Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 204 van de 229 [ 5721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207 ... 229  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

 
Profiel   

Heey allemaal.

Ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Ik heb een hele lieve haflinger van 27 met zomereczeem. Ik heb hem al 13 jaar. Toen hij bij mij kwam had hij hele erge jeuk en rende van ellende heen en weer. Ik ben hem toen gaan behandelen en heb jaren lang zijn eczeem onder controle gehad.

Nu merk ik de afgelopen 3 jaar zo'n beetje dat ik het niet meer onder controle heb en dat die zich ook heel ongelukkig voelt. Dit zie je aan zijn hele blik van zijn gezicht en hij wilt ook niet meer zoveel en is erg sloom.

Hierbij heeft hij ook mok op alle 4 de benen en hij is aan het vermageren. Ik vind het dus lastig om hem met voer aan te laten komen want ik wil niet dat hij dan nog erger last krijgt van zijn zomereczeem.

Dit is misschien een beetje beknopt maar ik wilde het ook graag van mij af schrijven en ik ben benieuwd naar mensen die ook een oud paardje hebben/ hadden met zomereczeem dat op latere leeftijd zo verergerde en wat hebben jullie toen gedaan?

Ik ben wel bezig met een dierenarts die even bloed afneemt. Misschien is er van binnen nog wat aan de hand waardoor hij alles niet meer goed kan afvoeren.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 10:06 



 
Profiel   

Toch interessant dat zoveel mensen goede ervaringen hebben met de neem olie.

Ik ben niet helemaal happy met de huidige exceemdeken.
En ik overweeg nu de snuggy hoods.
Maar ik zie dat ze de sweet itch hebben en de bug body, weet iemand het verschil tussen de 2?
Want ze zijn van precies t zelfde materiaal gemaakt als ik het goed begrijp

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 11:44 



 
Profiel   

Waarom zou hij meer last krijgen van zijn ZE door goed te voeren? Gewoon niet suikerrijk voeren maar met olie/ pulp/ slobber etc. Gebit na laten kijken, PPID laten testen, mok behandelen.

Het lijkt me stug dat de ZE zo in eens zo kan verergeren..of laat ik het zo zeggen, dat dit de enige oorzaak is. Ik denk dat goed onderzoek door een DA belangrijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 14:42 



 
Profiel   

@Biies: het klinkt inderdaad of daar meer aan de hand is. Suikerarm voeren is goed, maar te weinig voeren is ook voor een eczemer niet handig.

Zijn er trouwens anderen die het idee hebben dat de vele regen dit voorjaar positief is voor de eczemers? Mijn merrie staat nog zonder deken en zonder derfen en is nog volledig kriebelvrij.
Zelf zie ik ook heel weinig vliegen, dus heb het idee dat het dit jaar heel laat op gang komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 18:22 



 
Profiel   

Hier juist dit jaar veel meer problemen dan andere jaren. Toen veel vliegen. Irritant maar verder oke. Ik heb net op Google eens opgezocht wat knutten zijn haha die kennen we niet. Echter ik vermoed dat we die nu wel hebben. Mijn man heeft vanmorgen de bosmaaier langs alle weides gehaald en is helemaal lek gestoken maar waren geen muggen.
Hebben we nooit zo gehad hier direct aan zee (wel binnendijks groot natuur gebied direct aan de weides met nu heel erg veel water). Gelukkig lijkt Sudocreme de paarden erg goed te helpen qua jeuk. De neem olie is net binnen maar nu twijfel qua juiste mix maken. Lees hier erg verschillende verhoudingen dus ga maar wat testen. Heb zowel vloeibare als vaste groene zeep. Wat werkt het beste?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 18:29 



 
Profiel   

Nee, hier ook absoluut meer vliegen dan voorheen. En alle paarden hebben er last van, dus dat wordt nog wat deze zomer.

@dierenfan: ik vond het mengen niet fijn gaan. Het bleef aan de randjes van het flesje zitten ondanks de groene zeep. Dus ik zou gaan voor puur smeren of verdunnen met jojoba olie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 20:52 



 
Profiel   

Zijn er mensen hier die al eens bloedzuigers hebben laten zetten voor de eczeem? Zit hierover te lezen. Lijkt ook nog heel interessant

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 21:30 



 
Profiel   

Hier ging t mengen wel. 2 dagen flink schudden en daarna is t eigenlijk wel opgelost..
Ben benieuwd of t ook echt werkt naar dat gaan we deze week wel merken denk ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 21:30 



 
Profiel   

Mijn paard heeft helemaal niet geschuurd. Heeft nog wel 2 dagen onder een deken gestaan en nu vooral veel schilfers.
Heb hem nu weer bloot neer gezet en had ook totaal geen behoefte om te schuren.

Het mengsel water, azijn, groene zeep en Neem olie heb ik bij de vliegenspray met hertshoornolie ingegooid. Kunnen we dat gebruiken als de dazen er weer zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 21:34 



 
Profiel   

Horseloverl schreef
Zijn er mensen hier die al eens bloedzuigers hebben laten zetten voor de eczeem? Zit hierover te lezen. Lijkt ook nog heel interessant


jolu @ [MD] [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!
Jolu vertelde erover een paar pagina's terug

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 21:35 



 
Profiel   

Hier ook al veel vliegen en muggen. Zitten in waterrijk gebied helaas. Toch ben ik voorzichtig positief hoe hij momenteel gaat. Hij heeft wel bulten op zijn hals van waar hij gestoken is, staat momenteel met alleen een body met buikflap (omdat zijn manen door de winter (deken met hals) aardig toegetakeld waren en die nu laat bijtrekken) maar hij heeft maar minimaal jeuk op de hals en manen. Staart lijkt we geschuurd, maar twijfel nog of dat niet ook van de deken komt.

Spray nu 1-2x per week met de eczeem spray van kramer en behandel staart en manen met de Effol lotion en spray. Verder krijgt hij nog steeds propolis door zijn voer heen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 21:49 



 
Profiel   

_Elaine_ schreef
Toch interessant dat zoveel mensen goede ervaringen hebben met de neem olie.

Ik ben niet helemaal happy met de huidige exceemdeken.
En ik overweeg nu de snuggy hoods.
Maar ik zie dat ze de sweet itch hebben en de bug body, weet iemand het verschil tussen de 2?
Want ze zijn van precies t zelfde materiaal gemaakt als ik het goed begrijp


Ik heb ze beiden. De sweet itch is een body en kan de hals niet aan vast met klittenband. Dan heb je een losse hoodie nodig. De bug body heeft wel klittenbandstroken bij de schouders en een hals eraan vast.
Beiden bevallen hier goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 21:52 



 
Profiel   

Hmmm, bijzonder dat het zo wisselt bij iedereen. Die van mij staat op dit moment ook niet op het gras. Wie weet heeft dat toch meer invloed dan ik hoop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 21:56 



 
Profiel   

Mijne staat wel op het gras, met eczeemdeken. Ik smeer/gebruik niets anders dan een deken. Hij heeft geen jeuk, maar durf hem ook niet zonder te zetten..
Baal er wel van dat zijn manen naar de kolote gaan door die eczeemdeken, dat vind ik altijd zo jammer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 05:28 



 
Profiel   

Wat is hier de ervaring met de shires exzeemdeken kwa maat.
Gaat om paard van een cliënt van mij paard is schaler oudje die in eens mega eczeem geeft. Paard is 165 maar stalletje ook niet heel lang. Zou maat 6.3 passen. Of vallen de dekens klein uit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 15:34 



 
Profiel   

Ik heb de Shires voor mijn haf, altijd dezelfde maat als alle andere dekens. Valt zeker niet klein vind ik.
Heb een 1.85 van winterdekens ed en een 6.0/183 van de eczeemdekens.

Enige deken waar ik een maat (of 2) groter van zou adviseren is de regenliner van de RSIH, die valt hier erg kort qua lengte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-23 07:32 



 
Profiel   

Even een domme vraag, ik heb nu neemolie en jojoba olie binnen, maar waar stop je het gemengde goedje in om te gebruiken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-23 18:33 



 
Profiel   

€ 2,06 30% Off | 30ml/60ml/100ml/250ml/500ml plastic hervulbare fles olie vloeibare druppelaar flessen draai dop tattoo pigment inkt containers
https://a.aliexpress.com/_Ezkd9gd

Ik heb hier nog twee van besteld. Mijn man had nog baardolie met zo’n dop en als de happy skin lotion op is heb ik nog zo’n dop. Dat werkt ideaal.

Mijn paard stond de afgelopen twee dagen bloot en heeft niet geschuurd.
Vandaag weer ingesmeerd. Zag hem wel eventjes jeuken tegen de borstels van een schuurpaal, maar alleen licht. Wat de andere paarden ook doen. Ben benieuwd wat ik vrijdag aantref.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-23 18:41 



 
Profiel   

Heyy allemaal,

Hier een haflinger met zomereczeem, gelukkig met een deken redelijk te managen. Nu wil ik graag suikerbalans of glucobalance bij gaan geven (staat 24/7 op de weide), maar vraag mij af wat jullie ervaringen met één of beide van deze twee zijn in combinatie met zomereczeem. Heeft het hier ook nog effect op of merkte jullie hier helemaal geen verschil in?
Misschien dat jullie ervaringen nog mijn keuze beïnvloeden. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-23 17:15 



 
Profiel   

Hi allemaal!!

Voor een tijdje geleden heb ik een topic geopend/hier gereageerd omdat Liam zo schuurde.
Ik heb in augustus zijn manen geknipt en daarna alles weer laten aangroeien. Liam heeft de mogelijkheid om te schuren, maar doet dit niet. Erg fijn voor ons, hopen dat het ook zo blijft.

We zijn laatst het bos in geweest en zijn lekgeprikt daar. Ik ben 5x geprikt en had er dagen later nog last van en Liam had harde bulten op en tussen zijn billen en op zijn buik. Maar ook daar heeft hij geen poging gedaan om te schuren.
(hebben jullie goede tips voor sprays tegen muggen wat zodanig hardnekkig is dat ik rustig op buitenrit kan??)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-23 18:14 



 
Profiel   

Adjepatatje8 schreef
Heyy allemaal,

Hier een haflinger met zomereczeem, gelukkig met een deken redelijk te managen. Nu wil ik graag suikerbalans of glucobalance bij gaan geven (staat 24/7 op de weide), maar vraag mij af wat jullie ervaringen met één of beide van deze twee zijn in combinatie met zomereczeem. Heeft het hier ook nog effect op of merkte jullie hier helemaal geen verschil in?
Misschien dat jullie ervaringen nog mijn keuze beïnvloeden. ;)


Ik heb jaren Glucobalance gevoerd, met moeite trouwens, mijn haf vond het niet te eten.
Heeft het gewerkt? Ik weet het niet... Hij heeft nooit een harde manenkam gehad en is niet bevangen geworden van het rijke gras. Jeuk werd er niet minder door, hij moest altijd met deken op.

Ik spoot muggen/vliegenspray met Hertshoornolie, daar bleven de beesten echt van uit de buurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 07:15 



 
Profiel   

Hier lijkt de Glucobalance positief verschil te maken. Een stuk minder stijf dan vorig jaar, toen ik het niet gaf, ze staat nu zonder problemen de hele dag op het gras. Ze jeukt ook niet, maar ik heb wel een deken op. Dus wat het daar precies voor doet weet ik niet.

Hier wordt het trouwens zonder enig probleem gegeten. Ik doe het over het voer met een scheutje lijnzaadolie zodat het mooi aan de brokjes plakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 07:28 



 
Profiel   

Biies schreef
Heey allemaal.

Ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Ik heb een hele lieve haflinger van 27 met zomereczeem. Ik heb hem al 13 jaar. Toen hij bij mij kwam had hij hele erge jeuk en rende van ellende heen en weer. Ik ben hem toen gaan behandelen en heb jaren lang zijn eczeem onder controle gehad.

Nu merk ik de afgelopen 3 jaar zo'n beetje dat ik het niet meer onder controle heb en dat die zich ook heel ongelukkig voelt. Dit zie je aan zijn hele blik van zijn gezicht en hij wilt ook niet meer zoveel en is erg sloom.

Hierbij heeft hij ook mok op alle 4 de benen en hij is aan het vermageren. Ik vind het dus lastig om hem met voer aan te laten komen want ik wil niet dat hij dan nog erger last krijgt van zijn zomereczeem.

Dit is misschien een beetje beknopt maar ik wilde het ook graag van mij af schrijven en ik ben benieuwd naar mensen die ook een oud paardje hebben/ hadden met zomereczeem dat op latere leeftijd zo verergerde en wat hebben jullie toen gedaan?

Ik ben wel bezig met een dierenarts die even bloed afneemt. Misschien is er van binnen nog wat aan de hand waardoor hij alles niet meer goed kan afvoeren.


ik denk dat een algeheel bloedonderzoek zeker wel verstandig is, en laat ook op cushing/ppid testen want deze kan ook flinke problemen geven.
en ook zeker op selenium/vitamine E tekort
verder is het juist voor een eczemer erg belangrijk dat ze hun vitamines/mineralen en eiwitten in de goede verhouding krijgen want tekorten hier aan geven ook veel problemen.
voor voer om aan te laten komen en laag in suikers kun je kijken naar slobber van bijvoorbeeld equifyt (zupa) Spillers heeft een senioren slobber met zelfs maar 2,5% suiker er in .
er is echt heel veel te vinden tegenwoordig.
op deze site kun je ook best veel info vinden

https://www.voervergelijk.nl/

ik lees nog even weer mee hier voor tips.
mijn merrie heeft steeds zo jeuk op haar zij/ribben.
ik heb al behandeld tegen mijt en luis, lijkt me ook een heel rare plek voor mijt,maar je weet maar nooit.
ben met onze groep nu steeds een 6 uur op de wei en de rest op de track met arm hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 08:05 



 
Profiel   

https://www.eqinful.nl

Ik heb deze dame geraadpleegd. Ondanks dat ik echt wel veel weet van voeding en veel zaken al wel goed deed.

Maar goed, lang verhaal kort: ruin geen eczeem en mijten meer, merrie geen cushing symptomen en hoesten meer.
Voeding is dus echt de sleutel.... blijft magisch te zien hoeveel invloed het heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 10:07 



 
Profiel   

Ninx schreef
https://www.eqinful.nl

Ik heb deze dame geraadpleegd. Ondanks dat ik echt wel veel weet van voeding en veel zaken al wel goed deed.

Maar goed, lang verhaal kort: ruin geen eczeem en mijten meer, merrie geen cushing symptomen en hoesten meer.
Voeding is dus echt de sleutel.... blijft magisch te zien hoeveel invloed het heeft.


Op dit moment ben ik ook met voeding bezig met haar adviezen. Hopelijk heeft het effect op langere termijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 12:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 204 van de 229 [ 5721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207 ... 229  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen