Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 6 [ 128 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Plaats een nieuw onderwerp

Wat is er toch met mijn paard?

 
Profiel   

ik ben ook benieuwd? Hoe gaat het nu?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 15:51 



 
Profiel   

Sorry dat ik zolang niks heb laten horen :o
Maar geen bericht goed bericht in dit geval!

In het kliniek hebben ze natuurlijk tot nu toe niks kunnen vinden en de planning was dat we nadat haar beenwond was genezen weer terug zouden gaan voor verder onderzoek.

Ze heeft voordat we naar het kliniek gingen al een aantal weken rust gehad en na het kliniek moest de wond genezen, dus toen ook nog 5 weken ongeveer stil gestaan. In totaal zo´n 2 maanden. Ondertussen ben ik over gegaan naar ander voer. Ze krijgt nu Pavo Fibrebeet en Pavo 18plus en ik voeg daar magnesiumcitraat aan toe na aanraden in dit topic.

Of het nou aan het voer ligt, de rust die ze heeft gehad, of iets anders, de klachten zijn langzaam af genomen. Ze begon weer speels en blij te worden. Geen rare aanvallen meer, geen hoofdschudden. Op de camerabeelden ook helemaal niks geks te vinden.

Dus ja toen ben ik goed gaan nadenken. Het spaarpotje was(en is :+ ) aardig leeg na bezoek Utrecht en behandelen van de wond. De klachten werden minder en de meesten zijn weg. Dus ik heb besloten voorlopig het 2e bezoek aan het kliniek uit te stellen. Toen ook weer besloten om toch maar aan het werk te gaan met haar. Maar dit keer met Art2Ride. Voor degene die het niet kennen: https://art2ride.com/

Met deze methode begin je weer bij de basis. Eerst het werken in de hand. Paard leren het lichaam correct te gebruiken. Dan pas longe en daarna het rijden. We hadden 14 juli onze eerste les en afgelopen zondag de 2e les en inmiddels mogen we ook het longeren oppakken.

Ze gaat onwijs vooruit. Ze wordt sterk en krijgt hele mooie bespiering. Ze is rustig maar wel energiek. Echt hoe een gezond paard hoort te zijn. Voor het eerst sinds ik haar heb is ze zo en kan ik weer een beetje ademhalen.

Het enige wat ze nog toont is die "gekke bekken" trekken. Maar ik heb pas even de mondklem om gedaan en toen voelde ik echt veel haken dus het is niet zo gek dat ze zo vreemd doet. Ze hoest ook wel eens en gooit er dan een prop eten uit. Dus binnenkort de tandarts en hopelijk is dat dan ook opgelost.

Ik zeg niet dat we nooit meer verder gaan met onderzoeken, maar zolang het goed gaat, gaat het goed. In de tussentijd kan mijn spaarpot ook even gespekt worden. Mocht ze weer terugvallen dan is het eerste wat we doen de trailer weer op.

Misschien leuk om er wat beeld bij te hebben! :D

Equerna 17 juli:
[ img ]

Equerna 28 augustus:
[ img ]

Equerna longe voor start Art2Ride:
https://youtu.be/YwIJGx3S9tA

Equerna longe Art2Ride:
https://youtu.be/riolXYlZafs

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-19 11:24 



 
Profiel   

Wat fijn dat het nu beter gaat! Hopelijk houdt ze die stijgende lijn erin, veel succes verder:)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-19 14:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 6 [ 128 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen