Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 8 [ 178 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

 
Profiel   

EquestrianBe schreef
Dit hebben we al eens geprobeerd zonder opmerkingen. (wel enkel bij de cross zelf, niet dressuur of springen) Denk er op dit moment nergens iets van in het reglement staat. Maar dat komt vast wel :)


Was dat in Nederland? Want kan me niet voorstellen dat je daar geen commentaar op nebt gehad dat het niet toegestaan is. Is toch een hulpmiddel.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-19 18:15 



 
Profiel   

zorro schreef
Kun je ze ergens testen dan?


Wij hebben ze mogen testen voor de blog, maar ik denk als je de ruitershop even contacteert die ze verkoopt, dit best mogelijk is. Tenslotte is het best prijzig. Misschien kan je via Equick zelf ook even polsen of er ergens verkooppunten zijn waar je kan testen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-19 19:01 



 
Profiel   

Ik heb de donkere gekocht voor mijn headshaker!
Heb er nu een keer mee gelongeerd en een keer mee gereden en ik vind toch dat ik een verschil merk!! Mijn paard heeft alleen ook nood aan een neusnetje om zonder shaken te kunnen rijden... maar we testen verder en houden jullie op de hoogte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-19 19:57 



 
Profiel   

Ik kom ook even binnenvallen met een vraag. Mijn paard mist 1 oog en heeft aan haar andere oog een flinke beschadiging aan het hoornvlies. Zij zou de bril dan 24/7 in de wei op moeten, maar verduisterd/beschermt de transparante bril dan wel genoeg? Ze staat nu 24/7 met een masker die 75% UV protectie heeft. Als ik beter voor een donkere variant kan gaan, welke zou dan het beste zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 13:36 



 
Profiel   

Mijn paard heeft maanblindheid aan beide ogen en gebruik nu de cashel maskers naar tevredenheid. Maar dit zou ook wel top zijn voor hem.
Vraag me alleen af waarom je voor zwart, blauw of orange "glazen" kiest. Het feit dat ze er zijn moet toch te maken hebben met verschillen. Ik kan dat nergens vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 14:24 



 
Profiel   

Door interesse het topic aangeklikt en dus ook het filmpje beken. Allereerst een erg mooi product en ik denk dat je ook erg begaan bent met je paard(en). Ik schrik echter van de bewegingen van jouw paard en vind dat ze met en zonder bril niet zuiver loopt. Was dit een moment opname of loopt ze altijd zo?

Wellicht ben jij de bewegingen van je paard wel zo gewend en kan ik met mijn frisse blik dingen zien die bij nou niet meer opvallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-19 15:20 



 
Profiel   

Lobke1998 schreef
@Simodi, commentaar zul je altijd krijgen vrees ik, een hoop mensen zullen het niet begrijpen of vinden het gewoon raar, maar als het jou en je paard kan helpen zou ik me daar niets van aantrekken!

Zelf heb ik met alle vier de varianten op verschillende paarden gereden. Ze lopen er allemaal zo mee weg alsof er niets veranderd is, zelfs de jongere paarden. Ze hoeven er dus niet aan te wennen.

De pasvorm vind ik erg goed, ik heb de prototypes getest maar hiervan was de pasvorm nog niet optimaal.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de zwarte, oranje en blauwe variant omdat die voor mijn gevoel toch net wat donkerder zijn, al zou het wat betreft de UV bescherming niets uit mogen maken.

@team_sublime, wat fijn om te zien dat de eVysor zoveel verschil maakt!

Ik ben erg benieuwd of er nog andere zijn die hem inmiddels getest hebben!


Ik heb via Instagram een berichtje verstuurd naar equick en gevraagd om advies in verband met de verschillende kleuren glazen. Echt veel uitleg kwam er helaas niet.

Ik overweeg de evysor aan te schaffen voor mijn paard met uveitus aan 1 oog. Puur voor tijdens training en buiten rijden. In de wei heeft ze een Vliegenmasker met UV bescherming.
Gezien de verschillende weersomstandigheden in Nederland wil ik niet voor te donker gaan, maar iets van bescherming tegen feller licht (naast uiteraard de UV bescherming) lijkt me wel zo comfortabel.

Is tijdens het testen nog opgevallen of de kleuren glazen veel invloed hebben op zicht kwa licht? Ik twijfel nu tussen transparant en geel/oranje gespiegelde glazen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 09:08 



 
Profiel   

als je paard uveitis heeft zou ik gewoon voor de donkere glazen gaan. Als je paard medicatie heeft voor de uveitis aanval en de pupil is er groot door, doet het felle licht pijn aan zijn oog. Dit is de reden waarom hij baat bij de bril heeft. Een doorzichtige bril gaat het felle licht niets tegen.
Als ik door de bril kijk en bijv. de schaduw inloop vind ik het niet zodanig donker dat ik minder zie oid.
ik ben erg blij met de bril, vind het alleen een nadeel dat hij zo snel krast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 13:14 



 
Profiel   

Lobke1998 & Lottegold bedankt voor jullie reacties.

Inmiddels heb ik de bril met oranje glazen aangeschaft en accepteert mijn merrie de bril zonder problemen. Nu hopen dat dit ook een steentje bijdraagt aan haar herstel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 05:58 



 
Profiel   

[ img ]

Mijn paard heeft sinds vandaag ook een bril! De ventilatie valt me enorm mee, dus ik durf het wel aan. En wij hebben ook niks meer te verliezen.

Qua pasvorm vind ik het nog wat spannend, hij sluit boven niet helemaal aan. Is dat bij jullie ook zo? En de bovenste band zit erg dicht op haar oren, dat is ook nog even puzzelen.

Paard was er wel super blij mee, ik kon echt merken dat hij haar bevalt. Ze staat er gewoon mee in de wei, ik hou het al de hele middag wat in de gaten en begin er wel vertrouwen in te krijgen dat hij blijft zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-19 15:12 



 
Profiel   

Zo, jij had mooi weer vandaag! Voor mij als ik het zo zie, zou je een maat groter nodig hebben, waarbij de band achter de oren bij de "glazen" al wat meer naar achteren ligt. Die is er waarschijnlijk niet, het kan best zo zijn dat hij nu teveel naar voren gedwongen wordt waardoor hij boven niet helemaal mooi aansluit. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling, dan kunnen er misschien in de zomer alsnog vliegjes etc. bij de ogen komen. Wel super dat je ziet dat ze er zelf heel tevreden mee is, dat is al weer heel wat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-19 20:40 



 
Profiel   

Alleen vanmorgen en begin van de middag zon, toen was het gedaan helaas! Hij is maar in een maat inderdaad. Zomers krijgt ze waarschijnlijk toch weer een vliegenkap op, ik heb de bril vooral voor bescherming tegen regen en wind. Daar zal hij wel voor voldoen..

Ik probeer het zo even uit en anders kijk ik of ik er wat mee kan knutselen. Of ik stuur een mail naar de fabrikant wat zij er van denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-19 21:49 



 
Profiel   

Ik ben heel benieuwd hoe het je blijft bevallen, maar ik verwacht wel goed als ik het zo lees en zie. Zeker als je hem niet in de zomer gebruikt in de vliegentijd. En als er genoeg vraag naar komt, zullen ze ze misschien wel in meerdere maten gaan maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-19 09:43 



 
Profiel   

[ img ]
zorro schreef
[ [url=m/bMhLRs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn paard heeft sinds vandaag ook een bril! De ventilatie valt me enorm mee, dus ik durf het wel aan. En wij hebben ook niks meer te verliezen.

Qua pasvorm vind ik het nog wat spannend, hij sluit boven niet helemaal aan. Is dat bij jullie ook zo? En de bovenste band zit erg dicht op haar oren, dat is ook nog even puzzelen.

Paard was er wel super blij mee, ik kon echt merken dat hij haar bevalt. Ze staat er gewoon mee in de wei, ik hou het al de hele middag wat in de gaten en begin er wel vertrouwen in te krijgen dat hij blijft zitten.


Ik gebruik de bril alleen als ik er zelf bij ben tijdens rijden, longeren of wandelen. Meestal draagt ze de bril in combinatie met het hoofdstel. Ik kan de band achter de oren dan mooi achter het hoofdstel plaatsen. Heeft ze enkel een halster dan schuift de band als snel iets meer naar voren.

Ook bij mijn paard sluit de bril boven niet helemaal aan, maar dat schijnt ook wel normaal te zijn. Dit geeft ook wat extra ventilatie. Onderaan geeft de bril nog wel eens een drukpunt (deukje) op de neus.. ik ben dus ook continue de bandjes aan het verstellen om de bril zo goed mogelijk pas te maken. Want zit de bril te los dan beweegt de bril tijdens draven en galopperen. Misschien ook wat lastiger afstellen omdat ze een vrij smal en stijl hoofd heeft.

Ik zou zelf de bril niet in het land onbeheerd op laten omdat ik niet zo zeer bang ben dat ze hem bewust af doet zelf.. maar stel ze rolt een keer of krijg en tik van een ander paard dan kan het best wat schade aanrichten. In het land gewoon een kap op.

succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-19 13:17 



 
Profiel   

Ik ga in het voorjaar ook de oranje versie bestellen, en ga daarbij puur op mijn gevoel af. Ik ga m gebruiken voor het rijden maar als nu blijkt dat het beter dan de kap zet ik hem wel "apart" tussen de andere, maar zal ook aan de zomer zelf liggen. Veel of weinig zon.
Heb ook nog geïnformeerd naar de verschillen in de brillen maar daar komt geen antwoord op.

Ik heb een IJslander en ben dus reuze benieuwd naar de pasvorm!

zal ook foto`s en info plaatsen hier als ik m heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-19 11:37 



 
Profiel   

Ik heb dus de blauwe en dat blauwe is volgens mij gewoon een siercoating. Hij heeft gewoon lichte zonnebril glazen, van de binnenkant merk je niets van de blauwe.

Ik ben wel blij dat ik deze heb en niet de doorzichtige. Dit is wel zachter aan de ogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-19 12:13 



 
Profiel   

sneppie schreef
Ik ga in het voorjaar ook de oranje versie bestellen, en ga daarbij puur op mijn gevoel af. Ik ga m gebruiken voor het rijden maar als nu blijkt dat het beter dan de kap zet ik hem wel "apart" tussen de andere, maar zal ook aan de zomer zelf liggen. Veel of weinig zon.
Heb ook nog geïnformeerd naar de verschillen in de brillen maar daar komt geen antwoord op.

Ik heb een IJslander en ben dus reuze benieuwd naar de pasvorm!

zal ook foto`s en info plaatsen hier als ik m heb.


Bij mij hetzelfde, ik wilde graag de verschillen van de glazen weten. Maar ik kreeg geen antwoord. @Lobke1998 heeft me daarbij wel kunnen helpen.

Misschien eens bij haar navraag doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-19 16:01 



 
Profiel   

Nadine_Aaf ik ben er achter, het staat gewoon op de site van de evysor :') lekker slim, nooit gezien :z

De lichtdoorlatendheid
blanco = 98.08%
Oranje = 46.28%
blauw = 42.63%
zwart = 10.45%

filter Categorie
blanco = 0
Oranje = 1
blauw = 2
zwart = 3

De zwarte is voor mijn paard dan de beste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-19 17:17 



 
Profiel   

sneppie schreef
Nadine_Aaf ik ben er achter, het staat gewoon op de site van de evysor :') lekker slim, nooit gezien :z

De lichtdoorlatendheid
blanco = 98.08%
Oranje = 46.28%
blauw = 42.63%
zwart = 10.45%

filter Categorie
blanco = 0
Oranje = 1
blauw = 2
zwart = 3

De zwarte is voor mijn paard dan de beste.


Oh Haha gek.. niet gezien. Misschien hebben ze de informatie onlangs aangevuld.

Ze zouden in ieder geval wel allemaal 100% UV werend zijn.. ik snap dan de filter categorieën niet zo goed..? Het UV filter is voor mij het belangrijkste. En de oranje geeft net wat meer rust met felle zon. Die lichtdoorlatendheid lijkt me wel een realistische indicatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-19 18:21 



 
Profiel   

Ja, ik weet het ook niet, heb het totaal niet zien staan tot ineens vandaag :D

ze zijn iig allemaal 100% uv werend en de coating is cosmetic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-19 19:45 



 
Profiel   

Ik vroeg mij af hoe het inmiddels met het gebruik van de UV werende bril gaat?
Ik twijfel om hem aan te schaffen voor mijn paard die nu zijn 2e aanval maanblindheid doormaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-20 18:23 



 
Profiel   

Ik haak ook even in, maar dan met de vraag of iemand tips heeft waar ik een bril tijdelijk kan huren/uitproberen?
Ik wil graag eens testen of mijn paard er baad bij heeft maar laat me wat tegenhouden door de prijs. Stel dat het geen verschil maakt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-20 18:25 



 
Profiel   

timokyana schreef
Ik vroeg mij af hoe het inmiddels met het gebruik van de UV werende bril gaat?
Ik twijfel om hem aan te schaffen voor mijn paard die nu zijn 2e aanval maanblindheid doormaakt.


Wat naar voor jullie. Wij hebben hem dit jaar nog niet nodig gehad omdat we ook vrijwel niks doen momenteel en ik hem nog niet heb zien schudden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-04-20 19:51 



 
Profiel   

Zou hij goed blijven zitten als je hem omdoet in de wei? Mijn pown heeft steeds verstopte traanbuizen en ik moet toch eens iets doorbreken met die vieze ooghoeken nu herhaaldelijk doorspoelen niet goed werkt. Maar of het veilig en haalbaar is in de wei?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-20 16:44 



 
Profiel   

Bij mijn paard laat ik hem overdag gewoon om in de wei en dat gaat goed. Alleen met de hooiruif stoot ze nog wel wat aan maarja kleinigheidje.

Bij mij zit hij nu al weer dagen om. In iedergeval om te wennen. Daar het soms behoorlijk zonnig al weer kan zijn
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-20 18:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 8 [ 178 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen