Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 17:23

CarolineCF schreef:
Ik heb voor het buitenrijden deze zonneklep in bestelling https://naghorseranch.com/product/sun-visor/
- we testen overigens ook een pollennetje - dat lijkt wel iets te doendat ik las gewoon gestart met

Wauw, dit ziet er goed uit! En een goede prijs ook. Ik wacht even af tot jij hem binnen hebt, zou je dan je ervaringen (ook met de maat) willen delen?

Lottegold

Berichten: 1358
Geregistreerd: 11-10-10
Woonplaats: den haag

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 22:49

ik volg ook! ben erg nieuwsgierig naar de ervaring. heb zelf een paard met uveitis.

Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 15:23

JA! Hij is er !!!
Afbeelding
Afbeelding
(Mijn dame houd niet van foto's xD)

De pasvorm is totnutoe goed en makkelijk aanpasbaar door de flexibiliteit. Vanavond naar mijn werk zal ik wat meer info delen en fotos! Even wachten dus nog ;)

ItsmeElise

Berichten: 47
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Meppel

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:25

Wat gaaf! Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Hebben ze ook verschillende maten of maar 1 maat?

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 15:37

Ziet er toch echt grappig uit :D

Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 15:43

Elisevanhaut schreef:
Wat gaaf! Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
Hebben ze ook verschillende maten of maar 1 maat?

1 maat maar. Vanmiddag op verschillende paarden gepast en zit goed. Bij een mini shet echter niet. Kwa bril wel maar de bevestigingband is er iets te lang voor.

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 16:32

Bizar ziet het wel uit, moet er on lachen :=

Thokkadisje

Berichten: 2145
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:33

Geen gezicht, net alsof ze een VR bril op heeft _O-

Maar het gaat erom dat dit voor jullie werkt natuurlijk! Wel zou ik het leuk vinden als ze er een bijpassend brilletje voor de ruiter bij hadden geleverd 8-) . Een gemiste kans :D

Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 17:43

Thokkadisje schreef:
Geen gezicht, net alsof ze een VR bril op heeft _O-

Maar het gaat erom dat dit voor jullie werkt natuurlijk! Wel zou ik het leuk vinden als ze er een bijpassend brilletje voor de ruiter bij hadden geleverd 8-) . Een gemiste kans :D

Haha nou heb er wel een equick petje bij gekregen tegen de zon :,)



Ik heb al wat fotos en filmojes gemaakt voor jullie, na mijn werk zal ik die nog even plaatsen :)

Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-19 22:10

Oke wat uitgebreider verslag van mijn eerste bevindingen.

Bij de bril kwam een mooie mooie stevige beschermhoes + simpel rugzakje (captasje idee).tevens een korte beschrijvinf met hoe je hem op maat maakt voor je paard.

Eerste wat opviel is dat hij net als het prototype heel flexibel is
Afbeelding

Afbeelding

Daarna heb ik hem even op meerdere paarden geprobeerd voor de maat. Ik schat de maat van grote pony tot full. Dit niet door de bril maar vanwege de bevestigings band. Deze is voor kleine ponys te lang.

Wat opviel bij het passen op deze paarden is dat geen enkel paard moeite had hem te accepteren. Zo ook mijn 3 jarige die geeneens ooit een vliegenkap heeft opgehad.

Afbeelding

Daarna was mijn headshaker aan de beurt en deze was zeer content met de bril.
Ik heb hem 4 uurtjes ophehad in de wei en ook hier is hij niet verschoven of afgezakt. (Zij heeft hem in dr wei eigenlijk niet nodig zolang de zon niet fel schijnt. Maar was een mooie test dit nu te doennipv als de zon wel lekker fel schijnt :o

Afbeelding


Zodra de zon weer gaat schijnen breng ik jlie nog op de hoogte voor het daadwerkelijke effect met een voor en na video. Als ik het weersbericht zo kijk word dat wel pas volgende week.

De zachte en flexible onderlegging sluit ook overal mooi aan en geeft dus gelijk goed afweer tegen vliege


Afbeelding

CarolineCF
Berichten: 703
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:15

Sim schreef:
CarolineCF schreef:
Ik heb voor het buitenrijden deze zonneklep in bestelling https://naghorseranch.com/product/sun-visor/
- we testen overigens ook een pollennetje - dat lijkt wel iets te doendat ik las gewoon gestart met

Verder ben ik in overleg met veearts en nav promotie onderzoek universiteit Gent dat ik las begonnen met hooikoorts oogdruppels (die van mij heeft snel last van geirriteerde traanogen) o.b.v. natriumcromoglicaat. Hoop te kunnen rapporteren dat dit iets doet!


Humane oogdruppels?


Ja 4x per dag 1 druppel aan beide kanten

CarolineCF
Berichten: 703
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:16

Mrijn schreef:
CarolineCF schreef:
Ik heb voor het buitenrijden deze zonneklep in bestelling https://naghorseranch.com/product/sun-visor/
- we testen overigens ook een pollennetje - dat lijkt wel iets te doendat ik las gewoon gestart met

Wauw, dit ziet er goed uit! En een goede prijs ook. Ik wacht even af tot jij hem binnen hebt, zou je dan je ervaringen (ook met de maat) willen delen?


Zeker!

Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 12:04

Vandaag toch nog veel zon!
Ik deel zsm de met en zonder bril filmpjes. WAT EEN VERSCHIL!! bij het longeren bijna niet geschud en buiten op wandeling liep ze zo heerlijk relaxed mee ! ( normaal stapt ze flink door en wilt ze zsm de ronde gehad hebben)

Amber_anne

Berichten: 6918
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:10

Super om te horen dat het zo positief werkt!

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:12

Ik kreeg het advies hem niet in de wei te gebruiken helaas. Het lijkt mij namelijk de oplossing voor mijn pensioenado met oogproblemen.

Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 12:41

Princesj schreef:
Ik kreeg het advies hem niet in de wei te gebruiken helaas. Het lijkt mij namelijk de oplossing voor mijn pensioenado met oogproblemen.


Op equitana vertelde ze mij dat ze hem zelf ook in de wei opdeden. Maarja ze zeggen er wel een disclaimer bij dat je ze erbij moet blijven.
Hun kunnen natuurlijk ook nooit 100 % garantie er op zetten. Dus zetten ze het er bij omdat ze anders verantwoordelijk gesteld kunnen worden.

Ik heb het geluk dat bij mij gedurende de dag er altijd iemand (vaak ikzelf :p) aanwezig ben bij de paarden. En savonds gaatie gewoon weer af.

Maar de resultaten totnu mogen er zeker wezen :D

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:07

Ze zouden het euh 'glas' misschien ook kapot kunnen maken in de wei, vandaar denk ik. Je doet wat je wil natuurlijk maar als ie stuk is tja :P Als je een beetje een rustig paard/kudde hebt kan je het wel riskeren natuurlijk :D

Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 15:20

GaelleS schreef:
Ze zouden het euh 'glas' misschien ook kapot kunnen maken in de wei, vandaar denk ik. Je doet wat je wil natuurlijk maar als ie stuk is tja :P Als je een beetje een rustig paard/kudde hebt kan je het wel riskeren natuurlijk :D



Zover nij verteld is kunnen de glazen noet zomaar breken, kunnen er volop op rollen zeg maar. Maar met een trap van amder paard weet ik niet.

Mijne staat apart met 3 andere rustige paarden op een enorme wei. Ik zou haar zelf idd niet in de grote kudde van 20 paarden ermee zetten. Denk dat paard er niks mee kan overkomen maar gewoon zonde is van je centjes als die breekt. Want goedkoop is ie natuurlijk niet .

Ik ga nu even de filmpjes uploaden :)

moonfish13
Berichten: 18230
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:04

Nou ik zou het risico op kapot trappen en verwonding accepteren als mijn paard er zoveel rust van kreeg.
Vind ik met een graaskorf ook, ding van mijn pony is nogal wat met tig riempjes en een extra halsband omdat hij m anders afrolt.
Ja het is eng, maar ik heb een breekpunt gemaakt en ik vind het belangrijk dat mijn pony ook paard kan zijn en met zijn vriendjes naar buiten kan.
En ja als hij overlijdt door de korf ben ik gebroken, maar weet ik wel dat ik gedaan heb wat ik kon om hem een fijn leven te geven.
Dat zou ik met deze bril ook hebben.

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:06

Ik ben ook van plan er een te bestellen... Kan alleen nog niet kiezen. ☺️ Fijn. Om te lezen dat je veel verschil merkt bij jouw paard.

Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 16:38

Hierbij de video met resultaten :D :D


moonfish13
Berichten: 18230
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:46

Duidelijk, paard is blij met zijn zonnebril. :D

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:52

Wat een verschil!

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:57

Wohow :o

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:07

TS, mag ik vragen hoe je bepaald hebt dat het HS afkomstig is van (fel) licht? Puur op eigen bevindingen, of specifiek laten vaststellen?