Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 229 [ 5721 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 229  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

 
Profiel   

Inmiddels hebben zijn we al toe aan deel 6 en nog steeds hebben we dé oplossing nog niet gevonden, dus we kletsen vrolijk verder in de hoop dé oplossing ooit wel te vinden.

Voor iedereen die graag informatie terug zoekt;
Het eerste Centrale topic over zomereczeem, schuren en jeuk
Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2
[MD] [Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3
[MD] [Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4
[MD] [INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5
https://www.bokt.nl/wiki/Zomerexceem

[ img ]
[ img ]

Op naar de volgende 500 pagina's met zo weinig mogelijk jeuk! *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 19:07 



 
Profiel   

Ik ben er weer bij, hopelijk kunnen we wat vinden om de beestjes zoveel mogelijk jeuk vrij te laten lopen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 19:51 



 
Profiel   

Ik zet alvast een stipje :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 19:51 



 
Profiel   

Ik zat er in het eerste topic al bij :o
Ondertussen zijn we 14 jaar verder en heb ik nog steeds dezelfde pony met zomereczeem
Wel tientallen smeersels,pillen en poeders verder.
En dit jaar hopen we maar weer dat het allemaal onder controle te houden is :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 19:53 



 

Ik meld me ook weer. Paardje hier heeft weinig last van jeuk. Doe om 17 uur de deken op en dan ‘s ochtends weer af zodat hij bij zonsopgang en zonsondergang bedekt is en verder gewoon lekker bewegingsvrijheid heeft. Soms merk ik dat hij wat jeuk heeft aan zijn manen als ik hem kriebel en zijn bovenlip gaat helemaal los, dan smeer ik er wat efrata dode zeezoutgel op en is het de volgende dag gelijk weer klaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 20:00 



 
Profiel   

Ik lees ook weer mee. Wisse tot nu toe nog jeukvrij en onder rsih.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 20:02 



 
Profiel   

Ik volg ook weer mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 20:32 



 
Profiel   

Ik volg ook weer. Sinds vorig jaar een eczemer, dus ik ga pas mijn tweede seizoen in. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 20:48 



 
Profiel   

Ik volg ook weer mee. Die van mij gaat het op moment goed. Ze krijgt iedere dag 4 druppels wietolie en daar doet ze het goed op. Hopen dat het zo blijft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 21:27 



 
Profiel   

Ik ga ook volgen. Omdat ik hoopte dat hier ooit al eens het wondermiddel gevonden was heb ik de vorige topics flink doorgescrolled maar mijn gevoel zat dus toch wel juist, het wondermiddel is nog niet ontdekt.

Wij hebben vorig jaar een andere tactiek ingezet, namelijk het vliegendeken af (die schuurde hij toch elke maand aan gort en hielp daardoor ook maar vrij weinig). In de ochtend, middag en avond smeren. Sudocreme en babyolie. Zinkzalf (soort sudocreme maar dan smeerbaarder) voor moeilijk bereikbaardere plekken (manenbos). Dit ging redelijk, maar een moment overslaan was duidelijk te merken in zn gedrag, en desondanks zat ook zn buik weer flink onder de plekken en heb ik in het midden van de zomer in totale wanhoop de bovenkant van zn staart kortgeknipt zodat ik het goed in kon smeren (zag er meteen wel een stuk netter uit vanaf een afstandje).

Wat ook goed werkte vorig jaar was het wisselen van weides. Ik heb er eentje gelegen met de openzijde op het noord-oosten, en eentje met de open zijdes op het zuid-westen. Afhankelijk van waar de wind vandaan kwam zette ik hem op de weide met de meeste wind, dit bracht echt veel verschil met zich mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-19 21:51 



 
Profiel   

lees ook weer trouw mee,en wat een leuke opening froukje,heel toepasselijk :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 07:22 



 
Profiel   

Ook ik ben er weer bij! Hopelijk blijft de mijne goed gaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 07:47 



 
Profiel   

Ook ik volg weer! Op dit moment gaat het "goed" en ik hoop dat we zo verder kunnen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 09:05 



 
Profiel   

Hier ook weer van de partij! Vorig jaar geen jeuk, dit jaar nu al jeuk.... staat nog wel zonder deken, 1x tectonik gedaan en daarna cbd opgestart. Enige verschil is dat hij vorig jaar een equilin supplement kreeg en nu niet meer, maar lijkt me sterk dat dat t verschil maakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 09:07 



 
Profiel   

Hier gaat het nog steeds super goed ondanks dat ze al 2 weken dagelijks een uur in het gras lopen.
Ik ben echt flabbergasted want dat jonge gras hebben ze al jaren niet kunnen verdragen zonder direct een harde manenkam en mega jeuk te krijgen.

Sinds een week of 5 krijgen ze IJslands zeewier bij. Ik heb het zelfs een paar dagen vrij aangeboden in de paddock en ze waren er zo gretig op dat ik het nu dagelijks door het voer geef.

Verder geef ik al een paar weken alle dagen brandnetels bij. 2x daags een handvol. Behalve dat het heel zuiverend werkt op lever, nieren etc. etc. bevat brandnetel ook belangrijke mineralen en spoorelementen en wellicht nog belangrijker, een histamine remmende stof.
Het zou trouwens ook goed werken bij insulineresistentie. Ik knip om de dag een grote 20 liter emmer vol brandnetels gewoon van diverse plekjes in onze weides. Ik knip de planten vervolgens een beetje in kleinere stukken en daags erna is de prik er helemaal af.

Verder geef ik nog een klein schepje FIR door het voer. Ongeveer de helft van de advies hoeveelheid. Fir geeft een betere spijsvertering.
Ik weet uiteraard nog niet of het straks bij de warmere temperaturen ook goed blijft gaan maar ik heb de CBD olie nog niet in hoeven zetten en ook geen eczeemdekens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 09:09 



 
Profiel   

Hallo :) stille meelezer hier met 1 gevoelig paard. Ik wou starten met CBD (action)... hoeveel raden jullie aan? Kwpn’er van 5 jaar

Of raden jullie aan te starten zodra hij jeuk heeft? Nog niets aan de hand nu maar dat wou ik zo houden

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 09:12 



 
Profiel   

Hai :wave: , ik lees ook weer mee jammer genoeg. Mijn merrie van 7 heeft al zomerexzeem van haar 2 jaar . Ik heb haar de voorbije jaren het beste geholpen met Derfen en deken... Haar buik enz smeer ik er ook mee in :) .

Ik verschiet ervan maar voorlopig is ze nog dekenvrij :wow: en is enkel smeren genoeg...
Ik wil zo lang mogelijk wachten met haar deken omdat ze nu volop ruift en anders heel het deken met haar volplakt ....

Dus hopelijk blijft het nog even zo :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 09:28 



 
Profiel   

Ik lees ook weer mee. Helaas wordt dit jaar geen goed jaar voor mn verzorgshettie want hij past zijn deken niet meer en de eigenaresse wilt dat hij gewoon afvalt.. Ik vrees dat dat te lang gaat duren, want hij is alweer aardig fanatiek aan het schuren. Hij wordt ingesmeerd met de anti itch crème, waarvan ik niet het idee heb dat het helpt. En verder krijgt hij anti vliegenspray wat wel wat doet geloof ik, maar slechts een paar uurtjes. Arm beestje :( .

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 09:43 



 
Profiel   

Ik ben ook weer aanwezig in het topic. Mijn Shetlander heeft luis en een eczeemdeken. Behandelt, alleen, kan ik direct na de behandeling de eczeemdeken weer op doen? Ervaringen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 12:30 



 
Profiel   

Toevallig henny,die 2 van mij zitten ook aan het ijslandse zeewier!
Maar als kuur, ze krijgen het tot ze het gras op gaan en dan stop ik er mee.
En hier nog 3 week demk ikvoor ze er op kunnen


Lorr,ik zou even wachten, het word kouder, na het weekend weer warmer.
Dus zou dan beginnen met cbd.
En op google staat best veel info over gebruik bij paarden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 18:08 



 
Profiel   

ik ben er ook weer bij

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 19:57 



 
Profiel   

Ik volg weer mee! Top om te lezen dat sommige paarden zonder deken de zomer door kunnen, hopelijk die van mij dit jaar ook.
Vorig jaar ging goed omdat hij de deken telkens optijd op heeft gehad, was toen vaak smiddags vrij dus kon toen met hem aan de slag. Nu helaas niet meer dus zou s'avonds aan het werk moeten en zou toch fijn zijn als dat zou lukken..
Pony heeft de deken nu voor de zekerheid s'avonds op, ondanks dat hij geen jeuk heeft. Wilde eigenlijk beginnen met de CBD olie, maar heb me omlaten kopen bij de EJ en heb nu Puur Culico :+ lees helaas wel veel dat dat alleen top resultaat geeft icm met Puur allergie of Detoxi maar we gaan het zien.

Ik zoek nog een fijn middel om op de jeuk plekken te smeren (staart, manen, buik maar ook z'n hoofd). Antiklitwortel lotion werkt niet, ook de anti itch van de Boerenbond niet. Ik lees veel goeds over Derden maar die vind ik wel erg duur..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 20:54 



 
Profiel   

De dure dingen zijn vaak niet voor niets duur.. Goedkoop is duurkoop.

Hier lopen ze al 2 weken weer op het gras en tot nu toe zonder deken *\o/* Komt wel graag kriebelen maar dat is vooral een combinatie van los winterhaar en de tik van het jeuken zelf. Ze heeft al bijna 19 jaar eczeem, dat schuren zit zo in haar systeem dat ze dat zelfs zonder muggen heerlijk vind. :+

Zolang haar manenkam en hoofd nog schuur vrij zijn ben ik blij en stellen we die deken zo lang mogelijk uit. Scheelt dat de wind hier de laatste weken wel aardig door waait, dan hebben die stomme muggen geen kans.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 21:07 



 
Profiel   

Ik kom ook meevolgen. Ik heb twee eczemers. Altijd erg veel last van -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-19 21:20 



 
Profiel   

casperzazoe schreef
Ik volg weer mee! Top om te lezen dat sommige paarden zonder deken de zomer door kunnen, hopelijk die van mij dit jaar ook.
Vorig jaar ging goed omdat hij de deken telkens optijd op heeft gehad, was toen vaak smiddags vrij dus kon toen met hem aan de slag. Nu helaas niet meer dus zou s'avonds aan het werk moeten en zou toch fijn zijn als dat zou lukken..
Pony heeft de deken nu voor de zekerheid s'avonds op, ondanks dat hij geen jeuk heeft. Wilde eigenlijk beginnen met de CBD olie, maar heb me omlaten kopen bij de EJ en heb nu Puur Culico :+ lees helaas wel veel dat dat alleen top resultaat geeft icm met Puur allergie of Detoxi maar we gaan het zien.

Ik zoek nog een fijn middel om op de jeuk plekken te smeren (staart, manen, buik maar ook z'n hoofd). Antiklitwortel lotion werkt niet, ook de anti itch van de Boerenbond niet. Ik lees veel goeds over Derden maar die vind ik wel erg duur..


Hier heb ik fibra anti itch gebruikt vorig jaar en dat werkte fantastisch. Derfen deed niets, bijna collegia staan, mag je zo ophalen ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 05:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 229 [ 5721 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 229  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen