[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 10:21

Hjartje schreef:
Hier gaat het ook de laatste weken erg goed. De plekken op haar benen zijn weg en alleen boven haar linkeroog heeft ze nog jeuk, ook al zit daar al sinds het begin van het seizoen een masker overheen. Ze reageert goed op de combinatie zelfgemaakte zalf, amandelolie met cade (bedankt voor het delen henny_w! Super fijn middel) en elke dag brandnetels. Het scheelt ook al een stuk dat door het koudere weer er weinig knutten zijn.


Fijn dat je baat hebt bij de Cade olie :) Maar elke dag brandnetels zal ook ongetwijfeld goed meewerken omdat het zo opschonend werkt en tevens een grote bron is van mineralen en vooral Silicium. Dat mineraal werkt goed op huid, haar en hoeven.

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 10:35

Elisa2 schreef:
Ja hier ook hoor (midden), gaat beduidend beter voor de ecxeem paarden.

Hier doet de vliegenkap met oren erg goede zaken, alleen een klein beetje nek/ hals wordt nog echt kapot geschuurd.

Ik blijf het bijzonder vinden van die leverpunten Yontheke.


Ik ook :+

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 12:04

Hjartje schreef:
In het noorden van het land, zo’n 20 km afstand van zee. Afgelopen dagen is de temperatuur hier niet in de buurt van de 20 graden geweest :Y) Echt koud is anders, maar ik heb het idee dat hier veel minder knutten zijn dan wanneer het 25* of meer is.



oh haha, ja ik dacht al.
ik vind 20 graden nou niet bepaald koud. dan zou ik meer richting de 5 gaan.
vandaar dat ik dacht dat je misschien ergens anders woonde.

bij de zee zijn sowieso minder knutten toch

Hjartje

Berichten: 183
Geregistreerd: 17-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 20:53

henny_w schreef:
Hjartje schreef:
Hier gaat het ook de laatste weken erg goed. De plekken op haar benen zijn weg en alleen boven haar linkeroog heeft ze nog jeuk, ook al zit daar al sinds het begin van het seizoen een masker overheen. Ze reageert goed op de combinatie zelfgemaakte zalf, amandelolie met cade (bedankt voor het delen henny_w! Super fijn middel) en elke dag brandnetels. Het scheelt ook al een stuk dat door het koudere weer er weinig knutten zijn.


Fijn dat je baat hebt bij de Cade olie :) Maar elke dag brandnetels zal ook ongetwijfeld goed meewerken omdat het zo opschonend werkt en tevens een grote bron is van mineralen en vooral Silicium. Dat mineraal werkt goed op huid, haar en hoeven.


Ja het is echt een top (on)kruid :j Zoveel positieve werkingen.

ellepel schreef:
Hjartje schreef:
In het noorden van het land, zo’n 20 km afstand van zee. Afgelopen dagen is de temperatuur hier niet in de buurt van de 20 graden geweest :Y) Echt koud is anders, maar ik heb het idee dat hier veel minder knutten zijn dan wanneer het 25* of meer is.



oh haha, ja ik dacht al.
ik vind 20 graden nou niet bepaald koud. dan zou ik meer richting de 5 gaan.
vandaar dat ik dacht dat je misschien ergens anders woonde.

bij de zee zijn sowieso minder knutten toch


Haha snap ik, koud was niet het goede woord :Y)
Ja, bij zee zijn inderdaad minder knutten. Vooral door de wind dacht ik. Hier staat eigenlijk altijd wel wind, scheelt wel een stuk met bosrijke omgeving.

(Sorry als de quotes niet goed gegaan zijn, ik typte het vanaf m’n telefoon )

Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-21 20:56

Mijne lijkt juist sinds gisteren meer last te hebben.

Vandaag weer goed ingesmeerd met derfen dus ik hoop morgen weer minder jeuk te zien.

_sharona_

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-05-07
Woonplaats: Elst ut

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 13:11

Hier ook midden van t land maar ik vind juist dat die van mij er helaas erger last van heeft... heb happy skin besteld. Hopen dat dat wat doet.

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-21 16:58

Vervelend zeg dat er zoveel paarden nu meer last krijgen.

Mijne staat nu een week terug in Noord Holland in de polder en met veel zeewind, hij knapt zienderogen op gelukkig. Uiteindelijk geen happy skin besteld, het geneest uit zichzelf al erg goed.

tropisch
Berichten: 1
Geregistreerd: 05-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 18:58

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?


Afbeelding

__Suzanne__

Berichten: 4296
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 19:32

Zit het korstje los en is het pussig? Met het weer van de afgelopen tijd kan het dan rainrot zijn

AmyJamess

Berichten: 2118
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 17:30

Ik heb de volgende eczeem deken uiteindelijk gekocht voor mijn pony:

Afbeelding

Helaas niet de gewenste deken die ik wou. Maar voor nu is deze prima.
Nu zit ik alleen met het volgende.
De buikband is te klein. De rest van de deken past heel mooi, precies goed. Maar de buikband zit niet lekker, hij schuift steeds naar achteren en het achterste klipje/band zit gewoon te strak. Terwijl het voorste klipje/band wel goed zit, en dus niet te strak.
Weet iemand of het mogelijk is deze los te bestellen? Of heeft iemand een andere oplossing hier voor?

Hjartje

Berichten: 183
Geregistreerd: 17-01-19

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:41

Misschien staat er wel een gebruikte pyjama of alleen zo’n flap op marktplaats.

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 22:37

Ik heb nog een bruine losse buik flap liggen. Ook van een QHP maar al wel gebruikt dus Miss al wat meer opgerekt.

Hier ivm het slopen geen pyjama’s meer in gebruik. De bucas zebra nu gaat gelukkig wel goed. Kudde lijkt gestabiliseerd… ben wel bang voor volgende zomer.

Jeukt nog wel aan manen en staartwortel. Sinds een aantal dagen aan het smeren met olie van the natural way, testproduct. Huid lijkt er wel rustiger mee vooralsnog.

Joland1981
Berichten: 19
Geregistreerd: 26-08-21

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 09:00

Goedemorgen, ben hier nieuw en hoop dat jullie mij raad kunnen geven.

Ik heb sinds kort een paard gekocht en ze heeft last van zomereczeem, haar manen en staart heeft ze helemaal kaal geschuurd.
Ik weet dat ze een eczeemdeken nodig heeft maar helaas heeft ze die niet vanaf voorjaar opgehad waardoor het leed al geschied is. Ik heb ze pas net en kan ze ook niet in stal zetten want gaat gelijk schuren met als gevolgen van dien.

Ik heb nu een eczeemdeken opgedaan maar ook die schuurt ze kapot. Wanneer stopt de jeuk als de muggen niet meer actief zijn.
In het voorjaar zal ik gelijk beginnen met deken maar wat voor nu.
Heb al diverse zalven ook van de dierenarts en niks helpt.

Hoelang houd de jeuk nog aan. Wil ze graag helpen maar hoe.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 09:18

Zes weken nadat ze geprikt zijn hebben ze nog reacties, mits ze niet opnieuw geprikt worden dan blijft het aan de gang.

Jenara

Berichten: 1555
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 09:34

Ik heb ondertussen een kleine verzameling aan eczeemdekens om elkaar af te wisselen!
Ben van de ene al meer tevreden dan van de andere.

Horsegear Sweet Itch Full Neck was de eerste, op zich een goede deken, maar door dit jaar te laat op te leggen, had mijn merrie toch een gat in de hals geschuurd. Wel vrij zwaar en dik, dus veel te warm bij heter weer.

Als tweede kocht ik de amigo evolution, specifiek voor warmere dagen. Zeer goede deken, ben heel tevreden van de kwaliteit van de stof en deze is inderdaad niet te warm! Alleen zit bij mijn merrie het nekstuk wat te ruim, waardoor die makkelijk afzakt en ze alsnog bovenaan haar hals wat schuurt.

Als 3e (eigenlijk als reserve, want ik wil de amigo evolution echt enkel bij heet weer gebruiken, dat ding is te duur om altijd kans te lopen op gesloopt te worden) kocht ik nog een Equithème anti eczeemdeken.
Deze is veruit de beste die ik heb nu, zeker gezien de prijs bij agradi. Beetje lastiger om aan te doen omdat die over het hoofd moet, maar hij beschermt echt zo goed. Heb ook geluk gehad dat het geen hete zomer was, dus deze heeft nu lang opgelegen en sindsdien heeft mijn merrie gewoon niet meer verder geschuurd.

Ik behandel nu af en toe tussendoor ook nog met anti jeuk shampoo en een anti-itch gel, maar ik heb de indruk dat het hier momenteel erg onder controle is. Vorig jaar (toen ik nog van niets wist) zat ik echt met open wondes van het schuren en dikke korsten. Dit jaar zijn haar voorpluk en manen wel afgeschuurd, maar niets ligt open en haar staart is eigenlijk bijna volledig intact gebleven.

Ik weet ook dat management en voer nog een groot stuk verbetering zou kunnen betekenen, maar helaas is het hier in de omgeving een onbegonnen zoektocht om een stal te vinden waar dat op orde is. Ik hoop over een aantal jaar in staat te zijn zelf alles te beheren, dus dan is er nog wat winst te halen!

hopelijk heeft iemand hier wat aan mijn ervaring!

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 11:09

omdat ik appie afgelopen donderdag helaas heb moeten laten inslapen heb ik een nog vrij nieuwe QHP deken over.
de zebra.
deze

Afbeelding
er zit hier een oude buikflap om omdat de nieuwe wat te ruim was.
dit is een maat 165, appie is 1m36.
dus voor een niet zo grote pony.
wil graag 25 euro er voor hebben, als iemand belang heeft die me dan even een pbtje.

verder heb ik nog een oudere qhp zebra liggen, een maat 175.
daarvan missen de zwarte riempjes op de hals,die had ik er af geknipt.
en de zwarte elastiek van de hals is dacht ik een stukje in geknipt. maar de deken is verder nog prima te gebruiken
die mag gewoon gratis weg, als iemand daar belang bij heeft?
deze

Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 11:17

Ach wat sneu, sterkte met het verlies!

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 11:49

Gelukkig onze eczemer iets minder last dit jaar.
Weinig op het gras geweest, deken vrij en om de dag insmeren met SME lotion (van de paardendrogist).
Maar een handje vol brok dit om haar supplementen erdoor heen te mengen.

Love_Mirra
Berichten: 1250
Geregistreerd: 25-08-10
Woonplaats: België

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 13:05

Sterkte ellepel!

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 15:03

Ook hier nogmaals sterkte Ellepel.

assebassie
Berichten: 1248
Geregistreerd: 19-02-13
Woonplaats: in de provincie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 15:08

Heel veel sterkte ellepel, appie is hier zo vaak voorbij gekomen, je deed echt alles voor hem.
En je bijdragen hier werden/worden erg op prijs gesteld!

Net je topic over hem gelezen, wat een pech heeft hij gehad, zo jammer.
Nogmaals veel sterkte met het gemis.

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 20:20

Awh lieve appie. Heel veel sterkte!

Eliana

Berichten: 5453
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 20:22

Sterkte Ellepel!

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 20:32

Sterkte ellepel :(:)

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 23:53

Heel veel sterkte Ellepel. Appie kwam zoveel langs in dit topic.