Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 66 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

2 jarige met gezwel in hals

Profiel   

Dit is hoe het vandaag is

[ img ]

[ img ]

Wonde is dicht, geen zwelling meer van wondvocht, hals is soepel etc :)

Dit was vorige week nog

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 20:07 

Profiel   

Overzichtsfoto

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-19 08:37 

Profiel   

Goed hoor, ze is haar vrolijke actieve en lieve knuffelige zelve <3 normaal ging ze mee met de andere “nutteloze” paarden naar een weide wat verder van huis voor de winter door te brengen. Mijn schoonvader zorgt daar voor de paarden die we niet nodig hebben thuis (dus de jonge en oude paarden in goede conditie). Nu ga ik haar thuis laten bij de gereden/drachtige en stokoude paarden die iets of wat van zorg vragen. Dan kan ik wat meer met haar bezig zijn en knuffelen en kroelen want daar is ze gek op. K ben wel blij dat ik zo van haar kan genieten. Ze is zó lief. Als ik de loopstallen uitmest, draait ze de hele tijd rond mij om aandacht te krijgen, das echt een labrador ipv een paard hahaha :’)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-19 09:13 

Profiel   

yvje86 schreef
Maandje later.... Hoe is het nu?

Vrij goed :D leuk dat je 't vraagt.
Ze staat op de weide en is blij, ik heb niet 't idee dat het nu erg aan 't groeien is dus dat is op zich wel goed.
Verder is 't gewoon afwachten. We gaan volgend voorjaar dus wel op't gemak zadelmak maken en "doen alsof er niets aan de hand is" ;)
Zolang ze blij en vrolijk, pijnvrij en normaal kan functioneren dan mag ze uiteraard ook gewoon blijven staan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 19:35 

Profiel   

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Enkele sfeerbeeldjes :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 19:38 

Profiel   

DeMolenhoek schreef
Ik ben verliefd op jou shetlander <3

Hahaha :) Ja wij ook ;) echt ook lief ding. Die voelde precies echt dat er wat met Nena scheelde toen. Ze liet Nena geen moment alleen. Terwijl wij de wonde stonden te koelen met de tuinslang, stond die kleine shetter er echt tegen geplakt waardoor ze ook kletsnat werd. Heel vreemd, maar ze ging Nena niet alleen laten.
Ook echt multifunctioneel beestje:

[ img ]

[ img ]

Over Nena zal ik volgend voorjaar wel een volgtopicje maken als we haar zachtjes aan zadelmak maken.
De bedoeling is niet dat ze hard gaat moeten werken, wel dat ze mee kan gaan wandelen.
Dressuur gaat volgens mij toch te "zwaar" zijn aangezien ik liever voorkom dat ze haar hals moet "plooien" in een kunstmatige aanleuning. Ik denk dat wandelen en wat boscrossen sowieso meer haar ding gaat zijn.
Maar 't blijft een labrador hé <3 ze zou op mijn schoot komen liggen voor knuffels en aaikes :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-19 20:56 

Profiel   

Nena is vanavond mee naar een opleiding die mijn man doet (sportmassage).
Ze ging als een volleerde zonder twijfelen de trailer op.
Ik ben zo ontzettend trots op mijn knappe 2 jaartje!! <3
Benieuwd hoe ze het gaat vinden, ze is ontzettend aanhankelijk en wil steeds maar kroelen en aaien.
Volgens mij gaat ze dit geweldig vinden om zo geaaid en gewreven te worden.
(En geloof mij ik zou dit niet snel zeggen want ik denk niet dat veel paarden dit fijn vinden, om mee getjoold te worden naar een vreemde plek en mensen aan zich laten komen, maar Nena, sja, Nena is een specialleke, een labrador-paard, volgens mij gaat ze het ontzettend fijn vinden.)
T is wel vreemd dat ik haar laat gaan met mijn man en ik er niet bij ben :P
T blijft toch mijn meisje :)

Laatst bijgewerkt door SofieHavan op 19-12-19 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-19 19:39 

Profiel   

DeMolenhoek schreef
Hoe gaat het nu? Ga je haar beleren dit jaar? :)

Het gaat prima met haar :D
Ik heb niet 't idee dat het gezwel groeit.
Maar zij groeit en stoeit vrolijk verder. Echt zo'n schat! <3

[ img ]

[ img ]

T is inderdaad de bedoeling om haar op te leren dit voorjaar.
Maar ze staat momenteel nogal overbouwd, dus hopelijk trekt ze snel bij, anders wacht ik nog even.

Leuk dat je er naar vraagt :)
Als ik ze begin op te leren, ga ik zeker nog wat posten plaatsen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-20 21:32 

Profiel   

[ img ]

We zijn begonnen met zadelmak maken en ze is zooooo braaf. Ik plan er in de loop van deze week eens op te gaan zitten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-20 09:04 

Profiel   

Weidebloem schreef
Leuk, een update! Wat fijn te horen dat ze het zo goed doet! Hoe ziet haar hals er uit? Is de wond helemaal mooi genezen? Zijn er tekenen dat het gezwel actief is?

Wond is helemaal genezen, maar helaas denk ik wel dat de tumor blijft groeien.
Zelf is zeer enthousiast om aan't werk te gaan en we doen rustig aan dus ik ga er zeker nog even mee aan de slag. Mocht ze aangeven dat ze 't niet wil, denk ik ook niet dat we haar gaan forceren. Maar zoals ik zei, 't is geen paard maar een hond. Altijd in voor aandacht, ze zou er alles voor doen. Dus zolang ze dat wil, doen we verder. Ze gaat ook een carrière als wandelpaard te gemoed dus geen zwaar leven 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-20 21:27 

Profiel   

[ img ]

[ img ]

De eerste keer erop gezeten!
Zooooo braaf! Echt ze vond er niets aan! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 18:49 

Profiel   

Update:
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

https://youtu.be/-II2qS7hw80

Goed bezig met zadelmak maken. Dit was de 5e keer dat ze onder de man was.
Zij moet veel leren en ik ook nog, maar we krijgen wel hulp en begeleiding. We werken nu 2x per week zo een 20 minuutjes. Snel van de longe losgekoppeld omdat ze dus patellafixatie heeft ook en ze liever rechte lijnen loopt. Maar we doen rustig. Plan is om weldra aan te sluiten bij vrienden en vooral te gaan wandelen zodat ze sterker kan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-20 00:24 

Profiel   

Maflinger_S schreef
Wat mooi om te zien dat je er zo te zien niets van ziet. Ze ziet eruit als elk paard van die leeftijd dat je zachtjes aan zadelmak gaat maken.

Oh jawel, op het filmpje kan je 't wel goed zien hoor. Het groeit ook nog steeds.
Maar ze is zeer mensgericht en geniet van de aandacht dus ik doe lekker door.
Als't stuur erop zit (en de rem) ga ik dus wandelen. 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-20 14:11 

Profiel   

[ img ]

[ img ]

[ img ]

8e keer erop en meteen eens gaan wandelen, t was een week geleden dat ze gewerkt had. Een goed halfuur vooral stappen want ze wordt nog snel moe. Ze is natuurlijk ook echt nog piepjong.
Eerste kort galopje onder t zadel ook.
Wat een droom is ze toch. Ik ga momenteel privé door een hele moeilijke periode en zij houdt mij min of meer recht. Met losse teugel wandelen, alsof ze het al 100 keer gedaan heeft. Fietsers, koeien,... allemaal geen probleem. Met de trailer gegaan en ook al kent ze dat niet echt goed, ze laadt op 3 minuten. Ik ben zo trots op haar. Ik hoop dat we nog lang kunnen genieten samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-20 10:49 

Profiel   

[ img ]
Dank jullie wel! T is echt een toppertje! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-20 19:26 

Profiel   

[ img ]

Weekje rust, gewoon opstappen en uurtje gaan wandelen, alles kan. Dit was de 10e keer onder t zadel.

Ze trekt altijd de kop, als ze twijfelt, zoekt ze even steun bij het andere paard en neemt daarna weer vastberaden zelf de kop! Ongelooflijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-20 20:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 66 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp

Zoek naar
Inloggen