[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Suzanne__

Berichten: 4296
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 18:35

Ik ben voorzichtig, maar ernstig enthousiast over de Happy Skin Huidspray! Ik gebruik het nu een paar dagen en hij staat nu een dag of drie al zonder deken. Hij heeft geen supererg eczeem, schuurt vooral zijn staart soms iets, mits we goed op zijn dieet letten (weinig gras heeft veel effect). We checken meerdere keren per dag of hij kriebel heeft. Maar hij is zo blij zo! Groomen is ook veel fijner zonder dek, hier staat hij samen met mijn tweejarige Appaloosa merrie <3

Afbeelding

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:03

Ik kom even binnenvallen. Mijn paard heeft geen eczeem, wel last van vliegen en ook last van vliegendekens. Nu heeft hij een veel te grote pyjama aan en dat lijkt hij wel oké te vinden. Ik ben alleen heel erg benieuwd hoe zo'n deken nu echt hoort te zitten. Op webshops lijken ze heel strak of super los te zitten.
Wie heeft er een paard in pyjama en kan voor mij een foto plaatsen zodat ik kan niet hoe de deken hoort te zitten? Liefst ook van de achterkant.

Elisa2

Berichten: 37313
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 13:08

Hij moet gewoon "aan" zitten, anders kunnen er insecten in komen met alle gevolgen en paniek van dien. Het ligt een beetje aan de pasvorm van de deken zelf hoe dat er dan uit ziet.

Slmt9

Berichten: 4817
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:14

Humpiedumpie schreef:
Oh tof! Ben heel benieuwd of het bij jouw paard ook zo goed werkt.
Ik ben er begin juni geloof ik mee begonnen en toen had hij nog geen extreme last. Ik denk dat het onder controle blijft zo met de druppels.
Laat je het weten?
Je kan het zelf ook eens proeven, tis idd vies en scherpe smaak. Mijnes eten het zonder problemen op over de brokjes gelukkig


Na twee dagen 2 druppels, vandaag over op 4 druppels. Werd probleemloos gegeten. Wel zag ik dat de wond bij de staart verergerd was. Kan dat ook een (tijdelijk) gevolg zijn van de propolis?
Heb het nu met honingzalf ingesmeerd en daarna groene klei erover. Vandaag behoorlijke wind dus even een dagje zonder deken. Zien we morgen wel weer verder.

Unicornetto
Berichten: 2387
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 15:41

Hier nog geen jeuk gehad tot nu toe, maar nu toch enorme rimpels in zijn hals. Hopelijk blijft de jeuk uit.
Afbeelding

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 16:00

Elisa2 schreef:
Hij moet gewoon "aan" zitten, anders kunnen er insecten in komen met alle gevolgen en paniek van dien. Het ligt een beetje aan de pasvorm van de deken zelf hoe dat er dan uit ziet.

Maar zit de deken ook 'om' de billen of is naast de staart een stukje bloot, om het zo maar te zeggen? De mijne mest snel in zijn dekens en rondlopen met een drol in je pyjama is natuurlijk ook niet lekker.

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 16:13

Mijne smeert ook weleens mest aan z’n deken, maar blijft nooit een drol in z’n pyjama hangen hoor. Hier schuurt paardlief juist vooral zijn staart, dus ik zou daar geen stukje bloot bij de billen willen hebben.

@san_ner oei dat ziet er ook niet fijn uit :( eczeem of iets met de warmte te maken?

Unicornetto
Berichten: 2387
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 16:17

Vorig jaar had hij dit ook in augustus, maar toen had hij ook echt veel jeuk. Het is wel echt sinds de warmte weer gekomen. Vorig jaar had hij er toen ook echt wel jeuk aan, nu lijkt het nog mee te vallen.
Hopelijk trekt het komende week wat weg, als het wat koeler is, behalve het warme weer is er verder niks veranderd namelijk.

marleen_88

Berichten: 14066
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 16:28

San_ner schreef:
Hier nog geen jeuk gehad tot nu toe, maar nu toch enorme rimpels in zijn hals. Hopelijk blijft de jeuk uit.
[ [url=m/0dY8gN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoop het ook voor je. Als de jeuk er eenmaal is. -:(-

@Darkadia: ik heb maat 185 op mijn haflinger van 1.46m liggen. Nek is te lang, maar bedekt wel zijn hele billen.

Afgelopen hete dagen heeft mijne bloot gestaan vanaf 's ochtends een uur of 11 tot een uur of half 9 's avonds. Ik vond het echt te heet om met eczeemdeken te laten staan. Spray hem ook flink in met vliegenspray met hertshoornolie.
Ook laat hij zijn LeMieux vliegenkap op, jeuk onder zijn voorpluk is flink afgenomen. *\o/* *klopt af.

Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 19:05

Hoi!

Ik heb een vraagje over de vliegenmaskers van lemieux. Ik.zie dat daar mensen tevreden over zijn. Sjaakie schuurt nu met een vliegen halster van Qhp zn manentop, welke raden jullie aan? Bvd

marleen_88

Berichten: 14066
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 20:27


Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 20:29


marleen_88

Berichten: 14066
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 20:31


Slmt9

Berichten: 4817
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 21:18

San_ner schreef:
Hier nog geen jeuk gehad tot nu toe, maar nu toch enorme rimpels in zijn hals. Hopelijk blijft de jeuk uit.
[ [url=m/0dY8gN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat betekenen die rimpels eigenlijk? Mijn paard heeft ze heel af en toe, maar 90% van de tijd niet. Heeft nu 1 dag zonder deken gestaan en ze zijn er weer.

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 22:49

Volgens mij komt het door schuren, die rimpels.

Unicornetto
Berichten: 2387
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 22:57

Bij die van mij komt het niet door het schuren in ieder geval.

Hij heeft het nu zijn manenkam ook weer wat harder is. Vorig jaar had hij dat ook. Wat ik toen ook las is:

De duidelijkste kenmerken van Insuline Resistentie bij paarden zijn de verharde en verdikte manenkam. Hier zijn ook vaak rimpels te zien.

Maarja, hoop niet dat hij dat heeft. Insulineresistentie heeft wel veel dezelfde symptomen als zomereczeem.

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 23:23

mijn paard heeft het aan 1 kant, haar schuurkant. is ook iets minder duidelijk, maar toch echt wel groot verschil tussen links en rechts. kam is ook niet hard. zou dan toch denken dat het aan het schuren ligt (bij haar in ieder geval).

Slmt9

Berichten: 4817
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 07:45

Mijn paard heeft geen overgewicht of harde kam en het ook niet constant. Als ik er op google lees ik wel meer dat het bij IR voorkomt. Bijvoorbeeld dat IR paarden gaan schuren door het suikers in (voorjaars)gras. De vetophoping bij manen en staart zouden jeuk geven. Mijn paard staat ook niet op gras en heeft ook geen vetophoping. Wel heeft hij afgelopen twee zomers zonder deken gestaan. Dus wat er dit jaar anders is?

Elisa2

Berichten: 37313
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 08:33

Ik heb het idee dat de harde manenkam komt door de vele histamine reacties die ze krijgen van de bulten en de jeuk. Het is hier nu ook veel extremer door de warmte.

Annetje, het liefst dat de staart bedekt is...maar bij de meeste dekens is de onderkant gewoon open.

Unicornetto
Berichten: 2387
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 10:08

Elisa2 schreef:
Ik heb het idee dat de harde manenkam komt door de vele histamine reacties die ze krijgen van de bulten en de jeuk. Het is hier nu ook veel extremer door de warmte.

Annetje, het liefst dat de staart bedekt is...maar bij de meeste dekens is de onderkant gewoon open.


Oh ja ik hoopte ook dat het zoiets zou zijn. Hier is het inderdaad ook meer met de warmte. Daarvoor had hij het eigenlijk nog helemaal niet gehad dit jaar.

Jaimy_Liam

Berichten: 194
Geregistreerd: 16-08-22

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 11:05

Zijn er mensen bekend met producten van Cool4Horses? Ik ben het aan het overwegen te bestellen als Liam SME heeft. Dierenarts komt vandaag even kijken om te bekijken wat Liam zou kunnen hebben.

Jackyow
Berichten: 4
Geregistreerd: 23-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 17:02

Heb cool4horses ook overwogen, maar ik ken bijna geen mensen met ervaringen

Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 17:29

De vliegenkap van lemieux bevalt goed! Daarbij ook die skincalmin relief lotion besteld, omdat meneer toch wel erg aan z'n staart begon te schuren. Wonder boven wonder, is het rustig nu.. ik smeer het nu 4 dagen elke dag in. We wachten het af

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 12:18

Elisa2 schreef:
Hij moet gewoon "aan" zitten, anders kunnen er insecten in komen met alle gevolgen en paniek van dien. Het ligt een beetje aan de pasvorm van de deken zelf hoe dat er dan uit ziet.

Nou, ik heb een nieuwe deken gekocht. De oude was echt veel te groot, schoof daardoor ook naar achteren toe. Deze lijkt ons juist weer wat klein. Wat vinden jullie, kan dit? Hij heeft geen eczeem, maar vooral last van dekens die nooit passen en te veel vliegen om zonder rond te lopen.

Afbeelding

Afbeelding

Aan de voorkant van de hals zitten nog twee gespen en op de schoft onder de deken ook. Is dat voor een kap bedoeld?

MarliesV

Berichten: 15203
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 13:13

Dit is te krap, hij trekt ook echt in de liezen en nu al op de boeg, zou ik zeker niet houden.

Die gespen vooraan zijn waarschijnlijk voor het masker en die bij de schoft voor een regen liner misschien, weet niet welk merk het is, maar die van mij heeft dat ook voor een liner.