[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vigo_is_lief

Berichten: 1175
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Gouda

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 08:05

Voor de mensen die cbd olie gebruiken, hoelang doen jullie daar ongeveer mee? En geven jullie dat dagelijks of is dat te veel?

Lucky00
Berichten: 60
Geregistreerd: 03-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 08:28

Ik meld me ook. Ben al twee mnd geleden met detoxen begonnen n nu zit ze aan de glucobalance phytonics. Ook al een maand de deken op. Hoop t onder controle te houden.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:07

vigo_is_lief schreef:
Voor de mensen die cbd olie gebruiken, hoelang doen jullie daar ongeveer mee? En geven jullie dat dagelijks of is dat te veel?


Dat vroeg ik mij ook af. Wil er ook aan beginnen, maar hoeveel om te starten, hoeveel procent geven jullie en hoe is er opgebouwd.
Zie door de posts het bos niet meer :o

Marriefloor
Berichten: 168
Geregistreerd: 23-01-19

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:09

Ik probeer ook te volgen. Mijn pony helaas ook last van eczeem. Het goede middel nog niet gevonden. Deken vind ik zelf niet zo fijn. Met dit weer kan het wel, maar zomers heeft ze enorme zweetplekken.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:24

Liever zweet dan jeuk denk ik altijd, deken is hier een must.

Maar die van mij heeft naast de ZE meer problemen, ik wil dus aan de CBD olie beginnen om te kijken of dit ook op andere zaken een positief effect heeft.

Heb zojuist Dutch Natural Healing een mail gestuurd met het verhaal van die van mij en vraag om advies.
Vriendin van mij haalt daar voor zichzelf en haar zoontje alles weg en wordt erg goed geholpen. Proberen waard dacht ik zo.

Hij heeft mij doorverwezen naar Alletta van dewonderenvancbdolie.nl
Heb haar nu een mailtje gestuurd.
Zag dat zij voor paarden 7% verkoopt, 10 ml voor 27.50 euro.
Laatst bijgewerkt door MarliesV op 16-04-19 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Danielle71
Berichten: 2
Geregistreerd: 14-03-18

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:30

Ook een stipje van mij
1 paardje met ZE hoop dat het dit jaar ook weer met een stukje minder klachten gaat.
Deken om, zeer beperkt gras, voer zonder granen en af en toe smeren, wil dit jaar ook de thc olie gaan proberen en innerlijk ondersteunen met kleefkruid en brandnetel.

TanteFlavie

Berichten: 781
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (België)

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:50

ik gebruik de CBD olie van Albert Hooy. Ik ga die halen in Baarle Nassau (woon in België). Ik ben gestart met een gekregen flesje van 2.75 % en gaf daar 5 tot 6 druppels van 2x daags. Hij is toen bijna onmiddellijk gestopt met schuren (schrok ik heel erg van, had dit niet verwacht). Dat flesje was een kwartje gevuld, en ben toen naar NL getrokken. Nu geef ik 3 tot 4 druppels 2x daags, deze is 5% cbd.

THC durf ik niet aan, heb ik te veel negatieve berichten over gelezen van mensen die te veel gaven...

Hij staat nog niet onder deken, vorig jaar al wel.... Een stemmetje in mijn hoofd zegt "afdekken", het andere stemmetje zegt "niet afdekken"....

Ik hou het erg goed in het oog (staat aan huis) en hoop dat hij echt wel een zomer zonder dekens kan ... bij een vriendin is dat gelukt, dus hoop dat het bij mij ook lukt...

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:57

Liever zweet dan ontzettend veel jeuk toch? :D

Die van mij staat al bijna een maand onder zijn deken, ik zag dat hij een beetje jeuk begon te krijgen en ik wilde het echte schuren graag voor blijven. Hij is alleen nu enorm statisch geladen. Super irritant. :+

Rachel_x

Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:00

Hier nog jeuk en dikke-nek vrij :) Ben benieuwd of de overgang naar 24/7 hooi ipv gras haar jeuk verminderd dit jaar. :)

Nyaleti

Berichten: 6151
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:15

Marriefloor schreef:
Ik probeer ook te volgen. Mijn pony helaas ook last van eczeem. Het goede middel nog niet gevonden. Deken vind ik zelf niet zo fijn. Met dit weer kan het wel, maar zomers heeft ze enorme zweetplekken.


Wat voor deken ligt er op? Die goedkope die je over de nek moet doen zijn echt gruwelijk warm. De andere dekens van Bucas en Highlander heb je tegenwoordig ook voor een lagere prijs en daar zweet die van mij nooit onder. (Tenzij het weer 35 graden wordt natuurlijk)

Hier nog helemaal geen irritaties! Hij krijgt vanaf vandaag voor de zekerheid in de schemering z'n deken op of ik hou hem goed in de gaten. Wil toch een detox kuurtje doen, kan op t werk brandnetels knippen. Hij krijgt nu alleen Ventipulmin voor het hoesten, dus twijfel of ik nu al moet starten met detox of eerst die kuur afmaken...?

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:27

MarliesV schreef:
vigo_is_lief schreef:
Voor de mensen die cbd olie gebruiken, hoelang doen jullie daar ongeveer mee? En geven jullie dat dagelijks of is dat te veel?


Dat vroeg ik mij ook af. Wil er ook aan beginnen, maar hoeveel om te starten, hoeveel procent geven jullie en hoe is er opgebouwd.
Zie door de posts het bos niet meer :o


Ik ben vorig jaar in juni begonnen met CBD olie van Jakob Hooy dat is 5% en er zit geen THC in. Ik ben pas in juni begonnen omdat de ruin
weer helemaal kaal werd onder de ogen en ik eerder niet wist van de CBD olie. In een paar dagen tijds heb ik het opgebouwd naar 2x 3 á 4 druppels daags direct in de mond geven. Ik heb het besteld via de onlinedrogist want die was er aanmerkelijk goedkoper mee dan elders.
Na een goeie week stopte het schuren onder de ogen helemaal tot mijn stomme verbazing.

Na 2 flesjes van Hooy zag ik dat de Action het ook verkocht. Weliswaar maar 3% maar via internet opgezocht en er bleek nog een cannabinoide meer in te zitten dan die van Hooy. Het is wel wat dikker qua vloeistof. Die van de Action heb ik 2x daags 5 druppels gegeven tot begin november en toen gestopt. Hij heeft na het inzetten van de CBD olie niet meer geschuurd en het haar groeide prachtig terug op zijn koppie :)

Babbelaar20
Berichten: 1722
Geregistreerd: 29-12-12

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:29

Hier ook 5% en doe nu 1x daags 3 druppels, als ik het zo lees lijkt dat dus te weinig?

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:39

De voorgaande jaren verdroeg de ruin ook amper gras. Ik heb hem ook al eens een jaar helemaal van het gras gehouden. Hij was ook te dik hoor wat ik er amper af kreeg :) Als ie maar aan gras rook zat er volgens mij alweer een kilo bij aan :D

Maar ze krijgen nu al een aantal weken 2x daags een handvol brandnetels bij en een schep zeewier en het resultaat is opzienbarend.
Ze staan inmiddels allemaal 1,5 uur dagelijks in het gras. Weliswaar de 475 m. lange paden van de Paddock Paradise kaal eten maar toch. Het zou eigenlijk in deze periode best wel tricky moeten zijn met suikers en eiwitten. Maar ze hebben nergens last van. Geen dikke nekken, niet dikker worden. Hij krijgt nog geen dikke manenkam of jeuk. Ik heb dus de CBD olie ook nog niet ingezet. Ik knip om de dag een flinke emmer brandnetels in eigen wei en heb helemaal happy paarden :D

Wat ik nog wel afgelopen winter gedaan heb is de darmen extra ondersteund. Ze hebben 2 maanden lang de Luzerne digest gehad en daarna allemaal een kuur Darmbalans van Ecostyle. Dat heeft ze volgens mij allemaal ook erg goed gedaan. Met name de ruin was altijd erg winderig en dat is er na de 'winterkuren' helemaal af.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:42

Babbelaar20 schreef:
Hier ook 5% en doe nu 1x daags 3 druppels, als ik het zo lees lijkt dat dus te weinig?


De hoeveelheid die ik gaf had ik als tip van een medebokker hier en die had het van een deskundige. Wellicht dat de benodigde hoeveelheid per paard/pony ook nog kan verschillen maar je zou het altijd nog kunnen ophogen naar 2x daags indien de jeuk weer op komt zetten.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 10:45

Hoihoi!

ik volg hier ook even mee. Mijn (bijna) 19 jarige heeft milde zomerexceem. Dit uit zich in het ietswat schuren van manen en staart, verder niks gelukkig. Echter is helaas mijn (bijna) 2 jarige ook zijn staart wat aan het schuren. Vorige zomer schuurde hij ook af en toe wel iets aan manen/staart, maar niet veel. Nu ook nog echt niet veel hoor, paar piekjes staart rechtop dat is het. Maar omdat ik lees dat zomerexceem erger kan worden naarmate een paard ouder wordt, lees ik hier toch graag mee naar tips om de jeuk te onderdrukken!

Marriefloor
Berichten: 168
Geregistreerd: 23-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:20

casperzazoe schreef:
Marriefloor schreef:
Ik probeer ook te volgen. Mijn pony helaas ook last van eczeem. Het goede middel nog niet gevonden. Deken vind ik zelf niet zo fijn. Met dit weer kan het wel, maar zomers heeft ze enorme zweetplekken.


Wat voor deken ligt er op? Die goedkope die je over de nek moet doen zijn echt gruwelijk warm. De andere dekens van Bucas en Highlander heb je tegenwoordig ook voor een lagere prijs en daar zweet die van mij nooit onder. (Tenzij het weer 35 graden wordt natuurlijk)

Hier nog helemaal geen irritaties! Hij krijgt vanaf vandaag voor de zekerheid in de schemering z'n deken op of ik hou hem goed in de gaten. Wil toch een detox kuurtje doen, kan op t werk brandnetels knippen. Hij krijgt nu alleen Ventipulmin voor het hoesten, dus twijfel of ik nu al moet starten met detox of eerst die kuur afmaken...?


Ik heb wel inderdaad een goedkopere. Wellicht dat het daaraan ligt. Misschien toch een andere aanschaffen. Lees hier ook over olieën daar ga ik ook naar kijken. Overigens heeft ze nu nog geen last. Heb ook het idee dat met eiwitrijk gras het erger wordt / is.

mariettek

Berichten: 1691
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 11:31

Hier nog geen dekens en andere middeltjes in hoeven zetten. Ze staan aan huis, dus ik kan mijn eczemer goed in de gaten houden.
Zodra ik gezwiep van de staart ontdek gaat de deken op. Maar nu met al dat verharen vind ik zonder deken wel zo prettig.

Volgens mij helpen die koude nachten en winderige dagen erg goed, want ik heb nog nooit zo laat een deken op gedaan!

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 12:33

Wat zijn er toch veel paarden & pony's met zomereczeem :oo hoe kan dat toch vraag ik me af -O- is daar ooit onderzoek naar gedaan dat jullie weten? Hoeveel eczemers zullen er in NL zijn?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 12:36

MissYvette4u schreef:
Wat zijn er toch veel paarden & pony's met zomereczeem :oo hoe kan dat toch vraag ik me af -O- is daar ooit onderzoek naar gedaan dat jullie weten? Hoeveel eczemers zullen er in NL zijn?


Suboptimale darmwerking, onvoldoende variatie in het ruwvoer, te rijk gras, zelfs te rijk hooi, te veel krachtvoer vaak... zeker voor sobere rassen niet fijn. "In het wild" krijgen ze meer variatie binnen én meer vezels door kruiden, boomschors, struikjes, riet... héél anders dan onze uniforme weides vol raaigras. Zelfs de speciale paardenweimengsels zijn een suboptimaal substituut voor écht gevarieerde voeding.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 12:38

Thanks voor de duidelijke antwoorden.

Ik heb reactie van Aletta ontvangen, even de tekst hier:
Wij hebben inderdaad al goede resultaten behaald bij eczeem met CBD. Hierbij is ook het voer aangepast, geen brok voeren i.v.m. teveel suikers goed ruw voer van b.v. Florian of Fibra Itch. Daarnaast veel goed hooi omdat eczeem klachten uiteindelijk uit het maag en darm stelsel voortkomen.

Daarbij zou ik een kuur van onze CBD active de wateroplosbare geven en daarna doorgaan met de CBD/hennepzaadolie (liter) voor ong. 3 maanden dit blijven geven.

Ik zal eens rond kijken. Beginnen met 1x daags 3 druppels 5% en indien geen effect over naar 2x daags en eventueel nog wat ophogen qua druppels. Dat lijkt mij een voorzichtige start gezien de posts hier.

Nyaleti

Berichten: 6151
Geregistreerd: 05-04-10

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 13:46

De mensen die gereageerd hebben hoeveel druppels CBD ze geven, gaat dat om paarden, pony's of shetjes? Of maakt dat in dit geval niet uit hoe groot het paard is?

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 14:12

Ik merk dat het bij mijn pony erger wordt als hij gras heeft gegegeten, dus ik gok dat het bij hem uit die richting komt. :j Het is een arabier, maar wel een sober ras natuurlijk.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 20:03

Ik lees ook weer mee! Mijn eigen paard is gelukkig exceem vrij maar haar weidemaatje heeft helaas een behoorlijke vorm en ik verzorg die grotendeels dus vindt dit topic altijd wel interessant!
Hij heeft nu al een wondje gebeten in zn flank -O- , terwijl hij al een hele tijd met deken staat en nog niet eens op het gras. Manenkam ziet er wel mooi uit, laatst helemaal uitgewassen en ik zag gister wat meer schilfertjes zitten dus even ingesmeerd en vandaag zag het er al heel netjes uitn

TanteFlavie

Berichten: 781
Geregistreerd: 26-02-10
Woonplaats: Merksplas (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 20:16

casperzazoe schreef:
De mensen die gereageerd hebben hoeveel druppels CBD ze geven, gaat dat om paarden, pony's of shetjes? Of maakt dat in dit geval niet uit hoe groot het paard is?


bij mij gaat dat om een haflinger, geef nu een 3-4-tal druppels 's morgens en 's avonds.
en het merk is Jacob Hooy, niet wat ik eerder schreef (waar was ik toch met mijn gedachten)

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 21:44

Zo, vandaag deken opgelegd want ze stond constant te stampen naar haar buik.... En ja hoor, haar buik vol met knutten _-:( . Grrrr, ik haat ze toch zo :x .
Ik had gehoopt nog wat te kunnen wachten tot ze geruifd is, maar tevergeefs :n. Het is te warm aan het worden ....