Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 205 van de 229 [ 5721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208 ... 229  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

 
Profiel   

ja op zich leuk,maar ik vind dat soort dingen altijd te duur.
sorry :o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 12:38 



 
Profiel   

ellepel schreef
ja op zich leuk,maar ik vind dat soort dingen altijd te duur.
sorry :o


Kostbaar is het zeker maar op langere termijn denk ik dat het zich wel loont. Maar goed ik ben nog maar een paar maanden onderweg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-23 12:42 



 
Profiel   

Hoooii, ik ben op zoek naar nieuwe eczeem dekens voor mijn pony’s. De ene is een normaal gebouwde New Forest D pony met maat 175 en de andere een fjord kruising met normaal maat 190 maar deze is heel erg breed gebouwd. Ik heb voor de fjord nu een rambo, maar ze staat nu al met +20 graden te zweten. Hebben jullie aanraders voor dekens?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 16:20 



 
Profiel   

ellepel schreef
ja op zich leuk,maar ik vind dat soort dingen altijd te duur.
sorry :o


Snap ik wel… vond ik ook. Dat weerhield me ervan.

Maar het bespaart op de lange termijn een hoop kosten.
Bovendien is het natuurlijk vooral in aanvang wat kostbaarder, wanneer het paard moet herstellen.
Daarna is het niet duurder of wellicht zelfs goedkoper dan gangbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 17:42 



 
Profiel   

Nu 2 dagen neem olie mix gebruikt. Wat stinkt dat spul zeg!! Maar de vliegen zijn stukken minder. Al kan het ook nog het weer zijn.
Ik vind het vreselijk stinken maar de paarden zijn er gek op haha de
oudste gaat direct flemen als hij het ruikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 18:24 



 
Profiel   

Ik vind de geur juist mee vallen. Ik ging uit van hersthoornolie of derfen lucht. Viel mr alles mee :D

Ik ben inmiddels toch met tkc olie gestart. Met de Neemolie geneest de huid mooi en vliegen blijven weg, alleen niet jeukvrij genoeg om zonder deken te kunnen.

Dus ik doe nu om en om een van de oliën.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 19:40 



 
Profiel   

Heb even een vraagje voor mensen wie ervaring hebben met slobber. Mijn pony eet zijn eczeem muesli namelijk niet meer volledig op. Dit komt omdat er onderin de bak wat van die 'poeder' blijft liggen. Nu wil ik graag eigenlijk de muesli mengen met een beetje slobber, maar mag je slobber een paar dagen van te voren klaarmaken of is dat niet handig i.v.m schimmelvorming? Zou dan klaar staan in een afgesloten bakje. Kan het ook wel per dag klaarmaken, maar dan krijgt hij het in de avond extra en niet tijdens de voer beurt zelf :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 11:56 



 
Profiel   

Ik zou het per dag klaar maken. Een beetje water over de muesli is ook voldoende om slobber te krijgrn, hoef je geen aparte slobber te halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 14:01 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Ik zou het per dag klaar maken. Een beetje water over de muesli is ook voldoende om slobber te krijgrn, hoef je geen aparte slobber te halen.

Er zit nog meer bij dan alleen deze muesli dus dat gaat een bende worden als ik daar water doorheen doe. Anders had dat inderdaad gekund :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 14:10 



 
Profiel   

Slobber idd geen dagen laten staan. Max 24 uur en in de zomer is dat al lang. Wij hebben equifyt pre active en dat weekt in 15 minuten erg goed. Kan ook droog gegeten worden maar bij weken wordt het zeker 4x zoveel qua volume. Ideaal voer want direct bij aankomst zetten we het klaar en we zijn nooit binnen 15 minuten weg. Misschien een optie voor jou?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 16:44 



 
Profiel   

dierenfan schreef
Slobber idd geen dagen laten staan. Max 24 uur en in de zomer is dat al lang. Wij hebben equifyt pre active en dat weekt in 15 minuten erg goed. Kan ook droog gegeten worden maar bij weken wordt het zeker 4x zoveel qua volume. Ideaal voer want direct bij aankomst zetten we het klaar en we zijn nooit binnen 15 minuten weg. Misschien een optie voor jou?

Zal hem eens opzoeken! Dankjewel voor de tip :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 22:26 



 
Profiel   

Hallo idereen,

Sinds begin maart is mijn paard beginnen schuren met de staart (heel lichtjes). Pas begin mei begon hij veel harder te schuren met staart, manen en hoofd. Heb hem dan een eczeemdeken opgelegd. Maar dat heeft hij intussen al kapot geschuurd langs achter :(

In mei mochten ze ook terug eindelijk de wei op. Nu weet ik niet of het eigenlijk zomereczeem is of iets totaal anders? Aan zijn voer heb ik niet veel veranderd, enkel nu dat hij de wei op mag (ong max 7u per dag), geef ik iets minder krachtvoer. Heeft het mss iets te maken met het voorjaarsgras? Of te veel suikers? Ik wou de Equifyt pre active eens proberen voor het suikergehalte wat naar beneden te halen. Ook smeer ik elke dag smeerseltjes om de jeuk te verminderen. Maar ik merk dat het niet zo heel veel uithaalt.

Iemand tips of mogelijke redenen waarom hij plots schuurt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 09:49 



 
Profiel   

Ik lees meerdere oorzaken.

Te laat opleggen van de deken, als de eerste jeuk er is en de mugjes waar ze allergisch voor zijn actief worden, kan je beter direct beschermen en dus 'voorkomen' ipv nu proberen te 'genezen'

Suikers en gras kunnen zeker een trigger zijn van meer jeuk. Suikergehalte naar beneden halen kan niet met voeding. Wel door andere voeding te geven, niet door te compenseren zeg maar.

Beperken van inname, ondersteunen van binnen uit met suikerbalans oid, druppels van Puur, allemaal dingen die te proberen zijn. Effect verschilt enorm per paard.

Voor nu: wassen met jeuk stillende shampoo, deken er op 24/7, voor de schemer binnen zetten (mochten ze op stal gaan voor de nacht) en goed smeren met anti itch (ook dat is zoeken naar welke werkt) op de plekken waar hij jeuk heeft of bloot staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 10:36 



 
Profiel   

Mag ik vragen welke vliegenmaskers jullie hebben.
Ik zoek er 1 waar de oren ook goed beschermd zijn voor knutten en ze wel voldoende goed zicht hebben ( ook voor de nachten) , dit valt me bij veel vliegenkappen erg tegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 12:51 



 
Profiel   

Ik heb de Shires met oren en een goedkopere van eigen merk Divoza, beide goed oor bescherming.

Heb ze dag en nacht op, paard heeft er totaal geen moeite mee. Maar weet niet wat bij jou onder goed zicht valt. Paarden zien anders dan wij, dus als het voor ons slechter zichtbaar is, hoeft je paard er geen last van te hebben natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 13:26 



 
Profiel   

ik kwam pas weer stukje tegen over het middel z itch. iemand die dat nog gebruikt? of tectonic?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 13:31 



 
Profiel   

Zamero schreef
Mag ik vragen welke vliegenmaskers jullie hebben.
Ik zoek er 1 waar de oren ook goed beschermd zijn voor knutten en ze wel voldoende goed zicht hebben ( ook voor de nachten) , dit valt me bij veel vliegenkappen erg tegen.


wij hebben de kappen van for horses. echt heel fijn. 24 uur per dag op, geen schuurplekken en blijven op, ondanks schuren

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 13:33 



 
Profiel   

dianalamboo schreef
Zamero schreef
Mag ik vragen welke vliegenmaskers jullie hebben.
Ik zoek er 1 waar de oren ook goed beschermd zijn voor knutten en ze wel voldoende goed zicht hebben ( ook voor de nachten) , dit valt me bij veel vliegenkappen erg tegen.


wij hebben de kappen van for horses. echt heel fijn. 24 uur per dag op, geen schuurplekken en blijven op, ondanks schuren

Hier ook!
De zonneflap is er af te halen met klittenband maar blijft wel heel goed zitten.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 13:35 



 
Profiel   

Ik heb een Lemieux vliegenkap en eentje van Shires. Beiden met neusflap ivm witte neus. Ik ben over allebei zeer tevreden, ook met UVfilter enzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 15:54 



 
Profiel   

Is er iemand die interesse heeft in een
Cool 4 horses startpakket?
5kg voeding (gras variant) is 200 gram uit
olie is ongeopend

Mijn kieskeurig eter lust het dus niet :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-23 10:09 



 
Profiel   

Positief beginnen toch....die neem olie lijkt ontzettend goed te werken. Natuurlijk al weken noorderwind en veel ook maar stukken minder vliegen ennn de paarden zijn verzot op de neem olie haha inspuiten vinden ze opeens helemaal geweldig.
Nadeel..... het mengt voor geen meter. Groene zeep, azijn, water en 100 ml neemolie in 2 liter fles en schudden maar. Goed geschut is het oke. Zeker als je het eerst in de zon zet maar wacht je even dan gaat de neem olie weer drijven. Ook in de spuitfles wordt alles hard en moet je best tekeer gaan het vloeibaar te krijgen. Tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 15:07 



 
Profiel   

Onder de warme kraan zetten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 16:01 



 
Profiel   

dierenfan schreef
Positief beginnen toch....die neem olie lijkt ontzettend goed te werken. Natuurlijk al weken noorderwind en veel ook maar stukken minder vliegen ennn de paarden zijn verzot op de neem olie haha inspuiten vinden ze opeens helemaal geweldig.
Nadeel..... het mengt voor geen meter. Groene zeep, azijn, water en 100 ml neemolie in 2 liter fles en schudden maar. Goed geschut is het oke. Zeker als je het eerst in de zon zet maar wacht je even dan gaat de neem olie weer drijven. Ook in de spuitfles wordt alles hard en moet je best tekeer gaan het vloeibaar te krijgen. Tips?


De Neemolie puur smeren of verdunnen met jojobaolie. Dat laatste gebruik ik nu het meeste en 2xpw TKC 97 lotion. Dan wel even een deken op want paard staat vol in de zon. Dan weer 2 dagen bloot en smeren met Neem olie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 16:12 



 
Profiel   

Heb misschien te snel geroepen. Had 100 ml neem olie op halve liter azijn/water/groene zeep en later dat mengsel aangevuld. Omdat het nog niet werkte dus maar in 2 liter fles gaan mengen en daarvoor 100 ml neem olie gepakt op het mengsel van 2 liter. Geen idee van de andere verhoudingen maar tot nu toe blijft alles vloeibaar en even schudden en weer gemengd. Stinkt nog net zo vreselijk haha
Waarschijnlijk was het gelukkig geen zomereczeem hier. Jeuk vrij gelukkig inmiddels en dat is gelukt met deze olie en de haar aanzet bij manen en voorpluk steeds 1x daags insmeren met Sudocrem

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-23 17:03 



 
Profiel   

De eerste 2a3 dagen is het telkens schudden. Maar daarna wordt het soort van wittig en blijft het goed gemengd bij mij.
Ik spray nu elke dag. Ik kan pas echt zeggen of t werkt als er meer vliegen zijn. En tegen augustus. Dan heeft ze normaal de plekken op dr benen van de zwarte vliegen. Dus we gaan t zien..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-23 07:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 205 van de 229 [ 5721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208 ... 229  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen