Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 19:35

Hij lijkt voor mijn paard wat aan de kleine kant, de band achter de oren schuift naar voren. Ik kan hem dus alleen gebruiken als ik er bij ben. Ik knoop hem ook wel eens aan het kopstuk van het halster en dat werkt redelijk.

Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:37

Team_Sublime schreef:
Bij mijn paard laat ik hem overdag gewoon om in de wei en dat gaat goed. Alleen met de hooiruif stoot ze nog wel wat aan maarja kleinigheidje.

Bij mij zit hij nu al weer dagen om. In iedergeval om te wennen. Daar het soms behoorlijk zonnig al weer kan zijn


Ah top, heb je daar toevallig foto's van? En enig idee van de maten?

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 21:14

Ik heb hem besteld, hoop hem van de week binnen te hebben.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 19:21

Ik schop dit topic even omhoog.

Ik twijfel om de eQuick eVysor aan te schaffen, mijn paard heeft helaas en beschadiging + infectie aan het hoornvlies :(
Maar er staat dat hij alleen om mag onder toezicht, echter heeft het dan weinig nut in ons geval... Meer mensen die hem gewoon 24/7 om hebben/hadden? Ik zie niet zo wat er meer mis kan gaan dan met de vliegenkap 24/7 om, of mis ik iets? (Mijn paard staat wel in een kudde, maar nu al meerdere dagen d'r vliegenkap op en behalve dat hij een keer scheef zat is daar niks mee gebeurd)

Ik twijfel ook over de kleur. Zal doorzichtig voldoende zijn (gezien alles UV werend is) of moeten we echt de zwarte hebben?

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:01

Ik denk dat ze vooral niet verantwoordelijk willen zijn dat eeb paard stukken bril in zijn oog krijgt. Als ze zeggen dat het niet zonder toezicht mag en er gebeurd iets als je hem 24/7 aan laat hebben ze het iig gezegd. Dus 24/7 aanlaten is 'op eigen risico'. Zal beetje van je paard afhangen of je dat aandurft of niet. Mijn oudje zou hem zo aan kunnen houden maar mijn andere halve zot sloopt hem wss meteen :P

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:03

Met vliegenmaskers doet ze ook niks dus betreft mijn paard zou ik hem wel om durven laten :D
Om te wennen kan hij de nacht gewoon af, voorlopig moet ik toch 2x naar stal om de zalf in d'r oog te doen, dus dan kan ik hem zelf op en af doen in het begin.

Maar is er inmiddels al meer duidelijkheid over wat de verschillende kleuren doen? Gezien ze hem uiteindelijk ook 's nachts ophoudt dan zou mijn voorkeur voor de doorzichtige glazen zijn, maar helpt dit in de zon wel genoeg tegen het felle licht dan? (Of kan je door de zwarte/oranje/blauwe in het donker ook genoeg zien?)

Lottegold

Berichten: 1358
Geregistreerd: 11-10-10
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 00:06

bliksemflits schreef:
Met vliegenmaskers doet ze ook niks dus betreft mijn paard zou ik hem wel om durven laten :D
Om te wennen kan hij de nacht gewoon af, voorlopig moet ik toch 2x naar stal om de zalf in d'r oog te doen, dus dan kan ik hem zelf op en af doen in het begin.

Maar is er inmiddels al meer duidelijkheid over wat de verschillende kleuren doen? Gezien ze hem uiteindelijk ook 's nachts ophoudt dan zou mijn voorkeur voor de doorzichtige glazen zijn, maar helpt dit in de zon wel genoeg tegen het felle licht dan? (Of kan je door de zwarte/oranje/blauwe in het donker ook genoeg zien?)


Ik heb op internet is iets gelezen over de uv toelaatbaarheid van de kleuren. Maar weet niet meer prrsies waar..

Doorzichtig zou ik sowieso niet doen
Dat helpt echt niets tegen het felle licht. Meer voor stof etc.

Daarna kwam geel dan blauw en minst uv toelaatbaarheid was zwart.
Dus als je hem ook s nachts op wil laten zou ik voor geel of blauw gaan.

Ik laat m niet op zonder toezicht. Dingen zijn hartstikke duur En krassen erg snel
Daarbij kan hij schuiven bij rollen of schuren en in t oog terecht komen met een randje oid. Dus raad t je af..

Ik heb zelf de stuk doek op mijn vliegenkap gemaakt zodat er geen scherp licht meer door komt. Gaat al jaren goed zo.

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 06:25

Maar hoe wordt dat dan gedaan na oog operaties bijv? Lijkt mij dat het dan geen enkel nut heeft als ze hem maar een paar uurtjes per dag op hebben?

Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 15:44

Lottegold schreef:
bliksemflits schreef:
Met vliegenmaskers doet ze ook niks dus betreft mijn paard zou ik hem wel om durven laten :D
Om te wennen kan hij de nacht gewoon af, voorlopig moet ik toch 2x naar stal om de zalf in d'r oog te doen, dus dan kan ik hem zelf op en af doen in het begin.

Maar is er inmiddels al meer duidelijkheid over wat de verschillende kleuren doen? Gezien ze hem uiteindelijk ook 's nachts ophoudt dan zou mijn voorkeur voor de doorzichtige glazen zijn, maar helpt dit in de zon wel genoeg tegen het felle licht dan? (Of kan je door de zwarte/oranje/blauwe in het donker ook genoeg zien?)


Ik heb op internet is iets gelezen over de uv toelaatbaarheid van de kleuren. Maar weet niet meer prrsies waar..

Doorzichtig zou ik sowieso niet doen
Dat helpt echt niets tegen het felle licht. Meer voor stof etc.

Daarna kwam geel dan blauw en minst uv toelaatbaarheid was zwart.
Dus als je hem ook s nachts op wil laten zou ik voor geel of blauw gaan.

Ik laat m niet op zonder toezicht. Dingen zijn hartstikke duur En krassen erg snel
Daarbij kan hij schuiven bij rollen of schuren en in t oog terecht komen met een randje oid. Dus raad t je af..

Ik heb zelf de stuk doek op mijn vliegenkap gemaakt zodat er geen scherp licht meer door komt. Gaat al jaren goed zo.


Dit klopt niet helemaal, alle vier de varianten beschermen namelijk 100% tegen UV-straling.

Het verschil tussen de vier varianten is de lichtdoorlatendheid:

Afbeelding

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:41

Hij moet helaas retour, pasvorm is vreselijk bij mijn paard. Hij staat aan alle kanten open, helaas! Nu dus hard op zoek naar iets soortgelijks wat het vuil uit d'r ogen houdt maar dat is zo makkelijk nog niet helaas...
Afbeelding

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 22:44


Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 22:49

Dat is een handig ding! Schuurt die niet bij de oogranden, met bv rollen? En weet je wat hij kost? Dit is misschien wel precies wat ik zoek!

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 22:51

Jade schreef:
wil je dan niet eigenlijk een kap hebben zoals deze mensen maken?
https://zadelmakerij-bosch.nl/dekenmakerij/
[ Afbeelding ]


Deze had ik ook gezien ja, echter is het ook belangrijk dat er minder licht in d'r oog komt dus die heldere bollen gaan daar helaas niet genoeg voor helpen ben ik bang...
Ik heb nu de bril met UV bescherming van FoxPro Equine besteld, hopelijk is dat wat!
Mocht dat niks zijn bestel ik inderdaad deze kap, dan ga ik zelf wel even uitzoeken of ik er iets overheen kan doen wat een beetje licht tegen houdt.

ImkeTarek

Berichten: 2272
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: UK

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 23:10

https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... _2020.html
En gewoon heel simpel zo iets?
Oud verzorgpaard van mij had hele gevoelige ogen en heeft meerdere keren een beschadiging gehad, deze kap (ook uv-werend) werkte super voor haar!!
Had ze dag en nacht op in een hit-actiefstal!

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 23:43

ImkeTarek schreef:
https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehor ... _2020.html
En gewoon heel simpel zo iets?
Oud verzorgpaard van mij had hele gevoelige ogen en heeft meerdere keren een beschadiging gehad, deze kap (ook uv-werend) werkte super voor haar!!
Had ze dag en nacht op in een hit-actiefstal!


Hiermee kan mijn paard dus niet door het voerrek van de inloopstal, beetje zielig _O-
Ze heeft nu 24/7 een masker van Shire om en dat gaat verder prima, maar het is echt een naar plekje in d'r oog (DA was helaas ook niet heel positief over hoe het eruit zag) dus ik zou graag een wat dichtere bescherming willen dan alleen een vliegenmasker :)

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 23:07

Shalimar schreef:
Dat is een handig ding! Schuurt die niet bij de oogranden, met bv rollen? En weet je wat hij kost? Dit is misschien wel precies wat ik zoek!

Ik heb er een te leen gehad na een operatie aan een ooglid. Durf je niet te vertellen wat hij kost. Ik had er eentje met donkerbruine bolletjes die dus ook uv bescherming gaf. Hij had geen hele zachte randjes, dus hij ging inderdaad schuren; niet bij de oogranden, maar bij de neus. die van mij heeft toen een randje schuim eronder gekregen, dat ging goed

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 23:16

Jade schreef:
Shalimar schreef:
Dat is een handig ding! Schuurt die niet bij de oogranden, met bv rollen? En weet je wat hij kost? Dit is misschien wel precies wat ik zoek!

Ik heb er een te leen gehad na een operatie aan een ooglid. Durf je niet te vertellen wat hij kost. Ik had er eentje met donkerbruine bolletjes die dus ook uv bescherming gaf. Hij had geen hele zachte randjes, dus hij ging inderdaad schuren; niet bij de oogranden, maar bij de neus. die van mij heeft toen een randje schuim eronder gekregen, dat ging goed


Prijs staat erbij toch? €150 :)

Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 23:38

Oh niet gezien, dank! Pittig prijsje maar het zou het waard kunnen zijn.

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 23:43

bliksemflits schreef:
Prijs staat erbij toch? €150 :)

Zie het inderdaad, die op het plaatje in de shop sluit wel veel minder mooi dan die op het plaatje in de link die ik stuurde (en degene die ik zelf had). Ik heb m zelf indertijd van DAP Bodegraven geleend. Hij werd ook gebruikt voor paarden met maanblindheid.

WendyBZ

Berichten: 13135
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:09

Shalimar schreef:
Oh niet gezien, dank! Pittig prijsje maar het zou het waard kunnen zijn.


Voor die prijs is hij wel op maat gemaakt, en kan je ook nog doorgeven in welke kleur. Heeft zo zijn voordelen. Ze hebben inderdaad verschillende bolletjes die je erop kan laten zetten.

Lottegold

Berichten: 1358
Geregistreerd: 11-10-10
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 00:55

bliksemflits schreef:
Maar hoe wordt dat dan gedaan na oog operaties bijv? Lijkt mij dat het dan geen enkel nut heeft als ze hem maar een paar uurtjes per dag op hebben?



Na de oogoperatie mocht mijn paard al gauw zijn oude leventje weer oppakken. Eigenlijk komt hij nooit met zijn oog in direct licht.
Op het land en paddock heeft hij de kap op met doek. Met rijden/ longeren heeft hij de bril op. En verder staat hij in een binnenstal..

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 14:47

Mijn paard staat nooit op stal, dus dat is al lastiger :) Maar ik denk dat wij wel een oplossing hebben inmiddels :)

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:43

Niet helemaal on-topic, maar ik wou jullie deze toch ook even laten zien :) Deze bril is van FoxPro en past (in ons geval) veel mooier en beter dan die van eQuick! Vooral omdat hij aan alle kanten te verstellen is.
Ik ben hier echt heel erg blij mee!
Afbeelding

Lottegold

Berichten: 1358
Geregistreerd: 11-10-10
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:53

bliksemflits schreef:
Niet helemaal on-topic, maar ik wou jullie deze toch ook even laten zien :) Deze bril is van FoxPro en past (in ons geval) veel mooier en beter dan die van eQuick! Vooral omdat hij aan alle kanten te verstellen is.
Ik ben hier echt heel erg blij mee!
[ [url=m/ji08WN.jpg]Afbeelding[/url] ]



Haha geweldig. Ziet er wel weer heel cool uit dit! Ik heb zelf de evysor en krijg altijd heel veel reactie als ik buiten rijd..mensen lachen erom zeggen dan: "kijk dan, een paard met een zonnebril! Moet niet gekker worden tegenwoordig.. " soms word ik daar wel een beetje moedeloos van.. alsof ik dat ding opdoe omdat ik t wel lachen vind ofzo..
Meer mensen hier last van?

bliksemflits
Berichten: 1632
Geregistreerd: 04-11-19

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 12:55

Ik kreeg die opmerkingen al als ik met een vliegenkap op buiten reed, zal met zo'n bril nog wel erger zijn ja.
Ik reageer er meestal niet op, doe eigenlijk net of ik het niet hoor :)