Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 13 [ 308 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

2 jarige met gezwel in hals

 
Profiel   

Ik zou me concentreren op je paard en niet teveel op de fokker. Ik vind wat ze toen zeiden heel plausibel, dat had gewoon gekund dat het een oud hematoom was. Hooguit zou je de DA kunnen 'verwijten' dat hij toen niet geadviseerd heeft het verder te laten onderzoeken. Ik hoop voor je dat er tegemoetkoming komt maar ik denk dat dat best lastig wordt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 18:33 



 
Profiel   

Ik denk ook niet dat je na een jaar nog kunt reclameren eerlijk gezegd. Het paard heeft momenteel nog geen last ervan? Misschien is het slechts een lipoom,dat is lelijk maar onschadelijk.Ik heb wel ooit een 31-jarige schimmel gehad die een gezwel in zijn hals kreeg waardoor hij zijn eten niet meer kon doorslikken.Die moest ik helaas laten euthanaseren.Maar dit paardje van jou is jong en heeft geen last. Niet elke bult is kanker of zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 18:48 



 
Profiel   

Ik heb geen ervaring met dit soort gezwellen.
Wel met twijfelachtige afwijkingen bij aankoop.
Ik vrees dat je leergeld moet betalen....

Dat hebben wij ook gedaan, daarom laten wij dit soort bevindingen altijd noteren op het keuringsrapport én betaal ik echt een lagere prijs. Een jaar later nog reclameren is bijna mission impossible.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 18:57 



 
Profiel   

Misschien je de destijds keurende dierenarts aan kunt spreken en hij eventueel de operatie kan doen tegen een flink gereduceerd tarief( indien het opera el is) de fokker zal destijds ook op de da afgegaan zijn dus jullie beide kunnen er weinig aan doen. Succes en sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 19:48 



 
Profiel   

SofieHavan schreef
Melissa1996 schreef
Ik weet natuurlijk niet hoe en wat kwa weefsel enz. Maar ik heb wel hele goede ervaringen met Bodegraven, deze hebben een aantal jaar terug met laserbehandelingen een gezwel uit de mond van een van de paarden gehaald, zag er daarna keurig en mooi uit. Is ook tot de dag van vandaag niet terug gekomen.

Misschien even vermelden dat ik van België ben

Verder is het gezwel zeker 15 cm op 15cm dus vrij groot. T ligt rond de luchtpijp.


Aangezien je uit Belgie komt zou ik naar equitom gaan voor advies. Dit is een van de beste chirurgen van Europa en vergeleken met Nederlandse dierenartspraktijken niet duur

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 21:06 



 
Profiel   

Idd Sofie stuur Equitom is wat info en duidelijke foto's, zit net een ongelooflijk filmpje te kijken van Equideo van een ezeltje met schotwond in het hoofd. Niet het dichtste bij voor jou maar een goed advies is altijd welkom toch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 23:35 



 
Profiel   

SofieHavan schreef
safina schreef
Huh? 'Voor je besluit ergens in te gaan snijden'? Wat stel je je daarbij voor dan? Lijkt me toch dat ze er niet zelf thuis in gaat snijden?

:') hahaha, nee lijkt me niet dat ik het even ga gaan wegsnijden als ik straks thuis kom.

Ik bespreek het vrijdag nog eens met de dierenarts wat het plan is.
Maar t zal sowieso weg moeten want aan't tempo dat het groeit krijgt ze er zeker en vast last van.
Dus als het niet weg te halen valt, hebben we een probleem.


Tis maar hoe ik t geformuleerd heb he..
Zou zeker een biopt nemen voor je besluit het weg te laten halen. Zo beter? ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 12:08 



 
Profiel   

onze twee jarige heb ik destijd zonder bobbel gekocht - later kreeg hij iets een bobbel ( kon je zien maar niet echt voelen) VA zei dat het niets was, Had de Pavo vital vitaminen omdat hij geen brok kreeg maar ben overgestap op ander vitaminen. En nu half jaar later is de zwelling weg.... kan toeval zijn maar dacht ik vermeld het :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 12:51 



 
Profiel   

claud1 schreef
onze twee jarige heb ik destijd zonder bobbel gekocht - later kreeg hij iets een bobbel ( kon je zien maar niet echt voelen) VA zei dat het niets was, Had de Pavo vital vitaminen omdat hij geen brok kreeg maar ben overgestap op ander vitaminen. En nu half jaar later is de zwelling weg.... kan toeval zijn maar dacht ik vermeld het :o

door jodiumgebrek kan men een kropgezwel krijgen. Met ander voer waar wel voldoende jodium inzit kan dat weggaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 13:21 



 
Profiel   

Euh, een kropgezwel zit aan de schildklier.

Niet halverwege de hals.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 13:32 



 
Profiel   

Femke_Tweety schreef
Euh, een kropgezwel zit aan de schildklier.

Niet halverwege de hals.

Ik reageerde op het paard van Claud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 16:42 



 
Profiel   

In tegenstelling tot wat ik verwachtte (om redenen die hier ook aangehaald werden ivm verlopen tijd etc), is vandaag de dierenarts langs geweest, gestuurd door de fokkerij. Hiermee ben ik super blij en dat bevestigd wel hun goede naam en bedoelingen. Ze willen dus weldegelijk mee denken en wensen voor hun fokproducten alleen het beste. Hiermee ben ik heel blij :)

Maar dus over t paardje zelf: de dierenarts zag in tegenstelling tot mijn dierenarts wel iets en zei dat er etter in de zwelling zit. De reden waarom wij geen etter zagen na het aspiraat met de naald is wellicht omdat er na al die tijd een dik kapsel rond zit. Maar hij zei dat hij dit beeld duidelijk herkende: hetzelfde beeld met etter krijg je als een paard slecht gevaccineerd wordt.
Ik heb advies gekregen om nu 2 a 3 weken kamferzalf te smeren om het “te laten rijpen” en daarna zouden we het openmaken. Ik ben heel benieuwd of deze aanpak werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 18:30 



 
Profiel   

Dat zou mooi zijn, als het gewoon een grote puist is die je kunt legen. Heb je straks eigen Dr. Pimple Popper verhaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 18:32 



 
Profiel   

Maflinger_S schreef
Dat zou mooi zijn, als het gewoon een grote puist is die je kunt legen. Heb je straks eigen Dr. Pimple Popper verhaal.


Ja dat zou geweldig zijn :D
Gewoon, als het “dat maar is”, oh ik zou zo blij zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 19:15 



 
Profiel   

Hoop dat het meevalt. Maar dat kan daar dan toch niet al die tijd gezeten hebben dan is het toch verhard/uitgedroogd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 19:16 



 
Profiel   

Een paard op onze vorige stal had ook een dikte op zijn elleboog, dit was niet te verwijderen omdat er te weinig huid over bleef. Leeg halen met een injectiespuit of leeg drukken was ook niet te doen omdat de dikte uit meerdere compartimenten bestond.

De eigenaar heeft toen iemand met bloedzuigers laten komen en na een paar behandelingen met bloedzuigers is de dikte bijna verdwenen. Misschien een idee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 19:21 



 
Profiel   

@Rizette: als daar iets zit dat er niet hoort, bijvoorbeeld een splinter, of in dit geval misschien een vuiligheidje dat mee is gekomen met de enting, kan het zijn dat je paard er geen last van heeft en het inkapselt tot een klein verhardinkje. Als het iets dat er niet hoort gaat bewegen, gaat het irriteren en dan probeert je paard het eruit te werken. Als het te diep zit, levert dat wel een etterbult op, een abces, maar als de huid dan te dik is om doorheen te breken, groeit de bult en zal misschien wat verharden aan de buitenkant (ik denk dat dat vorige keer gezien/geprikt is) maar binnenin rommelt het nog vloeibaar verder. Zo te lezen kan dat hier aan de hand zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 19:40 



 
Profiel   

Benita schreef
De eigenaar heeft toen iemand met bloedzuigers laten komen en na een paar behandelingen met bloedzuigers is de dikte bijna verdwenen. Misschien een idee?


Ik heb er even opgezocht en iemand in de buurt doet dat ook dus als de kampherzalf niet werkt kan ik dat ook eens proberen. Dank je voor de tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 21:14 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd! Hou je ons op de hoogte?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 22:41 



 
Profiel   

Wat ontzettend netjes van de fokker om de da te sturen.
Hopelijk is het eenvoudig op te lossen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 00:06 



 
Profiel   

Dat zou heel mooi zijn, goed nieuws! Netjes van de fokker ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 07:10 



 
Profiel   

Oh wat hoop ik dat het allemaal mee gaat vallen en opgelost wordt. Heel fijn van de fokker

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 07:35 



 
Profiel   

Wat super van de fokker! Ben benieuwd of het echt open gaat barsten. Veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 22:36 



 
Profiel   

Dat zou fijn zijn als dat het is! ik ga voor je duimen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 09:21 



 
Profiel   

Als je zeker wilt zijn dat het een abces is, kun je witte bloedcellen bepalen. Die zijn verhoogd bij een chronisch abces.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 16:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 13 [ 308 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen