[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 22:47

Vitamino van cavalor (maar is me eigenlijk te duur). Zit ook luzerne in, denk ik.

@Eilleen, heb je de uitslag al?

@Sadira, wat vervelend. Zo'n stoffen masker die strak om het hoofd zit, heb je dat ook geprobeerd? (zoiets https://www.agradi.nl/harrys-horse-vlie ... vEQAvD_BwE ). Leek mij fijner zitten dan de andere opties. Heb er ook 1, maar ze heeft constant haar oren dubbel in dat ding :D
Heb het vliegenmasker nu dag en nacht om, er zijn zoveel vliegen, naast de steekbeesten.. Heb overigens nu deze om https://www.agradi.nl/harrys-horse-vlie ... fkQAvD_BwE, das de enige die ze niet probeert af te doen. Geen oren, dus niets voor jouw paard denk ik.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 22:56

Yep, zo'n eentje van Professional's Choice had ze. Die is ook van dat zachte materiaal, lycra. Daarvan had ze vorig jaar na 1 week dragen meteen haar hele hoofd kaal -O- Dat was echt intens zielig, en dat is toen het hele seizoen kaal, wondjes, jeuk enzo gebleven, eenmaal getriggerd is dat toen niet meer hersteld. Dus toen dit seizoen met een andere kap de eerste kale plekjes ook weer kwamen heb ik het ding maar weer afgetrokken. Leuk he, van die gevoelige arabiertjes _O-

Horseloverl
Berichten: 2224
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 06:49

Sadira schreef:
Yep, zo'n eentje van Professional's Choice had ze. Die is ook van dat zachte materiaal, lycra. Daarvan had ze vorig jaar na 1 week dragen meteen haar hele hoofd kaal -O- Dat was echt intens zielig, en dat is toen het hele seizoen kaal, wondjes, jeuk enzo gebleven, eenmaal getriggerd is dat toen niet meer hersteld. Dus toen dit seizoen met een andere kap de eerste kale plekjes ook weer kwamen heb ik het ding maar weer afgetrokken. Leuk he, van die gevoelige arabiertjes _O-


Als je dr hele hoofd insmeert met groene leem? Das niet zo’n lekker gezicht maar de prikbeestjes kunnen er dan niet bij en het is goed voor dr huid

Horseloverl
Berichten: 2224
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 06:52

AvHdG schreef:
Welk vitaminebrok geven jullie aan de eczeem paarden? Zoek iets met weinig suiker en geen luzerne (had die van vital maar daar zit luzerne in). De vitaminebrok van marstall eten ze met geen mogelijkheid >;)


Ik geef nutri support van cavalor. Die is laag in suiker en zetmeel. Geen idee of er luzerne in zit

car0linee

Berichten: 1319
Geregistreerd: 29-10-05

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 07:45

Ik voer de ultimate balancer van dodson & horrel. Erg fijne vitaminebrok.

Qua masker is mijn merrie echt fan van de grote rambo omdat deze zo ver van het hoofd af staat. Voor paard met gevoelig huidje wellicht ook een oplossing.

ellepel

Berichten: 47353
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:04


MarliesV

Berichten: 15203
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:15

Sadira schreef:
Die van mij krijgt Pavo Vital.

Met Sadira ben ik een beetje aan het puzzelen momenteel want ze heeft alleen jeuk bij haar hoofd (oren en rond de ogen). Logische conclusie: doe haar een vliegenkap op.
Ware het niet dat bij alle kappen die we proberen, ze nog meer last van de kap krijgt dan van de steekbeesten :roll: Ze heeft zo'n enorm gevoelig huidje dat het allemaal meteen gaat irriteren en dan krijgt ze daar weer kale plekken van en extra jeuk...
Dus nu loopt mevrouw dus met eczeemdeken en zonder kap. Ik heb de gouden oplossing nog niet gevonden.


De oren redt je er niet mee, maar ik kwam deze tegen hier op Bokt in het 24/7 masker topic:
https://www.agradi.nl/waldhausen-vliege ... -zwart.htm

Weinig contactpunten dus misschien de moeite waard?

De rambo heb ik ook gehad, was hier geen succes, ze gebruikte de stugge rand om extra mee te schuren.

Lastig hoor, verschilt zo per paard wat werkt en voor je het weet heb je er 5 in de kast, en niets dat goed is.

Qua vitaminebrok voer ik Marstall Force, maar zag dat dit niet wordt gegeten.
Voer het wel door een hand Optiform heen, misschien dat daar de oplossing zit.

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:31

Hier maskers van shires. Bij m’n gevoelige schimmel maat full en sindsdien wil hij hem graag op, waar hij eerder ze regelmatig af schuurde en ook kale plekken kreeg. (Hij heeft overigens geen eczeem, maar soort warmte-uitslag-kriebel).

Qua vitamine voer ik mn eczemer victorious secret of agrobs. Daar gaan ze beiden goed op. Op dit moment zijn we liquihorse aan het testen met extra magnesium (zijn ze niet erg enthousiast over, schijnt te komen door metaalsmaak die eraan zit door hogere magnesiumgehalte).

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:39

Ik kom eventjes binnen vallen met een vraagje over dekens. Donner heeft een nieuwe nodig, maar ik heb zelf nog nooit dekens hoeven te halen voor hem omdat hij toen nog niet van mij was. Nu zie ik overal verschillende maten staan, had bij zijn deken al een keer 135 gezien en ook al eens 175. Hoe weet ik bij welke website welke maat ik aan moet houden? Het gaat mij vooral om een goede vliegendeken, eventueel met nek erbij

VNjulia
Berichten: 138
Geregistreerd: 29-05-13
Woonplaats: Heerde

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 08:50

Ik weet het langzaam maar zeker ook niet meer..
kwpn, 12 jaar, nooit jeuk gehad..
Door omstandigheden nu alleen wel moddervet.
Hij krijgt geen brok meer, enkel gras en hooi. Hij schuurt enkel en alleen zijn manen en staart aanzet, maar niet tot bloedens toe.

Wie heeft er ervaring met testen op allergieën etc?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 09:00


ellepel

Berichten: 47353
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 09:20

vnjulia, je zegt zelf al dat jouw paard moddervet is.
daar zit je antwoord voor het schuren denk ik.
zet je paard op dieet, ga goed voeren !
zeker een balancer is echt wel nodig als ze op alleen gras en hooi staan.
en bewegen,bewegen,bewegen.
ga wandelen,vietsne,,longeren, maakt niet uit,maar veel bewegen laten.

MarliesV

Berichten: 15203
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 10:27

veertje99 schreef:
Ik kom eventjes binnen vallen met een vraagje over dekens. Donner heeft een nieuwe nodig, maar ik heb zelf nog nooit dekens hoeven te halen voor hem omdat hij toen nog niet van mij was. Nu zie ik overal verschillende maten staan, had bij zijn deken al een keer 135 gezien en ook al eens 175. Hoe weet ik bij welke website welke maat ik aan moet houden? Het gaat mij vooral om een goede vliegendeken, eventueel met nek erbij


Die 135 en 175 zijn verschil in onder en bovenlengte.
Bij de meeste websites heb je een maattabel staan, lintje over je paard, opmeten wat de ruglengte is en dan bestellen. Heb je een extreem breed paard dan kan het zijn dat een maatje meer soms nodig is.

Ik heb een haflinger van 1.43 cm. Die zou 175 moeten passen, maar is erg breed gebouwd. Heb dus 185 voor haar, en van Rambo 180. Dat past mooi.

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:35

MarliesV schreef:
veertje99 schreef:
Ik kom eventjes binnen vallen met een vraagje over dekens. Donner heeft een nieuwe nodig, maar ik heb zelf nog nooit dekens hoeven te halen voor hem omdat hij toen nog niet van mij was. Nu zie ik overal verschillende maten staan, had bij zijn deken al een keer 135 gezien en ook al eens 175. Hoe weet ik bij welke website welke maat ik aan moet houden? Het gaat mij vooral om een goede vliegendeken, eventueel met nek erbij


Die 135 en 175 zijn verschil in onder en bovenlengte.
Bij de meeste websites heb je een maattabel staan, lintje over je paard, opmeten wat de ruglengte is en dan bestellen. Heb je een extreem breed paard dan kan het zijn dat een maatje meer soms nodig is.

Ik heb een haflinger van 1.43 cm. Die zou 175 moeten passen, maar is erg breed gebouwd. Heb dus 185 voor haar, en van Rambo 180. Dat past mooi.


Super dankjewel! Ga ik het eens eventjes opmeten vandaag :D Hij is niet zo heel breed gebouwd dus dat scheelt weer.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 11:58

Sadira schreef:
Die van mij krijgt Pavo Vital.

Met Sadira ben ik een beetje aan het puzzelen momenteel want ze heeft alleen jeuk bij haar hoofd (oren en rond de ogen). Logische conclusie: doe haar een vliegenkap op.
Ware het niet dat bij alle kappen die we proberen, ze nog meer last van de kap krijgt dan van de steekbeesten :roll: Ze heeft zo'n enorm gevoelig huidje dat het allemaal meteen gaat irriteren en dan krijgt ze daar weer kale plekken van en extra jeuk...
Dus nu loopt mevrouw dus met eczeemdeken en zonder kap. Ik heb de gouden oplossing nog niet gevonden.



Hier ook een enorm gevoelige huid en nu een masker van shires met oren, na alle topics hier te hebben doorgespit.... ik was eerst nogal sceptisch. Maar deze is nu 2 weken om en nog geen geschuur/kale plekken of wondjes. Én hij houd hem goed om.
Masker van QHP verdraagt hij ook wondergoed, maar daar komen op de 1 of andere manier nog vliegen onder ..

Lycra werkte ook niet hier.

VNjulia
Berichten: 138
Geregistreerd: 29-05-13
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 14:56

ellepel schreef:
vnjulia, je zegt zelf al dat jouw paard moddervet is.
daar zit je antwoord voor het schuren denk ik.
zet je paard op dieet, ga goed voeren !
zeker een balancer is echt wel nodig als ze op alleen gras en hooi staan.
en bewegen,bewegen,bewegen.
ga wandelen,vietsne,,longeren, maakt niet uit,maar veel bewegen laten.


Ja het is echt behoorlijk uit de hand gelopen met m :+
Inmiddels zijn we inderdaad druk bezig hoor. Meneer word weer opgepakt en de eerste kilo’s zijn er vanaf.
Hij reageert wel behoorlijk op suiker, dus wat voor balancer gebruiken jullie?

MarliesV

Berichten: 15203
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 14:59

Ik voer Marstall Force

Wordt niet door elk paard als smakelijk ervaren, de muesli eet die van mij niet, de Force wel.

ellepel

Berichten: 47353
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 15:43

pavo vital bevalt ook vaak wel goed :j

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 18:47

Hannanas schreef:
Zie wel dat er luzerne in dat voer zit? Is dat geen probleem?


De nieuwe balancer van Fibra heeft geen luzerne, zitten verder dezelfde werkzame ingredienten in maar geen luzerne.
Fijn voor als je paard niet tegen luzerne kan :D

Fleda

Berichten: 5700
Geregistreerd: 03-02-02

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 19:15

Is er hier iemand die nog shires eczeemdeken nodig heeft? Ik ga er vanavond 1 bestellen, maar het is nu 3 halen 2 betalen dus ik dacht misschien heeft hier iemand er nog 1 nodig en kunnen we wat regelen? Dan ontvang ik graag een pb’tje!

https://www.ej.nl/eczeemdeken-shires-sw ... fresh-cart

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 20:21

BillyJ schreef:
Sadira schreef:
Die van mij krijgt Pavo Vital.

Met Sadira ben ik een beetje aan het puzzelen momenteel want ze heeft alleen jeuk bij haar hoofd (oren en rond de ogen). Logische conclusie: doe haar een vliegenkap op.
Ware het niet dat bij alle kappen die we proberen, ze nog meer last van de kap krijgt dan van de steekbeesten :roll: Ze heeft zo'n enorm gevoelig huidje dat het allemaal meteen gaat irriteren en dan krijgt ze daar weer kale plekken van en extra jeuk...
Dus nu loopt mevrouw dus met eczeemdeken en zonder kap. Ik heb de gouden oplossing nog niet gevonden.



Hier ook een enorm gevoelige huid en nu een masker van shires met oren, na alle topics hier te hebben doorgespit.... ik was eerst nogal sceptisch. Maar deze is nu 2 weken om en nog geen geschuur/kale plekken of wondjes. Én hij houd hem goed om.
Masker van QHP verdraagt hij ook wondergoed, maar daar komen op de 1 of andere manier nog vliegen onder ..

Lycra werkte ook niet hier.


Toevallig heb ik een Shires kap liggen. Heb hem vandaag om gedaan! Ben benieuwd! Dank allemaal voor het meedenken :)

MarliesV

Berichten: 15203
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 15:04

Fleda schreef:
Is er hier iemand die nog shires eczeemdeken nodig heeft? Ik ga er vanavond 1 bestellen, maar het is nu 3 halen 2 betalen dus ik dacht misschien heeft hier iemand er nog 1 nodig en kunnen we wat regelen? Dan ontvang ik graag een pb’tje!

https://www.ej.nl/eczeemdeken-shires-sw ... fresh-cart


Super fijne deken! Ik heb nog een nieuwe op reserve dus helaas. Maar hoop dat je iemand vind.

Iejoorr

Berichten: 6256
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 20:28

Wat doen jullie komende dagen met de deken en de voorspelde hitte?
Ik heb al een paar dagen een dunnere vliegendeken op, maar zelfs daarvan twijfel ik of het niet te warm gaat worden..

prugelpiet

Berichten: 12569
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 20:34

Ik weet het eigenlijk niet %)

Tot nu toe heb ik de deken nog niet gewisseld en heeft ze het niet bizar warm eronder gehad. Maar volgende week word wel next level :=

shadowstar

Berichten: 341
Geregistreerd: 13-12-14

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 21:02

Die van mij gaan dinsdag overdag naar binnen, wij hebben een koele boerderij