2 jarige met gezwel in hals

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: 2 jarige met gezwel in hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 22:16

Ik heb vanaf het begin alles meegelezen en gevolgd. Ik was zo ontzettend blij dat het de goede kant op ging.

Tot ik net het laatste bericht van je las. Wat een kl*te wending neemt dit nu...

Ik duim dat ze nog een paar jaar de wei op kan maar op dit moment zou ik uitgaan van het ergste. Geef haar maar extra aandacht, lekkers en alle knuffels en liefde die je in je hebt <3

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: 2 jarige met gezwel in hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 23:21

Het is vreselijk. Dit is ook niet iets wat je veel ziet en hoort, dus logisch ook dat je het totaal niet verwacht. Zelfs niet als je paard 1 bult of zwelling heeft, verwacht je dit allemaal.

En je emoties tonen als moeder is helemaal normaal en echt niet erg. Je bent een mens en het hoort bij het leven.

Veel sterkte

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: 2 jarige met gezwel in hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 06:58

He bah, wat ontzettend naar zo zeg! Heel veel sterkte, en neem jezelf niets kwalijk: je doet er alles voor, blijft reëel, en je emoties maken je mens. JUIST als moeder mag je je kinderen laten zien dat ook jij emoties hebt, dat verdriet erbij hoort. Hoewel ik je het verdriet uiteraard niet gun! :(:)

SofieHavan

Berichten: 1879
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 08:56

Dank jullie voor de lieve reacties. Ik heb niet veel geslapen deze nacht.
Om 11u heb ik een afspraak in de kliniek, gaan ze nog even tonen welke zorgen de wond juist vergt en daarna mag ze mee naar huis. Terug bij haar vriendinnen op de weide, dat zal haar deugd doen.

Anoniem

Re: 2 jarige met gezwel in hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:03

Ik denk niet dat ik woorden kan vinden om je verdriet en zorgen te verzachten. Maar wil je toch sterkte wensen en laten weten dat ik het heel erg voor jou en je lieve paard vind.

Hevonen

Berichten: 5609
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: 2 jarige met gezwel in hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:44

Heel veel sterkte en nu hopen op een wonder.

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: 2 jarige met gezwel in hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:10

Wat een een omslag zeg, wat erg |(

Ik duim heel hard voor een wonder.

Heel veel sterkte

SjonnieZ

Berichten: 2304
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: 2 jarige met gezwel in hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:46

Jemig TS wat een naar bericht, heel begrijpelijk dat je daar kapot van bent.

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:01

Heel vel sterkte met alles. Veel meer weet ik niet te zeggen. Het is ontzettend heftig wat jullie overkomt.

SofieHavan

Berichten: 1879
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 13:47



Zo ze is weer thuis bij haar vrienden :) waar ze hoort, op de weide. We hebben alle uitleg gekregen. Volgende donderdag controle

Duran123
Berichten: 1065
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 14:19

<3 wat heerlijk om te zien!
En wat een prachtig stuk land!!!

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: 2 jarige met gezwel in hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 15:53

Ze doet het goed tussen haar vrienden. Zo te zien is dit paard echt niet ten dode opgeschreven. Ze is jong,de natuur zal heer waarschijnlijk wel genezen.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 16:21

anjali schreef:
Ze doet het goed tussen haar vrienden. Zo te zien is dit paard echt niet ten dode opgeschreven. Ze is jong,de natuur zal heer waarschijnlijk wel genezen.


Dat is een beetje naief, ze komt net van een kliniek. De tijd zal het leren. Ik hoop heel hard dat het niet verder gaat woekeren.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 16:33

Ik denk ook dat je niks meer van de fokker moet verwachten... benieuwd hoe dit afloopt.

Heeft ze er per se pijn aan? Heb een stalgenootje gehad met paard met melanomen welke op die plaats zaten. Enige voordeel is dat melanomen naar buiten toe groeien in tegenstelling tot bij die van jou. Mijn stalgenoot haar paard kon er prima mee functioneren en is er goed oud mee geworden, alleen het uitzicht verraadde dat er iets aan de hand was

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 17:04

anjali schreef:
Ze doet het goed tussen haar vrienden. Zo te zien is dit paard echt niet ten dode opgeschreven. Ze is jong,de natuur zal heer waarschijnlijk wel genezen.


Dus je trekt de diagnose van de kliniek compleet in twijfel?
Je bent zelf dierenarts begrijp ik?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 26-09-19 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: 2 jarige met gezwel in hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 17:17

Wat een mooie kudde heb je! Denk dat ze zo in vrijheid ook wel een stuk opknapt!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: 2 jarige met gezwel in hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 17:53

TS, als de rust terug is, kan je ook je hele verhaal incl onderzoeken en materialen naar Equitom sturen om hun eens een mening te vragen, aangezien zij echt de ergste ellende krijgen en heel goed doorzoeken naar oplossingen.

SjonnieZ

Berichten: 2304
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 19:26

fijn dat ze weer thuis is TS. Hoop voor jullie dat het jullie gegund is om nog een behoorlijke tijd van elkaar te mogen genieten.

SofieHavan

Berichten: 1879
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 21:15

superpony schreef:
TS, als de rust terug is, kan je ook je hele verhaal incl onderzoeken en materialen naar Equitom sturen om hun eens een mening te vragen, aangezien zij echt de ergste ellende krijgen en heel goed doorzoeken naar oplossingen.

Ja, ik denk dat ik dat inderdaad eens doe. Al geef ik eerlijk toe dat het financiële wel gaat meespelen in een eventuele behandeling.

Ik kreeg deze ochtend ook een PB van iemand die zei dat ik eens moest terug kijken naar mijn eerste foto's, dat daar ook een gezwel in de borstholte eigenlijk al zichtbaar was. En idd...
Afbeelding
Hier was ze nog geen jaar oud en was ze de eerste dag dat ze bij ons was.

Ik denk dat de vrijheid en haar vriendinnen haar mentaal zeker deugd gaan doen.

Oakland, ze heeft er geen pijn in dus als het stabiel zou blijven, zou het best wel even door kunnen gaan zonder "probleem".

Met haar vriendin :)

Afbeelding

StalMelyn

Berichten: 2028
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 22:26

Ik lees al heel lang mee en dit doet zo zeer. Wat dieren betreft kan ik soms snel janken. Kan nu al gaan huilen als ik erover nadenk mijn hond ooit te moeten laten gaan.

Wel vroeg ik mij af of al bekend is waar de gezwellen precies zitten? Is er een kans dat het de slokdarm of luchtpijp kan dichtknijpen als de gezwellen groeien? Want als dat het vooruitzicht is kan ze helaas ook niet heel lang (pijnloos) als grasmaaier door :(

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: 2 jarige met gezwel in hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 22:28

Daar zitten dus drie bulten zo te zien. Heftig.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: 2 jarige met gezwel in hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 00:25

TS, dat financiele snap ik hoor. En veel toekomst perspectief heb je niet gekregen, dus dan is het sowieso echt heel dubbel allemaal.

Equitom/Tom Marien zal zeer geinteresseerd zijn en vast hier naar willen kijken, dus wat je al hebt en hun mening geven. Als zijn ook min of meer negatief zijn, weet je wel echt waar je aan toe bent. Komen zij nog met allerlei opties of hebben ze ervaring met iets dergelijks, dan kan je alles nog eens afwegen.

N4N4
Berichten: 1107
Geregistreerd: 15-10-15

Re: 2 jarige met gezwel in hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 06:18

Stille meelezer hier.
Ben geschokt door je verhaal en stituatie en heb vreselijk met je te doen , destijds ook je verhaal gevolgd met je veulen .. wat een ellende krijg je voor je kiezen Y;(
Toch is je kracht en doorzettingsvermogen absoluut bewonderingswaardig en heb daar diep respect voor ...
Ik wens je alle alle sterkte en blijf jullie volgen .
Hou je taai en een hele dikke virtuele knuffel !

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: 2 jarige met gezwel in hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 07:57

Wat een rollercoaster... Heel veel knuffels voor jullie beiden :(:)

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 08:06

Wat de toekomst ook brengt nu is ze gewoon happy thuis in de kudde! Dat kan je haar nu in ieder geval bieden.

Ze is wel prachtig!