[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 06:56

Hier ook een regendeken over de Snuggy hood eczeemdeken met dit wisselvallige weer. Als het echt heel slecht is, soms ook nog met hals erop.

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 07:24

De regendeken over de exceem deken zou het beste zijn indd
Maar is dat niet erg warm?
Die van mij heeft de hele winter dekenloos gelopen, dus ben wat bang dat als ik m nu zo inpak dat het te warm is voor hem?

prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 08:48

_Elaine_ schreef:
De regendeken over de exceem deken zou het beste zijn indd
Maar is dat niet erg warm?
Die van mij heeft de hele winter dekenloos gelopen, dus ben wat bang dat als ik m nu zo inpak dat het te warm is voor hem?


Waarom zou je nu een regendeken op willen doen als je dat de hele winter niet hebt gedaan?

Elisa2

Berichten: 37253
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 08:59


lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 09:04

prugelpiet schreef:
_Elaine_ schreef:
De regendeken over de exceem deken zou het beste zijn indd
Maar is dat niet erg warm?
Die van mij heeft de hele winter dekenloos gelopen, dus ben wat bang dat als ik m nu zo inpak dat het te warm is voor hem?


Waarom zou je nu een regendeken op willen doen als je dat de hele winter niet hebt gedaan?


Ik denk omdat de niet-waterdichte eczeemdeken anders zo'n natte lap wordt.

Unicornetto
Berichten: 2386
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 09:30

Ik wilde ook de regendeken er overheen gaan doen. Maar nu lijkt het weer mee te vallen qua regen.

Mocht er iemand trouwens nog een eczeemdeken verkopen in maat 175 of 185, dan hou ik me aanbevolen. Deken 1 is alweer gesloopt en ik durf mijn hele nieuwe dus nog niet op te doen. ^)

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 10:33

prugelpiet schreef:
Waarom zou je nu een regendeken op willen doen als je dat de hele winter niet hebt gedaan?


Omdat er van de winter geen knutten waren en nu wel :D
En indd wat lies zegt z’n exceemdeken wordt met de hoeveelheid voorspelde regen hier best een vieze natte boel.

@Elisa2
Ja zoiets zou ideaal zijn, helaas heb ik een kleine pony, en zijn zulke deken nog niet uitgevonden in kleine maatjes volgens mij |(

Elisa2

Berichten: 37253
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 13:10

Ik weet niet hoe klein? ik heb een deken voor een C pony in ieder geval. Maar geen idee of ze er ook voor shetjes e.d. zijn.

_Elaine_
Berichten: 2164
Geregistreerd: 19-07-04

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 18:55

Maatje 130/135 onderlengte
Hij is 1.05m :D
Heb ze iig nog niet gezien in zijn maat helaas

prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 19:28

Als je de hele winter geen deken op hebt gehad is een regendeken nu te warm ja. De temperaturen blijven boven de 10 graden. Eczeem dekens zijn zo droog, dus als het even droog is of hij kan even droog staan is de deken ook zo weer droog.

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 20:22

Zo, wat een knutten explosie hier vanavond :=
Ze waren overal..

Ik had overigens de regendeken ook opgedaan voor de nacht omdat er wel wat regen wordt voorspeld en ben daarna gaan uitmesten e.d. Even later was ze best klammig, dus heb 'm toch maar afgedaan. Want ondanks dat ze onder een winterdeken heeft gestaan de afgelopen maanden, is het voor haar nu echt wel te warm om dat ding op te hebben blijkbaar.

Elisa2

Berichten: 37253
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 09:14

_Elaine_ schreef:
Maatje 130/135 onderlengte
Hij is 1.05m :D
Heb ze iig nog niet gezien in zijn maat helaas


Dan zullen ze er niet zijn vrees ik, jammer.

Hm goed dat je het zegt van de knuttenexplosie, het is natuurlijk warm en vochtig..had daar nog niet helemaal bij stil gestaan.

Froempie
Berichten: 2
Geregistreerd: 23-04-23

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 11:33

Hoi, ik ben nieuw hier.
Mijn pony schuurt en ga een deken opleggen.
Mijn vraag is of ze niet door het deken zal schuren.
Ik zou de manen en staart behandelen.
Wat is momenteel het beste product aub? Ik heb derfen liggen.

MarliesV

Berichten: 15200
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 11:40

_Elaine_ schreef:
Heb wel een RSIH als reserve, maar die is maat 130 onderlengte
En de regenliner begint helaas pas bij 137,

Denk dat ik maar onder de regendeken met hals laat staan voor nu, zonder de exceemdeken eronder.
Hij heeft nog aardig wat winter vacht, dus hopelijk niet te warm voor hem :D


De regenliner valt hier wel erg krap, die moet je eigenlijk een maat groter kopen dan de RSIH zelf. Dus zou het proberen waard zijn. Maar goed, het is vaak maar voor een paar keer, daarna is het warm genoeg om ze nat te laten regenen vind ik.

AnnemiekvM

Berichten: 8250
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 12:49

Froempie schreef:
Hoi, ik ben nieuw hier.
Mijn pony schuurt en ga een deken opleggen.
Mijn vraag is of ze niet door het deken zal schuren.
Ik zou de manen en staart behandelen.
Wat is momenteel het beste product aub? Ik heb derfen liggen.


Ik heb wel goede ervaring met Derfen.
Met een deken probeer je het te voorkomen. Dus verstandig om die op te doen.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 11:20

Ik heb geen idee of het hier al eerder is genoemd, maar ik heb de laatste tijd geweldige resultaten met neem olie. Je kunt het ook als supplement voeren, in poeder vorm, of gewoon mengen met wat water en op de schuurplekken smeren. Bij ons op stal hebben heel veel paarden er profijt bij.
Dit was 9 april, toen ik net begon met de olie:

Afbeelding

En vandaag, na 3 weken olie elke dag:

Afbeelding

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 12:35

Das een groot verschil idd! Fijn dat het werkt.
Werkt het dan tegen de jeuk of tegen de knutten?

En waar koop jij het?

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 15:17

Iriscope schreef:
Ik heb geen idee of het hier al eerder is genoemd, maar ik heb de laatste tijd geweldige resultaten met neem olie. Je kunt het ook als supplement voeren, in poeder vorm, of gewoon mengen met wat water en op de schuurplekken smeren. Bij ons op stal hebben heel veel paarden er profijt bij.
Dit was 9 april, toen ik net begon met de olie:

[ [url=m/9WdDSQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

En vandaag, na 3 weken olie elke dag:

[ [url=m/5auLUx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat is echt al een flink verschil. Smeer je de neem olie er puur op en waar koop jij het?

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 09:35

Daar ben ik ook heel benieuwd naar!!

Elisa2

Berichten: 37253
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 09:43

Neem is anti bacterieel en anti parasitair.

Ik ben ook wel benieuwd of je dan de neem poeder voert en de neem olie tegelijk smeert?

https://www.bol.com/nl/nl/p/neemolie-1- ... VvEALw_wcB

Hier is de olie in ieder geval te koop. Iriscope koopt het waarschijnlijk waar ze woont in Afrika.

prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 11:40

Is het echt een olie? Want dat word een dikke smeer bende natuurlijk, dat lijkt me niet zo’n succes :+

Hier overigens tot nu toe nog héél tevreden! Precies nog 0 keer lopen schuren. Ik geloof niet dat ik de hele zomer de deken af kan houden, maar het zou al fijn zijn als die wat minder lang op hoeft.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 15:50

Het is een olie maar ik vermeng het met water, je kan het zo sterk maken als je het zelf wilt. Momenteel gebruik ik alleen de olie en voer ik het niet.
Ik zag dat ze het in NL bij Bol.com verkopen maar er zijn vast meer plekken waar je het kunt krijgen.

Ik heb het in een spray fles zitten, even schudden voor gebruik, en spuit het overal waar de wondjes zitten en waar hij normaal schuurt. Op zijn hoofd en oren smeer ik het met een doekje. Het helpt tegen de vliegen en tegen de jeuk, dus een dubbele werking.
Momenteel breng ik het 1, soms 2x op een dag aan voor ik vliegenspray op doe. Er gaat daarna dus ook nog gewone vliegenspray overheen.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 18:54

Iriscope schreef:
Het is een olie maar ik vermeng het met water, je kan het zo sterk maken als je het zelf wilt. Momenteel gebruik ik alleen de olie en voer ik het niet.
Ik zag dat ze het in NL bij Bol.com verkopen maar er zijn vast meer plekken waar je het kunt krijgen.

Ik heb het in een spray fles zitten, even schudden voor gebruik, en spuit het overal waar de wondjes zitten en waar hij normaal schuurt. Op zijn hoofd en oren smeer ik het met een doekje. Het helpt tegen de vliegen en tegen de jeuk, dus een dubbele werking.
Momenteel breng ik het 1, soms 2x op een dag aan voor ik vliegenspray op doe. Er gaat daarna dus ook nog gewone vliegenspray overheen.


Is het degene die Elisa hierboven stuurde?

marleen_88

Berichten: 14055
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 18:58

Gelukkig was ik dit jaar optijd met de deken opdoen, ik vind het een fijn idee dat hij na regendekenseizoen enige tijd bloot kan staan, dus nog geen jeuk hier. Met het regenachtige weer staat de mijne met Rambo hoody en regenliner. Als het droog is, alleen eczeemdeken. Nu nog 's nachts op stal, maar binnen twee weken zal hij 24/7 buiten staan.

Ik smeer altijd zo min mogelijk, wordt zo'n gore boel die deken.

Febeeeee
Berichten: 37
Geregistreerd: 21-03-21

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 13:02

ik heb een pony die het ontzettend eng vind als je de deken af doet en het statisch is, nou heeft ze van zichzelf best een dikke vacht (ook in de zomer), geen idee of het daardoor komt hoor. heeft er iemand nog tips voor een deken die dat niet heeft of ligt dat ergans anders aan?

Het is alleen met afdoen een probleem en gewoon sneu dat ze dat zo spannend vind. De heeft nu de rambo hoody.