[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ellepel

Berichten: 47348
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 21:47

Ik had vorig jaar deze

Afbeelding
Ging hartstikke goed met de warmte!
Maar de deken kan toch gewoon omblijven.
Is er een reden dan dat je ouders het af moeten halen?
En wat bedoel je met verrekken?

[***]. Ik doe die plekken even met de wat pure hibiscrub op een natte spons schoonmaken.

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 21:50

Met de master pyjama ook geen last van zwetende paarden :n Zelfs niet met die vreselijke hitte van vorig zomer. Die bruine dekens van EJ en divoza zijn wel warmer en dikker.

ellepel

Berichten: 47348
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 21:56

Ik ben wel benieuwd naar de zomer..
Het is nu al aan de droge kant.
Wat gunstig is tegen knutjes want dan zouden die minder eitjes kunnen leggen.
Maar blijft afwachten.

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 22:03

Dat verklaart dan misschien wel waarom het nu bij de meeste paarden nog rustig is wbt jeuk. Vorig waar het droog zat, minder eitjes is minder knutten is minder jeuk. *\o/*

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:06

[***]: de mijne heeft ook enorm last aan haar buiknaad en tussen haar liezen :( . Gisteren stond ze non stop te stampen naar haar buik en zag je de knutten allemaal onder haar buik vliegen. Ik heb er Derfen opgesmeerd (buik en liezen) en 2 min later waren ze allemaal weg en stampte ze niet meer...
Dus ik smeer Derfen op manen, staart, buik en liezen. Half mijn paard bijna dus :')

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:52

ellepel schreef:
Ik had vorig jaar deze

[ [url=m/bKK67l.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ging hartstikke goed met de warmte!
Maar de deken kan toch gewoon omblijven.
Is er een reden dan dat je ouders het af moeten halen?
En wat bedoel je met verrekken?

[***]. Ik doe die plekken even met de wat pure hibiscrub op een natte spons schoonmaken.


Oh oeps, verrekken is echt plat Brabants volgens mij :+ gewoon vervelend en irritant doen. Door de irritatie van de vliegen rondom z'n oren wordt hij altijd wat kopschuw in de zomer en hij is al vrij eenkennig dus andere mensen krijgen niet zomaar die deken over z'n hoofd. Ik heb een hekel aan de hele dag dekens op dus probeer, als het kan, overdag de deken wat uurtjes af te laten.
Ik ga even zoeken of Agradi AfterPay heeft en dan bestel ik gewoon een aantal dekens, hopen dat die passen en anders toch maar terug naar de pyjama. Die sluit inderdaad goed rondom de buik

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 23:15

@koper; ik hoor net dat er luis op stal is. Dus daar ga ik meneer eerst eens even op controleren. |o

Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 08:13

@ellepel en omany, bedankt voor de reactie.

Hibiscrub heb ik in huis, daar ga ik het straks even mee schoonmaken. Derfen ga ik bestellen.

Het vreemde is dat er bij ons bijna tot geen knutten zijn. Bij mijn paard lijkt het toch echt van binnenuit te komen. De buren hebben 2 Friesen en die staan wel heel vaak te stampen met hun achterbenen en met hun benen over elkaar te schuren. Dat doen ze al jaren en de buren doen er niets aan. Kan zoiets besmettelijk zijn? Ik denk eigenlijk van niet, want dan zouden mijn merrie en pony ook last moeten krijgen en dat hebben ze niet.

Lastig hoor.

vigo_is_lief

Berichten: 1175
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 08:44

Ik had bij mijn paardje zn deken om gedaan omdat hij snachts op het land bleef dus is hij met zonsopgang en ondergang in ieder geval bedekt. Kom ik de volgende dag aan, hele nare schuurplek/snee op zn achterbeem van die band vanacht dus maar weer binnen gelaten en vandaag op zoek naar een bontje of badstof ofzo wat ik eromheen kan naaien.. iemand nog tips?

Afbeelding

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 08:53

Ik heb teugelbontjes om die elastische beenriemen. Schuurden hier ook namelijk. Destijds besteld bij ooteman geloof ik.

ellepel

Berichten: 47348
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 09:11

Dat stampen is vaak wel vachtmijt,maar dat is niet erg besmettelijk.
dan moeten ze al huid op huid staan.
Mijn tinkermerrie heeft het ook wel,maar geen van de andere paarden in haar groep krijgt het.

Vigo is lief,bilriemen wat losser doen?

Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 10:35

Vacht aan vacht staan ze gelukkig niet.

Ik ga lekker even met hibiscrub aan de slag.

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 12:49

Isabel_k schreef:
@koper; ik hoor net dat er luis op stal is. Dus daar ga ik meneer eerst eens even op controleren. |o


Oeps oei, enig idee hoe lang al? Dan ga ik Nobel ook maar voor de zekerheid controleren. :j

Luuxje

Berichten: 539
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 23:46

Als rechtstreeks in de mond geven van de cbd olie een beetje lastig gaat kun je het dan ook op een stukje brood geven (net als veel andere homeopathische druppels). En 2 x per dag? Kan het dan ook over zn voer wat ik voor smorgens klaarzet of verlies het dan zn werking?

ellepel

Berichten: 47348
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 07:22

Gaat er om dat in de mond het door de slijmvliezen word opgenomen en de cbd zo sneller werkt.
Via de maag zou dat minder snel werken
Ik zou het niet over voer doen en klaarzetten, klein stukje brood kan vast wel.

dimma

Berichten: 344
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Surhuisterveen

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 07:56

Ik doe het op mijn vinger en smeer op het dan op de lip. Op een stukje brood helpt ook niet. Het moet echt in contact komen met het slijmvlies.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 08:46

Balou_k schreef:
Isabel_k schreef:
@koper; ik hoor net dat er luis op stal is. Dus daar ga ik meneer eerst eens even op controleren. |o


Oeps oei, enig idee hoe lang al? Dan ga ik Nobel ook maar voor de zekerheid controleren. :j


Hey!

Pas net ;) Toen Nobel wegging had niemand ergens last van. :o

Hoe gaat het met hem?

TanteFlavie

Berichten: 781
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 10:13

Luuxje schreef:
Als rechtstreeks in de mond geven van de cbd olie een beetje lastig gaat kun je het dan ook op een stukje brood geven (net als veel andere homeopathische druppels). En 2 x per dag? Kan het dan ook over zn voer wat ik voor smorgens klaarzet of verlies het dan zn werking?


Ik geef geen brood aan mijn paardjes, maar ik denk dat het zou kunnen...
Zelf geef ik een half worteltje, maak met een mes een "kuiltje" en druppel daar de druppels in momenteel. Voordien druppelde ik het op een paardensnoepje, maar sommige van die snoepjes absorberen niet genoeg, dus verloor ik "inhoud" op weg naar Pastich.

De reden dat ik geen brood geef is dat ik ervan overtuigd ben dat dit geen goed voer is voor paarden. Pastich kreeg bij zijn vorige eigenaar broodjes/brood/stokbrood/... oud brood van een lokale bakker. Soms denk ik dat dit aan de oorzaak van zijn schuren ligt.

Bij mij krijgt hij onbeperkt hooi en tijdens het grasseizoen strookbegrazing. Nu dus met een "worteltje verrijkt met CBD-druppels" :)

Babbelaar20
Berichten: 1722
Geregistreerd: 29-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 10:37

Hier krijgt mijn paard ze sochtends samen met andere druppels op een melba toastje en savonds op een paardensnoepje de laatste 3 druppels. Ons is verteld dat dat prima kan.

ellepel

Berichten: 47348
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 17:36

Bij ons waren vanmiddag al veel van die zwarte vliegen -O- -O-
Voriga jaar,waren het er al zo veel, en nu alweer

Mi_Amore

Berichten: 14844
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 18:32

Ik heb de boett deken al enkele jaren met uierflap, helpt veel maar buiknaad/uier/liezen blijven gevoelig.
Die smeer ik dus met derfen :) Paardlief staat nu 1h a 2h op de wei met graasmasker.

Wiens paard kan er effectief hele dagen de wei op? Dit jaar wil ik het eens gaan uittesten. Nu schuurt ze al jaren alleen maar aan uier/lies/hoofd, zonder gras. Ik wil haar meer op de weide zien... Ze staat nu wel 24/7 op een paddock met hooi, maar ik vind het zo sneu...

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-19 18:37

Hier 24/7 op gras, heb daar ook geen keus is. Ja, 24/7 op stal. Maar dat maakt hier weinig uit qua jeuk.

Ben ik op tijd met de deken gaat het goed en schuurt ze weinig en anders ligt ze compleet open.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 18:50

Vorig jaar was ik dus te laat met de deken, maar toen gingen ze vrij laat het gras op. Dit jaar zijn ze in februari al het gras op gegaan, dus ik vermoed dat dat ook wel heeft bijgedragen hier aan tot nu geen jeuk. Vandeweek toch de deken opgedaan, en toen ik vanmiddag in de wei stond werd ik bijna opgegeten door al het vliegend gespuis. Dus goede keus geweest om niet af te wachten en gewoon de deken op te leggen!

Luuxje

Berichten: 539
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 18:51

Tis ook niet dat er kilo’s brood in gaan maar scheur een stukje uit een boterham en doe het daar op. Zal eens kijken of de truuk met de vinger werkt. Hij is een beetje neurotisch voor spuitjes en pipetjes in zn mond maar mn vinger laat hij wel toe. Dan nog even bedenken hoe ik die “tweede” per dag ga geven?
Dank voor jullie reacties.

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 12:35

De gewone vliegen zijn al weer in grote aantallen aanwezig ja.. uit het niets ook ineens :n

Ik kan Culico krijgen maar gaat in mei over de datum.. zou het nog effect hebben als het een aantal maanden over de datum gaat?