Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 139 van de 232 [ 5795 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142 ... 232  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

 
Profiel   

Nyaleti schreef
https://www.atorka.nl/winkel/happy-skin-testpakket/

Green valley inderdaad :)
Ik zal het toch eens proberen.. hoelang doe jij ongeveer met een fles?


Poeh, goede vraag. Ik weet het niet precies. Drie weken met twee paarden die bovendien op een mugjesrijke plek staan (in het bos,met een vijver naast de wei), gok ik zo.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 12:55 



 
Profiel   

Ik heb van Marstall eczeem voer besteld. Hier schijnen kruiden in te zitten die het paard minder gevoelig maken voor eczeem en jeuk.

Iemand hier ervaring mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 14:48 



 
Profiel   

Nyaleti schreef
Gebruikt iemand hier de spray en gel van Atorka? Happy skin heet het geloof ik.
Ik zie echt veel lovende reacties op Facebook voorbij komen maar vind een spray nogal tricky.

Ik gebruik nu de TKC97 en het gaat tot nu toe super. Pas 3 avonden met een deken gestaan :) maar een nieuwe fles kost gewoon 60 euro :=


Ik heb die Happy Skin ook, weet nog niet goed wat ik er van moet denken behalve dat het net is of er iemand continu pepermuntjes aan het eten is, zo ruikt ht.

TKC97 deed bij mij niets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 16:16 



 
Profiel   

TKC97 gaan we hier maar eens proberen. Helpt het ook als er al jeuk is?
Miracle staat al sinds eind februari met deken en masker, maar hij vergaat alsnog van de jeuk...
Zo heftig dat hij nu ook zijn graasmasker afschuurt en dat is minder handig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-21 23:16 



 
Profiel   

Ik heb de Happy skin maar gewoon besteld :) het blijft toch giswerk.
Vorig jaar ging bijzonder goed en hoop zo dat we zo door blijven gaan!

TKC werkt ook als er al jeuk is. Ik durf zo niet te zeggen of het op open plekken mag maar dat staat volgens mij wel in de beschrijving van Agradi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 00:20 



 
Profiel   

tkc gaf hier allergische reacties ,en je moet het absoluut niet gebruiken in de zon.
er zit petroleumderivaat in en dat is een minerale olie, dus daarom wat uitkijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 07:54 



 
Profiel   

JudithO schreef
TKC97 gaan we hier maar eens proberen. Helpt het ook als er al jeuk is?
Miracle staat al sinds eind februari met deken en masker, maar hij vergaat alsnog van de jeuk...
Zo heftig dat hij nu ook zijn graasmasker afschuurt en dat is minder handig.


Mijn andere merrie doet het verrassend goed op twee keer per week TKC97, zij had iedere keer een beetje jeuk bij haar manen en staart. Zij had dus al wel jeuk, maar geen open plekken of iets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 08:07 



 
Profiel   

Ik kom hier even binnen vallen. Ik heb in december een rocky mountain horse merrie gekocht, een opknappertje. Ze had volgens de fokker eczeem, staart en manen waren helemaal weggeschuurd en overal wondjes, ook op de sprong bv, niet echt logische plekken voor eczeem. Wij hebben haar toen 2 keer gewassen met byemite, sindsdien had ze geen jeuk meer en is het haar weer aangegroeid. Echter betrapte ik haar van de week bij flink schuren aan de manen, er zijn ook best wat haren los en er zitten schilfers in de manen.
Misschien dan toch eczeem. Ik zit erover te denken om dan toch maar een eczeemdeken aan te schaffen. Ze is klein, 1.45 m en smal gebouwd, ik denk dat ze maat 175 moet hebben.
Mijn vraag is welke deken raden jullie aan? Er zijn er zoveel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 10:25 



 
Profiel   

Tinka schreef
Ik kom hier even binnen vallen. Ik heb in december een rocky mountain horse merrie gekocht, een opknappertje. Ze had volgens de fokker eczeem, staart en manen waren helemaal weggeschuurd en overal wondjes, ook op de sprong bv, niet echt logische plekken voor eczeem. Wij hebben haar toen 2 keer gewassen met byemite, sindsdien had ze geen jeuk meer en is het haar weer aangegroeid. Echter betrapte ik haar van de week bij flink schuren aan de manen, er zijn ook best wat haren los en er zitten schilfers in de manen.
Misschien dan toch eczeem. Ik zit erover te denken om dan toch maar een eczeemdeken aan te schaffen. Ze is klein, 1.45 m en smal gebouwd, ik denk dat ze maat 175 moet hebben.
Mijn vraag is welke deken raden jullie aan? Er zijn er zoveel.

Ik heb evt een nieuwe 185 tekoop
Ik woon in sommelsdijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 11:49 



 
Profiel   

kijk even op de vorige pagina,daar staan al wat foto’s met eczeemdekens.
ik heb de QHP zebra, 2 stuks, als de een nat geregent is kan de ander op.
beide dekens gaan hun 3e seizoen in.
ik heb die deken omdat die bij mijn ruin beter om zijn schoft en hals past.
van andere eczeemdekens schuren zijn manen er af.

verder is het echt even passen denk ik wat het beste zit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 12:20 



 
Profiel   

Ik denk ook 175 tinka, mijn Arabier van tegen de 150 heeft ook die maat.
En ik vind de rsih de sterkste, maar even passen is altijd het beste vanwege de pasvorm

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 12:39 



 
Profiel   

Ik heb de RSIH voor mijn Haflinger.
Ik heb de Boett ook gehad, die ging 3 jaar mee.
De RSIH gaat ook telkens 3 jaar mee.

Ik vond Boett beter door de langere buikflap, maar paardlief heeft liever de RSIH :)

Mijn PRE heeft wat last van zonallergie. Hij heeft zonet zijn EJ eczeemdeken gesloopt.
Ik overweeg nu de Horsegear Sweet Itch. Iemand een idee of dit bij een ronde PRE past?

Ik las dat de singels niet zeer breed verstelbaar zijn, maar dan spreek ik van topics uit 2019...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 20:09 



 
Profiel   

185 is echt te groot, ik had haar toen met die kou een deken in die maat op gedaan, die was te groot. Het gaat mij meer om welk merk jullie aanraden. [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 20:23 



 
Profiel   

Rsih past goed bij mijn superbrede merens, dus als die van jou smal is zal die te breed zijn.Fedimax is ook breed, verder zelf geen ervaring met andere merken exceemdekens want ze heeft ook vaak een gewone vliegendeken op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 20:36 



 
Profiel   

Ik heb 2 rambo, enn 1 horsegear bij mijn newforest. [ img ]
De horsegear


[ img ]
En de rambo.

Beide 175 voor een grote d pony.

Misschien kun je hier iets mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 21:05 



 
Profiel   

Ik heb ook de Rambo deken, tot nu toe nog niet kapot (en dat zegt heel veel :=).

Voor een haflinger van 1,47 (D) heb ik een 185, vooral omdat dekens heel strak om zijn schoft gaan zitten neem ik een maatje groter. Daardoor is hij kwa lengte iets te lang. :') tot nu toe is dit de beste die ik ben tegen gekomen! *\o/*

Hopelijk heb je hier wat aan! :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-21 23:41 



 
Profiel   

Oke wat is nu echt een goede deken?
Mijn pony komt elke keer met z'n benen vast te zitten in de buiksingels... hoe strak ik ze ook doe. Hij zit precies tussen twee maten in. 1.55 en 1.65.deze week al meerdere dekens gesloopt. Ik weet het niet meer.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 05:56 



 
Profiel   

Ik denk dat je dan beter naar een pyjama kan kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 06:22 



 
Profiel   

Mi_Amore schreef
Ik heb de RSIH voor mijn Haflinger.
Ik heb de Boett ook gehad, die ging 3 jaar mee.
De RSIH gaat ook telkens 3 jaar mee.

Ik vond Boett beter door de langere buikflap, maar paardlief heeft liever de RSIH :)

Mijn PRE heeft wat last van zonallergie. Hij heeft zonet zijn EJ eczeemdeken gesloopt.
Ik overweeg nu de Horsegear Sweet Itch. Iemand een idee of dit bij een ronde PRE past?

Ik las dat de singels niet zeer breed verstelbaar zijn, maar dan spreek ik van topics uit 2019...


Ik heb voor mijn PRE, toevallig ook met zonneallergie, de horsegear nu sinds 1.5 maand. Maat 185. Past wel, de hals/nek moet ik alleen wel de klittebandsluitingen wat losser doen. De buikflap is flink verstelbaar hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 07:03 



 
Profiel   

fjordbrucht, ik zag laatst bij iemand die de buiksingels kruislings had gedaan.
misschien dat het dan beter zit?
of wat in laten korten?
ik heb de rsih ook gehad en had de achterste buiksingel er af gehaald en ook de zijflappen moest ik inkorten.
veel van de dekens zijn niet erg gemaakt voor pony’s met korte buikjes en beentjes vind ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 07:09 



 
Profiel   

shadowstar schreef
Ik denk dat je dan beter naar een pyjama kan kijken

Die had ik ook maar ook stuk..
ellepel schreef
fjordbrucht, ik zag laatst bij iemand die de buiksingels kruislings had gedaan.
misschien dat het dan beter zit?
of wat in laten korten?
ik heb de rsih ook gehad en had de achterste buiksingel er af gehaald en ook de zijflappen moest ik inkorten.
veel van de dekens zijn niet erg gemaakt voor pony’s met korte buikjes en beentjes vind ik.

Buiksingels zaten zo strak dat ik net een platte hand er tussen kon krijgen.
Maar kruisen is ook nog een idee.
Echt gewoon lastig.
Voor het eerst dit jaar dat hij er zo ontzettend veel last van heeft. En ook echt zijn dekens stuk maakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 09:19 



 
Profiel   

Ik heb evt een nieuwe exceemdeken van Master tekoop
Maat 185[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 11:11 



 
Profiel   

Mijn 4 jarige Fries is op een week tijd van dit [ img ]
Naar dit gegaan
[ img ]
Verdenken jullie kenners hem van eczeem? Heb hem zelf nog nooit eerder zien schuren en heeft hele dikke lange manen en staart en schuurt hier ook niet aan. Vorig jaar heeft hij ook nergens last van gehad. Kan dit zomaar opkomen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 12:42 



 
Profiel   

Ja hoor, mijne heeft dat ook altijd maar dan meer einde seizoen. In 1 klap allemaal plekken. Vaak van die stomme vliegen, die zwarte. En dan schuren ze het zlef helemaal kapot aan alles, dus ook wel aan eigen benen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 12:46 



 
Profiel   

jawel kan wel hoor,kijk of een vliegenkap helpt?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-21 14:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 139 van de 232 [ 5795 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142 ... 232  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen