[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 16:29

Als mijn merrie als een malle staat te trappen naar beestjes en te zwaaien met haar staart, en ik spray haar in met buzz-off spray, staat ze daarna perfect rustig, dus dat is voor mij in ieder geval bewijs dat dit middel voor haar enorm goed werkt.

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 16:41


Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 20:08

Ik ben ook heel erg fan van happy skin! Ik gebruik sinds vorig jaar de buzz off spray en de wondgel. Die andere spray merk ik niet zoveel verschil mee, dus gebruik ik amper.
Sinds dit jaar gebruik ik ook het happy belly supplement en ik heb nog (even afkloppen) bijna geen jeuk gezien!
Hij staat wel onder een deken, maar dat is nu vooral een beetje preventief. Het gaat nu zo onwijs goed dat ik eigenlijk geen verandering wil toepassen en de deken helemaal afhalen nog te spannend vind :))

Marilu
Berichten: 1245
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 20:44

Ik heb net nog een bestelling van de Buzz Off-spray geplaatst ;)
Het zijn heel goeie producten, vind ik. Heel zuinig in gebruik ook.

prugelpiet

Berichten: 12561
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 20:52

Ik kende het niet, maar heb naar aanleiding van deze reacties meteen de buzz off en huidgel besteld.

Ze heeft een aantal dagen haar kap niet om gekregen buiten, en nu krijg ik de jeuk in de oren en rond de ogen niet onder controle |o
Nu sowieso de kap ook ‘s nachts om, zodat ze hem sowieso om heeft ‘s ochtends. En ik hoop dat de happy skin dan helpt :)

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 08:56

lies schreef:
ik heb ook een bucas sweet itch light, erg luchtige deken, maar zit haar niet goed bij haar hals/hoofd, hij valt van d’r oren omdat de hals de lang ie (of haar hals te kort eerder denk ik).
ik wil ‘m verkopen als iemand interesse heeft (198).
[ [url=m/cWG8Ig.jpg]Afbeelding[/url] ]

is verkocht!

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 09:01

Iejoorr schreef:
Ik ben ook heel erg fan van happy skin! Ik gebruik sinds vorig jaar de buzz off spray en de wondgel. Die andere spray merk ik niet zoveel verschil mee, dus gebruik ik amper.
Sinds dit jaar gebruik ik ook het happy belly supplement en ik heb nog (even afkloppen) bijna geen jeuk gezien!
Hij staat wel onder een deken, maar dat is nu vooral een beetje preventief. Het gaat nu zo onwijs goed dat ik eigenlijk geen verandering wil toepassen en de deken helemaal afhalen nog te spannend vind :))


Hier ook een fan! Andere mensen herkennen de pony ook bijna niet.... zo goed ziet hij eruit... ik heb alles geprobeerd, maar dit is echt een wondermiddel

__Suzanne__

Berichten: 4296
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 09:18

Heeft iemand een linkje naar dat happy skin? En is het een natuurlijk middel, of iets wat schadelijk is voor bijvoorbeeld waterleven? Want dat laatste smeer ik liever niet op een paard :o

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 10:06

Hier kun je de producten vinden: https://greenvalleyhealthproducts.nl/producten/

Wat betreft samenstelling, dit staat op de website bij de buzz off spray:
Citaat:
Samenstelling

Geselecteerde kokosvetzuren, emulgator, propyleenglycol en pepermuntolie.


En in zijn algemeenheid:
Citaat:
Wij vinden duurzaamheid belangrijk bij het ontwikkelen, produceren en verzenden van onze producten. Onze producten bevatten zoveel mogelijk natuurlijke ingrediënten, waarbij we letten op een duurzame productie. Onze flacons van plastic zijn recyclebaar en het vulmateriaal in onze verpakkingen is biologisch afbreekbaar. Helaas is het nu nog te duur en onpraktisch om bio-afbreekbaar plastic te gebruiken, maar hopelijk komt daar in de nabije toekomst verandering in.

__Suzanne__

Berichten: 4296
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 10:11

Dank je, klinkt goed!

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 10:15

Wij gebruiken het spul ook en zijn ook enorm tevreden. Flink verschil te zien in vermindering van jeuk. Nog wel jeuk aanwezig, maar het werkt echt wel stukken beter dan wat we eerder hadden. Dit jaar ook eigenlijk niet of nauwelijks open wonden, en hij laat zijn manen ook gewoon zitten. We hopen dat het nu elk jaar een stukje beter wordt, maar dit is in elk geval een enorm goed begin!

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 12:49

ik ga ook (beide) bestellen. heel benieuwd.

Poowntje
Berichten: 2
Geregistreerd: 03-08-21

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 13:18

Hoi allemaal,

Vorig najaar en sinds dit voorjaar staat mijn paard met de light versie van de Boett eczeemdeken op. Deze is zonder buikflap en beschermt alleen haar staart en manen. Nu merk ik de laatste week/weken dat ze toch staat te schuren bij haar manen en staart ondanks de deken (niet zo ernstig als zonder deken maar wel fors). Zou het kunnen dat de jeuk toch erger wordt omdat de muggen wel haar buik en dergelijke kunnen prikken, maar dat het zich uit bij haar manen en staart?

Het is het eerste jaar dat ze deze deken in de 'echte' zomer op heeft, vandaar dat ik me afvraag of deze deken dan voldoende is of dat ze in de zomer toch een deken nodig heeft met buikflap.

Ik hoor graag jullie meningen/kennis hierover. Alvast bedankt!

Groetjes Dewy

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 23:23

Hier is het bal. Erger dan ooit. Onder de deken helemaal stuk, oren onder de kap helemaal stuk, hoofd kaal… t blijft maar erger worden dit jaar en niets helpt.
Uit pure wanhoop vandaag maar corticos gespoten, heeft ze even wat verlichting, maar ik hou mijn hart vast voor bevangenheid… maar het kan echt niet zo…

Zo frustrerend dat niets helpt. Twee jaar geleden ging ze fantastisch, bijna de hele zomer zonder deken gelopen… vorig jaar was niet zo goed, en dit jaar is echt drama…

_xManadisx_

Berichten: 3139
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 23:34

eilleen333 schreef:
Hier is het bal. Erger dan ooit. Onder de deken helemaal stuk, oren onder de kap helemaal stuk, hoofd kaal… t blijft maar erger worden dit jaar en niets helpt.
Uit pure wanhoop vandaag maar corticos gespoten, heeft ze even wat verlichting, maar ik hou mijn hart vast voor bevangenheid… maar het kan echt niet zo…

Zo frustrerend dat niets helpt. Twee jaar geleden ging ze fantastisch, bijna de hele zomer zonder deken gelopen… vorig jaar was niet zo goed, en dit jaar is echt drama…


Hier ook hoor. Deze ruin gekocht als geen eczeem, toch ontwikkeld.
Nu oren helemaal stuk, manen enorm geschuurd, je hoeft ze maar aan te wijzen en hij gaat al klaarstaan.
Cortico’s durf ik niet aan. Bij mijn merrie wel eens gedaan, maar die was al wat ouder en niet voor de sport.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 00:11

_xManadisx_ schreef:
eilleen333 schreef:
Hier is het bal. Erger dan ooit. Onder de deken helemaal stuk, oren onder de kap helemaal stuk, hoofd kaal… t blijft maar erger worden dit jaar en niets helpt.
Uit pure wanhoop vandaag maar corticos gespoten, heeft ze even wat verlichting, maar ik hou mijn hart vast voor bevangenheid… maar het kan echt niet zo…

Zo frustrerend dat niets helpt. Twee jaar geleden ging ze fantastisch, bijna de hele zomer zonder deken gelopen… vorig jaar was niet zo goed, en dit jaar is echt drama…


Hier ook hoor. Deze ruin gekocht als geen eczeem, toch ontwikkeld.
Nu oren helemaal stuk, manen enorm geschuurd, je hoeft ze maar aan te wijzen en hij gaat al klaarstaan.
Cortico’s durf ik niet aan. Bij mijn merrie wel eens gedaan, maar die was al wat ouder en niet voor de sport.


Ik heb geen keus meer, want dit is echt zielig gewoon. En al zoveel geprobeerd. Dermatologen, desensibilisatie, medicatie, smeersels, shampoos… en dan ineens zo’n escalatie… het is zo sneu. En het frustreert me mateloos dat ik juist mijn eigen paard niet goed krijg…

prugelpiet

Berichten: 12561
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 08:26

Dat lijkt me inderdaad heel lastig en ook heel frustrerend Eileen :(:)

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 08:34

Heftig Eileen! En ook geen idee waarom het zo verergerd is?

Hier gaat het nu juist beter. Heb het idee dat bij hem vooral de eerste periode gras ook triggert. Werd echt kaal bij neus en ogen, en manenuitval en staart wat geschuurd. Staart nog steeds niet top en wat schilfers, maar haren op zn hoofd zijn terug gegroeid, en ook zijn manen gaan beter.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 08:55

eilleen333 schreef:
Hier is het bal. Erger dan ooit. Onder de deken helemaal stuk, oren onder de kap helemaal stuk, hoofd kaal… t blijft maar erger worden dit jaar en niets helpt.
Uit pure wanhoop vandaag maar corticos gespoten, heeft ze even wat verlichting, maar ik hou mijn hart vast voor bevangenheid… maar het kan echt niet zo…

Zo frustrerend dat niets helpt. Twee jaar geleden ging ze fantastisch, bijna de hele zomer zonder deken gelopen… vorig jaar was niet zo goed, en dit jaar is echt drama…


Staat je paard op het gras?

Slmt9

Berichten: 4795
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 09:14

eilleen333 schreef:
Hier is het bal. Erger dan ooit. Onder de deken helemaal stuk, oren onder de kap helemaal stuk, hoofd kaal… t blijft maar erger worden dit jaar en niets helpt.
Uit pure wanhoop vandaag maar corticos gespoten, heeft ze even wat verlichting, maar ik hou mijn hart vast voor bevangenheid… maar het kan echt niet zo…

Zo frustrerend dat niets helpt. Twee jaar geleden ging ze fantastisch, bijna de hele zomer zonder deken gelopen… vorig jaar was niet zo goed, en dit jaar is echt drama…


:( heb je al eens een holistische arts laten meedenken? Ik denk dan aan Erik Laarakker.

Anoniem

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 09:38

Poeh lastig, die van mij stond er vorig jaar ook zo ernstig bij.. heb zelfs gedacht om hem in te laten slapen.
Dit jaar gaat het wat beter gelukkig.. Je hebt niks aan mijn bericht, maar weet dat je niet alleen bent met je handen in het haar en de zorgen om je lieveling :knuffel:

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 10:06

Ninx schreef:
eilleen333 schreef:
Hier is het bal. Erger dan ooit. Onder de deken helemaal stuk, oren onder de kap helemaal stuk, hoofd kaal… t blijft maar erger worden dit jaar en niets helpt.
Uit pure wanhoop vandaag maar corticos gespoten, heeft ze even wat verlichting, maar ik hou mijn hart vast voor bevangenheid… maar het kan echt niet zo…

Zo frustrerend dat niets helpt. Twee jaar geleden ging ze fantastisch, bijna de hele zomer zonder deken gelopen… vorig jaar was niet zo goed, en dit jaar is echt drama…


Staat je paard op het gras?


Ik zal dit nog even aanvullen...... ik denk dat er erg veel paarden feitelijk geen eczeempaarden zijn, maar paarden met een grote grasgevoeligheid.
In de recente jaren is onder invloed van het weer het gras veel wisselender van samenstelling, er zit bij vlagen echt veel meer suiker in. Superfrustrerend, want vind maar eens hooi dat laag is in suikers bijvoorbeeld.

Het gras begint de laatste jaren ook pas in juni een beetje op lengte te komen. Het moment van veilig grazen schuift dus een beetje op.

Als je dan ziet dat paarden van april al op de wei staan kun je je voorstellen dat gevoelige paarden tegen deze tijd echt wel problemen beginnen te krijgen. Mijn ruin heeft dit jaar tot nu toe alleen hooi.... die kon zichzelf letterlijk laten vallen tegen de wand van de jeuk.... en nu nog helemaal niets (klopt af).

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 10:43

Plus als ze niet op gras staan dan is de rest van de voeding vaak nog een oorzaak in het hele rad van systemische overbelasting. Het riekt soms een beetje naar mast cel activatie.

Bij de echt erge gevallen is het van belang alles onder de loep te nemen. Is er stress, in welke vorm dan ook. Is er genoeg beweging of juist teveel. Wordt er aan de darmen gedacht (voeding, supplementen, maar ook beweging en behandelingen om eventuele stugge weefsels te laten ontspannen).

En toch ook die antihistamine. Vind het wel verwonderlijk dat in Nederland daar zo weinig mee gedaan wordt. Eigenlijk net als de ranitidine tegen maagzweren, ipv gelijk een scopie en omeprazol, gebruikt men hier cetrizine nauwelijks voor allergie. Of denk aan een plekje creëren met een (plafond)ventilator, onder een overkapping bijvoorbeeld.

Terwijl bovenstaande bokker heeft een goed punt: wat is SME en wanneer is het SME. Genoeg paarden die voldoen aan de symptomen maar “uitgefaseerd” kunnen worden met allerlei maatregelen. Het is zo’n brede groep! Zo breed dat ik soms de behandel-bril van een dierenarts heel erg smal vind (maar dat vind ik wel vaker bij artsen, zowel humaan als veterinair. En dat is geen verwijt, want jemig wat weten artsen al veel. Maar soms mist dan de slag naar verder, naar daar waar nog niet veel ervaring is, naar daar wat ongewoon is).

Muze
Berichten: 5264
Geregistreerd: 24-04-20

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 10:53

Even onder m’n steen vandaan.. er kunnen inderdaad gewoon teveel prikkels zijn, teveel druppels in de emmer… en dan is net die laatste druppel teveel.
Dan wordt het soms een zoektocht welke druppels je kan verwijderen zodat de emmer weer leger wordt.
Het systeem zit “ gewoon te vol”, waardoor er een laatste zetje nodig is om over het randje te gaan.
( niet dat dit het makkelijker maakt overigens)

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 10:54

Idd echt een heel lastige zoektocht, maar wel de moeite waard niet op te geven!