Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 6 [ 128 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat is er toch met mijn paard?

 
Profiel   

Misschien heeft je paard een ontstoken kieswortel. Ik zou zeker eens een foto van het gebit/hoofd laten maken. Wellicht zit daar het probleem wat hoofdschudden betreft en die rare toevallen. Daar kunnen ook maagproblemen door ontstaan. Ik hoop voor je dat je er achter komt wat er mis is. Je doet er in ieder geval alles aan, daar zal het niet aan liggen. Zal voor je duimen dat het niets ernstigs is. Sterkte!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-19 10:54 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties, ik houd het allebei in gedachten!

Eerst maar de reactie afwachten van onze arts in Utrecht.

Mijn eigen dierenarts en ik hebben nog contact gehad. Ze komt dinsdag weer voor de controle van de wond. Als het allemaal goed verloopt zou de wond dicht moeten zijn en mag het verband er af tenzij er verder geen wild vlees is gaan groeien. Dat is weer fijn nieuws! Betekent dat we weer verder kunnen met wat onderzoeken

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-19 21:41 



 
Profiel   

Linde99 schreef
Eerst maar de reactie afwachten van onze arts in Utrecht.


Utrecht werkt ook vaak samen met Den Hoek/Laarakkers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 15:29 



 
Profiel   

Babootje schreef
Linde99 schreef
Eerst maar de reactie afwachten van onze arts in Utrecht.


Utrecht werkt ook vaak samen met Den Hoek/Laarakkers.


Oh interessant! Goed om te weten dan kan ik dit ook bespreken of eventuele bevindingen met hen bespreken

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-06-19 15:32 



 
Profiel   

Ik vind idd dat gekke bekken trekken wel een uiting van pijn.

Ivm met het schuren van het hoofd zou wellicht toch aan aangezichtspijn gedacbt kunnen worden. De zenuw wordt vaak getriggerd door beweging. Is redelijk aanvoudig na te gaan door de aangezichtszenuw te verdoven en kijken of het gedrag dan weg blijft.

Is er ook aan iets neurologisch gedacht? Hersentumor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-19 13:20 



 
Profiel   

Swanzie schreef
Ik vind idd dat gekke bekken trekken wel een uiting van pijn.

Ivm met het schuren van het hoofd zou wellicht toch aan aangezichtspijn gedacbt kunnen worden. De zenuw wordt vaak getriggerd door beweging. Is redelijk aanvoudig na te gaan door de aangezichtszenuw te verdoven en kijken of het gedrag dan weg blijft.

Is er ook aan iets neurologisch gedacht? Hersentumor?


Ze hebben ook inderdaad naar aangezichtspijn gekeken omdat we daar in de eerste instantie voor doorgestuurd waren. Maar dit gedrag toont ze nu eigenlijk minimaal. Ook niet op de camera. Dus dat is eigenlijk van de baan. Er is verder nog niet gekeken naar neurologische oorzaken omdat ze volgens de arts eigenlijk meer symptomen liet zien van iets ergens in het lichaam. Ze heeft ook wel een goede reden genoemd waarom het niet neurologisch zou zijn maar die weet ik even niet meer.. oeps, heb ook zoveel info gekregen

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-19 13:27 



 
Profiel   

Dat gekke bekken trekken zie ik wel eens bij paarden die een takje in het hooi hebben gehad wat tussen de kiezen is gekomen.

Zie op het onrustige gedrag in de weide na, ook niet echt heel schokkende dingen.
Aan de longe ga ik toch echt met Benzz mee...

Maar wat ik me bovenal afvraagt, heb je al eens geprobeerd om magnesium te voeren? Magnesium kan je nauwelijks testen in het bloed, omdat het afhankelijk is van reacties in het lichaam of het lichaam daadwerkelijk vraagt om magnesium. Het kan vermoeidheid verklaren en veel andere spierreacties.

Zelf vorig jaar gezeten met een paard dat bloedarmoede bleek te hebben... Ik neem aan dat alle vitamines zijn gecheckt in het bloedonderzoek? Mijn paard had overigens nergens last van, behalve dat hij vreselijk traag was. In het lopen kon ik hem wel snel krijgen, maar als ik bijvoorbeeld een overgang van stap naar galop maakte, dan voelde ik wel dat één hulp het gewenste resultaat kreeg, maar tussen deze hulp en het daadwerkelijk aanspringen zat een vertraging van 2 tot 5 seconden.

Schudden van het hoofd kan je ook makkelijk zelf even uitsluiten, gebruik eens een pollennetje... Dat kan namelijk ook 'gewoon' het euvel zijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-19 13:44 



 
Profiel   

Janine1990 schreef
Dat gekke bekken trekken zie ik wel eens bij paarden die een takje in het hooi hebben gehad wat tussen de kiezen is gekomen.

Zie op het onrustige gedrag in de weide na, ook niet echt heel schokkende dingen.
Aan de longe ga ik toch echt met Benzz mee...

Maar wat ik me bovenal afvraagt, heb je al eens geprobeerd om magnesium te voeren? Magnesium kan je nauwelijks testen in het bloed, omdat het afhankelijk is van reacties in het lichaam of het lichaam daadwerkelijk vraagt om magnesium. Het kan vermoeidheid verklaren en veel andere spierreacties.

Zelf vorig jaar gezeten met een paard dat bloedarmoede bleek te hebben... Ik neem aan dat alle vitamines zijn gecheckt in het bloedonderzoek? Mijn paard had overigens nergens last van, behalve dat hij vreselijk traag was. In het lopen kon ik hem wel snel krijgen, maar als ik bijvoorbeeld een overgang van stap naar galop maakte, dan voelde ik wel dat één hulp het gewenste resultaat kreeg, maar tussen deze hulp en het daadwerkelijk aanspringen zat een vertraging van 2 tot 5 seconden.

Schudden van het hoofd kan je ook makkelijk zelf even uitsluiten, gebruik eens een pollennetje... Dat kan namelijk ook 'gewoon' het euvel zijn...


Maar dat gekke bekken trekken gebeurt dus heel vaak.. lijkt me niet dat ze zo vaak iets tussen dr tanden heeft.

Qua longe, tja dit is een filmpje van bijna 2 minuten. Ik kan je vertellen, dit doet ze ook als ze meer voorwaarts is. Dit filmpje heb ik nog even gemaakt speciaal voor de universiteit. Omdat ik wist en weet dat er iets aan de hand is heb ik op dat moment ook weinig van haar gevraagd, ik wilde alleen even het geslinger op de film hebben en thats it. Ik zeg niet dat dit iets lichamelijks is, maar ik sluit het zeker niet uit. De arts op de uni vond dit ook zeker iets om mee te nemen.

Bloedarmoede en vitamines is ze op getest. Magnesium heb ik nog niet gegeven dit is echter wel een goede tip, dat kan ik proberen.

Qua dat hoofdschudden, ze denken niet dat ze een hoofdschudder is. Daar is ze verder ook niet op onderzocht in de kliniek. In eerste instantie werd daar aan gedacht maar zodra we op de uni waren werd dat al gauw van de baan geschoven.

We zitten sowieso nog met het verhaal dat ze gewoon niet goed rond kan komen onder het zadel. Het is niet normaal als je paard als lama door de bak gaat.

Ik heb hier al een eerder topic over gehad maar even nog voor de belangstellende:

[ img ]

Maarja de hals en rug foto's waren goed.. daarom vond ik de reactie over het tongbeen ook niet eens zo gek.. want zodra je aan het bit zit krijg je deze reactie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-19 13:53 



 
Profiel   

Maar heb je al eens gekeken of er nog een takje tussen zit? Want ik heb ze wel gezien die krijg je er echt niet zomaar uit...

En dat netje voor hoofdschudders, heb je dat al eens geprobeerd? Want ze kunnen wel zeggen dat ze geen hoofdschudder is op basis van onderzoek, maar hoe is het in de praktijk? Ik ben zelf ook niet allergisch volgens dé allergietest... Maar ik kan niet tegen varkensvlees, dan krijg ik allemaal cystes in mijn hals. Echter is daar geen test voor, omdat het geen algeheel bekende allergie is.

Paard liep eerder wel volledig constant in de aanleuning? Het lijkt me sterk (gezien de relatief vriendelijke reactie) maar je kan ook denken aan een botsplinter op een nare plek. Een vriendin van mij had dit bij haar voormalige paard. Beest was echt staatsgevaarlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-19 14:04 



 
Profiel   

Ik kan daar eens naar kijken. Maar dat zou dan betekenen dat er al maanden een takje zit..

Ze is in de praktijk eigenlijk ook niet echt een erge hoofdschudder. Op de camerabeelden doet ze dit ook helemaal niet. Vandaar dat we daar niet verder naar kijken

Ze heeft bij mij nog nooit in een goede aanleuning gelopen onder het zadel. Enkel aan de longe. Maar ze is echt zo lief en ze reageert nooit gemeen hooguit staakgedrag..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-19 14:26 



 
Profiel   

Dat kan hoor, heb het wel eens gezien bij de tandarts... Je hebt het zelf vast ook wel eens, dat er een draadje vlees tussen je kiezen gaat zitten die je niet meer terug kan vinden in de spiegel.

Aanleuning was bij de vorige eigenaar wel oké dan? En hoe is het met iemand anders er op?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-19 14:31 



 
Profiel   

Janine1990 schreef
Dat kan hoor, heb het wel eens gezien bij de tandarts... Je hebt het zelf vast ook wel eens, dat er een draadje vlees tussen je kiezen gaat zitten die je niet meer terug kan vinden in de spiegel.

Aanleuning was bij de vorige eigenaar wel oké dan? En hoe is het met iemand anders er op?


Dat zou kunnen ja. We gaan het zien bij de dierenarts. Persoonlijk lijkt mij het eerder voor de hand liggend dat er iets mis is met het gebit dan maar je weet het nooit.

Aanleuningsprobleem ligt niet aan mijn rijkunsten. Bij de vorige eigenaar was de voor de dracht wel oké in de aanleuning ze wilde er wel uitbreken af en toe maar die eigenaar reed nogal hardhandig dus ja dan geeft zo'n paard al gauw toe.

Wil verder niet op het aanleuningsprobleem ingaan. Het is namelijk heel duidelijk dat dit komt door iets lichamelijks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-19 14:43 



 
Profiel   

Uhh... ik wilde helemaal niet op jouw rijkunsten ingaan, vreemd dat je dat verwacht. Ik wil best nuttige informatie geven, maar beetje banketstaaf als ik onvolledig geïnformeerd met voor jou vreemde opmerkingen kom natuurlijk.

Ik heb zelf een keer een merrie gereden die een paar weken op vakantie was geweest en daar door iemand met een vrij stugge hand was gereden. Paard was alleen maar extreem tegen de hand, slaan met het hoofd. Daarop heb ik mijn hand gewoon stil gehouden en paard er telkens tegenaan laten lopen. Ja, dat leverde een paar blaren op door teugels die door mijn vingers werden getrokken. Maar uiteindelijk liep het paard met gemak door de B en L1 heen. Is daarna verkocht en heeft bij de nieuwe eigenaar een operatie gehad aan de eierstokken, geen idee wat er zat hoor. Maar schijnt er behoorlijk van te zijn opgeknapt. Bij de mensen waar ik voor reed was het allemaal helemaal nog niet zo heftig, maar achteraf verklaart het wel wat dingen. Operatie is overigens wel een jaar of 3/4 na verkoop geweest hoor.
Paard loopt nu weer leuk in de wedstrijden mee. :)

Maar ook dat is een goede optie. Zeker als er een veulen bij is geweest. Je zou bijvoorbeeld ook kunnen denken aan een niet 100% schone baarmoeder wat irriterend werkt.
Hele logische lichamelijke verklaring voor een aanleuningsprobleem.

Alleen moet je je wel heel helder voor de geest hebben staan dat een paard wat niet weet wat jij van hem vraagt, ook nooit het juiste antwoord gaat geven. Als jij zegt dat de vorige ruiter vrij stug reed, kan je niet verwachten dat een paard bij jou ineens automatisch alles goed doet omdat jij juist heel vriendelijk rijdt. Kan heel erg verwarrend werken voor een dier dat er nu een leider op zijn rug zit die iets heel anders wil. "Maar wat dan?"

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-19 14:51 



 
Profiel   

Janine1990 schreef
Uhh... ik wilde helemaal niet op jouw rijkunsten ingaan, vreemd dat je dat verwacht. Ik wil best nuttige informatie geven, maar beetje banketstaaf als ik onvolledig geïnformeerd met voor jou vreemde opmerkingen kom natuurlijk.

Ik heb zelf een keer een merrie gereden die een paar weken op vakantie was geweest en daar door iemand met een vrij stugge hand was gereden. Paard was alleen maar extreem tegen de hand, slaan met het hoofd. Daarop heb ik mijn hand gewoon stil gehouden en paard er telkens tegenaan laten lopen. Ja, dat leverde een paar blaren op door teugels die door mijn vingers werden getrokken. Maar uiteindelijk liep het paard met gemak door de B en L1 heen. Is daarna verkocht en heeft bij de nieuwe eigenaar een operatie gehad aan de eierstokken, geen idee wat er zat hoor. Maar schijnt er behoorlijk van te zijn opgeknapt. Bij de mensen waar ik voor reed was het allemaal helemaal nog niet zo heftig, maar achteraf verklaart het wel wat dingen. Operatie is overigens wel een jaar of 3/4 na verkoop geweest hoor.
Paard loopt nu weer leuk in de wedstrijden mee. :)

Maar ook dat is een goede optie. Zeker als er een veulen bij is geweest. Je zou bijvoorbeeld ook kunnen denken aan een niet 100% schone baarmoeder wat irriterend werkt.
Hele logische lichamelijke verklaring voor een aanleuningsprobleem.

Alleen moet je je wel heel helder voor de geest hebben staan dat een paard wat niet weet wat jij van hem vraagt, ook nooit het juiste antwoord gaat geven. Als jij zegt dat de vorige ruiter vrij stug reed, kan je niet verwachten dat een paard bij jou ineens automatisch alles goed doet omdat jij juist heel vriendelijk rijdt. Kan heel erg verwarrend werken voor een dier dat er nu een leider op zijn rug zit die iets heel anders wil. "Maar wat dan?"


Bedoelde het ook niet als een vervelende reactie :) klonk denk wel zo, excuus het is ook best een frusterend verhaal.

Ik heb meerdere dingen geprobeerd. Ik zal eerlijk toegeven ik heb ook echt mijn momenten gehad dat ik echt heb "getrokken" in de zin van zij trekt en ik houd het tegen met een hoop kracht. Maar ik weet dat als ze goed gereden wordt, goede balans heeft en goed uit de achterhand loopt die aanleuning vanzelf komt. Alleen is dat na een jaar proberen nogsteeds niet gelukt. Ik heb mijn instructice laten rijden, andere kennissen die echt goed kunnen rijden omdat ik dacht misschien doe ik toch iets verkeerd. Maar hoe we ook rijden en wat we ook vragen ze blijft zo lopen. Ook met een lange teugel.

De baarmoeder is trouwens ook onderzocht op de uni die was helemaal schoon..

Ik vind jouw verhaal zeker logisch klinken, ik wou ook dat het zo was dat als ik op dezelfde manier reed als de vorige eigenaar het wel zou lukken en dan de druk zou afbouwen naar hoe het wel moet. Maar als ik teveel druk geef gaat ze nog erger in de staak. Het enige wat hielp was (tegen mijn principes in) een slof er aanhangen. Dan ging ze eindelijk normaler lopen. Dit hebben we een stuk of 4x gedaan maar het zat me niet lekker. Omdat ik niet achter zo'n hulpteugel sta.

Ik heb echt qua training verschrikkelijk veel manieren en dingen geprobeerd.. waardoor ik denk dat het toch medisch is. Wel heb ik een methode gevonden die ook wel wordt gebruikt bij revalidatie. Heet Art2ride. Daar ga ik mee starten als ik weet dat er lichamelijk niks mankeert

Edit; ja ging er eigenlijk wel vanuit dat je op mijn rijkunsten in zou gaan, omdat ik al zo veel commentaar en kritiek heb gehad op alles in het vorige topic wat ik had ;) dus vandaar..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-19 15:01 



 
Profiel   

Aan de longe loopt ze wel normaal? Loopt ze dan bijgezet of gewoon aan het halster?

Hoe is ze dan als je haar eens zonder bit rijdt? Gewoon op een halstertje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-19 15:07 



 
Profiel   

Swanzie schreef
Aan de longe loopt ze wel normaal? Loopt ze dan bijgezet of gewoon aan het halster?

Hoe is ze dan als je haar eens zonder bit rijdt? Gewoon op een halstertje?


Nouja normaal.. Ik zou haar meer over de rug willen hebben met alleen aan een halster aan de longe. Met enkele lijn longeer ik alleen met halster. Verder altijd aan de dubbele longe met een soort bijzetstand zoals op het filmpje. Daar zijn we van stretchen naar wat meer opgericht gegaan en dat ging eigenlijk heel goed totdat ze begon te slingeren. Als ik haar bitloos rijd dan reageer ze alsnog zo extreem maar ik zou misschien dat wel verklaren omdat dat zo diep in haar systeem zit

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-19 15:13 



 
Profiel   

Linde99 schreef
Bedoelde het ook niet als een vervelende reactie :) klonk denk wel zo, excuus het is ook best een frusterend verhaal.

Ik heb meerdere dingen geprobeerd. Ik zal eerlijk toegeven ik heb ook echt mijn momenten gehad dat ik echt heb "getrokken" in de zin van zij trekt en ik houd het tegen met een hoop kracht. Maar ik weet dat als ze goed gereden wordt, goede balans heeft en goed uit de achterhand loopt die aanleuning vanzelf komt. Alleen is dat na een jaar proberen nogsteeds niet gelukt. Ik heb mijn instructice laten rijden, andere kennissen die echt goed kunnen rijden omdat ik dacht misschien doe ik toch iets verkeerd. Maar hoe we ook rijden en wat we ook vragen ze blijft zo lopen. Ook met een lange teugel.

De baarmoeder is trouwens ook onderzocht op de uni die was helemaal schoon..

Ik vind jouw verhaal zeker logisch klinken, ik wou ook dat het zo was dat als ik op dezelfde manier reed als de vorige eigenaar het wel zou lukken en dan de druk zou afbouwen naar hoe het wel moet. Maar als ik teveel druk geef gaat ze nog erger in de staak. Het enige wat hielp was (tegen mijn principes in) een slof er aanhangen. Dan ging ze eindelijk normaler lopen. Dit hebben we een stuk of 4x gedaan maar het zat me niet lekker. Omdat ik niet achter zo'n hulpteugel sta.

Ik heb echt qua training verschrikkelijk veel manieren en dingen geprobeerd.. waardoor ik denk dat het toch medisch is. Wel heb ik een methode gevonden die ook wel wordt gebruikt bij revalidatie. Heet Art2ride. Daar ga ik mee starten als ik weet dat er lichamelijk niks mankeert

Edit; ja ging er eigenlijk wel vanuit dat je op mijn rijkunsten in zou gaan, omdat ik al zo veel commentaar en kritiek heb gehad op alles in het vorige topic wat ik had ;) dus vandaar..


Geeft niet hoor, het is tenslotte Bokt :P

Je hebt in ieder geval rijtechnisch al wel het een en ander geprobeerd, elke ruiter heeft z'n kwaliteiten en ik denk dat je daaruit inderdaad wel de conclusie kan trekken dat het niet echt iets rijtechnisch is.

Ik vind het opzich helemaal niet erg dat je een slof hebt geprobeerd, soms is het nodig om een paard even te laten weten: Kijk, hier wil ik je graag hebben. Dat is in mijn ogen dan de handreiking waarmee je een paard laat weten wat je nu eigenlijk van hem vraagt. Niet de manier waarop je dat graag wilt, maar elk paard is anders en elk paard vereist een andere aanpak.
Maar als dan nadien je paard meteen weer begint de Lama-en, dan is het óf een vreselijk dom paard, óf er is gewoon iets mis. :+

Ik weet verder niet veel van verschillende methodes, ik ben altijd maar van: Laten we het zo simpel mogelijk houden voor onszelf en het paard: tussen twee teugels, en tussen twee benen. Dat hele rechtrichten is voor mij bijvoorbeeld vanzelfsprekend, ik begreep die hype nooit zo. Art2ride ken ik dan ook weer niet :o Ik ben van mening dat wanneer je duidelijk bent naar je paard toe, je het meeste resultaat krijgt. En duidelijk zijn is niet: "Zou je alsjeblieft, misschien, eventueel, als het je goed uitkomt......." vul maar in. Iets waar ik zelf overigens vrij goed in ben, ik mis wat discipline en ben te snel tevreden :')

Baarmoeder is schoon, dat is mooi... Is er ook een echo gemaakt van de eierstokken? Als daar cystes in zitten kan dit veel ongemak opleveren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-19 15:20 



 
Profiel   

Wellicht eens wat langer bitloos rijden om te kijken of het dan veranderd?
Als dat niet het geval is dan weet je in ieder geval zeker dat het probleem niet vanuut de mond komt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-19 15:38 



 
Profiel   

Wel vreemd dat ze aan de longeerlijn gaat slingeren bij meer oprichting...

Dan zou je ook weer aan een beknelling denken

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-19 15:41 



 
Profiel   

Swanzie schreef
Wel vreemd dat ze aan de longeerlijn gaat slingeren bij meer oprichting...

Dan zou je ook weer aan een beknelling denken


Aanleuningsproblemen komen dan ook zeer zelden uit de mond... Liever eerst lichamelijk uitsluiten dan doorrijden op datgene wat misschien de oorzaak is en het erger maken.
Bitloos of met bit maakt dan geen verschil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-19 15:42 



 
Profiel   

Dit lijkt heel erg op het gedrag wat mijn oude verzorgpony af en toe vertoonde. Bij hem kwam het waarschijnlijk door PPID (cushing) gecombineerd met (nacht)blind worden, hij heeft dus een kleine tumor in zijn hersenen. Tijdens de aanvallen liep hij recht door je heen, leek weinig te zien en was erg in de war. Hij schudde ook heel veel met zijn hoofd. Zou dat dus ook zeker uit (laten) sluiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-19 15:49 



 
Profiel   

Janine1990 schreef
Linde99 schreef
Bedoelde het ook niet als een vervelende reactie :) klonk denk wel zo, excuus het is ook best een frusterend verhaal.

Ik heb meerdere dingen geprobeerd. Ik zal eerlijk toegeven ik heb ook echt mijn momenten gehad dat ik echt heb "getrokken" in de zin van zij trekt en ik houd het tegen met een hoop kracht. Maar ik weet dat als ze goed gereden wordt, goede balans heeft en goed uit de achterhand loopt die aanleuning vanzelf komt. Alleen is dat na een jaar proberen nogsteeds niet gelukt. Ik heb mijn instructice laten rijden, andere kennissen die echt goed kunnen rijden omdat ik dacht misschien doe ik toch iets verkeerd. Maar hoe we ook rijden en wat we ook vragen ze blijft zo lopen. Ook met een lange teugel.

De baarmoeder is trouwens ook onderzocht op de uni die was helemaal schoon..

Ik vind jouw verhaal zeker logisch klinken, ik wou ook dat het zo was dat als ik op dezelfde manier reed als de vorige eigenaar het wel zou lukken en dan de druk zou afbouwen naar hoe het wel moet. Maar als ik teveel druk geef gaat ze nog erger in de staak. Het enige wat hielp was (tegen mijn principes in) een slof er aanhangen. Dan ging ze eindelijk normaler lopen. Dit hebben we een stuk of 4x gedaan maar het zat me niet lekker. Omdat ik niet achter zo'n hulpteugel sta.

Ik heb echt qua training verschrikkelijk veel manieren en dingen geprobeerd.. waardoor ik denk dat het toch medisch is. Wel heb ik een methode gevonden die ook wel wordt gebruikt bij revalidatie. Heet Art2ride. Daar ga ik mee starten als ik weet dat er lichamelijk niks mankeert

Edit; ja ging er eigenlijk wel vanuit dat je op mijn rijkunsten in zou gaan, omdat ik al zo veel commentaar en kritiek heb gehad op alles in het vorige topic wat ik had ;) dus vandaar..


Geeft niet hoor, het is tenslotte Bokt :P

Je hebt in ieder geval rijtechnisch al wel het een en ander geprobeerd, elke ruiter heeft z'n kwaliteiten en ik denk dat je daaruit inderdaad wel de conclusie kan trekken dat het niet echt iets rijtechnisch is.

Ik vind het opzich helemaal niet erg dat je een slof hebt geprobeerd, soms is het nodig om een paard even te laten weten: Kijk, hier wil ik je graag hebben. Dat is in mijn ogen dan de handreiking waarmee je een paard laat weten wat je nu eigenlijk van hem vraagt. Niet de manier waarop je dat graag wilt, maar elk paard is anders en elk paard vereist een andere aanpak.
Maar als dan nadien je paard meteen weer begint de Lama-en, dan is het óf een vreselijk dom paard, óf er is gewoon iets mis. :+

Ik weet verder niet veel van verschillende methodes, ik ben altijd maar van: Laten we het zo simpel mogelijk houden voor onszelf en het paard: tussen twee teugels, en tussen twee benen. Dat hele rechtrichten is voor mij bijvoorbeeld vanzelfsprekend, ik begreep die hype nooit zo. Art2ride ken ik dan ook weer niet :o Ik ben van mening dat wanneer je duidelijk bent naar je paard toe, je het meeste resultaat krijgt. En duidelijk zijn is niet: "Zou je alsjeblieft, misschien, eventueel, als het je goed uitkomt......." vul maar in. Iets waar ik zelf overigens vrij goed in ben, ik mis wat discipline en ben te snel tevreden :')

Baarmoeder is schoon, dat is mooi... Is er ook een echo gemaakt van de eierstokken? Als daar cystes in zitten kan dit veel ongemak opleveren.


Tja ze bleef idd als een lama lopen ook na de trainingen met slof.. Ze is wel echt heel slim dus dan kan het bijna niet anders dan dat er iets mis is.

Art2ride is een hele simpele methode om je paard correct op 4 benen te laten lopen en dat dan over de rug. Begint eerst met werken aan de hand dan longeren en dan pas onder het zadel. Ik heb al heel wat projecten in hun fb groep voorbij zien komen die enorm opknapten na deze methode dus ben wel benieuwd.. Gewoon maar weer proberen heb zoveel geprobeerd inmiddels dan kan dit er ook nog wel bij haha.

Als ik jou zo hoor met veel ervaring met ook wel wat vreemde gevallen zou ik bijna zeggen goh probeer het eens op mijn merrie maar volgens mij woon jij ergens in het hoge noorden haha :P

De eierstokken zijn trouwens ook gecheckt maar waren ook schoon.



@Swanzie we hebben ook wel gereden zonder bit maar ook niet perse veel succes. Ze werd dan ook wel een tikje onhandelbaar..

@lissisanne ze is getest op ppid maar niks gevonden

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-19 17:54 



 
Profiel   

Linde, heb je zelf de foto's van de hals die gemaakt zijn? Waar zijn de foto's genomen? En dan bedoel ik: van welke wervels. En is er een inwendige echo van de SI-gewrichten gemaakt? Dan ben ik ook nog benieuwd wanneer de foto's gemaakt zijn en door welke kliniek. Zijn ze op de kliniek gemaakt of bij je thuis?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-19 20:54 



 
Profiel   

Nou zoveel ervaring heb ik niet hoor, ik hoor wel eens wat en onthou heel veel. Verder ben ik bepaald geen sterruiter hoor :P

Jammer dat er niets uit de echo van de eierstokken kwam, dan was je er maar vanaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-19 21:07 



 
Profiel   

Jet schreef
Linde, heb je zelf de foto's van de hals die gemaakt zijn? Waar zijn de foto's genomen? En dan bedoel ik: van welke wervels. En is er een inwendige echo van de SI-gewrichten gemaakt? Dan ben ik ook nog benieuwd wanneer de foto's gemaakt zijn en door welke kliniek. Zijn ze op de kliniek gemaakt of bij je thuis?


Nee die heb ik niet. De foto's zijn volgens mij gemaakt van net 10 cm achter de oren tot en met de schouders. Er zijn geen inwendige echo's van dat deel gemaakt.

De foto's zijn 2 a 3 weken geleden gemaakt in het kliniek Utrecht, toen ze daar was opgenomen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-19 21:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 6 [ 128 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen