Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 13 [ 308 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

2 jarige met gezwel in hals

 
Profiel   

Puur de wond, als er verder geen fout weefsel zit, kan prima goed komen.


Heb hier op bokt al veel extremere wonden gezien.

Fijn dat het gespoeld is, al het etter en afstervende weefsel wég.

Sterkte ook met de stress hier rondomheen. Is niet leuk.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 12:35 



 
Profiel   

Femke_Tweety schreef
Puur de wond, als er verder geen fout weefsel zit, kan prima goed komen.

Idd, ik hoop daar ook op en dan hoop ik dat het eerste biopt een fout beeld gaf en ik over enkel weken een paardje op de weide heb (al dan niet met bobbel in de hals) dat hier nog jaren kan staan.

Dank je :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 12:39 



 
Profiel   

Beterschap ermee!Zoals hierboven al gezegd wordt,er zijn op Bokt wel nog veel ergere wonden voorbij gekomen. Het paard is nog jong en vandaar heel goede genezingskansen!Maar ik vind het wel erg dat dit in feite veroorzaakt\verergerd is door een DA.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 13:28 



 
Profiel   

Wat een opluchting dat er toch etter uit kwam! Dat zal de druk op de wond ook goed doen. Zit er nu nog een drain in of zo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 14:08 



 
Profiel   

Ik wil jullie veel Beterschap wensen hopelijk komt het paard er snel boven op

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 14:11 



 
Profiel   

Jeetje, dat klinkt goed, En het zal je paardje schelen dat er veel druk vanaf is.

Juridisch gezien zou ik verder niks meer op internet plaatsen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 14:18 



 
Profiel   

Tessebes schreef
Wat een opluchting dat er toch etter uit kwam! Dat zal de druk op de wond ook goed doen. Zit er nu nog een drain in of zo?

inderdaad, hals was al meteen stuk ontzwollen :)
drain zit er niet in maar de wonde is open op't laagste punt dus dat moet goed komen.
Wordt nu ook gespoeld en goed verzorgd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 14:31 



 
Profiel   

Jeetje wat een prutser die dierenarts! Snap dat het goed bedoeld was maar toch...

Fijn dat je lieverd nu op de kliniek staat en dat er flink wat pus uit kwam. Zal alweer een stuk beter voelen voor haar! Denk ook dat dit mooi zal genezen hoor, heb al zo veel extreme wonden hier op Bokt voorbij zien komen :oo Ik volg in elk geval graag mee!

Wens je uk nog veel beterschap en jij ook sterkte met alles!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 15:14 



 
Profiel   

Wat een wond zeg, goed dat je je gevoel gevolgd hebt!

Ik hoop dat het goed zal gaan genezen en het paard er geen blijvende schade aan overhoudt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 16:00 



 
Profiel   

Deze ochtend had ze voor t eerst gewoon geen koorts meer (37,8C) en daarnet zijn we langs geweest, hals is ontzwollen, de wonde netjes gespoeld (lekt wel veel wondvocht) paardje is alert en t gaat dus de goede kant op! Helaas kan ik nu tot maandagochtend niet meer tot bij haar geraken maar een vriendin gaat langs gaan dus ik blijf op de hoogte. Ik heb goede hoop!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-19 11:53 



 
Profiel   

Da's best een goede update. Veel wondvocht lekken is logisch met zo'n gat. En is ook wel goed ergens, blijft het lekker schoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-19 12:18 



 
Profiel   

Het feit dat er geen koorts meer is is al een heel goed teken. Zolang de rommel eruit blijft komen gaat het goed. Weet niet of je nog AB geeft, maar daar gewoon mee doorgaan tot de kuur op is. Beter een dag te lang dan een dag te kort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-19 12:19 



 
Profiel   

Geen koorts, dat klinkt ook al een pak beter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-19 14:25 



 
Profiel   

Goed nieuws, wat fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-19 17:18 



 
Profiel   

Ze staat momenteel nog op de faculteit diergeneeskunde en krijgt daar idd nog antibiotica. Er is ook een swap genomen om te kijken of we idd in het juiste spectrum aan t behandelen zijn. Dus op dat vlak zitten we wel goed :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-19 19:11 



 
Profiel   

Wat een goed nieuws! Fijn dat de koorts weg is, mag ze binnenkort weer mee naar huis?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-19 20:08 



 
Profiel   

Ohh!! Ik heb ze zien staan vrijdag op de faculteit. Ik had ze eerder nog niet gezien en zag idd dat het redelijk vochtig was dus ben eens bij haar binnen gegaan om te kijken of alles ok was :p
Is ze nu ook nog atactisch? Dat viel mij nl niet op. Heb nu een week geen kliniek, anders kon ik wel elke dag eens langsgaan :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-19 22:51 



 
Profiel   

GaelleS schreef
Ohh!! Ik heb ze zien staan vrijdag op de faculteit. Ik had ze eerder nog niet gezien en zag idd dat het redelijk vochtig was dus ben eens bij haar binnen gegaan om te kijken of alles ok was :p
Is ze nu ook nog atactisch? Dat viel mij nl niet op. Heb nu een week geen kliniek, anders kon ik wel elke dag eens langsgaan :P


Oh da's lief! Ik heb het idd vergeten hebben over de ataxie. Dat is ineens ook onderzocht geweest :)
Blijkbaar gaat het om partiële patella fixatie die door de koorts en stijfheid meer uitgesproken is.
Nu ja, wel vreemd dat ik het nog nooit op de weide eerder zag (k heb meerdere filmpjes van haar en daar is niets op te zien). Kan dus best zijn dat het nu weer weg is :') Maar in de toekomst zou dat dus ook nog wel verbeteren door bespiering/werk/kappen/...

Verder mocht ze dus al direct mee naar huis. Ik had een stalling gereserveerd in een revalidatiestalling waar ze een heel weekend kon blijven aangezien we dit weekend een weekendje weg waren. Maar ik heb ze dan ineens in Merelbeke laten staan :)

Ik ga er morgenochtend direct heen. Door logistieke redenen zal ik ze wellicht pas dinsdag ophalen :) maar ze stelt het prima. Een vriendin van me is zaterdag en vandaag langs geweest om haar te checken en ze is echt goed aan't herstellen :) Zooooooo blij!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-19 19:26 



 
Profiel   

Wat fijn om zo'n positief bericht te lezen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 06:18 



 
Profiel   

Super goed :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 16:21 



 
Profiel   

Wat ontzettend fijn om zulke positieve berichten te horen. Is ze inmiddels thuis?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 20:26 



 
Profiel   

Bloemmeke schreef
Wat ontzettend fijn om zulke positieve berichten te horen. Is ze inmiddels thuis?

Nee, ze is nog op de kliniek. Hoewel de wonde er goed uit ziet, komt er bij het curetteren nog heel veel necrotisch weefsel uit. Ook draineert het nog enorm. Ik ga wel dagelijks met haar wandelen (morgen helaas niet) en dan zie je dat die wonde dus echt extra draineert door de beweging. Dus zolang er bij het curetteren nog vozigheid mee komt, laat ik ze daar. Curetteren zou ik liever zelf niet doen thuis. Spoelen zie ik wel zitten. Dus ik ga t beetje aanzien wat ze zeggen in Merelbeke. T is echt wel de braafste 2 jarige die bestaat. Die wandelt super goed mee en laat haar mooi verzorgen. Ze houdt ook enorm van knuffels en dankzij een vriendin die nu laatste jaars is, wordt ze massa’s in de watten gelegd en extra geknuffeld. T is echt de labrador onder de paarden :D dus op zich vindt ze het niet erg dat ze er staat en heb ik niet t idee dat ze er vanaf ziet dat ze niet thuis is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 21:14 



 
Profiel   

Verstandig dat ze nog op de kliniek staat, daar kunnen ze het toch het beste in de gaten houden en verzorgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 22:26 



 
Profiel   

Jeetje dat ziet er heftig uit! Verstandig dat ze nog lekker op de kliniek staat! Daar is ze in goede handen. Ik zou ze pas weer naar huis halen als echt alles verder goed lijkt te gaan, maar zo lang het kan, kan ze het beste daar staan.
Heel veel sterkte en beterschap voor je knapperd :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 07:18 



 
Profiel   

Hoe snel het kan keren ;(

Ik ben deze middag opgebeld geweest door de kliniek. Ze vonden toch dat de wond erg lang blijft draineren en necrotisch materiaal uitstoten dus hadden eens verder gekeken. Ze hadden een echo genomen en daarop gezien dat het echt een heel flink abces is met veel lucht. Ze zagen verder ook een grote omkapselde massa (meerdere zelf) thv de borstingang. Ik kreeg de vraag of ze dat verder mochten onderzoeken.

Even gevraagd naar de kosten. Verblijf daar (van 19 tot 25/9) kostte nu al 602€ het bijkomende onderzoek (endoscopie + echo geleide bioptname) een kleine €300.

Ik ben naar daar gereden en gesproken met de behandelende dierenarts. Waar hij aan dacht:
- lekkage vanuit slokdarm of luchtpijp waardoor er een groot chronisch proces aan de gang is. Daarom endoscopie.
- tumoraal proces dus een biopt name doen.

Eender de uitkomst is het niet goed. Lekkage kan niet echt eenvoudig verholpen worden en zou 1000den euro's kosten. Ook tumor wegnemen op die plek en zeker ene van die grootte zou haast onmogelijk zijn en opnieuw in't beste geval ben ik €3000 kwijt. Voor iets dat erg onzeker is...

Dus behandelen, nee, dat gaan we sowieso niet doen. Uiteraard speelt het financieel zeker een rol, da's geld dat wij als jong gezin sowieso kunnen gebruiken. Maar ik zou het er zeker voor overhebben als er enige garantie op een goede uitkomst kan geboden worden. Maar voor iets zo onzeker, nee, dat wil ik Nena ook niet aan doen. Ondertussen is ze wél bang en laat ze zich slecht vangen. Ik ga haar dat leed besparen, dat lijkt mij ook het eerlijkste. Maar ik wil wel een geïnformeerde beslissing kunnen nemen.

Dus de onderzoeken heb ik laten uitvoeren. De endoscopie was gelukkig goed (anders was het eigenlijk zo goed als meteen einde verhaal). Dus nu wachten we af wat het biopt als resultaat geeft. Maar op echo zijn meerdere omkapselde massa's te zien, dus sowieso ziet het er niet goed uit. De kans dat er een vrij groot tumoraal proces aan de gang is, is zeker plausibel.

Hoe moet het nu verder? We hebben beslist om haar morgen op te halen en de verzorging van de wond thuis verder te zetten. Ik kan haar onmogelijke 4 of 5 weken aan 600€ per week op de faculteit laten. Ik ga samen met een collega dierenarts in spé de verzorging zelf doen en eventueel wekelijks controle laten uitvoeren in de faculteit. Ik wil nu gewoon dat dat gat in haar hals geneest en dan zien we wel wat ten eerste de resultaten van het biopt zijn en ten tweede hoe snel de tumor evolueert en groeit. Misschien kan ze nog enkele jaren de weide op? Klinisch is er met haar niets echt mis, buiten dat ze dus enkele massa's heeft, maar ze heeft geen pijn of dergelijke... Ik denk dat dat het eerlijkste is naar haar en ons zelf toe... genieten van de tijd die ons rest en hopen dat die wonde geneest... Maar dat maakt het verdriet nu niet minder ;(


[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 16:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 13 [ 308 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen