“Bobbel” lendenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mariljo
Berichten: 405
Geregistreerd: 09-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 19:25

Ik denk toch ook dat de rug wel mee valt. Als hij de wei op gaat en uitgroeit, wat voller wordt en spieren op bouwt zie je er misschien nog weinig van. Maar degene die dat het beste kan beoordelen is toch de dierenarts. De tweede snijtand wisselt normaal met 3,5 jaar dacht ik maar in mijn boek gebitsverzorging bij paarden staat 4 jaar.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 19:36

Als het later overgroeit is met spieren en vet dan mag je het wel niet zien maar als er echt een probleem zit is het nog steeds niet weg.

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: “Bobbel” lendenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-19 20:26

Ik wacht gewoon de keuring af, mocht de dierenarts zoiets hebben van er moet verder naar gekeken worden laat ik foto's en echo's maken natuurlijk.

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: “Bobbel” lendenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 23:35

Afbeelding

Moest goed nadenken welke pony het was. Maar dit was mijn haflinger een paar jaar geleden. Loopt gewoon probleemloos in de dressuur en is nooit een opmerking gemaakt. Zij had meer een bolling dan de tinker waar je in geïnteresseerd bent.

DJZ

Berichten: 3108
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: “Bobbel” lendenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 16:12

En hoe is de keuring verlopen??

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: “Bobbel” lendenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 17:19

Hij is goedgekeurd *\o/*
Heb de dierenarts uitgebreid erover gesproken en volgens hem is dit gewoon een gebrek aan vlees en spieren, maar niets om mij zorgen over te maken. Hij heeft hem uitgebreid gevoeld en bepaalde dingen met hem gedaan, maar kon geen aanwijzing vinden dat er iets niet goed zou zitten.
Gewoon lekker 2 maanden de weide op, daarna rustig gaan oppakken en spiertjes gaan kweken.

suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: “Bobbel” lendenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:33

Gefeliciteerd! Veel plezier met je paardje.

DJZ

Berichten: 3108
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: “Bobbel” lendenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:45

Gefeliciteerd!! Heel veel plezier met hem :D Staat hij al op stal?

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: “Bobbel” lendenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-19 17:49

Nee ik moet nog even iets langer geduld hebben...
Zoals je misschien ook op de foto's kan zien heeft hij ook een navelbreukje, dus hij is als t goed is vanmiddag daaraan geopereerd. Ze gaan dan ook gelijk zijn wolftandjes weghalen want dat moest blijkbaar ook gebeuren. Dit wilde de eigenaar eerst nog even laten doen voordat hij deze kant op komt, dus dat kan ik alleen maar waarderen. Ik wacht nog op het telefoontje van de dierenarts dus fingers crossed dat het allemaal goed is gegaan en dat hij goed geneest. Voordat hij deze kant op komt over 2 weken wordt hij nogmaals helemaal nagekeken door de dierenarts, dus als het goed is is hij dan helemaal gezond.

DJZ

Berichten: 3108
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: “Bobbel” lendenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 17:53

Netjes dat ze dat allemaal nog doen, voordat hij naar jou toe komt :)
Hopelijk hoef je niet lang te wachten op het telefoontje en is het allemaal goed verlopen.
Fingers crossed here too ;)

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 18:29

Dat is een fijne eigenaar/fokker.

Dat je paard maar snel mag herstellen en dat jullie maar heel veel leuke jaren samen mogen hebben.