[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 20:36

Voor de mensen die de RSIH hebben, hebben jullie dezelfde deken maat als normaal? Of valt hij klein?
Mijn uk heeft maar 135, maar 135 van de RSIH zit echt niet bij hem :=

Afbeelding
Afbeelding

Hij staat nu onder de horsegear, opzich een fijne deken maar is met enige regelmaat niet te krijgen in zijn maat helaas

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 23:00

Het is een erg ruime deken, die het hele paard omsluit. Als ik die van jou zie dan wordt een maatje kleiner echt te krap.

Ik accepteer het maar dat het zo is. Zolang het niet schuurt en goed beschermd laat ik het zo.

De Horsegear past hier wel mooier.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 23:05

Slmt9 schreef:
Ik begin vandaag ook weer met de Apis en Propolis.


Gebruik je propolis zalf of druppels?

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 23:22

Sim schreef:
Slmt9 schreef:
Ik begin vandaag ook weer met de Apis en Propolis.


Gebruik je propolis zalf of druppels?


Druppels van Bee Health.

Horseloverl
Berichten: 2223
Geregistreerd: 27-03-13

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 23:57

Hier stikt het van de muggen!! Nog geen heftige jeuk, gewoon zoals de anderen ook hebben. Maar wel dekens op. Hoop dat m’n snuggys deze week binnen komen

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 07:44

Slmt9 schreef:
Druppels van Bee Health.


Aha, en druppel je het over het voer of rechtstreeks op aangedane plekken?

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 08:36

Sim schreef:
Slmt9 schreef:
Druppels van Bee Health.


Aha, en druppel je het over het voer of rechtstreeks op aangedane plekken?


Ik geef het over het voer of rechtstreeks met een spuitje in de mond.

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 17:26

MarliesV schreef:
Het is een erg ruime deken, die het hele paard omsluit. Als ik die van jou zie dan wordt een maatje kleiner echt te krap.

Ik accepteer het maar dat het zo is. Zolang het niet schuurt en goed beschermd laat ik het zo.

De Horsegear past hier wel mooier.


Bedankt voor je reactie,
Ik vind de deken in zijn normale maat eigenlijk gewoon te klein,
Ik houd het maar op de horsegear denk ik dan

Junior2019
Berichten: 2272
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 21:26


BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 22:32

Ik smeer tegenwoordig amandelolie en ben daar enorm over te spreken
:-)

Unbeatable
Berichten: 589
Geregistreerd: 13-09-11

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 23:54

Eczeemdeken is binnen. Ondanks de rui ga ik hem toch maar alvast op doen. Hij heeft nu heel veel kriebels van de rui, nog niet van de muggen heb ik het idee.

Ik ben me enorm aan het inlezen. Ik lees goede ervaringen met de druppels van Puur, Tea Trea Olie en Glucosamine. Hij krijgt nu de muesli balancer van Vitalbix. Is er nog ‘armer’ voer wat ik kan voeren?

Ben me suf aan het lezen, maar weet niet met welke supplementen ik het beste kan beginnen. Ik heb als zalfjes sweet itch, de sme zalf van de paardendrogist en skimcalm van Vitalbix.

Heb van alles al doorgespit maar voor de ‘starters’ onder ons ben ik benieuwd naar de belangrijkste basis tips op een rijtje. Mijn tuin heeft lichte ZE, schuurt staartwortel en een deel van de manen maar niet tot bloedens of wonden toe.

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 07:48

Hier al veel muggen, en ook knutjes gespot. Ivm de warmere dagen gisteren de regendeken verwisseld voor de Snuggy zonder hals. Nog steeds blij met die dekens. Van de week de regendeken er wel overheen als het weer slechter wordt.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 15:47

Ik heb gisteren voor het eerst toch de eczeem deken opgedaan. Ze schuurde nog niet maar bleef benen optillen, naar haar buik slaan. Wel echt naar de beestjes. Ik ben het hopenlijk gewoon voor.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 18:36

ik heb normaal al lang een deken op liggen, maar ze is vorig jaar verhuisd en het lijkt op deze plek (niet meer aan het bos en aan water) toch echt beter te gaan.

Gisteren zonnig, heb haar overdag lekker gepoetst, een tekenen van kriebels en geen onrust qua beestjes, dus ik laat het nog even zo. Ben er zelf verbaasd over.

Maar deken ligt klaar natuurlijk.

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 21:02

Mijn dekens liggen ook klaar, maar zijn nog niet nodig.

Pippaa

Berichten: 1617
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 11:35

Heeft iemand ervaring met de Qhp big neck eczeemdeken qua maat? Mijn Fries heeft van Bucas 181, dus dacht voor de Qhp 185 te bestellen. Maar ik weet dat de normale Qhp eczeemdeken een maatje groter besteld moet worden…

Afbeelding

Ik had vorig jaar een eczeemdeken van Waldhausen gekocht, maar die was echt veel te klein op de schouder en van de borst naar de schoft.

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 19:17

Pippaa schreef:
Heeft iemand ervaring met de Qhp big neck eczeemdeken qua maat? Mijn Fries heeft van Bucas 181, dus dacht voor de Qhp 185 te bestellen. Maar ik weet dat de normale Qhp eczeemdeken een maatje groter besteld moet worden…

[ [url=m/x5BKy9.png]Afbeelding[/url] ]

Ik had vorig jaar een eczeemdeken van Waldhausen gekocht, maar die was echt veel te klein op de schouder en van de borst naar de schoft.


Ik heb deze op mijn haflinger van 1.46 gehad met Bucas 181. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat deze op jouw fries past.

Teteltee
Berichten: 544
Geregistreerd: 27-06-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 19:43

Willen jullie even mee kijken? Ziet dit er uit als beginnend zomereczeem? Pony heeft er jeuk aan en de plekken zijn ook wat dikker en een beetje hard. Vorig jaar kreeg ze dit ook rond deze tijd maar had ik de mogelijkheid haar volledig op de paddock te houden, dit jaar helaas niet. Ik heb al GlucoBalance besteld, zal ik ook gelijk met een deken beginnen of eerst kijken wat de GlucoBalance doet?
Afbeelding

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 21:22

Weet iemand hier een merk/model deken zonder hals of met afneembare hals?
De snuggyhoods ken ik, maar aangezien het tijdelijk is vind ik dat te duur nu. Ik wil nu namelijk graag de buik alleen beschermen, maar vind de RSIH niet fijn om onder een regendeken te hebben. Met regenliner daaronder vind ik het namelijk nog te fris nu om de hals helemaal nat te laten regenen.
Ik heb vandaag de Felix Buhler geprobeerd die ik nog had. Maar gezien mn paard nu iets meer sportmodelletje is dan voorgaande jaren is die opeens veel te groot :') Hangt half over zn koker heen, das niet praktisch :=

BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 21:47

Mijn oudje staat sinds dinsdag onder zijn RSIH. Paard leek gewoon opgelucht toen hij weer helemaal ingepakt stond. Met de regen gewoon zijn regendeken erover. Twee lagen isoleert toch wat extra door de laagjes en het regent niet zo hard dat hij kletsnat wordt. In dat geval gaat de losse hals aan zijn regendeken, denk dat die wel over RSIH past.

Elisa2

Berichten: 37171
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 09:56

Teteltee schreef:
Willen jullie even mee kijken? Ziet dit er uit als beginnend zomereczeem? Pony heeft er jeuk aan en de plekken zijn ook wat dikker en een beetje hard. Vorig jaar kreeg ze dit ook rond deze tijd maar had ik de mogelijkheid haar volledig op de paddock te houden, dit jaar helaas niet. Ik heb al GlucoBalance besteld, zal ik ook gelijk met een deken beginnen of eerst kijken wat de GlucoBalance doet?
[ [url=m/dB3ixV.jpg]Afbeelding[/url] ]



Zou goed ecxeem kunnen zijn, ik zou de deken wel alvast op doen.

Ecxeemdeken zonder hals ken ik niet..zou dan kijken naar een passende vliegendeken met buikflap?

Wat fijn Marlies! De plek kan echt veel uitmaken.

xMaritt

Berichten: 471
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Rhenen

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 23:09

Ik ben nog zoekende naar de beste oplossing voor mijn paard. 2 zomers geleden een shires deken gehad, deze werkte niet voldoende. Was volgens mij ook geen eczeemdeken. Vorig jaar de Rambo sweet itch, daarmee had hij veel minder last van jeuk. Alleen op een gegeven moment begonnen toch zijn manen weer uit te vallen. Hele bossen tegelijk, uiteindelijk had hij op de onderste helft van zijn hals zo goed als geen manen meer. Omdat ik hem minder heb zien jeuken dan normaal, denk ik dat de deken de manen heeft verstikt. De haren vielen echt vanaf de basis uit, ze zagen er niet afgeschuurd uit. Herkennen jullie dit bij deze (of andere) dekens? Ik probeer hem als het even kan een dag zonder deken te zetten, maar zelfs op dagen met harde wind had hij dan toch weer heel erg jeuk :( Een deken zonder hals is geen oplossing, dan schuurt hij de manen af. Zou een typische eczeemdeken, die je over het hoofd aan moet trekken, minder dit verstikkende effect hebben?

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 23:10

Die van mij heeft dat ook, maar alleen als ik haar manen los laat. Nu zijn ze nu te lang om los te laten, maar met sportcoupe had ze dat ook.
Daarom weer laten groeien, en dus altijd in de vlechten. Dan heeft de mijne er iig geen last meer van

Mariett

Berichten: 4424
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 23:13

Wat voor soort paard heb je, heeft hij een brede hals?

Ik had ook last van uitvallende manen, dit is veel minder geworden sinds ik een andere deken heb (van de bighorseshop). Die heeft een veel bredere hals. Ik ga nu een Rambo Sweet Itch XL proberen, kijken of die inderdaad ook voldoende ruimte heeft voor de hals. Als je een paardje met dunne hals hebt is dat het probleem niet denk ik.

Isabelle98
Berichten: 379
Geregistreerd: 09-04-12
Woonplaats: Veenendaal

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 00:13

Mijn shet heeft tot mijn verbazing (gelukkig!) nog nergens last van. Afgelopen 2 jaar heb ik het goed onder controle kunnen houden, jaren terug was het bijna niet te doen.

Hij heeft steeds de rambo sweet itch deken gehad, maar aangezien het nu zo veel beter gaat, wil ik kijken voor een iets goedkoper alternatief.

Hebben jullie tips voor eczeemdekens voor een kleintje, wat goedkoper, maar nog steeds goed?