Vervanging voor halsrek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Utixo

Berichten: 6580
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Vervanging voor halsrek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-19 16:54

Hoi!

Helaas heeft mijn paard een breuk in de heup opgelopen. Dit is allemaal netjes gemaakt in de kliniek, voor zover mogelijk, maar hij staat met een drain. Gister (na 2 weken) heeft hij deze zelf er maar uit getrokken, ondanks de anti-bijtkap. Hij heeft gister in Utrecht dus een halsrek omgekregen.

Vandaag mocht hij naar huis, maar ook hier staat hij met een halsrek, de drain jeukt en daar is maar 1 oplossing voor volgens hem, eruit met dat ding. Helaas moet deze erin blijven zolang de wond loopt.

Echter, zolang als hij de drain heeft, heeft hij boxrust. Nu is het thuis al veel gezelliger dan op de kliniek, maar alsnog zou ik het hem zo fijn mogelijk willen maken. Wat moet dat moet, hij staat dus met een halsrek nu, maar misschien heeft 1 van jullie wel een waanzinnig idee waar ik nog niet opgekomen opgekomen. De drain zit in zijn flank, en hij mag er echt niet bij kunnen komen.

Rhine_
Berichten: 3377
Geregistreerd: 16-09-08
Woonplaats: Maaseik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 16:56

Graasmaker waar ze wel hooi kan mee eten?

Utixo

Berichten: 6580
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Vervanging voor halsrek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-19 17:01

Als het gat groot genoeg is om hooi te eten, kan ook de slang van de drain erin. En dan kan hij alsnog eroverheen schuren, waardoor hij hem eruit trekt. Geen optie.

Vrees echt dat er geen andere opties zijn. Vind het zo'n sneu gezicht. Hij heeft ook nog maar eens een kort nekje, het rek past voor geen meter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 17:25

Is er een kleiner halsrek die beter past?

Andere manieren om bijten tegen te gaan zijn een antibijtkap of muilkorf. Maar dat lijken mij geen geschikte opties in deze situatie ;)

Utixo

Berichten: 6580
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Vervanging voor halsrek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-19 17:52

Kon helaas maar 1 maat vinden. En met de antibijtkap heeft hij het dus al voor elkaar gekregen.

Anoniem

Re: Vervanging voor halsrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 18:14

Oef, lastig! Halsrek zelf kleiner maken zou ik niet aandurven, omdat je dan scherpe randjes kunt hebben.

Hoe staat je paard erbij? Heeft hij last van het rek (m.u.v. niet bij de wond kunnen komen). Of gaat het stiekem prima en is het alleen een sneu gezicht?

Utixo

Berichten: 6580
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-19 18:18

Ja, dat laatste dus :Y) . Ik blijk stiekem ergens diep verstopt een Penny in me te hebben. Ik ben normaal niet van de "Wat zielig en sneu", maar dit is mijn eerste eigen fokproduct. Inmiddels is hij 18 en komt hij met dingen weg waar mijn dressuurpaarden niet eens over mogen dromen. En nou ja, nu vind ik hem heel zielig.


Afbeelding


Zelf vind hij het allang fijn om weer thuis te zijn.

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Vervanging voor halsrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 18:27

Tja het is gewoon een vervelende situatie doe je niet prettiger kan maken. Hij overleefd het ongemak wel. Ik zou gewoon dat halsrek omlaten om te voorkomen dat iedere tussenoplossing die jij bedenkt uitloopt op een opnieuw te plaatsen drain