Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 195 van de 229 [ 5721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198 ... 229  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

 
Profiel   

Die zebra deken van bucas heeft ook een gesloten buikdeel. Das een reserve/we gaan op pad deken bij mij haha! Verder gewoon altijd de rsih. Dat gaat al 6 jaar zo goed! Daarvoor pyjama's maar dat werkte gewoon niet zo voor haar
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 19:44 



 
Profiel   

Degenen die hier Glucobalance voeren, hebben jullie ook wel eens een andere geprobeerd?
Ik kwam de Herbal Glucose Support tegen van Pharmahorse: https://www.pharmahorse.nl/herbal-glucose-support.html en de Glucose Support van HorseFlex: https://www.horseflex.nl/product/glucos ... _IQAvD_BwE

Beide veel goedkoper dan de Glucobalance van Phytonics, maar ik kan er niet zoveel ervaringen over vinden :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 19:48 



 
Profiel   

Die laatste is sowieso niet goedkoper want daar moet je veel meer van geven. De andere heb ik nooit bekeken. Ik ga dit jaar geen gluco balance geven aangezien mijn paarden maar beperkt op gras komen en mijn hooi veel betere kwaliteit is dan vorig jaar en het jaar daarvoor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 20:55 



 
Profiel   

Caily schreef
Die laatste is sowieso niet goedkoper want daar moet je veel meer van geven. De andere heb ik nooit bekeken. Ik ga dit jaar geen gluco balance geven aangezien mijn paarden maar beperkt op gras komen en mijn hooi veel betere kwaliteit is dan vorig jaar en het jaar daarvoor :)


Klopt dat je veel meer moet voeren, maar als ik daar 1200 gram bestel voor €47 euro, en ik voer 20 gram per dag, dan doe ik daar 60 dagen mee. Als ik de grootverpakking van 2400 gram bestel doe je er voor €88 zelfs 120 dagen mee. Ik vind dat opgeteld over het jaar nog best een verschil.

Als ik Phytonics bestel voor €58 euro, en ik voer daar 8 gram per dag van, doe ik er 62 dagen mee.

Ik las ergens dat mensen 1,5 pot glucobalance gebruiken per zomerseizoen, maar mijne staat echt wel veel langer op het gras dan 3 maanden, dus ik ga er vanuit dat ik toch wel wat meer nodig heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 16:30 



 
Profiel   

Ik zie dat het volgende week rond de 12-14 graden wordt. Beginnen jullie dan al met de druppels? Propolis of die Puur?
En wanneer met de glucobalance beginnen?

Pff zo veel vragen... eerste seizoen met een eczemer...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 19:21 



 
Profiel   

Ik heb op aanraden van veel mensen hier de Green Valley producten besteld en ontvangen. Na ongeveer 2 weken spuiten en smeren, heb ik het idee dat de wondjes in zijn manenkam vooral beter worden.
Ik ben lichtelijk positief en hoop dat het doorzet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 19:24 



 
Profiel   

Is de jouwe nu al zo aan het schuren dan? Dat kan toch bijna niet door de knutten komen? Die zijn er praktisch niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 20:31 



 
Profiel   

Iriscope zit niet in Nederland, denk dat het daar anders werkt met knutten ;)

Ik heb de eczeemdekens voor dit jaar alweer binnen, zal wel niet al te lang meer duren voordat we weer moeten beginnen met smeren en zo, dus alles staat al weer paraat. Tot op heden heeft ze gelukkig nog geen jeuk inderdaad.

Heeft iemand ervaring met Happy Belly niet dagelijks voeren (3-5x per week) en hoeveel effect het dan heeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 20:43 



 
Profiel   

Oohja, zag ik helemaal over het hoofd! Dom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-23 21:06 



 
Profiel   

Geeft niet Lies, dat gebeurd wel vaker hoor :) We zitten hier inderdaad in de zomer en mijn nieuwe paard blijkt dus last van eczeem te hebben.
Ik heb de Happy Belly hier ook, maar ben er nog niet mee begonnen. Toen de producten aan kwamen, was ik net begonnen met het voeren van dit:
https://shop.tackshack.co.za/product/ho ... ch-relief/

Ik wil de Happy Belly ook proberen maar 2 producten tegelijk voeren leek me niet erg praktisch, dan weet je nooit welke het was als het werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-23 05:35 



 
Profiel   

Hoi allemaal,
Ik heb een bucas sweet itch zebra deken maat 6.3 inch liggen die net te klein valt voor mijn haf,1 seizoen gedragen. Voor 60 euro excl. Verzenden mag die weg. Stuur gerust een berichtje mocht je interesse hebben...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-23 20:13 



 
Profiel   

Begin deze week heb ik de propolis druppels besteld en nu 3 dagen aan het geven. ik ben met 1 druppel begonnen en doe geleidelijk aan opbouwen.
Ze heeft nu nog nergens last van maar wil het graag voor zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-23 20:57 



 
Profiel   

Ik heb nu de bucas sweet itch light deken voor mijn paard. Hij past mooi, maar ik vraag me af of e mazen van het onderste gedeelte niet te groot is en of de muggen hier niet gewoon doorheen prikken? Wat is jullie ervaring hiermee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-23 11:18 



 
Profiel   

Op mijn computer kwam ik een screenshot tegen van een artikel uit 2020 van het universiteitsblad van Wageningen.
Ze hebben daar een geurval ontwikkeld die vrouwtjes muggen aantrek.
Deze muggen leggen daardoor de eitjes in de val en als een gevolg hiervan neemt de muggenpopulatie sterk af.
Dit is uiteraard ontwikkeld voor gebruik in gebieden met Malaria
(en ik weet ook niet of de knutten die SME veroorzaken door precies dezelfde geur aangetrokken worden)
maar het lijkt mij ook zeer interessant als onderdeel van de behandeling tegen zomereczeem.
Ook als je bedenkt dat het Westnijlvirus al aangetroffen wordt in Nederland
is specifieke muggen bestrijding interessant.

https://www.resource-online.nl/index.ph ... in-de-val/

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 10:07 



 
Profiel   

Sadira schreef
Iriscope zit niet in Nederland, denk dat het daar anders werkt met knutten ;)

Ik heb de eczeemdekens voor dit jaar alweer binnen, zal wel niet al te lang meer duren voordat we weer moeten beginnen met smeren en zo, dus alles staat al weer paraat. Tot op heden heeft ze gelukkig nog geen jeuk inderdaad.

Heeft iemand ervaring met Happy Belly niet dagelijks voeren (3-5x per week) en hoeveel effect het dan heeft?


Heb het een paar jaar geleden gebruikt, leek iets te doen maar uiteindelijk toch weer niet. Ben nu zover dat een goede eczeemdeken (Boett) en niet op vers gras (alleen op gras na de eerste vorst tot begin april) - het beste werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-23 15:52 



 
Profiel   

Wanneer leggen jullie de eczeemdeken er weer op?

Ik gebruik ook alleen de eczeemdeken voor m'n eczemer. Heb ook niet echt goed op een rij wat je nog meer kan doen om jeuk te voorkomen. Kunnen jullie misschien een lijstje geven? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-23 13:30 



 
Profiel   

Yubine schreef
Wanneer leggen jullie de eczeemdeken er weer op?

Ik gebruik ook alleen de eczeemdeken voor m'n eczemer. Heb ook niet echt goed op een rij wat je nog meer kan doen om jeuk te voorkomen. Kunnen jullie misschien een lijstje geven? :)


Die van mij krijgt nu al ongeveer een maand druppels van Puur, de Culico en Apis.
En ze gaat nu weer over op de Anti-Itch balancer van Fibra (in de herfst/winter krijgt ze de premium variant).
En verder spray ik haar binnenkort weer elke dag in met de huidspray van Green Valley

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-23 21:05 



 
Profiel   

Yubine schreef
Wanneer leggen jullie de eczeemdeken er weer op?

Ik gebruik ook alleen de eczeemdeken voor m'n eczemer. Heb ook niet echt goed op een rij wat je nog meer kan doen om jeuk te voorkomen. Kunnen jullie misschien een lijstje geven? :)


Het wisselt heel erg per paard. Hier doen de sprays van Green Valley bijvoorbeeld niks.

Ik ga dit jaar voor het eerst ook de Culico en Apis druppels voeren. Ik ben er overigens nog niet mee begonnen, dat wou ik eind deze maand gaan doen.

Ik ben ook begonnen met Glucobalance en andere brokjes met minder suiker, maar dat is meer met het oog op het vermoeden van Insuline Resistentie dan zomereczeem. Maar ik vermoed dat die 2 meer in verbinding staan dan ik heb doorgehad. Dus we gaan het zien deze zomer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-23 21:09 



 
Profiel   

Ik geef nu voor het tweede jaar de druppels van puur. Vorig jaar het idee dat het wel iets deed, en omdat ik overal las dat het tweede jaar beter is toch nog maar een jaartje proberen.

Hier krijgt ze ook sinds deze maand de GlucoBalance erbij, die was ik ff vergeten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-23 21:14 



 
Profiel   

Heb je er een reden voor dat je nu al begonnen bent? Anders begin ik ook alvast voor ik straks te laat ben :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-23 21:39 



 
Profiel   

Ik begin normaal als de nacht temperaturen boven het vriespunt blijven en overdag meerdere dagen in de week 12+
Gezien de voorspellingen zit het er dus aan te komen, zolang ze nog geen tekenen vertoont van jeuk dan wacht ik nog wel met opleggen.

Die van mij heeft direct buik jeuk, dus dat is hier de perfecte indicatie dat ze de deken op moet.

Dagen als vandaag ligt er een regen deken op overigens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-23 08:28 



 
Profiel   

Weet iemand hoe de Bucas sweet itch light zich qua maat en pasvorm verhoudt tot de Shires eczeemdeken? Zou ik dezelfde maat moeten hebben als in de Shires of een maat groter/kleiner?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-23 08:38 



 
Profiel   

Ik vond de Bucas light wel goed op maat vallen (weet niet hoe de shires valt), maar vond de hals te lang en te fladderig (als je begrijpt wat ik bedoel). Het zou eigenlijk nog een klittenband sluiting moeten hebben bovenaan. Bij mijn paard viel ie dus steeds van d'r hoofd. Ik zou 'm niet aanraden, maar denk dat het aan de bouw van je paard ligt of het mooi blijft zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-23 09:46 



 
Profiel   

Ik ben nu 2 weekjes bezig met de Propolis druppels. 2 druppels per dag geef ik nu.
Ik twijfel wanneer ik begin met de glucobalance, heb in de planning eind maart begin april.

Deken hoop ik nog lang mee te kunnen wachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-23 17:27 



 
Profiel   

prugelpiet schreef
Heb je er een reden voor dat je nu al begonnen bent? Anders begin ik ook alvast voor ik straks te laat ben :))


Voor mij was het puur praktisch :D
Er stond dat je in maart/april moest beginnen, voordat de jeuk begint. En het beste resultaat door de eerste week 2x per dag toe te dienen. Ik had half februari vakantie dus kon ik mooi toen 2x per dag regelen.

Maar idd belangrijkste is dat je begint voordat ze last krijgen, de temperaturen worden nu wat hoger, gisteren ook al muggen gespot dus ik zou snel beginnen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-23 17:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 195 van de 229 [ 5721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198 ... 229  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen