Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen kootbeen fissuur

 
Profiel   

Hallo,

Gisteren met mijn paard naar de DA geweest. Ze liep al een tijdje niet goed en nu zijn er foto's gemaakt. Het blijkt een kootbeen fissuur.
Ik ben op zoek naar ervaringen van mensen die dit hebben meegemaakt met hun paard. Wat is jullie verhaal, hoe verliep het herstel, wat heb je gedaan om te ondersteunen in herstel en hoe is het afgelopen?

Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 15:00 



 
Profiel   

Dit heeft mijn paard ook gehad. Was binnen 6 weken genezen en nooit meer last van gehad.
Mijn paard kreeg robert jones verband. Dit moest herhaaldelijk ververst worden. Daarnaast rechtuit wandelen met hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 15:45 



 
Profiel   

Dank MyChoice voor je reactie. Zijn er niet meer mensen met ervaringen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 16:56 



 
Profiel   

Er vooral voor zorgen dat het geen fractuur wordt... je kan gipsen, verbanden of er een schroef in laten steken met een operatie (maar als die vervoerd wordt ook met robert jones of iets van stabilisatie). Hoe lang liep hij al mank? In principe kan het snel genezen (6 weken dus) maar kan ook verder doorbreken... welke maatregelen zijn nu getroffen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 22:17 



 
Profiel   

GaelleS schreef
Er vooral voor zorgen dat het geen fractuur wordt... je kan gipsen, verbanden of er een schroef in laten steken met een operatie (maar als die vervoerd wordt ook met robert jones of iets van stabilisatie). Hoe lang liep hij al mank? In principe kan het snel genezen (6 weken dus) maar kan ook verder doorbreken... welke maatregelen zijn nu getroffen?

Dierenarts gaf aan dat gipsen en verbanden geen zin hadden op dit moment. Paard heeft nu 8 weken boxrust en daarna weer foto's maken. Daarna verder kijken.
Paard liep nu in totaal door mijn vakantie 4 weken kreupel. Leek eerst wat verbetering te zitten. Op aanraden van mijn dierenarts twee weken extra rust en toen nog niet goed. Toen zijn we naar de kliniek gegaan.

Paard hoeft niet vervoerd te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 11:46 



 
Profiel   

Dan ben je in ieder geval al 4 welen verder. Dacht aantal dagen na de fissuur is die op zijn zwakst, omdat de kapotte botrandjes eerst weggevreten worden voor ze terug aan elkaar gezet worden :P dan is weinig bewegen nu de beste optie waarschijnlijk... Geen persoonlijke ervaring mee (gelukkig) :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 17:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen