Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Van simpel wondje naar lange revalidatie weg...

 
Profiel   

Hoi allemaal :wave:

Sommige van jullie zullen Dottie al wel kennen. Dottie is momenteel anderhalf jaar oud en ik heb haar gekocht bij bokker Tinnie.

Ondertussen is ze al een jaar bij mij en ik ben echt gek op haar. Jammer genoeg had ze een maand of 2 geleden een ongelukje gehad op de wei tijdens het spelen. Het wondje was niet zo erg, maar wel diep genoeg dat er hechtingen in moesten dus zo gezegd, zo gedaan.

Dit was het wondje (ik zet het even in spoiler)

Spoiler:
[ img ]


En toen stond ze er zo bij.

[ img ]


Het verband werd elke 3 tot 5 dagen ververst, jammer genoeg had ze haar hechtingen eruit getrokken dus moesten we verder met verband tot het genezen was.

En toen wonder boven wonder was ze erin geslaagd om nog een extra wond onder het verband op te lopen |o . De nieuwe wond leek heel onschuldig dus deden we verder met wat we bezig waren. En dan toen ik er niet was een telefoontje met de boodschap dat het nieuwe wondje ontstoken was.

Na veel vijfen en zessen mocht het verband er sinds maandag eindelijk afblijven _/-\o_ . En nu staat ze er zo bij

Spoiler:
[ img ]


Het plan is nu om het wondje elke dag te wassen en een zalf erop te smeren, het kan zeker nog een maand duren voor het volledig genezen is maar het belangrijkste is dat het volledig zal genezen :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-20 14:56 



 
Profiel   

Jeetje, dat duurt al best wel lang: zo'n 2 maanden. Met wat voor zalf ga je het insmeren? Is dat op de laatste foto de oude wond of de nieuwe? Ik kan het niet helemaal goed zien, op die eerste foto is nogal wat bloed te zien over het hele been.

Wel sterkte natuurlijk, zo jong en dan al zo'n gedoe met een nare wond!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-20 21:25 



 
Profiel   

Jet schreef
Jeetje, dat duurt al best wel lang: zo'n 2 maanden. Met wat voor zalf ga je het insmeren? Is dat op de laatste foto de oude wond of de nieuwe? Ik kan het niet helemaal goed zien, op die eerste foto is nogal wat bloed te zien over het hele been.

Wel sterkte natuurlijk, zo jong en dan al zo'n gedoe met een nare wond!


Dit is de nieuwe wond die eerst niet al te erg leek... Achteraf verteld de veearts me dat het tot op het bot is natuurlijk... |o De zalf die we erop smeren zijn ook gegeven door de veearts. Het zijn 2 zalven die ik elke dag moet afwisselen. In de ene zit een kleine dosis cortisone en in de andere antibiotica. Ik kan er altijd een foto van trekken als ik er zo meteen heen ga.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 11:19 



 
Profiel   

Verschil van een dag een de wond ziet er al zoveel beter uit *\%/*
Spoiler:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 13:55 



 
Profiel   

Fijn dat het er al weer zoveel beter uitziet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 20:22 



 
Profiel   

Beterschap! Wat een verschil :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-20 20:47 



 
Profiel   

Per toeval stuit ik op dit topic..


Jij bent de eigenaresse van de prachtige Dottie .
Zo'n mooi veulen vond ik haar.
En ze groeit prachtig uit. En heerlijk stevig qua bouw.

Jammer van haar wonden.
Is het inmiddels al goed geheeld?
Waar ik trouwens goede ervaring mee heb is met mesitran , honingzalf op zo'n wonden.
Daar geneest de wond snel mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 19:53 



 
Profiel   

joey2010 schreef
Per toeval stuit ik op dit topic..


Jij bent de eigenaresse van de prachtige Dottie .
Zo'n mooi veulen vond ik haar.
En ze groeit prachtig uit. En heerlijk stevig qua bouw.

Jammer van haar wonden.
Is het inmiddels al goed geheeld?
Waar ik trouwens goede ervaring mee heb is met mesitran , honingzalf op zo'n wonden.
Daar geneest de wond snel mee.


Klopt :D ze is inderdaad heel mooi aan het uitgroeien, echt geen naarling op het moment.

Het wondje ziet er heel mooi uit momenteel, maar het ligt nog open dus momenteel nog altijd niet op wei enkel op een droge paddock waar er zo min mogelijk vuil in kan komen.

Jammer, want ik zie zo'n jong paard niet graag op stal staan maar het kan nu even niet anders |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-20 21:26 



 
Profiel   

Fijn om te lezen dat de wond beter eruit ziet.

Ja jammer dat ze nu eventjes niet de wei op kan maar gelukkig wel nog in een droge paddock. Zo kan ze toch een beetje meer haar voetjes strekken dan alleen maar op stal staan.
Ik hoop dat de wond nu snel dicht gaat.
Toch zou ik eens honingzalf erop smeren , daar groeit een wond ook mooi en snel dicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 06:52 



 
Profiel   

joey2010 schreef
Fijn om te lezen dat de wond beter eruit ziet.

Ja jammer dat ze nu eventjes niet de wei op kan maar gelukkig wel nog in een droge paddock. Zo kan ze toch een beetje meer haar voetjes strekken dan alleen maar op stal staan.
Ik hoop dat de wond nu snel dicht gaat.
Toch zou ik eens honingzalf erop smeren , daar groeit een wond ook mooi en snel dicht.


Dank je voor de tip :D kunne we inderdaad eens proberen.

Niet echt een duidelijke foto maar zo ziet het er nu uit

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-20 12:18 



 
Profiel   

Hoe gaat het nu met haar? Is het helemaal genezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 07:43 



 
Profiel   

joey2010 schreef
Hoe gaat het nu met haar? Is het helemaal genezen.


Hi jep het is volledig genezen en mevrouw kan weer fijn buitenspelen *\o/*

Ze is ook echt groot aan het worden...
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 22:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen