[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jed1406
Berichten: 38
Geregistreerd: 22-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 23:35

StillAngel schreef:
Jed1406 schreef:
Elk jaar gebruik heb ik al verschillende middelen geprobeerd tegen de jeuk van mijn haflinger. 4 jaar geleden begon de jeuk. Elke zomer schuurde hij zijn manen eraf.

Dit jaar kwam ik van de paarden drogist een lotion tegen. En ik kan nu zeggen dat mijn paard nu al 1,5 maand jeuk vrij is!
Ik smeer elke dag de Lotion in op de manenkam, staart en op en rondom de voorpluk.

https://www.paardendrogist.nl/skincalmi ... l_products



Werkt bij mij helemaal niks.. :(


Echt jammer! Ik ben wel begonnen met 2x daags smeren en elke dag wassen met Tee tree shampoo. Dat wassen heb ik afgebouwd en het smeren ook.

_Gerdien_
Berichten: 668
Geregistreerd: 03-10-11

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 10:14

Goedemorgen!

Ik heb inmiddels een aantal pagina’s van dit topic doorgelezen. Helaas schuurt mijn tweejarige zijn staart en manen.
Watvoor brok voeren jullie?
Ik besef me dat ruwvoer en weidegang ook een groot aandeel heeft. Maar op dit gebied is er ook zoveel aanbod..

mariettek

Berichten: 1689
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 10:48

Misschien weet hier iemand wat over derfen soft.
Al jaren gebruik ik dit spul en ben zeer tevreden. Nu kan ik het echter nergens meer vinden.
Zijn er leveringsproblemen? Is het uit de handel gehaald? Of zoek ik niet goed genoeg?

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 17:21

Ik lees meedere van jullie, die bij jullie eczemer een vliegendeken op heeft zonder hoodie. Gaat dat goed?
Ik zoek ook een luchtiger deken dan de eczeem deken en heb zoals jullie zeiden naar de bucas gekeken maar bucas ligt vaak niet lekker hier dus ik twijfel.
Ik had gisteren een Presteq mee genomen, ideaal, alleen te klein. Als die bestelt moet worden ben ik snel een week verder dus ik twijfel erg...

Ik wil anders zo'n rambo protector bestellen maar ik ben zo bang dat ze dan gaat schuren omdat die deken wat naar onder kan zakken...

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 17:28

Ik heb een snuggyhood en ze zweette er nog niet onder vandaag.

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 17:50

Ik heb nu de QHP zebra, bij gebrek aan de dekens van Master. Geen hoodie maar wel een kap die er goed aan vast kan (3 klittenbandjes en nog een clip als extra beveiliging). Mooie dunne stof. Afbeelding

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 17:53

ApplePapple schreef:
Ik lees meedere van jullie, die bij jullie eczemer een vliegendeken op heeft zonder hoodie. Gaat dat goed?
Ik zoek ook een luchtiger deken dan de eczeem deken en heb zoals jullie zeiden naar de bucas gekeken maar bucas ligt vaak niet lekker hier dus ik twijfel.
Ik had gisteren een Presteq mee genomen, ideaal, alleen te klein. Als die bestelt moet worden ben ik snel een week verder dus ik twijfel erg...

Ik wil anders zo'n rambo protector bestellen maar ik ben zo bang dat ze dan gaat schuren omdat die deken wat naar onder kan zakken...


Ik kwam hier om deze vraag te stellen :D Het word weer een week zo warm dus ik wil een luchtigere deken halen. Alleen durf ik niet zo goed zonder hoodie, want juist de voorpluk is de grootste jeukzone hier.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 19:01

Mijn paard draagt de protector met lycra vliegenmasker. Heb hem zondag even gewisseld voor de master eczeemdeken om de voering te vervangen. Hij had het er gelijk warm onder, terwijl het ‘maar’ 24 graden is. Ben blij dat ik gister weer de protector op kon doen :D

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 19:20

Slmt9 schreef:
Mijn paard draagt de protector met lycra vliegenmasker. Heb hem zondag even gewisseld voor de master eczeemdeken om de voering te vervangen. Hij had het er gelijk warm onder, terwijl het ‘maar’ 24 graden is. Ben blij dat ik gister weer de protector op kon doen :D


Heb je dan niet een stukje hals wat gaat jeuken?

Of heb je de protector vast aan het halster en is alles bedekt?

