[Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fransje23

Berichten: 15374
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

[Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 00:56

Ik open dit topic ten eerste omdat ik het van mij af moet schrijven maar ook als een soort logboek voor mezelf. Daarnaast leer ik zelf altijd veel van dit soort topics op Bokt. Tot slot, wie weet krijg ik nuttige tips :)

Vandaag wezen zwemmen met de paarden maar wat leuk begon liep minder leuk af.. Mijn paard is gebeten door een hond die door de eigenaar bewust werd losgelaten terwijl hij wist (en ook zei) dat de hond het paard aan zou vallen.. Politie heeft mij en de eigenaar van de hond gesproken en hoe dat verder afloopt zien we wel.

Mijn paard verdient wel een klein applausje want die bleef erg rustig. Probeerde de hond te vertrappen in het water en draaide om mij heen maar vluchtte niet. Toen de hond weg was, na een klap met mijn zweep, zijn we ook rustig naar huis gelopen.

In de eerste instantie zag ik niet eens dat ze gewond was. Ik keek naar haar benen en lies en die zijn ongeschonden. Helaas zag ik daarna onder haar buik een gapend gat :oo Al lopend richtig stal heb ik meteen de dierenarts gebeld. Mijn stalgenoten, hebben in tussen de politie gebeld en getuigen gesproken.

Paardlief als prioriteit gewoon gras eten en was onrustig omdat haar vriendinnen achter bleven. De wond deed gaar schijnbaar niet veel?

Maar nu ter zake..

Zo zag de wond eruit voordat de dierenarts er was:

Spoiler:
Afbeelding

Spoiler voor de wat zwakkere magen ;)

Nadat de dierenarts de wond heeft uitgewassen krijg je een beter beeld.
De wond zit aan de onderkant van haar buik voor het uier

Spoiler:
Afbeelding



Uiteindelijk is de huid aan de spierlaag gehecht en ziet het er wat futuristisch uit.


Afbeelding


Hoogstwaarschijnlijk gaan er hechtingen los, het is een lastige plek en dunne huid. Alles wat blijft zitten is mooi meegenomen. Aan de zijkant van de wond is er een stukje opengelaten zodat vuil en wondvocht eruit kan. De dierenarts verwacht ook veel oedeem.


De komende dagen moet ze antibiotica want een hondenbeet en dan ook nog in het water geeft natuurlijk een grote kans op ontstekingen. Daarnaast moet ik haar tweemaals temperaturen om alles in de gaten te houden.
Helaas voor mag ze de komende weken niet hard rennen wat dus betekent dat ze met een vriendin op een kleine weide moet ipv in de kudde op het grote land.

Nu hopen op een voorspoedig herstel zonder complicaties!
Ik besef ook dat het veel erger af had kunnen lopen.. In het scala aan hondenbeet is dit zeker niet de allerergste.

Mods, als het verkeerd staat.. Sorry, verplaats gerust!

En paard in ongeschonden toestand

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110723
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 00:59

Pfoe, wat een belevenis. En bizar dat de hondeneigenaar zijn hond willens en wetens daar los laat lopen!
Ik mag hopen dat hij sowieso alle kosten gaat vergoeden!
Hopelijk komt er geen ontsteking bij, sterkte!

fransje23

Berichten: 15374
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 01:04

Sterker nog hij liet de hond, die hij vast had, doelbewust los gericht naar mij en mijn paard.

imaudy
Berichten: 5062
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 01:06

fransje23 schreef:
Sterker nog hij liet de hond, die hij vast had, doelbewust los gericht naar mij en mijn paard.


Bizar! Wat voor soort hond was het?

fransje23

Berichten: 15374
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 01:13

imaudy schreef:
fransje23 schreef:
Sterker nog hij liet de hond, die hij vast had, doelbewust los gericht naar mij en mijn paard.


Bizar! Wat voor soort hond was het?


Zo een ras wat vaker als hoog-risico wordt gezien. Wat door dit soort incidenten niet beter wordt. Hond is niet het probleem, wel de eigenaar.

Nadine_S

Berichten: 3980
Geregistreerd: 02-06-08

Re: [Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 01:58

Zo hee, lekker dan. Wat erg dat die hondeneigenaar dit deed. Ik wens jullie veel sterkte!

Onali

Berichten: 18468
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 04:52

Oei dat is een lelijke wond :oo

Ik wens jullie veel sterkte toe en dat ze maar voorspoedig mag genezen.

:(:)

Jolliegirl

Berichten: 32978
Geregistreerd: 18-07-04

Re: [Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 04:59

Wauw... Ik neem aan dat er een aangifte volgt?

Wat een achterlijke idioot... En de hond kan er wel eens flink de dupe van worden!
En je paard IS op dit moment de dupe.

Ik vind dat jij je heel erg netjes houd, complimenten!

Een voorspoedig herstel gewenst!

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: [Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 05:24

Oef wat erg van de honden eigenaar! Ik wil jullie een voorspoedig herstel wensen we poedersuiker met de hitte en vliegen etc :(:)

linda2008

Berichten: 4254
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 05:38

fransje23 schreef:
Zo een ras wat vaker als hoog-risico wordt gezien. Wat door dit soort incidenten niet beter wordt. Hond is niet het probleem, wel de eigenaar.


_/-\o_
Wat fijn om te lezen dat je dat zo ziet! (Want geloof me, ook die honden zijn niet kwaad geboren ;) het bewijs loopt o.a. hier in huis).
Wel een enorme eikel die hondeneigenaar!! Hopelijk stelt de politie je in het gelijk en krijg inderdaad tenminste je kosten vergoed...
Sterkte voor jullie :(:)

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: [Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 06:49

jee, dat ziet er uit als een nare wond. veel sterkte!!
hoop dat je paard geen angst voor honden heeft gekregen.

sterkte met het verwerken van deze rot ervaring. Ik hoop dat je in ieder geval de kosten vergoed krijgt en dat de hondeneigenaar gestraft wordt. Het opzettelijk toebrengen van schade aan andermans eigendom. Veroorzaken van dierenleed.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: [Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 07:21

En door dit soort acties van baasjes krijgen deze honden een nog slechtere naam. Ben blij dat je de hond niet de schuld geeft maar de eigenaar. Hoop voor je paard dat zij snel weer opknapt en geen angst voor honden overhoud. En wat de eigenaar van de hond betrefd, die moeten ze een beate biete geven en een verbod op het houden van dieren. En natuurlijk al jou dierenartskosten vergoeden.

mirim

Berichten: 4410
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: [Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 07:30

Zo zeg !
Wat een nare afloop van wat een fijn ritje had moeten zijn .
Arm paard, arme jij !
Was de politie zo snel ter plaatse dat hij de eigenaar van de hond ook heeft gesproken ? Of was deze oetl.ul nog te achterhalen ?
Fijn dat je ook getuigen hebt.
Het maakt voor je paard niets uit, maar voor jou maakt het wel verschil.
Beterschap voor je paard en sterkte voor jou :(:)
Ik hoop dat het goed en snel geneest.

fransje23

Berichten: 15374
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 07:40

Politie was schijnbaar best snel ter plaatsen maar eigenaar van de hond bleef ook nog even staan kijken. Heb ik zelf allemaal niet zo meegekregen omdat ik meer bezig was met mijn paard en de dierenarts. Ze kwamen later naar stal toe om mijn verklaring op te nemen, eigenaar van de hond hadden ze toen al gesproken.
Heb begrepen dat de dierenpolitie wordt ingeschakeld om de hond te beoordelen.

Paard is denk ik niet bang voor honden, ze was sowieso niet echt in paniek.

Straks kijken bij de patiënt, die vanacht op stal heeft gestaan om alles even rust te gunnen.
Ook even zoeken wat een handig klein stukje weiland is om haar en een vriendin op te zetten.
Voor de wond en hechtingen is het beter als ze voorlopig niet gaat lopen rennen.

janouk
Blogger

Berichten: 17881
Geregistreerd: 18-04-06

Re: [Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 07:47

Gatver wat een schrik, duim duim dat de wond mooi geneest

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 07:49

Dan heb je toch echt een kronkel in je kop als je je hond bewust lost laat!
Wat een idioot!

Hoop dat hij zijn verdiende straf krijgt en hoop voor de hond dat hij bij iemand anders terecht komt i.p.v. een spuitje.

Veel beterschap voor je paard TS! hoop dat het voorspoedig hersteld.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: [Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 08:13

Veel beterschap voor je paard. Wat een achtelijke mensen heb je toch.Ben zelf groot hondeliefhebber. Maar heb op mijn paard ook al twee hondeaanvallen mee gemaakt. Door 1 ben ik in het ziekenhuis beland. Gelukkig dan nog wel type nonchalante eigenaar en niet zoals bij jou expres.

Neon

Berichten: 4931
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 08:26

Jezus wat een idioot van een man om zijnn hond doelbewust los te laten terwijl hij wist dat het mis zou gaan...
Gevalletje sociopaat.... pfff wat een idioot echt...

Had nog veel erger kunnen aflopen als je paard wel in paniek was geraakt en jou ondersteboven gegerend zou hebben in het water ...

MirandaMalik

Berichten: 9897
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 08:29

Ahh nee wat poedersuiker!
Hopelijk komt het helemaal goed, houdt ze er niks van over, ook geen trauma.
Wel geluk dat ze het zo goed deed en dat de hond wegging toen jij hem sloeg.
Over die vent kan ik me beter niet uitlaten, ik hoop wel dat hij het niet nog een keer in zijn hoofd haalt. _-:(

wendy1987

Berichten: 6934
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 08:46

Zo. Ik zou niet voor mezelf instaan als dat hij mij zou gebeuren kan ik je vertellen. Ik vind het knap dat je zo rustig bent gebleven en nu ook nog rustig lijkt nu je het verteld.
Ik ga mee volgen al is het maar om te volgen of hier nu wel iets mee gedaan wordt maar de eigenaar toe....
Hopelijk vind je een plekje voor je wei en knapt ze snel weer op!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 09:09

Wendy: ik vind datTS heel goed gehandeld heeft. Er liep een duidelijk zeer gevaarlijke hond (wat ook ik niets schuld van de hond vind). Rustig blijven en om je paard bekommeren is dan echt prio nummer 1!

TS: heel erg schrikken van je verhaal. Er lopen gelukkig weinig idioten rond maar dit is echt erg. Ik hoop dat de politie dit ook erg serieus neemt want deze man klinkt erg gevaarlijk.

Ik hoop dat de wond niet te erg gaat ontsteken en je paard goed geneest!

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: [Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 10:22

Wat mag jij trots zijn op jezelf dat je zo goed hebt gehandeld maar ook op je paard die zo rustig bleef.
Kan het niet zo zijn dat paarden net als mensen dit pas voelen als ze uit het water zijn? Zelf wel eens een paar lelijke krabsels opgelopen van mijn labradors in het water maar die deden pas echt pijn toen ik uit het water was.

Die hondeneigenaar heb ik geen goed woord voor over

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: [Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:10

Allemachtig gevalletje enkeltje tbs kliniek en daar nooit meer uit ontslagen worden? Wat een idioot joh! Respect voor je dat je nog zo rustig er onder blijft. Ik zou dat dus niet kunnen. Heel veel beterschap met je paard. En ik kan me best heel goed indenken dat dit op jou achteraf ook een grote inpact kan krijgen. Bij twijfel gewoon slachtoffer hulp benaderen hé!? Dit is echt niet iets kleins ofzo. En zij kunnen je ook helpen de kosten van de dierenarts te vergoeden nu de zaak nog vers is. Jij hebt immers schade opgelopen door die man wat hij jou bewust aan gedaan heeft.

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Re: [Volg] Buikwond(je) door hondenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:13

wat erg:o ben wel benieuwd wat soort hond het was eigenlijk.

hopelijk heelt het goed bij je paard

mirim

Berichten: 4410
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 11:17

Pandameisje schreef:
wat erg:o ben wel benieuwd wat soort hond het was eigenlijk.

hopelijk heelt het goed bij je paard

Het soort hond doet niet echt ter zake lijkt mij ?
Het soort eigenaar is hier de dader en niet de hond.....hoewel die wel weer de dupe is, zoals gewoonlijk.