberen


Die heb ik gehad en heeft ie vakkundig zelf gesloopt toen. Pasvorm is voor hem niet fijn en daardoor was hij met z’n been in de buikflap beland (iets met hypermobiel paard)…dus die durf ik niet meer aan.


Ik vind ze wel heel erg overeenkomen qua pasvorm, dus als je de horsegear niks vond dan zou ik ook niet mn hoop teveel vestigen op de rsih.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 06:26 



 
Profiel   

Horsegear lag bij mijn Spaanse merrie ook niet fijn. Shires heeft de beste pasvorm voor haar brede lijf. Rsih hebben we ook en ligt ook redelijk. Zit dus wel echt verschil tussen de dekens. Maar Blijft lastig, eczeemdekens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 12:15 



 
Profiel   

Ik kan dit weekend een Rambo ophalen in Soest, daarnaast vond ik de eerder gegeven tip hier om van dat anti bijt spul te gebruiken wel een goede! Dus dat gaan we eerst nog even met een goedkope of reeds gerepareerde deken testen :)

Qua pasvorm… Mja: zijn winter deken is een Rhino en ligt perfect, terwijl amigo bij hem weer minder mooi ligt (geeft schuur plekken).

En dus ook de happy spray besteld bij atorka. Hoor ik ook veel goede dingen van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 19:23 



 
Profiel   

ik blijf echt heel tevreden over de QHP zebra!

[ img ]


shires masker er op, en meneertje staat er prima bij :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 13:30 



 
Profiel   

Ik moet me helaas ook melden in dit topic, mijn merrie heeft dus ook last van zomereczeem, vorig jaar wist ik het niet en heb ik pas te laat kunnen ingrijpen, waardoor ze zichzelf helemaal open en kaal had geschuurd :'(

Heb dan aan het einde van de zomer snel een eczeemdeken met flinke korting gekocht en deze dit jaar opgegooid en het helpt wel echt! Alleen is de deken die ik heb met dit weer echt wel wat te warm,
het is de Horsegear Sweet Itch Full Neck, besteld bij epplejeck.

Verder vind ik de deken wel prima!

Nu ben ik dus op zoek naar een lichtere / koelere / UV-werende deken voor op hete zomerdagen,
iemand hier nog een goeie tip?
Ik heb een jonge PRE merrie die nog vrij smal is, maar vooraan wel stilaan ietsjes breder wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 17:49 



 
Profiel   

Jenara schreef
Ik moet me helaas ook melden in dit topic, mijn merrie heeft dus ook last van zomereczeem, vorig jaar wist ik het niet en heb ik pas te laat kunnen ingrijpen, waardoor ze zichzelf helemaal open en kaal had geschuurd :'(

Heb dan aan het einde van de zomer snel een eczeemdeken met flinke korting gekocht en deze dit jaar opgegooid en het helpt wel echt! Alleen is de deken die ik heb met dit weer echt wel wat te warm,
het is de Horsegear Sweet Itch Full Neck, besteld bij epplejeck.

Verder vind ik de deken wel prima!

Nu ben ik dus op zoek naar een lichtere / koelere / UV-werende deken voor op hete zomerdagen,
iemand hier nog een goeie tip?
Ik heb een jonge PRE merrie die nog vrij smal is, maar vooraan wel stilaan ietsjes breder wordt.

Ik heb sinds gister de vliegendeken van Presteq. Heeft ook een buikflap en hals met oren. Kost wel wat maar ik (en paard) ben er erg blij mee.
https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... gXEALw_wcB

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 18:04 



 
Profiel   

Ik heb deze bij al mijn paarden bij het warme weer:
https://www.paardendrogist.nl/vliegende ... ize-115165

Zeer fijne deken! Gaat dit jaar voor het 3e jaar mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 18:38 



 
Profiel   

Stille meelezer :=

Hier sinds 2 weken de Bucas sweet itch light en zelfs vandaag was ze er gewoon nog koel onder *\o/* had eerst de Rambo maar de binnenvoering ging vrij snel kapot waardoor ze schuur plekken kreeg op haar borst. Nu is die reserve maar super blij met de bucas, zeker met deze temperaturen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 20:10 



 
Profiel   

Hallo! Een oude mede-eczeemeigenaar meld zich weer...

Na een aantal jaar heb ik mijn oude haflinger Mischa (inmiddels 26 jaar) weer in mijn bezit. Hij is verhuist en dus mogen we weer opnieuw het gevecht met zomereczeem aan deze zomer :D. Hij staat nu met deken en helaas vandaag ook zijn oude masker uit de kast moeten halen vanwege de eerste ontstoken plekken op oor en onder voorpluk...

Er leek weinig veranderd in het eczeem wereldje, ik zie nog steeds oude bekende namen (ellepel, hoe is het met appie :D ) maar ik merkte ook dat er wat dingen anders zijn. De rambo sih is tegenwoordig blauw en er zit geen gratis masker meer bij |(

Dus, vraag 1.... Wie heeft ervaring met een goed masker inclusief oren voor een haflinger met een kort maar zeer breed hoofd?

Daarnaast ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met nieuwe middeltjes/voeding/smeerseltjes. Ik las iets over happy skin spray?

Mijn haf staat nu 24/7 buiten op een klein stuk gras, hij krijgt een halve pavo koek en een soms handje suikervrije brokjes (metazoa) en dat is het dan. Hij is door de overgang op gras en verhuizing nog erg aan de dunne.
Eerder kreeg hij een zelfgemaakt mengsel van knoflook, zeewier en lijnzaadolie. Iemand aanvullingen?

Ik hoor graag alle ins en outs betreft voeding, smeren en sprayen. Dankjulliewel voor de reactie!

Dit is mijn kanjer:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 20:36 



 
Profiel   

Qua maskers ben ik erg tevreden over de pasvorm en kwaliteit van die van shires.
Voor de overgang naar gras heb ik hier moorbalans bijgevoerd van de Paardendrogist. Werkt fijn en mijn kieskeurige eters eten het ook op. Verder staan m’n eczemer op graan en melassevrij en luzernevrij dieet. Helaas niet dekenloos. Ik ga komende maand de happy spray testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 20:43 



 
Profiel   

welkom terug …al zou je liever geen eczeem problemen hebben!
shires is goed,stalgenootje heeft die met oren en die blijft heel mooi zitten.
dus dat is een aanrader.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 21:04 



 
Profiel   

Die van Cashel is ook fijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-21 21:10 



 
Profiel   

hoihoi, ik heb ook een dilemma

mijn pony (een shet, altijd op gras met 50 gr pavo vital en hooi bij als er niet genoeg gras is) heeft jeuk onder haar buik, bij haar manen, staart en sinds gisteren heeft ze dr hele neus kaal geschuurd. ze heeft wel echt last van vliegen en normaal heeft ze dus een masker op maar ik twijfel dus of het nu handig is om hem op te doen of af te laten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 16:31 



 
Profiel   

Heeft ze een deken op? Zo niet dan daar ook eens mee beginnen. Is het mogelijk om haar van het gras te halen? Jeuk op de buik / navel is vaak incombi met teveel suikers.
Masker zeker op doen anders kan het nooit kalmeren! Eerst behandelen met een anti jeuk creme.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 16:42 



 
Profiel   

deken gaat er vanaf morgen op (ik doe hem in de ochtend op als ik haar in de gaten kan houden, als ik naar werk moet doe ik hem af en mn zusje doet m in de middag weer op), van het gras af is helaas geen optie, ben wel op zoek maar is nog niet gelukt. Jeuk creme was ik net naar aan het googelen wat handig is, iemand ervaring met een goede?

plekje onder de buik is inmiddels gekalmeerd, haar groeit langzaam weer aan (die had ze al langer maar omdat dat inderdaad met suikers te maken kan hebben ben ik daar toen vanuit gegaan).

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 17:13 



 
Profiel   

Vraagje. Hoe doen jullie het met eczeem dekens en dit regen weer? Ik heb 'm nu zeiknat eraf gehaald maar woon er niet bij dus kan niet steeds wisselen als het regent.
Tips. Handige ideeën, zeer welkom :P ik heb hier nul ervaring mee haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 08:48 



 
Profiel   

Laten liggen, droogt wel weer op. Als het onder de 15 graden is gooi ik er een regenliner onder of een regendeken overheen.

Kan wel zijn dat ik vanavond, voordat ze naar binnen gaat, de boel wissel voor een droge.

Alleen de vliegenkap gaat af als ze naar buiten gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 08:51 



 
Profiel   

Ik gebruikte wel eens zo’n regenliner, maar die zijn niet geschikt voor pyjama modellen. Nu laat ik hem gewoon liggen. Ze kan schuilen en als ze dat niet doet dan zal het wel meevallen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 09:26 



 
Profiel   

Ik heb ook een regenliner voor de Rambo, maar vind ik te warm nu. Heb er nu een Bucas Buzz Off Rain op liggen. Werkt goed :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 09:30 



 
Profiel   

Mijn pony schuurt sinds een jaar aan de staart en manen. Ook heeft hij regelmatig schilfers of gekke plekjes op zijn huid. Hij staat 24/7 onder de eczeem deken. Gisteren haalde ik zijn deken af en schrok me kapot. Hij heeft een hele grote kale plek op zijn schoft. Wie weet hoe dit kan? En hij heeft heel erg jeuk. Iemand tips voor directe jeuk verlichting? Een zalf/shampoo? Ik heb de wond afgespoeld met water, droog gedept en een dun laagje honing van de imker opgedaan.
Heb ook de buikflap eraf gehaald want 1 van die klips zit precies op de wond.

[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 09:38 



 
Profiel   

Oke dus ik heb weer de bezorgde moeder uitgehangen :P deken hangt nu te drogen boven de verwarming. Zolang 't nog regent kan er ook niks rondvliegen. Als het straks droog is doe ik hem weer op. Kan kereltje ook even genieten in z'n blote velletje haha. Volgens mij heeft hij nu al zes keer uitgebreid in het zand liggen rollen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 10:43 



 
Profiel   

Wat vervelend unleash, trekt de naad van de deken daar niet strak op? Bij mijn merrie zat dat altijd strak als ze haar hoofd naar beneden deed, daarom heb ik nu een delen met elastieken schoft.

Ik was altijd met tea tree shampoo van grand national.

Als het na regenval droog is dan stikt het altijd van de vliegjes, die komen op vochtige plekken af. Ik laat hem daarom met regen altijd op, ben bang dat ik anders te laat ben met weer op doen haha. Zie haar nu op de camera in de schuilstal staan haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 11:37 



 
Profiel   

Oei, dat lijkt een nare drukplek. Misschien toch een ander model deken op? Of deze anders neerleggen, want anders gaat dat niet herstellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 11:44 



 
Profiel   

Hoi allemaal!

Hebben jullie tips voor paarden die wat aan hun hoofd schuren?
Ik heb al met sebacil gewassen, maak elke avond schoon met wat water en dan tea tree honingzalf er op.
Er zijn geen open wondes, maar gewoon haar wegschuren en dat is zo. ontzettend. lelijk.
Er komt wel nieuw haar door maar je blijft de huid zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 15:01 



 
Profiel   

neile schreef
Hoi allemaal!

Hebben jullie tips voor paarden die wat aan hun hoofd schuren?
Ik heb al met sebacil gewassen, maak elke avond schoon met wat water en dan tea tree honingzalf er op.
Er zijn geen open wondes, maar gewoon haar wegschuren en dat is zo. ontzettend. lelijk.
Er komt wel nieuw haar door maar je blijft de huid zien.


Het is hier sinds vorige week die hitte ook drama op de hoofden :( haar eraf en wel wat open plekken hier. Ik gebruik nu de dermacontrol en die verzacht wel iets, maar probeer ze maar eens tegen te houden als ze eenmaal eraan begonnen zijn weer ppff.. iemand nog een gouden tip?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 16:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 141 van de 232 [ 5793 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144 ... 232  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen