Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 17:14

Oryani schreef:
TS, mag ik vragen hoe je bepaald hebt dat het HS afkomstig is van (fel) licht? Puur op eigen bevindingen, of specifiek laten vaststellen?



Dit heb ik zelf vastgesteld, pollen netjes hielpen niet, cranio sacraal therapie, osteopathie etc. niks hielp. In het verleden als ik met lekker zonnig weer op buitenrit ging sloeg ze mij zelf een bloedneus zo hoog als haar kop kwam. ik ben toen is met een vliegenkap op op buitenirt gegaan omdat er toen heel veel vliegen zaten en merkte op dat ze minder hoog haar kop gooide (| en ik deze niet hoefte te ontwijken :') ),

toen ben ik het is gaan uittesten en echt gaan meten wanneer ze het deed. toen bleek dus dat het bij haar echt op zon gericht was. maar ik moet zeggen, dat ik vandaag met deze bril pas de 100% uitsluiting heb gekregen dat dit ook het geval is. daarvoor was het zo'n 70% zekerheid haha

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:42

Ik vind het zo moeilijk... Die van mij shaket altijd en overal, reageerde niet op uitdoven van de trigeminale zenuw, niet op medicatie, manuele therapie, pollennetje, vliegenkap... Maar omdat ze het ook in de binnenpiste doet (wel minder) had ik zonlicht ook geschrapt. Jouw resultaat maakt testen wel heel aanlokkelijk...

Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 18:17

Oryani schreef:
Ik vind het zo moeilijk... Die van mij shaket altijd en overal, reageerde niet op uitdoven van de trigeminale zenuw, niet op medicatie, manuele therapie, pollennetje, vliegenkap... Maar omdat ze het ook in de binnenpiste doet (wel minder) had ik zonlicht ook geschrapt. Jouw resultaat maakt testen wel heel aanlokkelijk...


ja snap ik hoor. ik vond het ook heel moeilijk om de bril aan te schaffen. want ja best prijzig om aan te schaffen. Het zou mooi zijn als een eQuick dealer een ter huur beschikbaar stelt om in dit soort gevallen te testen. ( mischien kan je dit bij een eQuick dealer in de buurt eens voorstellen?)

Ik heb heel lang getwijfeld, en reacties op facebook gezien van mensen die het maar een lachertje vonden. ik had toen zoiets van ja.. toch zal iemand hem ooit moeten gaan uittesten. en ja even later ben ik dus die persoon :D :o

totnu is het echt mijn geld dik waard,

DaraBariton

Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 18:39

Is deze ook geschikt als het niet zo zonnig is? Mijn paard heeft een beschadiging aan het oog waar we nog voor behandelen en moet dus buiten een uv vliegenmasker op. En de vliegen kunnen hier niet tussen?

Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 18:43

DaraBariton schreef:
Is deze ook geschikt als het niet zo zonnig is? Mijn paard heeft een beschadiging aan het oog waar we nog voor behandelen en moet dus buiten een uv vliegenmasker op. En de vliegen kunnen hier niet tussen?



jazeker, hij sluit overal mooi aan, vliegen kunnen er niet onder, op de website staat ook bij dat deze gebruikt kan worden voor bijvoorbeeld beschadigingen, uveitis en na operaties aan het oog.

Lottegold

Berichten: 1358
Geregistreerd: 11-10-10
Woonplaats: den haag

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 19:17

waar is hij te bestellen?. kan dat al in nederland?

Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-19 19:28

Lottegold schreef:
waar is hij te bestellen?. kan dat al in nederland?


epplejeck en horsefitshop hebben de evysor met transpirante glazen. de getinte, blauwe en oranje glazen alleen nog gezien via eigen webite van equick www.equick.it . hier heb ik besteld binnen een week in huis !

_KaWi_

Berichten: 911
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 19:30

Wauw wat een verschil! Wat fijn voor je paard! :)

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 09:48

Toch ook maar besteld, bij EJ. Ben benieuwd.

JesdaJinn

Berichten: 10438
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 13:29

Wat een apart iets.

Ik ken het helemaal niet ik als leek zijnde denk dat het paard zo der bril erg schud met het hoofd en met bril niet.
Komt dat door de zonlicht inval in de ogen ofzo?

Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 14:08

JesdaJinn schreef:
Wat een apart iets.

Ik ken het helemaal niet ik als leek zijnde denk dat het paard zo der bril erg schud met het hoofd en met bril niet.
Komt dat door de zonlicht inval in de ogen ofzo?


Ligt er aan, headshaking kan veroorzaakt worden door meerdere dingen. Pollen, verstoorde trigmentale zenuw , vast zitten in het lijf en ook zonlicht.

Bij mijn paard word het dis veroorzaakt door zon licht. (Nee dat zeg ik niet goed) infeite word het veroorzaakt door de uv straling in zonlicht *D

De bril geeft een beschermung tegen de uv straling waardoor mijn headshaker stopt met schudden. En letterlijk en figuurlijk rust in haar hoofd kan krijgen.

JesdaJinn

Berichten: 10438
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 14:24

Ah! Thanks voor je uitleg! Fijn dat je paardje er gemak van heeft :)

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 18:43

Vandaag uitgetest bij mijn headshaker, helaas zonder succes. Zit de oorzaak toch elders.
De bril voelde wel heel degelijk aan en het aandoen is ook makkelijk!

Malenka

Berichten: 7559
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 23:53

Oryani schreef:
Vandaag uitgetest bij mijn headshaker, helaas zonder succes. Zit de oorzaak toch elders.
De bril voelde wel heel degelijk aan en het aandoen is ook makkelijk!


Dat is balen zeg! Heb je hem geleend of zelf aangeschaft? Mocht dat laatste het geval zijn en je besluit hem weg te doen laat het me dan weten. Ik ga er anders volgende week een bestellen.

Sasqiua

Berichten: 1337
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 08:44

Oryani schreef:
Vandaag uitgetest bij mijn headshaker, helaas zonder succes. Zit de oorzaak toch elders.
De bril voelde wel heel degelijk aan en het aandoen is ook makkelijk!


Heb je het meerdere keren geprobeerd? Ervaring met mijn paard leert dat schudden ook 'gewoonte' gedrag kan worden. Voor je anders besluit zou ik er toch nog een aantal keer mee experimenteren.

Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-19 18:41

Oh jammer zeg! Maar net watsasqiua zegt. Mischien wat langer uitproberen.

Nu weer ik niet of er verschil zit in de getinte en niet getinte lenzen. Ik heb natuurlijk de getinte. Nu zouden alle modellen wel uv werend zijn

Malenka

Berichten: 7559
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 14:40

Ik heb de oranje net besteld. Ik hoop enorm op goede resultaten. Zal ik ze hier delen als ik hem heb?

Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-19 18:41

Malenka schreef:
Ik heb de oranje net besteld. Ik hoop enorm op goede resultaten. Zal ik ze hier delen als ik hem heb?



Ja ben benieuwd.

Bij mij diet ie nog steeds zijn werk goed. Als ikchen sichtends om kom doen steekt ze zelf al haar hoofd erin :D echt goud dit voor haar !

Lottegold

Berichten: 1358
Geregistreerd: 11-10-10
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:28

Oryani schreef:
Toch ook maar besteld, bij EJ. Ben benieuwd.



ik zag dat deze alleen nog maar met doorzichtige glazen was.. klopt dat?


ik heb de bril gister binnen gekregen.( donkere glazen) mijn paard heeft uveitis. oogje knijpt hij normaal gesproken dicht met fel licht.
nu had hij m mooi open met de bril op in de felle zon. dus helemaal top! ben er erg blij mee :)

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 22:18

Hoe vinden jullie de bril ventileren? Ik wou een aanschaffen maar het werd me door de kliniek waar mijn paard onder behanding is afgeraden. Het zou te weinig ventileren waardoor er snel vocht aan de binnenkant zou komen.

Mijn paard heeft nog maar een oog en die is ook ziek, dus daar kan ik geen risico mee nemen. Ik wil niet tegen hun advies in gaan, maar omdat deze net nieuw is hoop ik stiekem dat deze wel goed ventileert.

Oryani

Berichten: 1792
Geregistreerd: 02-05-11
Woonplaats: Lokeren, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 07:13

Lottegold schreef:
Oryani schreef:
Toch ook maar besteld, bij EJ. Ben benieuwd.



ik zag dat deze alleen nog maar met doorzichtige glazen was.. klopt dat?

Klopt, zou naar uv bescherming niet mogen uitmaken.

GaelleS

Berichten: 1976
Geregistreerd: 06-08-10

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:48

Heeft die kliniek er al ervaring mee Zorro? (Zou ik snel vinden :P).. Voor mij is het een beetje zoals een skibril, kaan mij niet herinneren dat er condens in mijn skibril kwam, die randen waren ook dezelfde mousse?

Team_Sublime

Berichten: 1287
Geregistreerd: 27-08-09

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-19 13:03

Tot nu toe geen last gehad van condensering. Er zitten ook ventilatie schachten in het midden stuk. Alleen met de benauwde dagen en 30 graden, had ze op de aanhechting van de bril wat zweet. Maar dat was minimaal en ook niet gek met het weer.


@lottegold super zeg! Blij dattie werkt !

Nickietje
Berichten: 157
Geregistreerd: 03-12-18

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 13:21

Amai, meestal zie ik geen verschillen bij de filmpjes (nog geen ervaren oog), maar hier kan je toch niet naast het resultaat kijken...wat een verschil!

Ziet er wel heel grappig uit. Maar blij dat het zo goed werkt. :D

Anoniem

Re: Evysor, de UV werende bril (bij o.a headshaking en uveitis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 13:33

Zo zeg, die knapt op van die bril! Wat fijn voor jou (en uiteraard voor je paard!).

Moest er ooit een test/huur-service komen zou ik het wel eens willen proberen, maar om het zo op goed geluk te doen vind ik wel moeilijk. Hier dus ook een heashaker (naja, technisch gezien 2 stuks maar de ene veel extremer dan de andere) en voor zover ik eruit ben is het pollenallergie. Allergie-medicatie helpt wel, maar tot op een bepaald punt. Dus misschien speelt er nog iets extra's mee .. en misschien zijn het de ogen wel. Hoewel ik me dan afvraag: hoe doet die van jou het in de winter? Dan ook schudden bij zon of toch niet? Die van mij heeft namelijk niks in de winter, terwijl hij in het pollenseizoen ook op bv. wind reageert. Dat maakt het extra makkelijk, haha.