Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 203 van de 229 [ 5721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206 ... 229  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

 
Profiel   

Heb je niet zo’n dopje met een punt? Hier echt nul smeerboel. Zowel verdund als onverdund. Ik trek een streepje van 3cm op de manenkam en masseer het dan in. Zo ga ik het deel van de manenkam af die het nodig heeft. En nog 1 klein plekje bij de staart, die is helemaal rustig sinds de hormoonzalf/groene leem en dagen erna neemolie. Gebruik wel wegwerphandschoenen.

Mocht het zo goed blijven gaan dan ga ik denk ik ook over op de verdunde versie met jojoba. Maar tot dusver bevalt puur het beste.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-23 22:17 



 
Profiel   

Nee, heb ik niet kunnen vinden tot nu toe.. Ik heb het in een spuitflesje en op zich gaat dat ook prima met opsmeren, ik bedoel alleen smeerboel met dat alles wat vettig aanvoelt en eruit ziet (en oranje, want het is een schimmel).
Smeer jij alleen de plekken waar geschuurd wordt dus? Ik smeer gewoon de hele manenkam en staartwortel in :+
En hoe vaak smeer je het?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-23 22:43 



 
Profiel   

Zijn manen en staart zijn nog zo dik waar niet geschuurd is, daar kom ik niet op de huid.
Dus alleen waar ik huid zie. En dan de aanzet van de manenkam nog wel helemaal met Happy Skin lotion en zijkanten staartwortel ook.
Dat is ook meer met het idee om de vliegen daar weg te houden.

Ik smeer bij voorkeur elke dag, maar doe nu om de dag. En nu hij tijdelijk een deken op heeft denk ik dat dat ook wel voldoende is. Van woe op dond had hij niet geschuurd, van dond op vrijdag wel. Maar door de regen zal er al een hoop weg gespoeld zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-23 02:58 



 
Profiel   

Hier komt de neem olie begin volgende week binnen. Ik wil er ook een spray van maken als anti vlieg en daarnaast bij de oudste puur erop smeren. Hij heeft absoluut jeuk maar gelukkig geen schuurplekken of kale plekken tot nu toe. Dan dus minder effectief die neem olie? Ik ga het sowieso proberen want wil hem van die jeuk verlossen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-23 05:28 



 
Profiel   

Ik heb het idee dat t wel iets doet tegen de jeuk. Maar getob nog te kort om daar iets over te zeggen verder bij ons

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-23 06:00 



 
Profiel   

Hier helpt het juist wel tegen de jeuk. Er is juist de laatste dagen bijna tot niet meer geschuurd. En ook in mijn bijzijn heeft mijn paard niet meer de behoefte om te schuren. Ook lijken de vliegen erbij uit de buurt te blijven.

Komende week krijg ik de Eq wax binnen, om vliegen van het gezicht te houden oa. Dat is ook op basis van Neem olie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-23 07:18 



 
Profiel   

Ik heb ook Neemolie gebruikt en sinds twee weken niet meer geschuurd. Vandaag echt geweldig weer en zonder deken. Vanavond kijken hoe het is gegaan.
Ik heb Neemolie gemengd met water, azijn en groene zeep. Ik spray de staartwortel goed nat en wrijf het in met mijn handen. Naar mijn idee geen smeerboel, maar het betreft een zwarte staart

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-23 13:55 



 
Profiel   

Goedemiddag allemaal,

Wij hebben sinds eind vorig jaar een pony van 24 jaar die last heeft van zomereczeem. Heb haar nu onder eczeemdeken staan.

Lees hier dat jullie veel neemolie smeren tegen de jeuk. Waar kopen jullie dit?
Ga ik dat ook proberen.

Aan gaar staart schuurt ze wel al, manen lijken nu zelfs nog te groeien.

Dank!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-23 14:00 



 
Profiel   

Neem olie even via google zoeken. Ik heb gekocht via neemshop.nl ik moet het nog ontvangen maar ze hebben vlot verstuurd in elk geval

Ik had gelezen dat bij aanzet van manen je ook Sudocreme kan smeren ter verlichting. Vanmorgen om 8 uur was het ontzettend warm onder de manen. Ik heb bij de aanzet aan beide kanten sudocreme ingesmeerd daar de huidige vliegen spray gedaan. Nu net van weide veranderd en ik voel en het is heerlijk koel onder z'n manen en totaal geen enkele poging meer om zich te willen schuren. Wel/geen zomereczeem geen idee maar maakt mij even niet uit want hij voelt zich fijn en dat is waar we het voor doen!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-23 15:01 



 
Profiel   

Wat super om te horen dat jullie ook goede resultaten hebben met de olie! Om de smeerboel tegen te gaan gebruik ik sinds kort poeder. Ik kook water, gooi het neem-poeder erin, dan gaat de hele boel door een theedoek heen als zeef en het water dat eruit komt, dat gebruik ik. Dat spul is minder vet maar heeft wel dezelfde werking als de olie.

Geen idee of jullie ook poeder kunnen krijgen in NL, maar ik ben er heel blij mee. Ik hoop sowieso dat het hier snel beter wordt, want de winter staat voor de deur en we krijgen een paar heel koude nachten. Met wat mazzel kan die van mij straks zn eczeemdeken af en weer lekker terug het grote land op met de andere paarden.
Momenteel staat hij in een kleiner stukje land met mijn merrie, omdat we overal doornsbosjes hebben en die eczeemdeken anders binnen 1 dag kapot is, maar als het meezit kan hij straks weer lekker de 20 ha op tot de vliegjes terug zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-23 07:59 



 
Profiel   

Durf nog niet heel hard te juichen, maar so far, so good! Zelfs met het warmere weer nu.

Hoe is de verhouding, water/poeder?
Het is hier ook wel verkrijgbaar en klinkt wel fijner dan de olie idd.

Hier gaat het dus nog goed tot nu, alleen op d'r hoofd rond de ogen is ze aan het schuren geslagen, er is alleen nog maar haar weg, maar als ze door blijft schuren gaat ze door de dunne huid heen, denk ik. Heb dat nu ook voorzichtig ingesmeerd met de neem olie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-23 11:10 



 
Profiel   

Je kan het zo sterk maken als je wilt, maar ik heb geloof ik 500 gram poeder gebruikt en dan 3 -4 liter water (soeppan, das een gokje). Ik gebruik het dan als spray en doe er eeuwen mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-23 11:14 



 
Profiel   

Staan ze bij jullie met de neemolie dan ook zonder deken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-23 11:16 



 
Profiel   

Ok, dank iriscope. Ik ga het proberen.

Ja, mijne staat wel zonder deken sinds ik de neemolie gebruik. Daarvoor een beetje afhankelijk van het weer. Maar heb geen zware eczemer. Afgelopen jaar totaal 2 keer een wondje geschuurd, verder voornamelijk wat manen en staartharen die er aan gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-23 12:03 



 
Profiel   

Ik heb die van mij nu tijdelijk met deken zodat de boel kan herstellen.
De huid is echt mooi aan het herstellen en er is nu helemaal niet meer geschuurd bij de manen. Staart nog wel iets. Zo blij!

Wel viel me op dat de huid erg aan schilferen is, zoals bij derfen ook wel gebeurd.

Ik ben wel helemaal happy met de olie variant. Dus ik blij daarbij denk ik.

@iriscope: wat is de gedachte achter het zeven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-23 13:44 



 
Profiel   

Het poeder lost niet helemaal op, dus als je het niet zeeft dan heb je geen vloeibare mix, maar meer een soort dikke, groene pasta.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-23 14:46 



 
Profiel   

Voor jullie als ervaringsdeskundigen; bij welk exceemdeken zweren jullie?

Fjord had standaard een buzz off in de zomer maar is begonnen met schuren. Na de staart, heeft hij nu hevige jeuk op de borst, hoofd en rond de oren. Geen verandering in rantsoen, niet suiker gerelateerd. Waarschijnlijk een vliegje of iets in de bomen?

Wil een deken wat hem tijdelijk meer beschermd. Oude stalgenoten hadden een boett, kom daarnaast in de prijsklasse tot E100 heel veel verschillende merken tegen. Welk deken is fijn?

zal mij ook eens verdiepen in de neemolie die hier gebruikt wordt.

Alvast bedankt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-23 15:49 



 
Profiel   

Jessix schreef
Welke is dat dan henny_w, want ik zie enkel met DEET?
https://www.kruidvat.nl/search?q=muggen ... ype=manual

Ik koop ze bij Etos, dus wel met DEET. 2 keer per dag sprayen geeft inderdaad de nodige verlichting. Ik voeg er zelf nog wat druppels citroengras en eucalyptus aan toe.


Het staat er niet bij op bovenstaande pagina. Op het flesje staat ook duidelijk voorop 'zonder Deet'

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-23 17:15 



 
Profiel   

Iriscope schreef
Het poeder lost niet helemaal op, dus als je het niet zeeft dan heb je geen vloeibare mix, maar meer een soort dikke, groene pasta.


Ah ok! En hoeveel ml hou je ongeveer over van wat je gemaak hebt zoals je eerder omschreef?
En wat is de reden dat je het kookt en geen koud water gebruikt?
Ben nog even aan het twijfelen geslagen :+

@linda: als je geen hufters in de kudde hebt vind ik de rambo sweet itch hoody de fijnste deken. Wel vind ik die erg warm. Met hogere temperaturen doe ik dan liever de (bijna befaamde) rambo protector op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-23 17:47 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Iriscope schreef
Het poeder lost niet helemaal op, dus als je het niet zeeft dan heb je geen vloeibare mix, maar meer een soort dikke, groene pasta.


Ah ok! En hoeveel ml hou je ongeveer over van wat je gemaak hebt zoals je eerder omschreef?
En wat is de reden dat je het kookt en geen koud water gebruikt?
Ben nog even aan het twijfelen geslagen :+

@linda: als je geen hufters in de kudde hebt vind ik de rambo sweet itch hoody de fijnste deken. Wel vind ik die erg warm. Met hogere temperaturen doe ik dan liever de (bijna befaamde) rambo protector op.


De hoody hebben we hier eerder gehad idd, die vond ik destijds extreem warm. Zal de Rambo protector eens bekijken. Is die heel veel anders qua fijnmazigheid dan de buzz of van bucas?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-23 18:53 



 
Profiel   

Ik heb zojuist nieuwe gemaakt en heb zelfs 10 liter van 500 gram poeder. Het is zo sterk, dat ik nu nog een keer de overgebleven pasta ga gebruiken voor nog eens 5 liter.
Het koken doe ik gebaseerd op instructies die ik op het internet heb gevonden, ik gok dat heet water beter olie uit de poeder onttrekt dan koud water.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-23 18:53 



 
Profiel   

linda_arnold schreef
De hoody hebben we hier eerder gehad idd, die vond ik destijds extreem warm. Zal de Rambo protector eens bekijken. Is die heel veel anders qua fijnmazigheid dan de buzz of van bucas?


Ja, de protector laat gewoon knutten door. Maar het is ook de enige deken waar mijn paard koel onder blijft in de volle zon. Het is een best grotere maas vind ik.


Iriscope schreef
Ik heb zojuist nieuwe gemaakt en heb zelfs 10 liter van 500 gram poeder. Het is zo sterk, dat ik nu nog een keer de overgebleven pasta ga gebruiken voor nog eens 5 liter.
Het koken doe ik gebaseerd op instructies die ik op het internet heb gevonden, ik gok dat heet water beter olie uit de poeder onttrekt dan koud water.


Oh ik vond de olie in water zo’n tegenvaller qua sterkte. Dit klinkt interessant.

Reden voor mijn vragen is dat ik op de Nederlandse sites alles met koud water vindt.

Mijn 100ml is bijna op dus dan ga ik toch eens poeder proberen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-23 19:19 



 
Profiel   

Ik heb dit setje binnen:
https://www.purepaardenvoeding.nl/produ ... te-testen/

Zit ook iets met Neemolie bij zag ik, ga het van de week testen.

Die van mij schuurt staart en manen niet met deken, maar haar hoofd en oren krijgt ze altijd plekjes (staat sinds zaterdag met masker) en haar buiknaad/uier heeft ze erg jeuk aan.

Met dit spul kan ik mooi testen wat werkt en wat niet, voordat ik grotere verpakkingen koop.

Het setje ziet er iig erg netjes uit. Is geen goedkoop test setje maar dat zie je er ook aan af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 07:52 



 
Profiel   

Ik smeer op de buiknaad en ballen uiercrème. Muggen hebben er een hekel aan om op een vettige ondergrond te landen, dus dat werkt hier prima. Ook de oren smeer ik daar mee in, indien nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 09:04 



 
Profiel   

MarliesV schreef
Ik heb dit setje binnen:
https://www.purepaardenvoeding.nl/produ ... te-testen/

Zit ook iets met Neemolie bij zag ik, ga het van de week testen.

Die van mij schuurt staart en manen niet met deken, maar haar hoofd en oren krijgt ze altijd plekjes (staat sinds zaterdag met masker) en haar buiknaad/uier heeft ze erg jeuk aan.

Met dit spul kan ik mooi testen wat werkt en wat niet, voordat ik grotere verpakkingen koop.

Dat setje ziet er iig erg netjes uit. Is geen goedkoop test setje maar dat zie je er ook aan af.


Dat setje krijg ik morgen binnen. Heb inmiddels bij aliexpress zelf potjes en flessen besteld.
En bij Berivita Neem poeder en verschillende etherische olieën. Heb thuis nog sheabutter. Dus dan ga ik zelf de waxen, spray en olie maken :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-23 09:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 203 van de 229 [ 5721 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206 ... 229  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen