Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 191 van de 232 [ 5788 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194 ... 232  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

 
Profiel   

Klopt hij is een lichte eczemer, maar bij hem lijkt de grotere veroorzaker IR. Als ik stop met de hypobalance wordt het schuren erger. Zoals vorige week met warm weer spray ik hem helemaal in met dat kokosspul (merknaam kwijt), want zonder dat blijft hij ontzettend overgevoelig reageren op vliegen. Om die laatste reden blijf ik dus wel de propolis geven, maar zonder spray is dat dus niet verbeterd, waardoor ik mn twijfels heb bij de werking. Maar voor hetzelfde geldt verergerd het wel zonder propolis, ik durf de gok niet te nemen. Gezien hij nog wel wat schuurt, maar niet tot bloedens toe.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-22 14:49 



 

Wat leuk te horen dat jullie bijna allemaal voorzichtig positief zijn over de propolis.
Wellicht is het een idee om er vanaf volgend seizoen vanaf het begin mee te beginnen, misschien werkt het fan beter..
Hier is de enige plek op z'n schouder volgroeid met haar *\o/* , ik vergeet er steeds een foto van te maken.
Hij staat vanaf gisteren zonder deken want veel regen. We gaan zien :D
Bizar dat ik vorig jaar nog dacht aan inslapen. Ook de hoefsmid die er vd week was zei huh hij heeft geen eczeem? Die heeft hem vorig jaar natuurlijk ook op z'n slechtst gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-22 14:56 



 
Profiel   

Meer mensen die ze nu zonder eczeemdeken hebben gezet? Ik heb ze ook vanaf vrijdag zonder gezet door de vele regen en kou snachts

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-22 15:48 



 
Profiel   

Mijne staat nog steeds in de deken. Aankomende week weer wat warmer..
Nu wel regendek erover. Of eigenlijk, de regen vliegendeken variant haha. Die over haar eczeem deken gedaan ivm de regen en iets warmer zo ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-22 16:54 



 
Profiel   

Dommeljw schreef
Meer mensen die ze nu zonder eczeemdeken hebben gezet? Ik heb ze ook vanaf vrijdag zonder gezet door de vele regen en kou snachts


Mijne staat sinds donderdag bloot. Vanaf vandaag ook weer de nachten binnen, dus hij blijft ook af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-22 19:09 



 
Profiel   

Hier met regendeken over eczeemdeken. Lijkt prima zo voor de mijne voor nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-22 19:28 



 
Profiel   

Ik heb 2 dagen bloot geprobeerd, en ben zo aan de einde van het seizoen nog even een kwart manen verloren :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-22 20:46 



 
Profiel   

prugelpiet schreef
Ik heb 2 dagen bloot geprobeerd, en ben zo aan de einde van het seizoen nog even een kwart manen verloren :Y)

Oei dat is jammer.. de mijne hebben wonderbaarlijk helemaal niet geschuurd

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-22 08:22 



 
Profiel   

Hier hebben we regendeken met hals op gedaan ipv de eczeemdeken. Dat werkt voor de onze beter dan deken over de eczeemdeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-22 08:35 



 
Profiel   

prugelpiet schreef
Ik heb 2 dagen bloot geprobeerd, en ben zo aan de einde van het seizoen nog even een kwart manen verloren :Y)


Oef, dat is even balen zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-22 08:39 



 
Profiel   

Hier de dekens nog om. Gisteravond in de schemering eventjes af gedaan, maar meteen onrustig (Drenthe)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-22 11:11 



 

De foto's van de plek op z'n schouder. Vorig jaar was de plek 3 keer zo groot en open en was ie de hele winter kaal. Nu zie je t al bijna niet meer;
[ img ]

En omdat ik er niet genoeg van kan krijgen z'n mooie staart <3 ;
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-22 13:20 



 
Profiel   

Wauw, prachtig volle staart!

Bij mijne valt de zomer/schuurschade mee dit jaar.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-22 18:59 



 
Profiel   

Snachts eczeemdeken kan wel op met met de wat koudere nachten toch? Als je paard het niet snel koud heeft? Had ‘m afgelaten afgelopen tijd met 30 graad en daarna met alle regenval, maar nu erge jeuk uiteraard….

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-22 20:37 



 
Profiel   

Ik vind het juist wel lekker dat ik de deken nu nog op heb.

Ik ben mega tevreden met de regen liner onder mijn rsih :D ligt mooi, paard blijft mooi droog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-22 20:50 



 
Profiel   

Iemand nog op zoek naar de RSIH in maat 198 (6.6) voor aankomend seizoen?
Ik heb nog 2 gebruikte en 1 spliksplinternieuwe in de verpakking liggen. Mijn eczeempaard is vorig jaar verkocht.

De gebruikte mogen voor een prijsje weg. Die zijn echt nog netjes.
Ik heb foto's van alle dekens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 10:11 



 
Profiel   

Yontheke schreef
Iemand nog op zoek naar de RSIH in maat 198 (6.6) voor aankomend seizoen?
Ik heb nog 2 gebruikte en 1 spliksplinternieuwe in de verpakking liggen. Mijn eczeempaard is vorig jaar verkocht.

De gebruikte mogen voor een prijsje weg. Die zijn echt nog netjes.
Ik heb foto's van alle dekens.


Zou je mij een pb willen sturen wat je ervoor vraagt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 10:57 



 
Profiel   

prugelpiet schreef
Ik vind het juist wel lekker dat ik de deken nu nog op heb.

Ik ben mega tevreden met de regen liner onder mijn rsih :D ligt mooi, paard blijft mooi droog.


Fijn he, en niet meteen mega warm als het buiig is.

Hier alles nog op, vorige week 2 dagen regen gehad en toen we de regendeken op.
Maar voor deze week gewoon weer onder de eczeemdeken. Het wordt hier woensdag nog 21 graden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-22 11:02 



 
Profiel   

Hier inderdaad ook weer de eczeemdeken 24/7 op. Vorige week idd ook 2-3 daagjes regendeken op gehad maar nu is het weer best warm overdag

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 11:50 



 
Profiel   

Heb al een hele poos (een maand geloof ik?) geen eczeemdeken meer op, denk dat de jeuk bij haar toch voeding gerelateerd is. Ze staat deels op gras en dat is de grootste boosdoener, denk ik. Maar sinds ze geen luzerne, melasse en granen meer krijgt (en geen appels/peren etc) meer krijgt is het schuren tot minimaal beperkt. En ik geef ook glucobalance, dat lijkt ook verschil te maken. Ze schuurt wel af en toe (vaak als ze natgeregend is :? ) en laatst toen ik dacht dat ze wel wat wortels mocht schuurde ze wat erger, maar verder is het goed onder controle, gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-22 21:12 



 
Profiel   

Hoe gaat het bij jullie eczemers?

De mijne schuurt echt heel erg. Ik denk dat ik de aanleiding helaas ook weet, ik heb ander voer geprobeerd. Dat is het dus niet...

Wat voeren jullie aan jullie eczemers?
Ik gaf eerst vitalbix breed&grow en toen was het schuren echt veel minder dan wat ik nu geef. Ze moest toen flink aankomen en dat is ze inmiddels maar nu rij ik haar intensief en daar haalt ze dus niet genoeg uit...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-22 20:23 



 
Profiel   

Ik voer ook altijd Vitalbix en heb ook het snoep ervan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-22 20:25 



 
Profiel   

marleen_88 schreef
Ik voer ook altijd Vitalbix en heb ook het snoep ervan.


Welke geef jij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-22 20:46 



 
Profiel   

Ik voer sinds zo'n anderhalve maand slueslimix van vitalstyle en de balancer van vitalbix en dan de timothee versie zonder luzerne.

Als je paard geen problemen heeft met luzerne zou ik fiber force van cavalor proberen. Daar zit weinig suiker en zetmeel in, maar ik vond wel dat mijn paard daar genoeg energie uithaalde. Ben ermee gestopt vanwege de luzerne.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-22 20:47 



 
Profiel   

lies schreef
Ik voer sinds zo'n anderhalve maand slueslimix van vitalstyle en de balancer van vitalbix en dan de timothee versie zonder luzerne.

Als je paard geen problemen heeft met luzerne zou ik fiber force van cavalor proberen. Daar zit weinig suiker en zetmeel in, maar ik vond wel dat mijn paard daar genoeg energie uithaalde. Ben ermee gestopt vanwege de luzerne.


Ik denk dat ze nu ook op de luzerne reageert. Dus durft dat niet meer te proberen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-22 22:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 191 van de 232 [ 5788 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194 ... 232  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen