[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Love_Mirra
Berichten: 1250
Geregistreerd: 25-08-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 19:36


Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 20:56

Misschien kun je in zijn liezen en op/rond zijn koker een crème of spray met Icaridine smeren? Je hebt ze zowel voor mensen als voor dieren.

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 21:24

Ik spray rond zijn koker 'gewoon' met vliegenspray. Ik gebruik spray met hertshoornolie, stinkt als een oordeel, maar werkt heel goed.

maxie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 22:13


AvHdG
Berichten: 261
Geregistreerd: 11-08-17

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 22:46

Ik heb sinds een maand de kokerflap van snuggy. Erg tevreden. Kende gelukkig iemand die het vaker op een dek had gemaakt en een naaimachine heeft. Zijn koker was helemaal dik van alle wondjes en insectenbeten. Nu ziet het er rustig uit. Hij plaste eerst tegen zijn buik aan dus de buikflap moest wel strak (hij deed er alles aan om niet tegen het net aan te komen). Maar binnen een dag plaste hij gewoon als anders. Gooi ook derfen over het gaas heen. Zodat de muggen zeker weten uit de buurt blijven

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 00:03

Voor degenen die happy skin gebruiken én een deken op hebben: sprayen jullie alsnog het hele paard, sprayen jullie ook de deken?

Ik stond de billen van mijn paard in te sprayen en toen dacht ik ‘best dure spray als ik vervolgens die deken er overheen gooi’ maar ik heb de deken ook al wel ingesprayd :')
Ik ben nog niet uit de ideale oplossing. Wel heb ik het idee dat het niet echt tegen gewone vliegen werkt, maar ik zie wel veel minder jeuk. En ik vind het echt een mega pluspunt dat het lekker ruikt i.p.v. dat je zelf een uur in de wind meurt naar spray.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 09:09

Ik spray wel mn hele paard in omdat hij tijdens het uurtje af (als we trainen), juist last heeft.
Ik spray nog met zelfgemaakte spray met hertshoornolie na, omdat het niet helpt tegen dazen.

Wat ik zie is dat vliegen er soms nog wel op gaan, maar ook snel weer vertrekken en niet bijten/steken. Mijn paard heeft nauwelijks/geen bulten meer, waar hij normaal direct onder de bulten zit als de deken af gaat. Ik smeer rond de ogen in met pure kokosolie, daarbij valt op dat ik echt voldoende moet smeren, anders zitten ze er alsnog. Op de plekken waar ik niet smeer, zitten ze ook nog steeds.

De huidgel had ik op staart en manenkam gesmeerd. De staart bleef rustig, de manen leken erger geschuurd. Daarom smeer ik nu eerst weer even met zinkzalf tot het rustig is en zal het daarna nog wel opnieuw testen.

Vooralsnog begin ik er nog niet aan om de deken al af te doen en alleen te vertrouwen op de druppels van Puur en de Happy Skin producten.

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 22:54

car0linee schreef:
Ik heb voor nu injecties voor een jaar gekregen. Ze hebben ook aangeven dat ik ook echt een jaar moet prikken om verschil te zien. Als je na dat jaar prikken totaal geen verschil ziet dan helpt het niet voor jouw paard.
Wij zijn in mei gestart en zitten nu denk ik 2 maanden op volledige dosis.

Uitslag zelf vond ik heel helder en duidelijk. Zie hier onder de uitslag van mijn merrie.
Voor haar is een mengsel gemaakt voor timotheegras, haverpollen en katwilg.

[ [url=m/9FAJZJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

ah kijk...bij mij waren ze te laat met het bestellen vd injecties. ik weet nog niet of ik er volgend jaar aan begin..
Voor nu voer ik oerbalans en cool4horses bij het krachtvoer. en heeft dag en nacht een exceemdeken Rambo op. Hij heeft voor alsnog geen harde manenkam of staartwortel...
Jammere is wel dat door de half de manen niet genoeg de kans krijgen om te herstellen.

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 18:47

Love_Mirra schreef:
https://www.uhg-shop.nl/nl/cashel-quiet ... ff=5&fp=86


Heeft iemand hier ervaring mee? Zoek een oplossing voor de koker, paard wordt helemaal gek van het geprik daar.

Ik vraag me dan af, kunnen ze nog wel uitschachten?


Deze heb ik gehad werkte niet, wel de snuggy hoods die hier aangeraden word :))

Jed1406
Berichten: 38
Geregistreerd: 22-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 09:39

Elk jaar gebruik heb ik al verschillende middelen geprobeerd tegen de jeuk van mijn haflinger. 4 jaar geleden begon de jeuk. Elke zomer schuurde hij zijn manen eraf.

Dit jaar kwam ik van de paarden drogist een lotion tegen. En ik kan nu zeggen dat mijn paard nu al 1,5 maand jeuk vrij is!
Ik smeer elke dag de Lotion in op de manenkam, staart en op en rondom de voorpluk.

https://www.paardendrogist.nl/skincalmi ... l_products

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 15:00

Jed1406 schreef:
Elk jaar gebruik heb ik al verschillende middelen geprobeerd tegen de jeuk van mijn haflinger. 4 jaar geleden begon de jeuk. Elke zomer schuurde hij zijn manen eraf.

Dit jaar kwam ik van de paarden drogist een lotion tegen. En ik kan nu zeggen dat mijn paard nu al 1,5 maand jeuk vrij is!
Ik smeer elke dag de Lotion in op de manenkam, staart en op en rondom de voorpluk.

https://www.paardendrogist.nl/skincalmi ... l_products



Werkt bij mij helemaal niks.. :(

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 20:27

Jed1406 schreef:
Elk jaar gebruik heb ik al verschillende middelen geprobeerd tegen de jeuk van mijn haflinger. 4 jaar geleden begon de jeuk. Elke zomer schuurde hij zijn manen eraf.

Dit jaar kwam ik van de paarden drogist een lotion tegen. En ik kan nu zeggen dat mijn paard nu al 1,5 maand jeuk vrij is!
Ik smeer elke dag de Lotion in op de manenkam, staart en op en rondom de voorpluk.

https://www.paardendrogist.nl/skincalmi ... l_products


Hier werkt deze ook goed! Voor het eerst in jaren geen kapotte oren.

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 21:00


lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 08:16

ik smeer op het gezicht van mijn paard avon skin so soft jojoba. eigenlijk ooit gekocht tegen knutten, daar werkt het niet top tegen (wel weer tegen muggen, gebruik het zelf ‘s nachts ook :)) ). maar het helpt dus op haar gezicht wel een paar uur tegen vliegen. ze heeft wel een vliegenkap om, dus smeer alleen de onderkant en oren in.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 16:08

Hi allen, omdat ik niet weer een eczeemdeken topic wil openen drop ik mijn vraag hierin...

Ik heb sinds een maandje een eczemer. Met deken op gaat het hartstikke prima maar nu hebben we de afgelopen weken al flink wat warme dagen gehad. 1x stond ze zelfs helemaal nat onder haar eczeemdeken dus deken afgedaan. Gevolg, alles open geschuurd...
Dat is geen oplossing dus ik zoek naar een luchtige deken die ze met deze warme dagen op kan.
Belangrijk daaraan is dat het een hoodie model is of dat in ieder geval de hals lang genoeg is om een klittenband aan te stikken en aan de vliegenkap vast te maken zodat die niet wat terug schuift.
Uiteraard met lange staartflap...

Mij werd door iemand de Amigo Airflow geadviseerd, deze is bovenop met katoen en zou dus minder warm worden?
Kan dat kloppen of is dat niks voor een eczeem?
Nadeel, geen hoodie en zelf nog kijken of er iets aan te stikken valt...

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 16:29

De Protector van Amigo is best koel. Niet helemaal een Hoodie, maar wel met een lange hals. Wie weet kan je daar iets mee.

Hoe is het bij jullie qua vliegen? Bij ons zijn het er zo veel. De paarden hebben er echt last van.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 16:49

ApplePapple schreef:
Hi allen, omdat ik niet weer een eczeemdeken topic wil openen drop ik mijn vraag hierin...

Ik heb sinds een maandje een eczemer. Met deken op gaat het hartstikke prima maar nu hebben we de afgelopen weken al flink wat warme dagen gehad. 1x stond ze zelfs helemaal nat onder haar eczeemdeken dus deken afgedaan. Gevolg, alles open geschuurd...
Dat is geen oplossing dus ik zoek naar een luchtige deken die ze met deze warme dagen op kan.
Belangrijk daaraan is dat het een hoodie model is of dat in ieder geval de hals lang genoeg is om een klittenband aan te stikken en aan de vliegenkap vast te maken zodat die niet wat terug schuift.
Uiteraard met lange staartflap...

Mij werd door iemand de Amigo Airflow geadviseerd, deze is bovenop met katoen en zou dus minder warm worden?
Kan dat kloppen of is dat niks voor een eczeem?
Nadeel, geen hoodie en zelf nog kijken of er iets aan te stikken valt...


ik heb de bucas sweet itch light gehad. paste niet lekker op mijn paard (brede borst, lage halsinzet), maar het is wel ongeveer wat jij zoekt denk ik.

deze: https://www.dekroo.nl/products/bucas-sw ... R9EALw_wcB

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 17:59

Op de echt warme dagen doe ik mijn IJslander de Busse Strong deken om, die is licht maar sterk van stof.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 18:30

Ik gebruik de rambo protector. Het is echt de allersterkste en luchtigste deken. Als je ziet hoe onze ruinen er aan trekken, spelen en weet ik wat. Voor mij geen andere meer. Heerlijk om niet meer wekelijks een deken te moeten naaien.
Ook voor het eerst dan mn paard met 30+ niet zweet. Hij heeft een buikflap en lange hals.
Hij is niet helemaal dicht zoals de rsih. Maatvoering is een halve maat kleiner dan de rsih.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 18:57

Slmt9 schreef:
Ik gebruik de rambo protector. Het is echt de allersterkste en luchtigste deken. Als je ziet hoe onze ruinen er aan trekken, spelen en weet ik wat. Voor mij geen andere meer. Heerlijk om niet meer wekelijks een deken te moeten naaien.
Ook voor het eerst dan mn paard met 30+ niet zweet. Hij heeft een buikflap en lange hals.
Hij is niet helemaal dicht zoals de rsih. Maatvoering is een halve maat kleiner dan de rsih.


dus je koopt een maat groter?

zit al weken te denken of ik deze ga kopen. vind m knap duur.. maar ze zweet (overdag) behoorlijk onder haar amigo bug rug, laat staan onder haar eczeemdeken..

en hebben jullie dan de disc variant of die met musketon sluiting?

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 19:06

Ja, klopt! Normaal 183, nu 190. Hij is ook erg duur, maar ik vind hem het geld echt waard.
De binnenvoering laat wel snel los, dat komt denk ik doordat het buitenmateriaal harder is. Dus daar naai ik vh weekend nog even een lycra laagje overheen. Ik heb de gewone sluiting. Lees over de disc sluiting toch vaak wat wisselende reacties. Weet ook niet of de maat dan hetzelfde blijft.

Ik had hem een paar weken terug hier vandaag voor 135,-:
https://paardenspullenshop.nl/rambo-pro ... te--beige/

__Suzanne__

Berichten: 4296
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 19:22

Ik heb ook dekens met musketon sluiting, anders wordt hij uitgekleerd door de tweejarigen in zijn groepje ;)

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 23:13

Bij de mijne gaat het niet zo zeer om sterke dekens. Fijne en brave kudde.

Maar vooral om iets luchtiger dan een eczeemdeken.

Bucas sweet itch light lijkt oke. Iemand ook ervaringen mee?

@annemiek, ja hier stikt het ook van de vliegen, echt niet meer leuk... loop al een week te klote met m'n jaarling. Die had 1 avond zelf haar vliegenkap af gekregen waardoor die rot vliegen er meteen op zaten en ze nu dus een ontstoken oog heeft...

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 08:20

heb overigens deze gekocht laatst en het werkt niet tegen knutten en dazen (NIETS helpt tegen die krengen volgens mij), maar vliegen blijven er wel van weg. Afbeelding

Zamero

Berichten: 2326
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 13:18

lies schreef:
ApplePapple schreef:
Hi allen, omdat ik niet weer een eczeemdeken topic wil openen drop ik mijn vraag hierin...

Ik heb sinds een maandje een eczemer. Met deken op gaat het hartstikke prima maar nu hebben we de afgelopen weken al flink wat warme dagen gehad. 1x stond ze zelfs helemaal nat onder haar eczeemdeken dus deken afgedaan. Gevolg, alles open geschuurd...
Dat is geen oplossing dus ik zoek naar een luchtige deken die ze met deze warme dagen op kan.
Belangrijk daaraan is dat het een hoodie model is of dat in ieder geval de hals lang genoeg is om een klittenband aan te stikken en aan de vliegenkap vast te maken zodat die niet wat terug schuift.
Uiteraard met lange staartflap...

Mij werd door iemand de Amigo Airflow geadviseerd, deze is bovenop met katoen en zou dus minder warm worden?
Kan dat kloppen of is dat niks voor een eczeem?
Nadeel, geen hoodie en zelf nog kijken of er iets aan te stikken valt...


ik heb de bucas sweet itch light gehad. paste niet lekker op mijn paard (brede borst, lage halsinzet), maar het is wel ongeveer wat jij zoekt denk ik.

deze: https://www.dekroo.nl/products/bucas-sw ... R9EALw_wcB


Ik heb deze voor mijn beide paarden.
Ondanks dat ik de hals wat aan de lange kant vind, ben ik er erg tevreden mee