Als ik Google op de protector zie ik eigenlijk alleen maar foto’s waar toch een stuk bloot is.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 19:31

De hals is helemaal bedekt bij mijn paard. Hij valt ook een halve maat groter dan de normale rambo maten.
Mijn paard jeukt nog wel wat (hij is niet helemaal dicht zoals een eczeemdeken), maar dat is dan zn staartwortel. Bovenkant hals was juist nog helemaal mooi in takt. Was, want ik heb net vh weekend alles af geknipt :D was te laat met deken dit jaar :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 19:54

Ik voel me altijd zo rot als het zo warm wordt inclusief veel vliegen. Laat deze week maar snel voorbij zijn.
Heb wel afgelopen weekend de deken en z'n maskers gewassen, wellicht helpt dat nog wat tegen het vliegen aantrekken. Ho3 vaak wassen julli3 de deken?
Moet wel zeggen, de afgelopen 2 jaren was zijn eczeem zo erg dat hij 2 of 3 dekens per seizoen nodig had ivm kapot schuren en tig kappen. Nu is dit zijn eerste deken en kap. De jeuk beperkt zich tot nu toe enkel rond zijn ogen en een plek op z'n schouder.. Vorig jaar dacht ik echt aan inslapen zo erg als het was..
We staan nu op een plek waar veel meer wind is en weinig mogelijkheid tot schuren.. wellicht hebben de propolis druppels er ook wat mee te maken..

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 20:13

Slmt9 schreef:
De hals is helemaal bedekt bij mijn paard. Hij valt ook een halve maat groter dan de normale rambo maten.
Mijn paard jeukt nog wel wat (hij is niet helemaal dicht zoals een eczeemdeken), maar dat is dan zn staartwortel. Bovenkant hals was juist nog helemaal mooi in takt. Was, want ik heb net vh weekend alles af geknipt :D was te laat met deken dit jaar :o


Maar zodra ze voorover bukken om plukjes gras te kunnen pakken, hooi eten, water drinken noem maar op dan is dat stukje hals toch bloot? Ik weet bijna zeker dat die van mij dan enorm gaat schuren omdat ze juist daar dan gepikt kan worden. Zoooo lastig

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 21:12

Ik ga er even op letten morgen, maar volgens mij niet. De hals komt tot over zn oren als ik hem op doe.

MarliesV

Berichten: 15193
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 08:10

Mijn pony heeft het mutsje van de Shires gesloopt vorige week, was ook bang voor een bloot stukje, maar de hals is hier zo lang en blijft zo netjes zitten dat dit prima gaat.

Hier op het moment veel jeuk aan de liezen en buik, ze schuurt het niet kapot, maar parkeert zichzelf direct naast je om te vragen om te krabben als ze je ziet. Aan de reactie te zien jeukt het ook echt.
Helaas geen deken die dat ook bedekt. Dus maar smeren en helpen krabben haha.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 08:17

heb overdag een gewone vliegendeken op. laatst ook een paar nachten geprobeerd, gevolg was gelijk een kapotte maantop.. ik vind de protector een superdeken, zou er graag eentje willen aanschaffen, maar zou het voor de nachten niet aandurven.

mijn paard schuurt momenteel alleen haar hals af en toe licht. niet meer of minder dan de shet zonder eczeem. de warmte onder de deken zorgt ook wel voor jeuk, denk ik.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:06

lies schreef:
heb overdag een gewone vliegendeken op. laatst ook een paar nachten geprobeerd, gevolg was gelijk een kapotte maantop.. ik vind de protector een superdeken, zou er graag eentje willen aanschaffen, maar zou het voor de nachten niet aandurven.

mijn paard schuurt momenteel alleen haar hals af en toe licht. niet meer of minder dan de shet zonder eczeem. de warmte onder de deken zorgt ook wel voor jeuk, denk ik.


Dat is dus ook mijn angst... opzich zou ik wel 2x daags kunnen wisselen maar dat is niet waarvoor ik zo'n dure deken dan zou aanschaffen...

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 10:44

Slmt9 schreef:
Mijn paard draagt de protector met lycra vliegenmasker. Heb hem zondag even gewisseld voor de master eczeemdeken om de voering te vervangen. Hij had het er gelijk warm onder, terwijl het ‘maar’ 24 graden is. Ben blij dat ik gister weer de protector op kon doen :D

Hoe valt die protector? Mijn pony heeft normaal 165, maar rambo werkt met 168. Ben benieuwd of dat niet te lang wordt := En is hij niet warm op de borst? De stof lijkt daar anders op de foto namelijk

goldyc

Berichten: 751
Geregistreerd: 31-10-20

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 10:59

Mijn paard is geen echte excemer, die geeft meer een algemene insectenbeten allergie zeg maar. Zij staat nu met de protector. Heeft normaal maat 175 in amigo, heb nu ook maat 175 in de RP. Deze valt een halve maat langer uit dan haar amigo bug buster, maar valt op de borst niet breder. Mijn paard zweet niet onder deze deken (en ook niet onder de bug busters). Ik heb de protector gekocht omdat de stof steviger is, haar weidemaatjes trokken haar bug busters steeds stuk en dan zat ik om de dag hele gaten en scheuren te repareren, vond ik niet zo tof. Als je het niet om de stevigheid moet doen, kan je ook wel met een bug buster denk ik. Daarvan is de lichtblauwe deken de deken met de langste hals, de donkerblauwe bug buster heeft duidelijk een veel kortere hals.

De hals van de Rambo protector is belachelijk lang, als mijn paard in een neutrale positie staat mt haar hoofd (hoofd zo hoog als of iets hoger dan de schoft), kan ik de hals tot over haar oren trekken. Deken is wat lang, maar niet te groot; heb ook de maat kleiner getest en die was echt te klein aan haar borst en buik. Het gaat om een Arabier dus ze is sowieso niet breed in haar borst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 12:43

Vorig jaar een kale staart en dit jaar;

Afbeelding

<3

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 13:13

Iejoorr schreef:
Slmt9 schreef:
Mijn paard draagt de protector met lycra vliegenmasker. Heb hem zondag even gewisseld voor de master eczeemdeken om de voering te vervangen. Hij had het er gelijk warm onder, terwijl het ‘maar’ 24 graden is. Ben blij dat ik gister weer de protector op kon doen :D

Hoe valt die protector? Mijn pony heeft normaal 165, maar rambo werkt met 168. Ben benieuwd of dat niet te lang wordt := En is hij niet warm op de borst? De stof lijkt daar anders op de foto namelijk


Wat goldyc (ongeveer) ook zegt. De rechte sluitingen van Horseware, vallen kleiner dan de v-sluitingen. Dat wil zeggen dat je over het algemeen maat 190 hebt van bv Amigo, maat 183 van rhino/rambo.

De protector valt een halve maat groter in lengte dan de normale rambo dekens. Een maat kleiner was hier qua lengte goed, maar verder te klein bij boeg/schoft.

Hij is ook bij de borst niet warm. Daar zit hele dunne stof, zo dun, dat hij vrij snel kapot gaat. Ik heb dus net die voering vervangen voor lycra stof (waar borstbeschermers ook van worden gemaakt). Mijn paard zweet er niet onder, ook niet met 30+ en ook niet met de nieuwe voering. Met een gewone vliegendeken of eczeemdeken (amigo mio, amigo aussie, rsih en master zebra deken) heeft hij het al bloedheet met 24 graden.
Dit is dus ook de eerste deken waar mijn paard daadwerkelijk koeler onder voelt, dan zonder deken. Vind ik nu met 30+ en veel vliegen ontzettend fijn.

Wel doe ik nu om de dag de hals eraf en even schoon schrobben met dreft om te ontvetten vd manenkam. Zodat dat blijft ademenen. Krijgt hij hem nat weer op.

__Suzanne__

Berichten: 4296
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 13:18

Humpiedumpie schreef:
Vorig jaar een kale staart en dit jaar;

[ [url=m/tQF2sE.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3

Wow! Wat doe je anders vergeleken met vorig jaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 13:42

__Suzanne__ schreef:
Humpiedumpie schreef:
Vorig jaar een kale staart en dit jaar;

[ [url=m/tQF2sE.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3

Wow! Wat doe je anders vergeleken met vorig jaar?


Ze staan op een andere plek en ik geef ze propolis druppels

__Suzanne__

Berichten: 4296
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:13

Mooi effect zeg!

_Gerdien_
Berichten: 668
Geregistreerd: 03-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:41

Humpiedumpie schreef:
Ze staan op een andere plek en ik geef ze propolis druppels



Dit is echt wel hoopgevend!
Hoeveel druppels geef je per dag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 22:30

Ik geef 4 druppeltjes per dag. Soms sla ik een paar dagen over, weet niet of je het zo lang kan geven.

Het is deze zonder alcohol en zo min mogelijk meuk. En het kost de hoofdprijs niet dus sws de moeite waard om te proberen.

https://www.drogist.nl/bee-health-propo ... FtEALw_wcB

Laatst was iemand bij mij door rode mieren gebeten en ik smeerde er wat propolis op en de jeuk was meteen over. Het is voor heel veel kwaaltjes helpend. Mijn moeder smeert het op haar jicht en Day helpt ook
Ik ben enorme fan!