Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 48 van de 72 [ 1796 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 72  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Headshaking syndrome topic , deel 2!

 
Profiel   

Heel heftig c_alsemsgeest! Wel herkenbaar, zo stond die van mij er ook 'op z'n ergst' bij binnen. Ik ga heel hard duimen dat de PENS aanslaat!


Hier merk ik ook dat er langzaamaan weer dingetjes naar boven drijven. Twee mini flicks gisteren (oké, in de turbo wind) en wat opvallend briezen of in de schuilstal wat verdacht dicht op de wand staan met het hoofd zonder andere klachten. En vanavond heel duidelijk binnen ineens last nadat ik geluid had gemaakt met de sneeuwschep. Die is afgelopen winter een enorme trigger geweest en daarna het hele voorjaar en zomer niet. Maar nu ineens weer wel :?

Wij zitten volgende week op 38 weken PENS effect dus opzich mag ik niet ontevreden zijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 22:39 



 
Profiel   

We gaan aankomende dinsdag.
Na hoe veel behandelingen begonnen jullie verschil te merken?
Of zagen jullie in het begin resultaat maar kwam het snel terug?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 23:28 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
We gaan aankomende dinsdag.
Na hoe veel behandelingen begonnen jullie verschil te merken?
Of zagen jullie in het begin resultaat maar kwam het snel terug?


Even gekopieerd uit mn eigen notities, boven enof onder betekend waar ze de equipens gezet hebben. Boven is bij ogen, onder neus ;

1ste boven 20-02-20 24 uur goed naar buiten geweest mis
2de boven 24-02-20 week goed geen terugval, niet buiten geweest
3de boven 02-03-20 11 dagen goed werdt minder, niet buiten geweest
4de beneden 13-03-20 nu 32 weken zo goed als schud vrij, langzaam aan naar buiten, eerst binnenbak via buiten.. Opbouwen naar buiten, binnen 2 weken volledig buiten met kudde

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 23:45 



 
Profiel   

Hier duurde het 5 dagen tot we het eerste effect zagen van de PENS. Dit effect hield toen 4 dagen aan en toen viel ze terug.

Behandeling 2 had 11 dagen effect
Behandeling 3 14 weken

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-20 10:35 



 
Profiel   

Die van mij toonde gister hele milde klachten buiten. Vandaag toch wel weer duidelijker.
Ondanks dat het op een schaal van 0-10 nu ongv een 4-5 is toch besloten naar Utrecht te bellen. We zitten nu al op 3 aaneengesloten dagen met klachten en elke dag wordt het een beetje erger.
Vind haar ook een Equine Pain face hebben als ze niet schudt en friemelt veel met de lip/kauwen/likken aan de lippen.

We mogen morgen brengen en maandag wordt ze weer behandeld. 37 weken + 6 dagen zitten we dan op.
Ben erg benieuwd hoe de winter dit jaar gaat verlopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 18:24 



 
Profiel   

Bijna 38 weken is wel al heel wat... hopelijk de volgende periode even lang of nog langer.

voor de mijne wordt het de eerste winter met headshaking, ik weet dat hij wel altijd reageert op wind. Dat heeft hij ook soms door de cyproheptadine heen.
Hoop voor hem dat het iets gaat doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 19:39 



 
Profiel   

ik heb een filmpje van gister.



op het filmpje valt het nog iets mee.
maar hij staat weer flink te schudden.
had ik ook verwacht, zijn wat nieuwe paarden bij op stal en dat geeft in de groep altijd veel stress.
al staan ze dan niet in zijn groepje, hij moet zijn groep toch in de gaten houden, is daar dan ook maar druk mee.
en ik gok dat er ook wat zit wat hem verder irriteert want hij heeft het onder zijn ogen ook weer opgezet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 19:44 



 
Profiel   

Dat is wel duidelijk inderdaad ellepel.
Behandel jij nog met iets? Of trekt het uit zichzelf weer weg op korte termijn?

Mijn paard schudde vandaag niet. Zal je net weer zien. Maar wel geknepen ogen en veel rommelen met de mond buiten. Met het idee dat er niet zoiets bestaat als te snel behandelen en wel een “te laat” behandelen toch maar gebracht naar Utrecht. Morgenavond weer ophalen en lekker mee naar huis en dan hopelijk weer heel lang niet meer die kant op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 19:03 



 
Profiel   

ja was eergister ook even heel erg heftig om te zien.
hij was ook al een dag of wat heel druk en stressen met zijn groep
ik laat op korte termijn wel de masseur/fysio komen .
hij gaat dan ook helemaal vastzitten in zijn rug en hals/ nek, en een massage helpt dan wel enorm goed.
ja verder is hij met pensioen en verder nu even geen supplementen.

stomme is dat ik dus altijd zwarte kummel gaf en het goed ging.
en ik ben daar mee gestopt. al een paar maand geleden. en nu zijn er weer klachten.
ik kan me haast niet voorstellen dat het zoveel invloed heeft, maar blijkbaar wel.
dus ik heb weer besteld.

kwam dit nog tegen op deze site
https://goedgezond.info/2019/07/22/hooi ... -remedies/

Zwarte komijn olie

Zwarte komijnolie maakt in sommige gevallen 100% klachtenvrij van hooikoorts
Klachtenvrij

Dit artikel begint met de top der toppers. De echte nummer 1. Dat is zwarte komijnolie. Deze olie is geen kwakzalverij. Omdat het bewezen is dat het enorm krachtig werk tegen hooikoorts. En dat al na 6 weken. Het geeft niet zomaar een beetje verlichting. Deze olie van nigella sativa maakt na die periode volkomen symptoomvrij, bij allergische rhinitis.

nou ja dat moet dan wel zo zijn.

hopelijk gaat het bij jou ook weer de goede kant op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 19:31 



 
Profiel   

Is jouw pony niet gewoon Trigeminaal Ellepel? Ik verwacht heel eerlijk niet dat die olie dat oplossen gaat..

Hooikoorts is het ook niet meer echt het seizoen voor. En ik vind hem als je goed kijkt wel een beetje het typische beeld van een Equine Pain Face geven...

Maargoed jij kent hem natuurlijk het beste! Dus kan natuurlijk best zijn als die niet zo flickt hij wel comfortabel is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 19:55 



 
Profiel   

ik denk het wel en hij doet het in elk geval ook heel erg als hij opgewonden is.
en vroeger schudde hij alleen in voorjaar en nog even in oktober.
dus dan dacht je aan hooikoorts en gaven tabletjes hem wel wat verlichting.
vandaag was er trouwens weer niks aan de hand gelukkig.
ik gaf geen olie,maar pellets.
het was gewoon wel fijn voor hem dat het echt heel lang wel goed gegaan is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 20:41 



 
Profiel   

Ja snap ik.

Ik zie jij in Assen woont, is het voor jouw geen optie dan eens naar Schoonloo te gaan of iig 1 van hun artsen te laten kijken? Want als je pony zo flicken blijft zou ik eigenlijk wel eens verder gaan kijken naar behandeling :)

Schoonloo kan ook PENS.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 21:15 



 
Profiel   

ik snap wel dat je dat zegt, maar dat ga ik niet meer doen.
hij is 28, ik vind het wel prima zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 22:36 



 
Profiel   

ellepel schreef
ik snap wel dat je dat zegt, maar dat ga ik niet meer doen.
hij is 28, ik vind het wel prima zo.


Maar staat het idee dat hij dan met pijn staat je niet tegen?
Of zijn het echt zulke korte momenten dat het nog wel te doen is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-20 16:18 



 
Profiel   

c_alsemgeest. Hoe is je pens behandeling gegaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 20:33 



 
Profiel   

Kasty schreef
c_alsemgeest. Hoe is je pens behandeling gegaan?


Bij de eerste hebben we heb op de cyproheptadine gehouden.
Behandeling zelf ging moeizaam, lastig om de hele cyclus te doen aan beide kanten. Maar uiteindelijk gelukt.
Die dag gestopt met de cyproheptadine, wat meestal een dag of 3 a 4 duurt voordat het uit werkt. Dus alle schudvrije dagen daarna waren positief.
Omdat hij zo'n extreme vorm van headshaking heeft meteen de tweede afspraak na een week gemaakt, zodat we niet lang hoefden te overbruggen.
Eerste dag na de behandeling was zwaar... niet eten, hoofd tegen de kant slaan, om laten vallen, maar de dag daarna meteen goed en goed gebleven tot behandeling 2.
Nu de tweede gehad en nu aankijken hoe snel de klachten terug komen. Het kan een week of 3 zijn... maar omdat hij vanaf de start al meteen zonder medicatie staat, kan het ook best zijn dat het nu ook maar een week is. Dus dat is nog even spannend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-20 16:57 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Kasty schreef
c_alsemgeest. Hoe is je pens behandeling gegaan?


Bij de eerste hebben we heb op de cyproheptadine gehouden.
Behandeling zelf ging moeizaam, lastig om de hele cyclus te doen aan beide kanten. Maar uiteindelijk gelukt.
Die dag gestopt met de cyproheptadine, wat meestal een dag of 3 a 4 duurt voordat het uit werkt. Dus alle schudvrije dagen daarna waren positief.
Omdat hij zo'n extreme vorm van headshaking heeft meteen de tweede afspraak na een week gemaakt, zodat we niet lang hoefden te overbruggen.
Eerste dag na de behandeling was zwaar... niet eten, hoofd tegen de kant slaan, om laten vallen, maar de dag daarna meteen goed en goed gebleven tot behandeling 2.
Nu de tweede gehad en nu aankijken hoe snel de klachten terug komen. Het kan een week of 3 zijn... maar omdat hij vanaf de start al meteen zonder medicatie staat, kan het ook best zijn dat het nu ook maar een week is. Dus dat is nog even spannend.


Dat klinkt toch best positief? Of niet? Ja slechte dagen, maar daarna ook goede!

Hoe bedoel je dat de behandeling zelf moeizaam ging, om de cyclus af te maken? Ik neem aan dat ze verdoofd hebben, naalden erin en 25 minuten onder wisselende sterkte behandeld?
Waar hebben ze de naalden geplaatst?

Hier gaat het ook de ene keer beter dan de andere. Als het rustig op de kliniek is gaat het best goed. Als het druk is, schiet ze tijdens de sedatie er wel eens uit en dan zakt ze weer weg.. (zelf altijd een hardverzakking dan want ze staat los in de kliniek zonder halster midden in de behandelruimte)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-20 17:04 



 
Profiel   

Nee hij staat zelf perfect stil... het is sowieso een heel makkelijk paard, je zou het zelfs zonder sedatie kunnen doen bij hem denk ik :')
Maar omdat zijn zenuwen zo overprikkeld zijn gaan allerlei zaker er om heen mee doen en krijg je dus niet de goede responds/twitch terug om het "programma" te volgen zeg maar.
Ogen klapperen open en dicht, klieren gaan mee doen.
Maar dat heeft hij bij het headshaking zelf ook.
Maar de tweede keer was het links meteen goed. Rechts ging zijn oog mee doen, maar na nog een keer proberen was die poging ook meteen helemaal goed.
Dus al een stuk sneller dan de eerste keer.
Zelf denk ik dat nu helemaal van de medicatie af een week al erg mooi zou zijn voor de 2e behandeling.
Het kon zelfs een week of 3 zijn gaf de neuroloog aan, maar dat voelt voor mij zelf nog iets te positief :')
Het voelt voor mij al echt als een wonder dat hij al 12 dagen van de medicatie af is. (Met behandeling 2 op dag 7) Tot nu toe is dat altijd maximaal 4 dagen geweest voordat het onhoudbaar werd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-20 20:16 



 
Profiel   

Hoe gaat het nu c_alsemgeest.?

Hier inmiddels komende vrijdag 36 weken schud vrij. Dacht laatst dat ze terug begon te vallen, maar nu alweer tijden niks gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-20 20:23 



 
Profiel   

Na de 2e behandeling is hij na 14 dagen terug gegaan voor de 3e. Had af en toe wat tekenen, maar liever te vroeg dan te laat met hem.

3e behandeling ging nog beter, links en rechts meteen mooie respons dus meteen het volledige programma kunnen doen.
Eerste dag daarna veel twitches, nu begint het alweer af te nemen.
Dus nu afwachten hoe lang... ik hoop natuurlijk zo lang mogelijk :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-20 22:20 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Na de 2e behandeling is hij na 14 dagen terug gegaan voor de 3e. Had af en toe wat tekenen, maar liever te vroeg dan te laat met hem.

3e behandeling ging nog beter, links en rechts meteen mooie respons dus meteen het volledige programma kunnen doen.
Eerste dag daarna veel twitches, nu begint het alweer af te nemen.
Dus nu afwachten hoe lang... ik hoop natuurlijk zo lang mogelijk :Y)


Dat klinkt hardstikke goed man! Er zit in ieder geval opbouw in, dus het slaat aan! Hier pas na de 4e behandeling de grote klapper. En valt de behandeling je nu ook mee? Het concept equipens?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-20 23:29 



 
Profiel   

Ja, alles wordt daar goed uitgelegd en voor nu zie ik resultaat. Ik hoop wel echt dat het steeds langer gaat worden. Wanneer we er op uit gaan komen dat ik eenmaal in de paar maanden er heen moet, ben ik al tevreden. :Y)
De medicatie moest hij 2x dd krijgen in hoge dosering. En het valt onder doping (bij fei gecontroleerd medicatie gebruik) dus starten e.d. zat er niet meer in.
Maar wat voor mij erger was, in het voorjaar kregen we hem er niet stabiel mee, dus daar was ik ook wel weer heel huiverig voor.
Ook weet ik nu van alle behandelaren en door zijn gedrag tijdens het shaken (niet meer eten/drinken, zichzelf verwonden, twitches tot in zijn benen) dat hij het best erg heeft en daarom ben ik nu al blij dat het wat doet en er iets verbetering te zien is qua tijd.
Al zal ik altijd bang blijven dat het elk moment terug komt :')

kijk, natuurlijk is het nu intensief. Het is toch altijd even iets meer dan een uur rijden richting Utrecht. En hij moet het allemaal ondergaan.
Maar Jam is echt een vreselijk makkelijk paard, met vervoeren, tijdens de behandeling en ook daar op stal. Ook al gaat er iets mis, hij zal altijd blij met je mee huppelen om het nog een keer te doen. Hij vindt alles altijd wel best en ligt daar gewoon lekker languit te slapen :+
Dat de behandeling zelf nu ook steeds beter gaat ervaar ik ook als positief. Ook voor zijn behandelaar. Want het is nogal zwaar als hij met heel zijn hoofd staat te tollen en het moet steeds overnieuw :')
Maar daar zat dus ook verbetering in. Dat lag er aan hoe slecht de prikkelgeleiding in zijn zenuw was. Maar dat lijkt nu dus ook bij aanvang steeds minder heftig... dus ook positief.

Eerste keer ging alles mee doen en zijn hele hoofd ging draaien, twitchen.
Tweede keer was links meteen goed en ging alleen zijn rechter oog mee doen.
Derde keer waren beide kanten meteen goed.

Verder vind ik Utrecht heel erg prettig, ze leggen alles goed uit en zijn erg betrokken.
Ik was er helaas door mijn vorige koliek-kneus (hij heeft er zelfs een keer 2 maanden gelogeerd) al erg bekend... dus had al fijne ervaringen met de kliniek zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 10:24 



 
Profiel   

Echt super dat het zo aanslaat! Hier was de derde behandeling ook 'de klapper' qua effect. Wij gingen toen van 10-11 dagen (behandeling 2) naar 14 weken (behandeling 3). Scheelt inderdaad toch een hoop gedoe als je niet elke twee weken het knol moet inladen en richting Utrecht moet. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 10:41 



 
Profiel   

Weet je, je zult altijd waakzaam blijven, paar weken geleden toen de paarden hier weer op de bak kwamen zag ik haar even staren en zo nu en dan een tik. Ik zat gelijk alweer boven in de boom.. Ook met dit weer harde wind en regen ben ik altijd er wel mee bezig.. Terwijl er niks aan de hand is.. Het heeft tijd nodig. Ik weet nu dat ze met de hengstigheid wel eens wat laat zien.. Ik zie dan de hengstigheid niet.. Dan denk ik maar even wachten hoe het volgende week is. Maar je zult het blijven houden.

Moet je in Utrecht langer blijven dan. Ik ben meestal binnen een uur weer in Schoonloo weg. Godzijdank hoef ik niet naar Utrecht. Voor de mri geweest.. 2,5 uur rijden.. Wat een klere end.... Ze wisten gelukkig bij de kliniek in Wolvega dat het in Schoonloo ook kon. Dit is voor mij een dik uur rijden.. Dat is beter. Hier ook een makkelijk paard.. Verbaas me er altijd over dat ie weer in de trailer gaat.. Ik was allang niet meer ingestapt....

Nou ik ben benieuwd hoe het verder gaat! Succes ermee!

Wij rijden inmiddels alweer volle bak en op niveau, heerlijk! Maar inmiddels staat genieten voorop!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 11:16 



 
Profiel   

Heeft iemand hier wel eens magnesium icm boron gegeven? Ik lees op een Engelstalige fb groep dat dit bij enkele headshakers succesvol was.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-20 11:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 48 van de 72 [ 1796 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 72  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen