Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 65 van de 72 [ 1779 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 72  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Headshaking syndrome topic , deel 2!

 
Profiel   

Mijn ervaring is ook wel paar jaar geleden en op gebied van kreupelheid dus wellicht niet actueel.

Het trekt wel meer om direct dit traject bij een kliniek te doen die alle behandelmethoden aanbieden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-23 21:35 



 
Profiel   

Als je een eind op de trailer geen bezwaar vind kun je inderdaad naar utrecht gaan :)

Ik vond alleen vanuit drenthe dat echt wel te ver :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-23 21:38 



 
Profiel   

En het scheelt aanzienlijk in de kosten. Utrecht kost inmiddels €340 per PENS en Schoonloo rond de €200.

Opzich is er niks mis met diagnostiek bij Utrecht en indien het trigeminaal is dan de behandeling via Schoonloo te doen. Je moet die eerste drie behandelingen toch heel kort op elkaar doen, scheelt een hoop reizen. Iemand met een Fries in dit topic zit ook bij Schoonloo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-23 22:17 



 
Profiel   

Odysseus hoe lang kan jouw paard nu zonder PENS?

Na een nachtje slapen geloof ik dat ik voor Schoonloo ga. Vraagje, hoe lang duurt het voordat je de effecten van magnesium citraatmzou moeten zien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-23 10:28 



 
Profiel   

12-15 maanden, wel met zo nu en dan een korte terugval van een dag (vaak rond de hengstigheid). Ik noem haar daarom 95% klachten vrij. (Kwam van zeer ernstig schudden, ook continu op paddock en in stal, kon niet meer uit de voerbak of van de grond eten of grazen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-23 10:49 



 
Profiel   

Dat is echt wel een top resultaat zeg, heel fijn voor jullie!

Ik krijg echt van alle kanten advies, bijvoorbeeld die masterclass van Ruiterbewust. Wel gekeken en dat zit dan marketing technisch zo in elkaar dat je wel bijna dom lijkt als je niet die Headshaking Guide aankoopt. Las echter in het topic niet een positief advies terug, dat slagingspercentage waar ze mee promoot van 96% is wel hoog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-23 11:31 



 
Profiel   

Ik ken er in ieder geval drie die door Janneke behandeld zijn en allen zonder succes. Wel vele honderden euro's lichter (€200 per behandeling en minimaal 3 behandelingen vaak nodig, naast dik €200 voor de intake) waarna deze mensen met flink legere zakken alsnog naar Utrecht zijn gegaan (en dat traject is ook niet goedkoop). Haar methode is op geen enkele manier wetenschappelijk bewezen of onderbouwd. Waar zij die 96% slagingssucces op baseert is me totaal onduidelijk en toen ik kritische vragen stelde over haar methode op haar Facebook werd ik door haar geblokkeerd. Uiteraard staat het iedereen vrij voor haar methode te kiezen maar haar eigen informatie vind ik op zijn minst misleidend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-23 12:01 



 
Profiel   

Maar zulke instanties maken ook een beetje gebruik (of misschien wel misbruik) van de wanhoop van paardeneigenaren....

Ik zou altijd beginnen met medische onderzoek door een dierenarts. Want wat je vaak ziet is dat mensen eerst allerhande dingen proberen met poedertjes/kruiden/wondertechnieken. En uiteindelijk 100en euro's lichter zijn en alsnog naar de kliniek moeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-23 12:24 



 
Profiel   

Hoi!
Ik kwam dit topic tegen dmv van de zoekfunctie.
Is er iemand die ik een filmpje zou mogen sturen en om advies zou mogen vragen ?
Alvast Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-23 17:19 



 
Profiel   

Nou dat idee heb ik ook Spenk, vind het een akelige vorm van marketing.

Odysseus, bedankt voor je uitgebreide reactie, had ik even nodig :+

Ik heb haar nu alleen op fenegriek staan, kostte 17 euro inclusief verzenden via Agradi en is genoeg voor 1 maand maximale dosering. Schrok natuurlijk maandag wel, en staleigenaresse en stalgenoot adviseerde fenegriek omdat hun paard daarmee helemaal niet meer schudde. Je wil paard ook helpen en dacht baat het niet dan schaadt het niet. Ik hoop op een wonder dat de fenegriek voor mijn paard hetzelfde doet als voor die van stalgenootje maar door dit topic vrees ik er een beetje voor :o Plan is dus de fenegriek even de tijd geven, dagboek maken tijdens die weken (maximaal 1 maand) en dan naar de kliniek in Schoonloo. Kom ik daar ook met relevantie informatie. Ga nu iig wel direct stoppen als ze een dag heeft dat het schudden te erg is met rijden. Gelukkig schudt ze op stal of in de paddock niet, geeft ook even tijd een dagboek aan te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 14:53 



 
Profiel   

Wou zou Fenegriek dan moeten doen voor headshaking?

Ik kan me daar echt geen enkele wetenschappelijke onderbouwing van bedenken. Fenegriek wordt gegeven voor het het verzachten van de luchtwegen maar daar doet het eigenlijk al niks voor :+

Dit klinkt meer als het ultieme placebo by proxy effect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 15:05 



 
Profiel   

Die pony krijgt ook een dikke neus, dus wellicht verzacht het toch de bovenste luchtwegen/neusslijmvlies bij een lichte allergie?? Hun zweren dat ze direct merken wanneer ze stoppen en moeten er dus ongeveer februari mee beginnen. Ik heb allemaal ook geen idee hoor, hele headshaking was tot maandag nieuw voor mij :+ maar omdat ik het hele topic heb doorgelezen moest ik wel gelijk aan dat placebo by proxy effect denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 15:47 



 
Profiel   

Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen. Daarom zou ik persoonlijk gewoon gelijk onderzoek laten doen.

Mijn paard schud in de zomer soms ook. Maar dat is wat anders dan de headshaking die trigeminaal is. Hij heeft pollenallergie en astma door de pollenallergie. Dan zou een poeder misschien kunnen verzachten maar ik ben echt medicatie nodig om de klachten te verminderen.... en dan is het heel onlogisch het niet in de wei of paddock is want een allergie paard heeft altijd last van zijn allergie buiten.


Laatst bijgewerkt door Spenk op 15-03-23 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 15:53 



 
Profiel   

Ik geef ook fenegriek bij mijn headshaker met pollenallergie maar meer omdat hij dit ook super lekker vind dan dat ik echt indruk heb dat het echt wat doet :o magnesium en lysine geef ik ook (mede vanwege schudden door pollenallergie).

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 15:53 



 
Profiel   

Vind het bij die van mij sowieso lastig, het was niet tot heel minimaal reactie. Afgelopen maandag dan wel ineens heel duidelijk. Maar ze kan het ook niet doen, voor dat laatste vind ik het wel handig om een soort van dagboek te hebben als ik op de kliniek kom. Maar blijft het deze week zo extreem met rijden ga ik wel eerder heen. Heb nu de focus meer op andere paard omdat we op wedstrijd gaan zondag. Rijdt haar door omstandigheden pas vrijdag weer dus benieuwd hoe het dan gaat.

Nnicolex, merk je van magnesium en lysine wel wat dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 17:16 



 
Profiel   

Maandag waaide het hard. Dat kan een trigger zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 17:19 



 
Profiel   

urosa schreef
Vind het bij die van mij sowieso lastig, het was niet tot heel minimaal reactie. Afgelopen maandag dan wel ineens heel duidelijk. Maar ze kan het ook niet doen, voor dat laatste vind ik het wel handig om een soort van dagboek te hebben als ik op de kliniek kom. Maar blijft het deze week zo extreem met rijden ga ik wel eerder heen. Heb nu de focus meer op andere paard omdat we op wedstrijd gaan zondag. Rijdt haar door omstandigheden pas vrijdag weer dus benieuwd hoe het dan gaat.

Nnicolex, merk je van magnesium en lysine wel wat dan?


Ja die van mij is daar echt zichtbaar mee opgeknapt. Maar die had toen ik daar mee begon het ook heel zwaar, door de luchtwegproblemen. Die van mij is ook zeer gevoelig voor zon en daar door dus schudden dus heeft bij elke zonnestraal een vliegenkap op

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 19:19 



 
Profiel   

Hallo allemaal,
Helaas ben ik nieuw op dit topic.
Ik heb een 3 jarige merrie ze word bijna 4 en nog niet zolang onder het zadel.
Nou schud ze dus echt mega erg met haar hoofd af en toe. Zo kan ik niet normaal rijden helaas.
De tandarts is geweest geen gekke dingen. De fysio komt aankomende week en haar zadel is laatst nog nagekeken. Maar ook daar word nog een keer na gekeken!
Als hier niks uit komt komt er uiteraard een DA bij kijken
Het weer lijkt geen invloed te hebben op het schudden licht, zon, wind, regen ect. Ook of we in de binnen of buitenbak rijden maakt geen verschil.
Ik wil graag jullie mening. Is dit headshaking? Ze doet dit dus alleen tijdens het rijden. Ook heb ik het idee dat het begint als haar manen tegen haar oren zitten zou daardoor zo erg kunnen gaan schudden? Of als ze wat meer voorwaarts moet.
Ik knip morgen die lange manen er direct af haha daar twijfelde ik sowieso al over of ik dat mooier zou vinden dus er nu toch maar af.
Fiilmpjes van paarden met headshaking ook welkom! En graag jullie mening!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-23 23:40 



 
Profiel   

Wij bieden vanuit onze dierenartspraktijk EQmove neuromodulatie (elektrische zenuwstimulatie) aan aan huis/stal door het hele land. Deze variant van neuromodulatie is minder invasief dan PENS-therapie, heeft een soortgelijk effect en kan dus ook bij het paard op stal worden uitgevoerd. Daarnaast hoeft het paard niet geschoren te worden en is het niet nodig om een lokale verdoving toe te passen. http://www.EQmove.nl/headshaking

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 18:29 



 
Profiel   

Nathan schreef
Wij bieden vanuit onze dierenartspraktijk EQmove neuromodulatie (elektrische zenuwstimulatie) aan aan huis/stal door het hele land. Deze variant van neuromodulatie is minder invasief dan PENS-therapie, heeft een soortgelijk effect en kan dus ook bij het paard op stal worden uitgevoerd. Daarnaast hoeft het paard niet geschoren te worden en is het niet nodig om een lokale verdoving toe te passen. http://www.EQmove.nl/headshaking


Wat maakt deze vorm van neuromoduleren minder invasief?
Ik lees op jullie website dat jullie claimen dat deze manier even werkzaam is als EquiPENS. Zouden jullie het onderzoek waar dit uit blijkt kunnen delen?

Ik weet dat Utrecht een klein onderzoek deed naar de effectiviteit van moduleren met een elektro-acupunctuur apparaat. Dat sloeg bij mijn paard veel slechter aan dan het normale apparaat.
Maar ik laat me graag verrassen. Ben ook benieuwd naar de kosten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 21:26 



 
Profiel   

Odysseus schreef
Nathan schreef
Wij bieden vanuit onze dierenartspraktijk EQmove neuromodulatie (elektrische zenuwstimulatie) aan aan huis/stal door het hele land. Deze variant van neuromodulatie is minder invasief dan PENS-therapie, heeft een soortgelijk effect en kan dus ook bij het paard op stal worden uitgevoerd. Daarnaast hoeft het paard niet geschoren te worden en is het niet nodig om een lokale verdoving toe te passen. http://www.EQmove.nl/headshaking


Wat maakt deze vorm van neuromoduleren minder invasief?
Ik lees op jullie website dat jullie claimen dat deze manier even werkzaam is als EquiPENS. Zouden jullie het onderzoek waar dit uit blijkt kunnen delen?

Ik weet dat Utrecht een klein onderzoek deed naar de effectiviteit van moduleren met een elektro-acupunctuur apparaat. Dat sloeg bij mijn paard veel slechter aan dan het normale apparaat.
Maar ik laat me graag verrassen. Ben ook benieuwd naar de kosten :)


Ik ben ook benieuwd naar meer info

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-23 22:32 



 
Profiel   

Dat. Wetenschappelijke onderbouwing graag. Zeker als je zo schaamteloos reclame komt maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 00:46 



 
Profiel   

Odysseus schreef
Nathan schreef
Wij bieden vanuit onze dierenartspraktijk EQmove neuromodulatie (elektrische zenuwstimulatie) aan aan huis/stal door het hele land. Deze variant van neuromodulatie is minder invasief dan PENS-therapie, heeft een soortgelijk effect en kan dus ook bij het paard op stal worden uitgevoerd. Daarnaast hoeft het paard niet geschoren te worden en is het niet nodig om een lokale verdoving toe te passen. http://www.EQmove.nl/headshaking


Wat maakt deze vorm van neuromoduleren minder invasief?
Ik lees op jullie website dat jullie claimen dat deze manier even werkzaam is als EquiPENS. Zouden jullie het onderzoek waar dit uit blijkt kunnen delen?

Ik weet dat Utrecht een klein onderzoek deed naar de effectiviteit van moduleren met een elektro-acupunctuur apparaat. Dat sloeg bij mijn paard veel slechter aan dan het normale apparaat.
Maar ik laat me graag verrassen. Ben ook benieuwd naar de kosten :)

Ik ben ook wel erg benieuwd!

Hier een update, het schudden was gisteren nog net zo erg. Ik zag het helaas nu ook een paar keer licht knikken in de wei. Met rijden het volgende geprobeerd: alleen neusnetje, alleen vliegenkap, vliegenkap en neusnetje, panty en zonder neusriem. Niks werkte voldoende om door te kunnen rijden, de vliegenkap maakte de reactie wel wat minder, dus die heeft ze nu standaard om. Ze zit nu sinds woensdag op de fenegriek.

Inmiddels voelt afwachten voor mij niet meer goed, besloten dat ik maandag direct Schoonlo ga bellen. Op stal vinden ze dat ik de kruiden kans moet geven, maar ik kan ook helemaal niet goed omgaan met het feit dat ze last heeft en ik dan rustig ga afwachten. Geloof dan ook niet genoeg in fenegriek met hoe ernstig ik haar ongemak nu wel vind. En fijn idee dat je vanaf dan gewoon een plan kan volgen van je dierenarts ipv alleen afwegen en beslissen.

Des_sie, vervelend dat je paard ook zo aan het schudden is, ik denk het makkelijkste als je even een filmpje plaatst van het schudden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 13:10 



 
Profiel   

Dat lijkt me een hele goede keuze! Ik vind het eerlijk gezegd best erg als mensen op stal dat gek vinden en een totaal onbewezen kruid zouden willen afwachten :o

Headshaking is immers pijnlijk maar er zullen altijd mensen blijven die denken het te kunnen genezen met een één of ander kruid.

Je paard mag blij zijn met een baas die door wil pakken! Veel succes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 13:16 



 
Profiel   

Hoe kan ik een filmpje plaatsen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-23 14:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 65 van de 72 [ 1779 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 72  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen