Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 66 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

2 jarige met gezwel in hals

Profiel   

Spoiler:
[ img ]

dit was vandaag
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 12:31 

Profiel   

Femke_Tweety schreef
Puur de wond, als er verder geen fout weefsel zit, kan prima goed komen.

Idd, ik hoop daar ook op en dan hoop ik dat het eerste biopt een fout beeld gaf en ik over enkel weken een paardje op de weide heb (al dan niet met bobbel in de hals) dat hier nog jaren kan staan.

Dank je :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 12:39 

Profiel   

Tessebes schreef
Wat een opluchting dat er toch etter uit kwam! Dat zal de druk op de wond ook goed doen. Zit er nu nog een drain in of zo?

inderdaad, hals was al meteen stuk ontzwollen :)
drain zit er niet in maar de wonde is open op't laagste punt dus dat moet goed komen.
Wordt nu ook gespoeld en goed verzorgd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 14:31 

Profiel   

Deze ochtend had ze voor t eerst gewoon geen koorts meer (37,8C) en daarnet zijn we langs geweest, hals is ontzwollen, de wonde netjes gespoeld (lekt wel veel wondvocht) paardje is alert en t gaat dus de goede kant op! Helaas kan ik nu tot maandagochtend niet meer tot bij haar geraken maar een vriendin gaat langs gaan dus ik blijf op de hoogte. Ik heb goede hoop!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-19 11:53 

Profiel   

Ze staat momenteel nog op de faculteit diergeneeskunde en krijgt daar idd nog antibiotica. Er is ook een swap genomen om te kijken of we idd in het juiste spectrum aan t behandelen zijn. Dus op dat vlak zitten we wel goed :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-19 19:11 

Profiel   

GaelleS schreef
Ohh!! Ik heb ze zien staan vrijdag op de faculteit. Ik had ze eerder nog niet gezien en zag idd dat het redelijk vochtig was dus ben eens bij haar binnen gegaan om te kijken of alles ok was :p
Is ze nu ook nog atactisch? Dat viel mij nl niet op. Heb nu een week geen kliniek, anders kon ik wel elke dag eens langsgaan :P

Oh da's lief! Ik heb het idd vergeten hebben over de ataxie. Dat is ineens ook onderzocht geweest :)
Blijkbaar gaat het om partiële patella fixatie die door de koorts en stijfheid meer uitgesproken is.
Nu ja, wel vreemd dat ik het nog nooit op de weide eerder zag (k heb meerdere filmpjes van haar en daar is niets op te zien). Kan dus best zijn dat het nu weer weg is :') Maar in de toekomst zou dat dus ook nog wel verbeteren door bespiering/werk/kappen/...

Verder mocht ze dus al direct mee naar huis. Ik had een stalling gereserveerd in een revalidatiestalling waar ze een heel weekend kon blijven aangezien we dit weekend een weekendje weg waren. Maar ik heb ze dan ineens in Merelbeke laten staan :)

Ik ga er morgenochtend direct heen. Door logistieke redenen zal ik ze wellicht pas dinsdag ophalen :) maar ze stelt het prima. Een vriendin van me is zaterdag en vandaag langs geweest om haar te checken en ze is echt goed aan't herstellen :) Zooooooo blij!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-19 19:26 

Profiel   

Bloemmeke schreef
Wat ontzettend fijn om zulke positieve berichten te horen. Is ze inmiddels thuis?

Nee, ze is nog op de kliniek. Hoewel de wonde er goed uit ziet, komt er bij het curetteren nog heel veel necrotisch weefsel uit. Ook draineert het nog enorm. Ik ga wel dagelijks met haar wandelen (morgen helaas niet) en dan zie je dat die wonde dus echt extra draineert door de beweging. Dus zolang er bij het curetteren nog vozigheid mee komt, laat ik ze daar. Curetteren zou ik liever zelf niet doen thuis. Spoelen zie ik wel zitten. Dus ik ga t beetje aanzien wat ze zeggen in Merelbeke. T is echt wel de braafste 2 jarige die bestaat. Die wandelt super goed mee en laat haar mooi verzorgen. Ze houdt ook enorm van knuffels en dankzij een vriendin die nu laatste jaars is, wordt ze massa’s in de watten gelegd en extra geknuffeld. T is echt de labrador onder de paarden :D dus op zich vindt ze het niet erg dat ze er staat en heb ik niet t idee dat ze er vanaf ziet dat ze niet thuis is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 21:14 

Profiel   

Hoe snel het kan keren ;(

Ik ben deze middag opgebeld geweest door de kliniek. Ze vonden toch dat de wond erg lang blijft draineren en necrotisch materiaal uitstoten dus hadden eens verder gekeken. Ze hadden een echo genomen en daarop gezien dat het echt een heel flink abces is met veel lucht. Ze zagen verder ook een grote omkapselde massa (meerdere zelf) thv de borstingang. Ik kreeg de vraag of ze dat verder mochten onderzoeken.

Even gevraagd naar de kosten. Verblijf daar (van 19 tot 25/9) kostte nu al 602€ het bijkomende onderzoek (endoscopie + echo geleide bioptname) een kleine €300.

Ik ben naar daar gereden en gesproken met de behandelende dierenarts. Waar hij aan dacht:
- lekkage vanuit slokdarm of luchtpijp waardoor er een groot chronisch proces aan de gang is. Daarom endoscopie.
- tumoraal proces dus een biopt name doen.

Eender de uitkomst is het niet goed. Lekkage kan niet echt eenvoudig verholpen worden en zou 1000den euro's kosten. Ook tumor wegnemen op die plek en zeker ene van die grootte zou haast onmogelijk zijn en opnieuw in't beste geval ben ik €3000 kwijt. Voor iets dat erg onzeker is...

Dus behandelen, nee, dat gaan we sowieso niet doen. Uiteraard speelt het financieel zeker een rol, da's geld dat wij als jong gezin sowieso kunnen gebruiken. Maar ik zou het er zeker voor overhebben als er enige garantie op een goede uitkomst kan geboden worden. Maar voor iets zo onzeker, nee, dat wil ik Nena ook niet aan doen. Ondertussen is ze wél bang en laat ze zich slecht vangen. Ik ga haar dat leed besparen, dat lijkt mij ook het eerlijkste. Maar ik wil wel een geïnformeerde beslissing kunnen nemen.

Dus de onderzoeken heb ik laten uitvoeren. De endoscopie was gelukkig goed (anders was het eigenlijk zo goed als meteen einde verhaal). Dus nu wachten we af wat het biopt als resultaat geeft. Maar op echo zijn meerdere omkapselde massa's te zien, dus sowieso ziet het er niet goed uit. De kans dat er een vrij groot tumoraal proces aan de gang is, is zeker plausibel.

Hoe moet het nu verder? We hebben beslist om haar morgen op te halen en de verzorging van de wond thuis verder te zetten. Ik kan haar onmogelijke 4 of 5 weken aan 600€ per week op de faculteit laten. Ik ga samen met een collega dierenarts in spé de verzorging zelf doen en eventueel wekelijks controle laten uitvoeren in de faculteit. Ik wil nu gewoon dat dat gat in haar hals geneest en dan zien we wel wat ten eerste de resultaten van het biopt zijn en ten tweede hoe snel de tumor evolueert en groeit. Misschien kan ze nog enkele jaren de weide op? Klinisch is er met haar niets echt mis, buiten dat ze dus enkele massa's heeft, maar ze heeft geen pijn of dergelijke... Ik denk dat dat het eerlijkste is naar haar en ons zelf toe... genieten van de tijd die ons rest en hopen dat die wonde geneest... Maar dat maakt het verdriet nu niet minder ;(

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 16:08 

Profiel   

Amire schreef
Ik wil je even een hart onder de riem steken. Wat een rollercoaster, maar je gaat er nuchter en eerlijk mee om. Ik duim voor je en je paard :(:)

Dat lijkt alleen maar zo ;(
Ik zit hier al een uur te huilen als een klein kind.
Het zelfde rauwe verdriet als toen bij Qui Que Bou ([IM] Vaarwel, mijn mooie bonte Qui Que Bou ) overvalt mij. Ik had mezelf zo voor genomen om mij niet meer zo te geven en mijn hart open te stellen, banden te smeden en op te bouwen... Maar ach hier sta ik weer, met mijn hart in 1000 stukjes. Schuldgevoel dat mij verscheurt. En het hoort niet om je als 31jarige moeder van twee kinderen te laten meeslepen in je verdriet, toch kan ik het niet laten. Wat een enorm gat is dit weer, wat een enorme ontgoocheling, al onze plannen, onze dromen, ze kunnen weer opgeborgen worden... Wat heb ik me weer enorm gehecht aan deze prachtige labra-pony want dat is ze, een labrador in een paardenlijf. Ze zou op mijn schoot komen gekropen om te knuffelen, het is zo'n schat...

Ik hoop zo dat haar wonde kan genezen en dan is misschien toch nog iéts kan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 19:19 

Profiel   

bigone schreef
Ze had de bult al toen je haar kocht, toen zat hij zeker ingekapseld anders was ze allang dood geweest. Ik hoop maar één ding, dat die eerste dierenarts door zijn gepulk en gesteek niet tumoren de vrijheid heeft gegeven om uit te zaaien. En ergens hopen dat het goedaardige bindweefselgezwellen door een trauma zijn.

Ze had inderdaad de bult, maar er is in die tijd eronder ook een bult gegroeid blijkbaar. Wij gingen daarvan uit dat het ging om oedeem (vochtopstapeling) door de bult in de hals. Nu blijkt uit de echo dat het ook een grote massa is die daar zit. Dus ze heeft meerdere bulten die sterk doorbloed zijn (ook omkapseld). Deze laatste bult zat er 100% zeker niet visueel toen we haar kochten en die zie je nu wel. Dus die processen groeien sowieso.

Dus ik ga inderdaad vanuit dat het helemaal niet goed is. Ik denk dat ze er op de faculteit ook vanuit gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 19:44 

Profiel   

Dank jullie voor de lieve reacties. Ik heb niet veel geslapen deze nacht.
Om 11u heb ik een afspraak in de kliniek, gaan ze nog even tonen welke zorgen de wond juist vergt en daarna mag ze mee naar huis. Terug bij haar vriendinnen op de weide, dat zal haar deugd doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-19 07:56 

Profiel   

Zo ze is weer thuis bij haar vrienden :) waar ze hoort, op de weide. We hebben alle uitleg gekregen. Volgende donderdag controle

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-19 12:47 

Profiel   

superpony schreef
TS, als de rust terug is, kan je ook je hele verhaal incl onderzoeken en materialen naar Equitom sturen om hun eens een mening te vragen, aangezien zij echt de ergste ellende krijgen en heel goed doorzoeken naar oplossingen.

Ja, ik denk dat ik dat inderdaad eens doe. Al geef ik eerlijk toe dat het financiële wel gaat meespelen in een eventuele behandeling.

Ik kreeg deze ochtend ook een PB van iemand die zei dat ik eens moest terug kijken naar mijn eerste foto's, dat daar ook een gezwel in de borstholte eigenlijk al zichtbaar was. En idd...
[ img ]
Hier was ze nog geen jaar oud en was ze de eerste dag dat ze bij ons was.

Ik denk dat de vrijheid en haar vriendinnen haar mentaal zeker deugd gaan doen.

Oakland, ze heeft er geen pijn in dus als het stabiel zou blijven, zou het best wel even door kunnen gaan zonder "probleem".

Met haar vriendin :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-19 20:15 

Profiel   

kimmie1 schreef
Hoe gaat het nu inmiddels met je paard??

Ze is thuis nog steeds, liep eerst altijd buiten maar haar hoofd ging daarvan zwellen :+ Dus komt ze 15u per dag binnen en de overige mag ze buiten lopen. De wonde is vandaag en zaterdag gecuretteerd geweest en 't begint er wel goed uit te zien :) er komt veel minder vuil mee en ze gaat al vrij goed dicht (we moeten ze open houden dat het vuil eruit kan). Donderdag heb ik controle en dan zal ik ook de uitslag hebben :)

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-19 21:01 

Profiel   

Veriye schreef
Ach gossie! Wat is het ook een groot gat -O-
Ik duim dat de uitslagen mee vallen en ze nog heel wat jaren bij je mag blijven!

Dank je :) en ik vind het gat ondertussen best meevallen als je ziet wat het was %)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-19 21:38 

Profiel   

janderegelaa schreef
Als de uitslag nou niet goed is, klinkt misschien hard, neem dan afscheid. Bespaar je paard het lijden voor als de tumor verder groeit.

Momenteel is er geen reden om haar in te slapen. Ik waak uiteraard over haar welzijn en uiteraard ga ik er voor zorgen dat ze geen dag te lang af ziet. Maar als ze nog even verder kan zo, laat ik haar zeker genieten van de weide en de kudde :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 10:22 

Profiel   

Resultaat van het biopt:

Citaat
Er zijn verschillende biopten aanwezig met elk ongeveer hetzelfde beeld. Er is vrij weinig normaal weefsel aanwezig: dwarse spieren, collageen. De meerderheid van de biopten bevatten een matig celdense proliferatie van spoelvormige cellen.Ze groeien in bundels in een losmazig bindweefsel. Deze groeien in bundels en vormen vaak een patroon (type Antoni A). De cellen hebben een duidelijk afgelijnd geringe tot matige hoeveelheid eosinofiel cytoplasma. De kernen zijn ovaal, matig groote en opgeklaard met een fijnstippelig chromatine. De mitose index is laag. Er is milde anisokaryose en anisocytose. De cellen groeien infiltratief tussen dwarsgestreepte spiervezels.

Spindle cell sarcoma, medium grade. De origine kan achterhaald woorden met differentiatiemerkers, doch dit is niet altijd sluitend. Het groeipatroon doet denken aan een Schwannoma (doch is niet pathognomonisch).

Tumor is dus kwaadaardig, in de zin: hij groeit, dus op termijn gaat hij problemen veroorzaken.
Momenteel is het (nog) geen probleem. Ze kunnen hem niet wegnemen omdat hij ingroeit en dus ligt bij een pak structuren waar ze te voorzichtig moeten zijn (luchtpijp, slokdarm, grote venen). Dus ja... we gaan gewoon verder met de wondzorg, donderdag controle en dan zien we wel hoelang we ze kunnen houden. We gaan ook gewoon proberen om haar volgend jaar zadelmak te maken en nog wat wandelingen enzo maken. Maar k zeg het da's toekomst muziek, ik hoop dat het echt komt maar even goed laat haar toestand dat niet toe. Het draait om haar en we gaan gewoon met haar rekening houden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-19 19:43 

Profiel   

Femke_Tweety schreef
Rotnieuws.

Traaggroeiend neem ik aan, gezien lage mitose index?

Maar verder wel gewoon rotnieuws.

Was ook mijn eerste idee, maar nee, ze klasseren hem als medium grade, dus hij groeit best flink zei de behandelende dierenarts. Tumor op zichzelf zou ook niet direct kwaadaardig zijn in de zin van't woord (zaait niet uit enzo dacht ik) maar dus wel door 't feit dat hij al zo groot is en zal gaan drukken op de belangrijke zaken in de buurt daar (luchtpijp, slokdarm en grote bloedvaten). Sowieso nog enkele vragen om te stellen donderdag ook...

Chemo gaat niet omdat hij al te groot is en dan krijg je bij inspuitingen van chemo necrose in de diepte en gaat dat gaan ontsteken. Wegnemen gaat niet omdat hij ingroeit. Ik steek mijn licht nog eens op om na te gaan of er bv bestraling om de boel te stabiliseren mogelijk is...

Dankjullie voor de lieve berichtjes. Hoewel het voorspelbaar was, komt het toch nog serieus binnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-19 04:50 

Profiel   

Dank jullie voor de lieve berichtjes.

Ondertussen bij equitom ook advies gevraagd maar ook zij hebben niet meteen een behandeling voor handen, helaas.

Straks controle van de wond, dan ga ik ook nog wat vragen over levensverwachting en eventuele erfelijkheid stellen. Wij zouden dolgraag een veulentje gehad hebben... maar t moet mogelijk zijn natuurlijk...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 10:36 

Profiel   

Volgens de artsen zou het wel erfelijk zijn... ik vrees beetje voor de hengst aangezien ze de merrie al heel lang gebruiken en ze nog geen problemen hebben gehad. Mijn paardje is de eerste nakomeling van deze hengst... kan puur toeval zijn, maar indien niet zou dat niet oké zijn.

De wonde wordt ondertussen goed verzorgd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-19 20:02 

Profiel   

janderegelaa schreef
SofieHavan schreef
Volgens de artsen zou het wel erfelijk zijn... ik vrees beetje voor de hengst aangezien ze de merrie al heel lang gebruiken en ze nog geen problemen hebben gehad. Mijn paardje is de eerste nakomeling van deze hengst... kan puur toeval zijn, maar indien niet zou dat niet oké zijn.

De wonde wordt ondertussen goed verzorgd :)

Ik heb nog nooit gehoord van een erfelijke tumor in de hals van een paard. Ik kan er ook niets over vinden.

Of ik haar zou dekken? Nee, al zou ze de dracht halen met uitdragen dan nog krijgt ze het extra benauwd bovenop de dracht. Dat zou ik haar niet aan willen doen.

Zou gaan over de aanleg tot Schwannoma's. Ik ken er ook de genetica niet van.
Tumoren bij erg jonge dieren zouden blijkbaar vaak genetisch gepredisponeerd zijn.
Nena had al een groot gezwel op 7 maanden leeftijd dus wellicht al aanwezig van bij de geboorte of kort erna ontstaan. Er zou héél weinig onderzoek gedaan worden naar dit soort types tumoren dus er is weinig van geweten, maar de arts zei specifiek dat hij verwacht dat hierin een erfelijke factor meespeelt en raadt af om te fokken. Trouwens Schwannoma's gaan uit van't zenuwweefsel welke geen specifieke receptoren voor hormonen heeft dus op dat vlak zou dracht haar situatie niet veranderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 06:56 

Profiel   

Daantj__ schreef
Maar goed zelfs als het niet erfelijk is. Zou ik ook niet zo gauw met haar fokken. Ze is nu pas 2 en het groeit nu best wel. En ze moet voor een veulen de volgende 2 jaar (minimaal) nog ‘relatief gezond’ doorkomen. Want dit jaar ga je haar niet meer drachtig krijgen (naast dat je dat qua leeftijd niet moet willen). Dus pas komend voorjaar, over een half jaar, kan je haar drachtig proberen te krijgen. En dan moet ze nog 11 maanden dracht doorstaan. Geen idee of hormoon veranderingen invloed hebben op de tumor. En dan moet ze het veulen nog een half jaartje zogen. Dus 2 jaar verder. Maar als het zo snel doorgaat hoe staat het er dan voor? Of als ze opeens hard achteruit gaat omdat het andere structuren aantast/bekneld?
Fokken is sowieso een risico. Kan altijd wat met de merrie gebeuren. Maar als het op voorhand al onduidelijk is hoe het de merrie vergaat. Zal ik niet doen. Maar je moet natuurlijk zelf weten

Heb je inderdaad gelijk in :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 06:57 

Profiel   

janderegelaa schreef
Nee dat klopt, maar die tumor gaat haar luchtpijp wel dicht drukken. Dat is ook de reden dat ik eigenlijk vind dat je haar nu al moet laten inslapen en niet als ze al lijdt. En een paard vreest de dood niet want dat kennen ze niet.

Nee, dat hoeft niet perse, de tumor ligt plat in de borstholte en de luchtpijp en slokdarm zitten dus boven de tumor. De andere tumor ligt oppervlakkig in de hals. Even veel kans dat deze, als ze groeien naar buiten toe groeien en dus niet op die structuren gaan duwen. En momenteel is dat een jolig paard dat vollenbak rondcrosst. Ik ga het heus wel zien als ze de minste symptomen vertoont zoals minder rond wandelen etc... geen haar op mijn hoofd dat er zou aan denken om haar te laten lijden. Uiteraard ben ik gehecht aan haar en wil ik haar kansen geven, maar haar welzijn gaat sowieso boven alles. Als t tijd is om haar te laten gaan, dan doe ik dat. Maar momenteel heeft geen last van de tumoren, enkel van de wonde die de dierenarts gemaakt heeft en dus in se zelf niets te zien heeft met de tumor. En die wonde geneest fijn. Lief dat je bezorgd bent, maar ik heb gelukkig wel gezond verstand en meer liefde voor haar dan liefde voor mezelf, ik hoef haar niet perse bij me te houden tegen wil en dank. Ik wil haar gewoon nog een fijne tijd gunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-19 09:06 

Profiel   

Bloemmeke schreef
Hoe is het nu met haar?

Momenteel gaat het vrij goed :) de wonde in de hals maken we elke twee dagen "open" met de curette.
Klinkt vreemd maar ze mag niet dichtgroeien. Ik kan als ik met de curette in de wonde ga, nog steeds 25cm omhoog met de curette. Maar nu voel ik wel 't einde van de 2 gangen. Dus vanbinnen groeit het wel dicht.
De wonde produceert wel nog veel wondvocht, daarom moet het "gat" aan de buitenkant dus open gehouden worden zodat dat kan afvloeien. Ik heb haar van de metacam (al een paar dagen) en sinds gisteren ook van de antibiotica. Normaal loopt ze maar een paar uur buiten, omdat haar hoofd dus "opzwol" van te grazen, doordat het wondvocht niet wegliep. Sinds enkele dagen is dat een pak beter waardoor ze deze nacht ook gewoon buiten gebleven is bij haar vrienden. Straks ga ik haar wel een paar uurtjes binnen zetten, nog eens de wonde verzorgen etc. De wonde verzorgen we wel dagelijks (dus proper maken, het wondvocht weg vegen etc) en 't curetteren is dus elke 2dagen, al probeer ik nu 3 dagen tussen te laten (iedere keer verdoven, daar ben ik geen fan van). De wond binnenin is zuiver, buiten wondvocht komt er geen dood weefsel of andere pus mee, dus alles zit daar wel goed maar moet zeker goed in de gaten gehouden worden.

De fokker heb ik niet meer gehoord en zij laten mij uiteindelijk ook gewoon "mijn plan" trekken, dat ze dan zelf ook maar hun plan trekken. Hopelijk voor hen is de overerfbaarheid van de tumor er niet of niet erg, anders gaan ze nog wel wat miserie tegemoet. Daarbij het zou mij niet verwonderen als ze hier ook gewoon meelezen dus ze kunnen nog altijd contact opnemen met de faculteit in Gent en zelf hun dieren (merrie/hengst) laten testen.

Trouwens héél erg bedankt voor het virtuele bloemetje! Zo lief dat jullie meeleven! <3

Ik zal bij de volgende verzorging eens een filmpje maken van het curetteren :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 13:21 

Profiel   

[ img ]

[ img ]

Zo ziet het er nu uit. Wij hebben t vandaag nog een stukje geschoren omdat het haar ervoor groeit, maar t gat is zo goed als dicht.
Er komt ook heel weinig wondvocht nog uit de wonde, dus we gaan t aanzien en nu op t gemak laten dichtgroeien. We houden de toestand van nena in t oog, meten geregeld koorts etc, dus van als t misgaat, weten we het... :)
Hopelijk blijft het goed gaan nu. We zijn ook alweer meer dan een maand bezig met deze wonde.

Oh ja, ter vergelijking, zo zag het er uit
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 20:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 66 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen