[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ellepel

Berichten: 47342
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 07:23

henny_w schreef:
Ik ben vorig jaar in juni begonnen met CBD olie van Jakob Hooy dat is 5% en er zit geen THC in. Ik ben pas in juni begonnen omdat de ruin
weer helemaal kaal werd onder de ogen en ik eerder niet wist van de CBD olie. In een paar dagen tijds heb ik het opgebouwd naar 2x 3 á 4 druppels daags direct in de mond geven. Ik heb het besteld via de onlinedrogist want die was er aanmerkelijk goedkoper mee dan elders.
Na een goeie week stopte het schuren onder de ogen helemaal tot mijn stomme verbazing.

Na 2 flesjes van Hooy zag ik dat de Action het ook verkocht. Weliswaar maar 3% maar via internet opgezocht en er bleek nog een cannabinoide meer in te zitten dan die van Hooy. Het is wel wat dikker qua vloeistof. Die van de Action heb ik 2x daags 5 druppels gegeven tot begin november en toen gestopt. Hij heeft na het inzetten van de CBD olie niet meer geschuurd en het haar groeide prachtig terug op zijn koppie :)




Hennie waar vond jij die info van de cbd van de action?
Ik kon het niet vinden namelijk,heb je een link voor me?

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:20

Even wat anders, is er hier iemand die een uierflap gebruikt of heeft voor een Boett deken?(origineel).
Ik heb er ooit eens ergens over gelezen, maar is lang geleden en kan het ook niet meer terugvinden.
Denk erover om dat te gaan proberen, mijn pony gaat eigenlijk goed maar net voor de uier is en blijft een probleem.

Babbelaar20
Berichten: 1722
Geregistreerd: 29-12-12

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:35

Hier ook nog een dekenvraag, ik heb nu al een paar jaren horsegear eczeemdekens maar hij is flink aan het groeien en eigenlijk wordt het voor en de hals een beetje krapjes. Welke deken zou voor hem dan beter passen? Shires?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 10:42

Babbelaar20 schreef:
Hier ook nog een dekenvraag, ik heb nu al een paar jaren horsegear eczeemdekens maar hij is flink aan het groeien en eigenlijk wordt het voor en de hals een beetje krapjes. Welke deken zou voor hem dan beter passen? Shires?


Ik weet niet hoe breed de jouwe is, maar ik had vliegen deken van Nika met buikflap. Mijn merrie past daar qua breedte niet meer in. Nu een Thermomaster (bij Kramer), dat gaat wel goed qua pasvorm.

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 13:31

Ik kom ook even binnenvallen! Kunnen eczeemdekens ook in de droger?

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:14

ellepel schreef:
Hennie waar vond jij die info van de cbd van de action?
Ik kon het niet vinden namelijk,heb je een link voor me?


Het is van Moeder natuur : https://wietolie.nl/cbd-olie-action/
De Action heeft de CBD olie RAW. Maar er is dus ook een CBD pure vorm en die is o.a. verhit terwijl de RAW dat niet is.

Hier staat nog wat meer info over die RAW variant:
https://wietolie.nl/cbd-olie-raw/#Extra ... olie%20raw
...
CBD-olie raw bevat meer inhoudsstoffen
Tijdens het productieproces wordt het extract niet verder bewerkt, vandaar de naam ‘rauwe’ of ‘ruwe’ CBD-olie. Daardoor blijven er meer inhoudsstoffen uit de hennepplant in het extract bewaard. Denk aan inhoudsstoffen als: flavonoïden, terpenen, fenolen en cannabinoïden (CBG, CBN en CBC). Deze inhoudsstoffen kunnen een positieve bijdrage geven aan de werking, dit kan echter variëren van persoon tot persoon.
Rauwe CBD-olie

CBD-olie raw, ook wel: ruwe/rauwe CBD-olie genoemd.

De smaak van CBD-olie raw
‘Rechtstreeks van het plantje in het pipetflesje’… de CBD-olie raw is minder zuiver dan de pure CBD-olie. Doordat er meer inhoudsstoffen bewaard zijn gebleven is de CBD-olie raw donkerder van kleur en heeft een bittere nasmaak.

De prijs van CBD-olie raw
Het zal u wellicht zijn opgevallen dat de CBD-olie raw goedkoper is dan de CBD-olie puur. Dit komt door de wijze van productie. CBD-olie raw wordt – zoals eerder gezegd – minder bewerkt dan pure CBD-olie. Dit resulteert in een lagere prijs voor CBD-olie raw...

Froukje
Forever young

Berichten: 10841
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 15:29

Hier de deken ook maar weer over gedaan vandaag, nog niet geschuurd! *\o/* Maar ze vind het kriebelen wel iets te lekker. Haar staart begint zowaar weer wat te groeien dus daar moeten we zuinig op zijn.

De jaarling weet nog niet zo goed wat ze er van moet denken. Die stond 3 meter verder snuivend toe te kijken _O-
Afbeelding

happytime

Berichten: 1243
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 16:04

hier nu ook maar weer de RSIH opgedaan.

Froukje
Forever young

Berichten: 10841
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 16:09

Ik dacht tijdens het opleggen wel dat ie een beetje klein uit viel maar nu ik er over na denk heb ik de verkeerde maat besteld _O- Zorgen dat ze niet veel dikker word dan gaat het net passen :')

ellepel

Berichten: 47342
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 19:16

Henny, zag nu inderdaad dat,de cbd van action 300mg cbd bevat.
Daar had ik,overheen gelezen, had die site namelijk al gezien :j
Bedankt.

Haha,die jaarling!
wat een bult haar zit er nog op zeg.
Hier nog geen deken,heb wel een nieuwe pyama van QHP gekocht,weer een zebra.
was in de aanbieding bij de Kroo voor 54 euro :D

Froukje
Forever young

Berichten: 10841
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 19:20

Ja dat haar is vreselijk :x Schaam me er haast voor maar wat niet los laat kan ik er ook niet uit borstelen en het doet haar zeer als ik er aan trek dus ik wacht maar braaf tot het zelf los laat.

Die aanbiedingen zijn leuk! Zonder aanbieding vind ik die pyjama's ook vreselijk duur. Gelukkig elk jaar mazzel.

ellepel

Berichten: 47342
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 19:35

De andere had ik van marktplaats,maar wil toch erg graag een reserve hebben.
Nou ja dan viel deze mee,zijn normaal wel rond de 70 euro.

Ja joh dat haar gaat er vanzelf af,maar lijkt juist grappig vind ik, net een beertje zo :P

Froukje
Forever young

Berichten: 10841
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 20:05

Ja die prijzen zijn niet leuk, die Master van Hypostore is in de aanbieding 50 euro geloof ik. En het leuke is, die aanbieding geldt bijna het hele jaar door :$

Gelukkig doen ze het hier goed op de pyjama, ik vind die bucas en aanverwante dekens echt veel te duur.

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 21:30

Hoi,
Hier een oude bekende die na zo'n 3-4 jaar jeukloos weer met een jeukende pony staat. Hij jeukt nu alleen nog zijn staart, maar had ook al een kriebel rond de schoft zitten. Dus maar weer ingepakt, aangezien het bij hem puur voer gerelateerd is, ga ik dus weer de samenstelling van hun bijvoer (ze eten toch voornamelijk hooi als hoofdvoer) veranderen. En daarbij hoop ik dat de andere, die hoefbevangen is geweest en bij het minste aan de dunne raakt qua mest, niet al teveel last daarvan heeft. Ze staan nu iets van anderhalf-2 jaar op de gastro+ met allerhand verschillend ander voer erbij, sinds september met luzerne digest-mix van hartog. Dit voor als ik zoals nu lijnzaadolie erdoor wil mengen en zodat ze langzamer eten. Dit zou ik eventueel voor iets anders kunnen vervangen, want het kan zijn dat hij dus nu zo heftig reageert op de luzerne. Dan voer ik de digest-mix op aan Jorie. Alex in zijn oude eczeemdeken, waar de nieuwere zebra gebleven is weet ik niet, ik hoop dat Jorie deze heel laat, want de rug is al opnieuw genaaid door mijn moeder.
Afbeelding

Alex zijn staart wordt daarnaast ingesmeerd met fibra anti itch, want daar heb ik nog een pot van staan. Maar hij heeft de bovenkant compleet afgeschuurd al en ik maar denken dat Jorie zijn staart opvrat -O-

Dat van de uier herken ik, ik smeer Alex zijn balloze zakken ook in, want hij schopt er anders naar omdat het jeukt. :(:)

Vorige keer heb ik voor het detoxen dat zwarte spul gebruikt, algae vitalis. Daar zit ook zeewier bij doorheen. Gras mag hij nog lang niet op, dat hoeft hij maar aan te kijken of hij schuurt alles aan gort. En dan heb ik ook nog een speciaal paardenmengsel ook. Het eerste wat ie doet als ik hem eraf haal is rennen naar zijn paal en schuren. Hier zit er aan beide pony's ook nog een bult haar, maar dat zijn dan ook shetten die altijd laat zijn met verharen. Alex zit meestal eind mei volledig in zomervacht en Jorie vorige jaren juli en augustus. Ik hoop dat ie nu vlugger is. Mijn eerste plan is nu Alex alleen kale brok en dan kijken of het schuren minder word, zo ja, dan bestel ik terug de wiesern-fasern want daar gingen ze beide vorig jaar goed op.

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:46

Hier ook al behopelijk irritatie van de knutten. Tijdens rijden gaat wel maar stilstaan meteen naar buik schoppen. Staat sinds dinsdag in zijn zebra. Na rijden ook duidelijk jeuk in staart :(

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:34

Ik had Joep van de week toen ik in de schermer aan het werk ging ook helemaal ingepakt met een vliegendeken. Ik zag dat het hem gelijk meer rust gaf. :(

Heeft iemand ervaring met een paard dat zichzelf kapot bijt? Hij bijt zichzelf tegenwoordig kapot aan de binnenkant van zijn voorbeen. Nog geen wonden, maar inmiddels is zijn haar verdwenen. Ook niet fijn. :n Daar zit de deken natuurlijk niet, dus ik heb het nu met anti-itch ingesmeerd, maar dat werkt ook niet goed ben ik bang.

Caitlin_K
Berichten: 3761
Geregistreerd: 04-05-11

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 12:59

Hier Coco ook met deken. Schuurt opzich nog niet opzettend. Hebben voor het eerst dit jaar een volle bos manen, en ben er zo trots op! Dus we doen zuinig en maar voor de zekerheid de deken.

Dit was vorig jaar, rond juli
Afbeelding

En dit is nu:
Afbeelding


Te bedenken dat het nog erger is geweest... _O-
Afbeelding

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 14:11

Hier vandaag voor het eerst de deken weer op gegooid. Waar ik vorig jaar net te laat was, dit keer nog geen jeuk gespot maar gezien het lekkere weer wel vast opgedaan.
Wel even de oude deken van vorig jaar op gedaan, die valt half uit elkaar maar zodra deze stuk is komt de nieuwe erop. Die ligt al te wachten in de kast. Afbeelding

Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 14:15

Een deken deed bij mijn paard helaas niets vorig jaar. Hij heeft ook echt alleen maar jeuk aan de buitenkant van zijn koker en zijn buiknaad.....

Bij ons ook weinig knutten, woon dicht bij zee, weinig bomen, altijd wel een beetje wind op het land dus eigenlijk een ideale plek voor een eczeempaard -O- . Ben nu gestart met het geven van Gluco Balance, hier heb ik goede berichten over gehoord. Hopelijk gaat dit iets doen voor mijn oudje.

Nyaleti

Berichten: 6149
Geregistreerd: 05-04-10

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 17:01

Welke deken zouden jullie aanraden voor een dikke pony? RSIH past niet. Hij heeft vooral jeuk aan de buik dus moet echt goed afsluiten daar.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 17:19

Wat is dik? Alleen een buik, gezet en gedrongen paard?

ellepel

Berichten: 47342
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 19:06

Isabel_k schreef:
Ik had Joep van de week toen ik in de schermer aan het werk ging ook helemaal ingepakt met een vliegendeken. Ik zag dat het hem gelijk meer rust gaf. :(

Heeft iemand ervaring met een paard dat zichzelf kapot bijt? Hij bijt zichzelf tegenwoordig kapot aan de binnenkant van zijn voorbeen. Nog geen wonden, maar inmiddels is zijn haar verdwenen. Ook niet fijn. :n Daar zit de deken natuurlijk niet, dus ik heb het nu met anti-itch ingesmeerd, maar dat werkt ook niet goed ben ik bang.



Kan toch ook zijn dat op die plek iets zit wat je behandelen moet met een anti bacterieel middel.
Of juist net een middel wat eventuele mijt aanpakt
Met dat soort vage bijtacties gebruik ik meestal hibiscrub,of betadine.
Die plek dan even een paar dagen achter elkaar behandelen.
appie heeft het momenteel weer in de liezen.
Bijt zichzelf dan ook kapot.
Maar is bij hem geen eczeem,is vaak dat het hem wat irriteerd door verharen,en warmte :j


Casperzazoe.
Een pyama?
De buikflappen passen eigenlijk altijd wel...wel een maat groter bestellen dan an je normaal hebt

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 19:24

Alex jeukt niet meer, digest mix weggelaten uit zijn voer. Hij stond vanavond niet meer tegen me aan schurken met zijn kont, desondanks dat nog wel even een paar nachtjes onder de eczeemdeken zodat het tijd krijgt om te herstellen. Ik zou willen voor iedereen hier dat het zo simpel op te lossen was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 20:57

ellepel schreef:
Isabel_k schreef:
Ik had Joep van de week toen ik in de schermer aan het werk ging ook helemaal ingepakt met een vliegendeken. Ik zag dat het hem gelijk meer rust gaf. :(

Heeft iemand ervaring met een paard dat zichzelf kapot bijt? Hij bijt zichzelf tegenwoordig kapot aan de binnenkant van zijn voorbeen. Nog geen wonden, maar inmiddels is zijn haar verdwenen. Ook niet fijn. :n Daar zit de deken natuurlijk niet, dus ik heb het nu met anti-itch ingesmeerd, maar dat werkt ook niet goed ben ik bang.



Kan toch ook zijn dat op die plek iets zit wat je behandelen moet met een anti bacterieel middel.
Of juist net een middel wat eventuele mijt aanpakt
Met dat soort vage bijtacties gebruik ik meestal hibiscrub,of betadine.
Die plek dan even een paar dagen achter elkaar behandelen.
appie heeft het momenteel weer in de liezen.
Bijt zichzelf dan ook kapot.
Maar is bij hem geen eczeem,is vaak dat het hem wat irriteerd door verharen,en warmte :j


Casperzazoe.
Een pyama?
De buikflappen passen eigenlijk altijd wel...wel een maat groter bestellen dan an je normaal hebt


Mijne lijkt het ook in zijn liezen te hebben. Wat doe jij hier aan?

Nyaleti

Berichten: 6149
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 20:57

Saskia9 schreef:
Wat is dik? Alleen een buik, gezet en gedrongen paard?


Hij is sowieso wel breed gebouwd, maar ook gewoon dik, dus een flinke buik.
Pyjama die over z'n hoofd aanmoet heb ik lang gehad maar daar staat ie zo onder te zweten.. plus, dan krijgen m'n ouders de deken niet op / af want dan gaat ie enorm zitten te verrekken :+

Hier gaat het echt goed, zelfs vanavond geen jeuk!